Donkihóték
szélmalomharca
Semmis! – Alapszerződést sért a Sargentini-jelentés
Az Európai Parlament 2018. szeptember 12-én szavazott a Judith Sargentini holland zöldpárti EP-képviselő nevével fémjelzett jelentésről
Alapszerződést sért a Sargentini-jelentés
Az
Európai Parlament 2018. szeptember 12-én szavazott a Judith
Sargentini holland zöldpárti EP-képviselő nevével fémjelzett
jelentésről. A jelentéstevő az emberi jogok állítólagos
sérülésére hivatkozva arra kérte az Európai Parlamentet, hogy
az Európai Unióról szóló szerződés 7. cikkét alkalmazza
Magyarországgal szemben.
Az
Európai Unióról szóló szerződés 7. cikke értelmében az
Európai Tanács – a tagállamok egyharmada, az Európai Bizottság
vagy az Európai Parlament javaslata alapján –, tagjainak
négyötödös többségével és az Európai Parlament
egyetértésének elnyerését követően megállapíthatja: fennáll
a veszélye annak, hogy egy tagállam súlyosan megsérti a
szabadság, a demokrácia, a jogállamiság és az emberi jogok, a
nők és férfiak közti jog- és esélyegyenlőség alapelveit.
Az
Európai Parlament súlyos eljárási szabálysértést elkövetve
megállapította, hogy a parlament többségi szavazással elfogadta
a Sargentini-jelentést, noha az Európai Unió működéséről
szóló szerződés és az Európai Parlament házszabálya
egyértelmű rendelkezései szerint a Magyarországot elítélő
jelentéstervezet nem kapta meg a szükséges többséget.
Az
unió működéséről szóló szerződés 231. cikke szerint ha a
szerződések másképp nem rendelkeznek, az Európai Parlament a
leadott szavazatok többségével határoz.
A
határozatképesség szabályait az eljárási szabályzat határozza
meg. Az Európai Parlament működési szabályzata nevet viselő
házszabály úgy rendelkezik, hogy a szavazásra bocsátott szöveg
elfogadásának, illetve elutasításának megállapításához csak
a mellette és ellene leadott szavazatokat veszik figyelembe, kivéve
azokat az eseteket, amelyeknél a szerződések különleges
többséget írnak elő.
Az
Európai Unió működéséről szóló szerződés 354. cikke
azonban különleges többséget ír elő a szavazatokban. Az Európai
Unióról szóló szerződés 7. cikkének alkalmazásakor az Európai
Parlament a leadott szavazatok kétharmados többségével dönt.
A
Sargentini-jelentésre leadott szavazatok megszámlálásakor a
parlament elnöke itt követte el a súlyos eljárási hibát. A
fentiek miatt az Európai Parlament házszabályának azon
rendelkezése, amely szerint rendes szavazati eljárás esetén a
szöveg elfogadásának megállapításában nem kell figyelembe
venni a tartózkodó szavazatokat, nem érvényesíthető! A 7. cikk
alkalmazásában a szerződések különleges eljárást alkalmaznak.
E különleges eljárás a leadott szavazatok kétharmados
többségéről beszél, a leadott szavazatok pedig egyaránt
jelentik az „igen”, „nem” és „tartózkodom”
szavazatokat.
A
strasbourgi szavazás eredménye a következő volt: a leadott „igen”
szavazatok száma 448, emellett 197-en nemmel szavaztak, 48-an
tartózkodtak. Az Európai Parlament képviselőinek száma 751 fő,
a leadott „igen” szavazatok aránya elérte az összes szavazat
felét. Ugyanakkor a leadott 698 szavazat kétharmadát, 462-t, ha
csak szűk 14 szavazattal is, nem érte el az „igen” szavazatok
száma.
A
fentiek alapján a Sargentini-jelentés nem érte el az uniós
alapszerződés által megkövetelt, valamennyi leadott szavazat
kétharmados többségét.
A parlament elnöke és az esetleges szavazatszámláló bizottság az uniós alapszerződést megsértve mégis azt hirdette ki, hogy a jelentés megkapta a szükséges többséget.
A parlament elnöke és az esetleges szavazatszámláló bizottság az uniós alapszerződést megsértve mégis azt hirdette ki, hogy a jelentés megkapta a szükséges többséget.
A
jogsértés miatt a magyar kormány, miként azt Gulyás Gergely, a
Miniszterelnökséget vezető miniszter bejelentette, az Európai
Bírósághoz fordul, annak érdekében, hogy a bíróság mondja ki:
a szavazás alapján a Sargentini-jelentés nem kapta meg a
lisszaboni szerződés által megkövetelt többséget, ezért a
parlament nem kezdeményezi a 7. cikkely szerinti eljárás
megindítását Magyarország ellen.
Itt
jegyzem meg, hogy az 7. cikkely szerinti eljárás elfogadásához a
kormányfőkből álló Európai Tanácsban egyhangúlag kellene
arról dönteni, hogy adott tagállam megsérti-e az uniós
alapértékeket.
Lengyelország
vétója viszont ez esetben borítékolható, ahogy számos
kelet-európai állam és a határainak megvédése miatt szintén a
vádlottak padjára kerülő Olaszország nem szavazata is
valószínűsíthető lenne.
A
lopakodó Európai Egyesült Államok képviselői, így a liberális
Guy Verhofstadt az uniós határvédelem jogát is elvenné a
tagállamoktól, ami viszont egyet jelentene Európa lakosságának
felgyorsított kicserélésével.
Jó
lenne, ha jövő májusban ezt nemcsak a magyar, de a német,
francia, holland, svéd szavazók is megértenék.
A
szerző alkotmányjogász
(forrás:
Magyar-Zsolnay Attila, magyaridok.hu)
2018-09-26
14:18:00
Szijjártó: ha Ukrajna kiutasítja a beregszászi konzult, Magyarország is konzult utasít ki
Amennyiben
az ukrán kormány úgy dönt, hogy kiutasítja a beregszászi magyar
konzult, Magyarország is haladéktalanul kiutasít egy Magyarország
területén dolgozó ukrán konzult - jelentette be Szijjártó Péter
külgazdasági és külügyminiszter szerdán New Yorkban, az
ENSZ-közgyűlés csúcsszintű ülésszakának helyszínén az ukrán
kollégájával, Pavlo Klimkinnel való kétoldalú találkozója
kapcsán.
Hangoztatta,
hogy mindaz, ami a beregszászi képviseleten történt a magyar
állampolgárság megadásával kapcsolatban, mind a magyar, mind a
nemzetközi joggal összhangban van.
A
kormány kitart azon politikája mellett, hogy mindaddig blokkolja
Ukrajna európai vagy euroatlanti integrációs törekvéseit, amíg
nem változtatnak a magyarok elleni gyűlöletkeltő politikán -
szögezte le.
Szijjártó
Péter úgy vélte, amíg Ukrajnát a jelenlegi elnök vezeti, az
ukrán állam által vezetett és inspirált, a magyarokkal szembeni
hangulatkeltésre alapuló politika nem is fog megváltozni, mert az
államfő azt gondolja, hogy ez lehet az egyik eszköz arra, hogy
némi társadalmi támogatottságot szerezzen.
atv.hu/MTI
2018-09-26
14:18:00
Szijjártó: ha Ukrajna kiutasítja a beregszászi konzult, Magyarország is konzult utasít ki
Amennyiben
az ukrán kormány úgy dönt, hogy kiutasítja a beregszászi magyar
konzult, Magyarország is haladéktalanul kiutasít egy Magyarország
területén dolgozó ukrán konzult - jelentette be Szijjártó Péter
külgazdasági és külügyminiszter szerdán New Yorkban, az
ENSZ-közgyűlés csúcsszintű ülésszakának helyszínén az ukrán
kollégájával, Pavlo Klimkinnel való kétoldalú találkozója
kapcsán.
Hangoztatta,
hogy mindaz, ami a beregszászi képviseleten történt a magyar
állampolgárság megadásával kapcsolatban, mind a magyar, mind a
nemzetközi joggal összhangban van.
A
kormány kitart azon politikája mellett, hogy mindaddig blokkolja
Ukrajna európai vagy euroatlanti integrációs törekvéseit, amíg
nem változtatnak a magyarok elleni gyűlöletkeltő politikán -
szögezte le.
Szijjártó
Péter úgy vélte, amíg Ukrajnát a jelenlegi elnök vezeti, az
ukrán állam által vezetett és inspirált, a magyarokkal szembeni
hangulatkeltésre alapuló politika nem is fog megváltozni, mert az
államfő azt gondolja, hogy ez lehet az egyik eszköz arra, hogy
némi társadalmi támogatottságot szerezzen.
atv.hu/MTI
Bencsik András szerint Bono azért szólt be Orbán Viktornak, mert vágyott a figyelemre
2018.
SZEPTEMBER 26. 12:59 - SZERZŐ: 168
ÓRA
Bono
nemrég a U2 madridi koncertjén Európa emblematikus
szélsőjobboldali vezetői közt emlegette erős
kritikai éllel Orbán Viktort,együtt
többek közt a francia Marine Le Pennel.
Az
eset ECHO TV heti Sajtóklubjában is téma volt, Bono
motivációjára Bencsik András, a Magyar Demokrata főszerkesztője
találta meg a magyarázatot – írja a hvg.hu.
A Kádár-kori
Népszabadság Pártélet rovatának egykori főmunkatársaszerint
ugyanannak voltunk tanúi, mint amikor Gyurcsány Ferenc, DK-elnök
valamilyen durva támadással próbálkozik a miniszterelnök ellen:
arra számít, hogy ha Orbán reagál, akkor azzal „visszaemeli őt
abba a magaslatba”.
Értsd: a
U2 frontembere azért szólt be Orbán Viktornak, hátha a magyar
kormányfőnek hála magára tudja irányítani a figyelmet. Ki is
gúnyolta az énekest, mint „fantasztikus magas színvonalú
művész”, aki ezek szerint akkor lenne újra tényező, ha Orbán
Viktor válaszolna.
– Ki ez a Bono? Milyen alapon pofázik bele?
– firtatta.
Az
alapítása óta eltelt 42 évben, 1976 óta a U2 170 millió albumot
adott el szerte a világon.
Igazságtalan
a nyugdíjemelés, és már az inflációnál is kisebb
ÚJSÁGÍRÓ. 2018.
09. 25. 06:00
Mekkora
nyugdíjemelést akarnak, és mennyi az esélye a megvalósulásnak?
A nyugdíjas szervezetek vezetőit és Pénzügyminisztériumot is
megkérdeztük.
KORÁBBAN
A TÉMÁBAN:
százalékos
inflációval számol, így ennyi lehet a nyugdíjemelés is, hiába
prognosztizál már a jegybank is 3,1 százalékos pénzromlást. A
nyugdíjasok tehát megint nem
járnak jól,
hiszen az infláció ellensúlyozására sem lesz elég az év eleji
emelés, csak arra számíthatnak, hogy jövő novemberben kapnak
nyugdíjkorrekciót.
Megeszi
az infláció a nyugdíjakat, és a kanyarban sincsenek a
béremelkedéshez képest,
ezért a nyugdíjas szervezetek a problémák orvoslását sürgetik.
A HírTV összeállításában
célként már pontos szám, 12 százalékos nyugdíjemelés is
elhangzott. A Magyar Szakszervezeti Szövetség (MaSzSz) Nyugdíjas
tagozatának elnöke, Juhász
László lapunknak
annyiban finomított a dolgon, hogy nem mondtak ki konkrét számot,
de azért megjegyezte,
elfogadnák
a 12 százalékos nyugdíjemelést.
Egyetértés
van a szervezetek között abban, hogy a nyugdíjemelés metódusa
nem igazságos, és hogy más alapokra kellene helyezni a jelenlegi,
inflációkövető modellt.
Át kellene írni a nyugdíjemelés szabályát
Több okból
is:
- a jelenlegi szabály nem bérkövető, hanem inflációkövető, ezért az újonnan megállapított nyugdíjak jóval magasabbak, mint a régebbiek.
- A százalékos nyugdíjemelés tovább növeli a kisebb és nagyobb nyugdíjak közötti szakadékot.
- Nagyok a nemek és a régiók közötti nyugdíjkülönbségek, és tovább nőnek az emeléssel.
Az
Országos Nyugdíjas Parlament elnöke, Karácsony
Mihály ezért
szorgalmaz differenciált, és a tervezett, 2,7 százalékos
inflációnál nagyobb nyugdíjemelést. Az inflációkövető
nyugdíjemelés ugyanis csak szinten tartást jelent. Sőt, mivel az
átlagos inflációt veszik figyelembe, nem a nyugdíjas fogyasztói
kosarat, az értékmegőrzés is kérdőjeles – érvelt a Magyar
Nyugdíjasok Egyesületének Országos Szövetsége (NYOSZ)
elnöke, Némethné
Jankovics Györgyi.
Óriási a lemaradás a bérektől
A bérkiáramlás
10 százalék feletti, így óriási szakadék támadt a bérek és
nyugdíjak között, és csak tovább nő, ha nem változik semmi.
2022-re
az átlagnyugdíjat elhagyja nemcsak a bérminimum, hanem a
minimálbér nettója is.
HIRDETÉS
A Pénzügyminisztériumban viszont a lapunknak
adott válasz alapján nem így érzik:
A kormány garantálja a nyugdíjak vásárlóértékének megőrzését. 2011 és 2017 között a nyugdíjak átlagosan több mint 26 százalékkal nőttek, a vásárlóerő pedig mintegy 10 százalékkal. A gazdaság erősödik, hatodik éve emelkednek a bérek. A kormány arra törekszik, hogy a nyugdíjasok is érezzék a gazdasági növekedés pozitív hatását, ezért már három alkalommal adtunk 10 000 forint értékű étkezési Erzsébet-utalványt a nyugdíjasoknak, és tavaly, Magyarország történetében először nyugdíjprémiumot is tudtunk fizetni, amire várhatóan idén ősszel és jövőre is lesz lehetőség.
A nyugdíjas
szervezetek szerint azonban a nyugdíjprémium és az
Erzsébet-utalvány is csak aprópénz, nem épül be a nyugdíjba,
és nem is biztos. Aki azt hiszi, hogy ettől több lesz a nyugdíja,
az téved.
Erzsébet-utalványt
kézbesít egy postás egy XIII. kerületi nyugdíjas lakosnak 2017.
december 7-én.
Fotó: Mohai Balázs / MTI
Fotó: Mohai Balázs / MTI
A
Pénzügyminisztérium 2011-ig nyúlt vissza, de ha az utóbbi három
évet nézzük, az derül ki, hogy
- 100 forintnyi bér mintegy 140-re növekedett, miközben
- 100 forintnyi nyugdíj 110 körülire.
Ez a nyugdíjak
leértékelődését jelenti, és a nyugdíjasok elszegényedéséhez
vezet. Juhász László szerint ráadásul az árak előbb-utóbb a
kiáramló bérekhez fognak igazodni, nem a szerényebb nyugdíjakhoz.
Az Országos
Nyugdíjas Parlament minimális célja, hogy az átlagos emelés
azonos legyen az idei GDP-növekedéssel. Azaz 3 helyett 4,5 százalék
legyen. A nyugdíjemelés növekményét pedig használják fel
nyugdíjkorrekcióra úgy, hogy az átlag alatti járandóságúak
kapjanak belőle.
Azt
szorgalmazzák, hogy az idei bérnövekedés (12 százalék) és
infláció (3 százalék) átlaga, vagyis 7,5 százalék legyen a
nyugdíjemelés.
Juhász László
szerint inkább a vegyes indexálásra kellene koncentrálni, nem a
svájcira. Ha például 25 százalékban vették volna figyelembe az
idei bérkiáramlást, és 75 százalékban az inflációt, akkor már
az idén is 5,25 százalékos nyugdíjemelés lehetett volna. Aztán
lehetne fokozatosan változtatni az arányokon.
Háromszorosára kellene emelni a minimálnyugdíjat
A legkisebb
öregségi nyugdíj összegét (ami 2008 óta változatlanul 28 500
forint) radikálisan fel kell emelni, visszamenőlegesen, az infláció
mértékével – jelentette ki Karácsony Mihály. Még akkor
is, ha minimálnyugdíjat nagyon kevesen kapnak, inkább egy
viszonyszám, ami alapján 14 ellátást folyósítanak, például a
gyest is.
- A KSH adatait alapul véve 2008 és 2015 között több mint 25 százalékos volt az infláció, plusz az idén 3 százalék körüli lehet. Ergo mintegy 28 százalékos emelés kellene, ami nagyjából 8000 forint.
Juhász László
szerint a jóval az átlag alatti nyugdíjakra legalább a
GDP-növekedéssel egyenlő emelést kellene adni, már idén. És el
kellene érni, hogy akárcsak a minimálbér, a legkisebb öregségi
nyugdíj is elérje a létminimumot. Ezek szerint
mivel
az egy fős nyugdíjas háztartásban legutóbb 81 405 forint lett
a létminimum értéke,
ennyi kellene legyen a minimálnyugdíj.
Jankovics
Györgyi szerint a nyugdíjemelésnél jó kiindulás lehet a
GDP-növekedés és a svájci indexálás is. A differenciált
nyugdíjemelést viszont csak úgy tudja támogatni, ha azt nem a
nyugdíjalapból fedezik, hanem más forrásból. Ezt mondatja vele a
szociális érzékenység, és az, hogy a nyugdíj alapelve (a
nyugdíj a ledolgozott évek és a befizetett járulékok után járó
jövedelem) biztos pont maradjon.
Fotó:
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
Van miből fizetni
Juhász
László szerint a nyugdíjrendszer észre sem vette, hogy nagyjából
600 ezer kivándorolt magyar már nem itthon fizet járulékot, és
azt sem, hogy a munkáltatói járulék helyére 2012-ben belépő
szociális hozzájárulási adóból (szocho) egyre kevesebbet
irányítanak a nyugdíjalapba. Idén 79,5 százalékot, jövőre már
csak 70,22 százalékot. Évek óta pluszban van a nyugdíjkassza,
mintegy 400 millió forinttal több folyt be az utóbbi években,
mint amennyit kifizettek.
A Nyugdíjbiztosítási Alap egy költségvetési
sor, és mint ilyen, politikai döntés függvénye, hogy mennyi –
nyomatékosította mindhárom nyilatkozó. Politikai döntés az is,
hogy mit kell finanszírozni a nyugdíjalapból. Amíg van
költségvetés, nyugdíjbiztosítási alap, addig a nyugdíjrendszer
fenntartható, a többi csak tervezés kérdése – magyarázta
Karácsony Mihály. Amíg 4 százalék feletti a növekedés, nincs
okunk aggódni. Egy dolog gátolhatja a nyugdíj fenntarthatóságát:
az ország versenyképessége. És bár a mutató nagyon
nincs rendben, így sincs
fenntarthatósági probléma.
Orbán régebben kereste az idősek kegyeit
Ősszel
összehívják a megyei, majd az országos nyugdíjas parlamenteket,
összegyűjtik a problémákat, a megoldási javaslatokat, és közös
álláspontot alakítanak ki, amit elküldenek a döntéshozóknak.
Kapcsolatot szeretnének a kormánnyal, hogy legyen párbeszéd a
nyugdíjas szervezetek, a szakértők és a döntéshozók között.
Mert 2010 óta nincs párbeszéd sem a nyugdíjas, sem az idős, sem
a szociális politikában. Régen volt az idősügyi tanács, majd az
idősek tanácsa, ahova mindig elment Orbán
Viktor.
A Nyugdíjas Parlament is meghívja őt, de hiába. Egyszerűen
rátolják a jogszabályokat a nyugdíjasokra – nehezményezte
Jankovics Györgyi, aki szkeptikus azzal kapcsolatban, érnek-e el
eredményt.
Elégedetlenek
a jövő évi költségvetési javaslattal.
Karácsony
Mihály sem túl optimista. De, mint mondta, jó lenne, ha a
nyugdíjat nem csak kiadásnak tekintenék. Hiszen a nyugdíjasok is
fizetnek mindenféle adót, amikor felélik a járandóságukat. A
háztartási munkából is kiveszik a részüket, ami hozzájárul a
GDP-növekedéshez. Juhász László is csak a reméli, hogy ha
szakértőik jól alátámasztják, akkor előbb-utóbb értő
fülekre talál, amit mondanak.
Kiemelt
kép: Balázs Attila / MTI
A NYUGDÍJASOK MIATT SZEGÉNY MAGYARORSZÁG?
Elképesztő
írás jelent meg a kormányközeli honlapon: gyakorlatilag arról
írnak, A nyugdíjasok felélik a jövőnket? című cikkükben, hogy
a...
Elképesztő
írás jelent meg a kormányközeli honlapon: gyakorlatilag arról
írnak, "A nyugdíjasok felélik a jövőnket?" című
cikkükben, hogy a fiatalok elől az idősek eszik el a kenyeret.
Ugye ez nem a kormány hivatalos véleménye is???
Semmi
sem gusztustalanabb annál, mint elvitatni az idősek jogát a
nyugdíjhoz egy végigdolgozott, végigharcolt élet végén.
Már
elnézést a szóért, de itt hánytam le a monitort! Mit képzelnek
ezek? Össze akarják ugrasztani a fiatalokat az idősekkel? Gyereket
az apjával-anyjával? Milyen erkölcsiséggel bír az a kormány,
amelynek a szócsöve ezt megengedheti magának?
Már
régóta hallani, hogy pontosan azért hagyják szétrohadni az
egészségügyet, hogy meghalljanak a nyugdíjasok "időben"
és ne kelljen a nyugdíjakat kifizetni - de ha ilyen megjelenhet
Habony "Orbán-tanácsadó" Árpád lapjában, akkor
megijedünk, hogy ez nem csak mese.
Játszanak
velünk. Játszanak az életünkkel, a gyerekeinkkel való
kapcsolatunkkal...
Semmi
se szent???
Álljunk
ellen ennek a mocsoknak, beszéljünk róla, ne hagyjuk, hogy a
fiatalok elhiggyék ezt a gusztustalan agymosást!
Ne
felejtsd el megosztani, hogy mások is lássák!
Forrás: tudnodkell.info
018-09-25
06:27:00
15 százalékos drágulás is jöhet az élelmiszereknél
Akár
15 százalékkal is drágulhat a hús, a tej és a kenyér a
következő hónapokban. Az áremelkedést a takarmány- és az
energiaárak illetve a bérek növekedésével indokolják a
termelők. A kereskedelmi szövetség egyelőre nyugalomra int
mindenkit. Szerintük a magyar vásárlók nagyon árérzékenyek. A
kereskedőknek pedig az az érdekük, hogy ne csökkenjen a vásárlási
kedv.
Példátlan
az egyetértés a szakmai szervezetek között. A sertéshús
esetében 120-130 forintos, a csirkénél 150-160 forintos drágulás
jöhet. Ezen a húsoknál nemrég bevezetett 5%-os ÁFA sem segít,
csak a még drasztikusabb drágulást ellensúlyozza.
A
tejtermékeknél az elmúlt hetekben már bekövetkezett az
áremelkedés, de a Terméktanács vezetője szerint még idén
elkerülhetetlen egy második árhullám.
Vámos György szerint az áremelkedéseket korlátozza a kereskedelemben az éles verseny és a vásárlók árérzékenysége.
„A termelők ugyan az elmúlt időszakban jelezték, hogy nekik milyen költség- emelkedéseik vannak, de ez nem azt jelenti, hogy a fogyasztói árak is ugyanolyan mértékben fognak emelkedni. Egyébként a piaci szereplők közös érdeke az, hogy ha lesz is áremelkedés, az visszafogott és mérsékelt legyen” – vélekedett a szakember.
Vámos György szerint az áremelkedéseket korlátozza a kereskedelemben az éles verseny és a vásárlók árérzékenysége.
„A termelők ugyan az elmúlt időszakban jelezték, hogy nekik milyen költség- emelkedéseik vannak, de ez nem azt jelenti, hogy a fogyasztói árak is ugyanolyan mértékben fognak emelkedni. Egyébként a piaci szereplők közös érdeke az, hogy ha lesz is áremelkedés, az visszafogott és mérsékelt legyen” – vélekedett a szakember.
A
Népszava információja szerint a kenyér is drágulni fog a
következő időszakban, de a Pékszövetség nem akart nyilatkozni.
Drágulás jöhet
Ugyan
az óvoda felújítása még csak a harmadáig készült el
Szombathelyen, a polgármester így is talált átadni való
dolgokat.
A
harmadáig jutott el egy szombathelyi óvoda felújítása, de a
városvezetők máris tartottak egy átadóünneséget – írta meg
az Átlátszó.
Eddig
az ablakokat cserélték ki, kialakítottak egy akadálymentesített
bejáratot és mosdót. A többi ablak cseréje, a teljes gépészet
korszerűsítése és a szigetelés még hátravan. Az óvodásokat
így is beállították biodíszletnek, amíg a polgármester és
munkatársai átvágták a szalagokat.
Érdekesnek
találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!
A
HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés,
aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek
szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy
újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas
színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet
küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb
termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már
heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi
újságíráshoz!„Amikor
annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő
igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag
„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - TámogatóCsatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
K. Erna – Pártoló tag
„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - TámogatóCsatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Szétlopták
és csődbe vitték az egri focit, de 2,4 milliárd megy el a
stadionra
Miközben
2,4 milliárd forintért ígéri a kormány az egri stadion
felújítását, addig még mindig zajlik az egész állami
sporttámogatási rendszer egyik legdurvább csalási ügye az Egri
Járásbíróságon — számolt be az Egri
Ügyek.
A
vád szerint az Egri Futball Club Kft. egykori ügyvezetője, az
egyebek közt sikkasztással, költségvetési csalással és hűtlen
kezeléssel vádolt K. Zoltán 2011-2013 közötti regnálása alatt
összesen csaknem 105 millió forintot vett fel a klub pénztárából
hamis számlák elkönyvelésével.
K.
Zoltán a sikkasztás előtt, 2012-ben 49,5 millió forintos
TAO-támogatást kért és kapott a Magyar Labdarúgó Szövetségtől
(MLSZ) azért, hogy a csapat stadionjában villanyvilágítást
építsenek ki. Csakhogy az ügyvezető mindössze 10 millió
forintot fordított a beruházásra, a maradék pénz elnyelte
a klub könyvelése, egy részéből pedig korábbi tartozásokat
fizetett vissza a vádlott. Az egyik vádpont szerint
rásadásul 30 millió forintot kért kölcsön egy angol
üzletembertől, akinek azt mondta, hogy az MLSZ-től további 90
millió forintot fog kapni, plussz dőlni fognak a szponzori pénzek.
Erre természetesen nem került sor.
A
lap szerint a következő, csütörtöki tárgyalási napon
nemvárható ítélet K. Zoltán ügyében.
Kép:
MTI/Komka Péter
Sokkoló videó arról, hogy Orbánék milyen horror pénzeket költenek üres stadionokra
Miközben
a Szent János kórházban fagyoskodnak az alkalmazottak és a
betegek (videó
itt!),
mert nincs fűtés, azalatt irgalmatlan pénzek ömlenek a
Szotyiköpködő hobbijára.
A
vérrel-verítékkel megszenvedett adófizetői forintokat leginkább
kormánypropagandára és stadionokra veri el a Fidesz-kormány, a
maradékot pedig ellopja.
Az Index most
videót készített arról, milyen őrült tempóban és milyen
horror áron építik a 10-15 százalékos kihasználtságú
stadionokat Orbánék.
.Oszd meg cikkünket, hogy másokhoz is eljusson a valóság!
Ennyi erővel akár el is égethetnénk a pénzt
Hitelük
se volt, mégis utcára tesznek egy ötgyerekes szegedi családot
Heteken
belül el kell hagynia otthonát öt gyermekével együtt Editnek és
Zoltánnak, miután a napokban náluk járt a végrehajtó, és
közölte, viszik a lakást, melyet szerződésük szerint jövő
január végéig bérelnek. Az ingatlan tulaja eltűnt, a család
semmiről sem tudott arról, hogy mi folyik a fejük felett, október
közepén pedig mehetnek az utcára.
A HVG cikke
szerint a család tíz nappal az eredetileg kitűzött kilakoltatási
dátum előtt tudta meg, hogy elárverezték a lakást a fejük
fölül. Edit, Zoltán és öt gyermekük (10, 12, 14 évesek az
általánosba járók, a két nagyobb pedig most tanul péknek) öt
éve él itt, érvényes albérleti szerződésük van 2019. január
31-ig, és nekik egy árva szót sem szólt senki, hogy mi várható.
Azt sejtették, hogy van valami gond, mivel jöttek hivatalos levelek végrehajtótól, bíróságtól, de ők azokat nem vehették át. Szeptemberben aztán becsattogott hozzájuk a végrehajtó, és közölte, menniük kell. Bónuszként először önkéntes lakásfoglalónak hitte őket. Ekkor derült csak ki, hogy már tavasszal elárverezték a lakást, és hiába mutatták a végrehajtó irodán az érvényes albérleti szerződésüket, nem mentek vele semmire.
A
lap szerint a család közölte, hogy nem tud hova költözni ilyen
rövid idő alatt, és a bútorokat sem tudja hova tenni, az az
átmeneti megoldás született, hogy a szervek eltekintenek az
azonnali kiköltöztetéstől, és október 17-ig adnak időt.
“Attól tiszta ideg lettem, amikor a végrehajtó azt mondta, hogy a bútorokat, mivel mondtuk, hogy nem tudjuk hova vinni, harminc napig őrzik, de mi heten mehetünk az utcára”
– idézte
a HVG Zoltánt.
A férfi hozzátette, azt sem érti, miképp állhat a
kilakoltatásról szóló levélben, hogy tizenöt napon belül
kifogást nyújthatnak be, miközben az eredeti időpontot a levél
kézhez vételétől számított tizenegyedik napra tűzték ki.
„Itt semmiképpen nem maradunk, de fogalmam sincs, hogyan tudunk hetünknek albérletet szerezni ennyi idő alatt”
– mondja
Edit.
A
lap által megkérdezett ügyvéd szerint az albérleti szerződés,
ami egy polgárjogi szerződés nem nyom semmit a latban a
kilakoltatással szemben. Előfordul ugyanis, hogy az adósok gyorsan
kötnek egy albérleti szerződést, mikor közeleg a baj, és ezzel
próbálják elodázni a végrehajtást. Az eljárás alapja viszont
a végrehajtási törvény, azaz hiába van valakinek nem kamu, nem
alibi albérleti szerződése, ha elárverezték a lakást,
szemrebbenés nélkül utat mutatnak nek
Add
tovább, hogy másokhoz is eljusson!
Átverték,
most kilakoltatás vár egy 80 éves vak nyugdíjasra Zuglóban –
videó
Hamarosan
elveszítheti a feje felől a lakást egy félig süket, vak 80 éves
férfi Zuglóban, aki jóhiszeműen kezességet vállalt egy
hitelfelvételnél, de rettenetesen átverték. A rendőrség szerint
nem történt bűncselekmény.
H.V. SZEPTEMBER
18., 12:22Stark
Ferenc a 24.hu szerint
a felesége halála után, egy társkereső hirdetésen keresztül
ismerkedett meg egy asszonnyal és családjával. A család a férfi
jóhiszeműségére alapozva megfűzte Ferencet, legyen kezes egy
hitelfelvételnél. A férfi erre igent mondott, lakását adva az
ügylethez. Miután azonban felvette a pénzt a család, eltűntek.
A férfi egy darabig fizette a hitelt, aztán nem tudta. Az ügyet jelezte a rendőrségnek, de a hatóság azt állapította meg, nem történt bűncselekmény, a férfit ugyanis senki sem kényszerítette arra, hogy fedezetként adja a lakását a hitelfelvételhez.
Stark
Ferencet korábban már megpróbálták kilakoltatni, de akkor a
média és a Magyar Szociális Fórum segítségével ezt meg
lehetett akadályozni. Most viszont úgy látszik, nincs tovább. A
férfi a legutóbbi levél szerint szeptemberig maradhat a lakásban,
aztán kilakoltatják.
“Én nem megyek innen el, inkább felrobbantom az egész házat – magammal együtt”
– mondta
a kamerának az idős férfi.
A 24.hu szerint
a férfi tartozásának követelése az egyik leggazdagabb magyar
érdekeltségébe tartozó cég, a Fors Faktor Zrt. birtokában van.
Eredménytelenül
zárult egy újabb paksi tender az orosz közbeszerzési portál
alapján, mivel nem sikerült céget találni, amelyik megtervezné a
paksi hűtővízcsatorna bővítését az új paksi blokkok ellátás
céljából. A hűtővíz kérdése amúgy is a paksi bővítés
egyik legkritikusabb pontja. Idén nyáron az alacsony vízállás és
a Duna magas hőmérséklete miatt a most működő 4 blokk is olyan
mértékben melegítette fel a folyót, hogy csak intenzív
trükközéssel lehetett
elkerülni az erőmű egyes blokkjainak leállítását.
Elképzelhető, hogy milyen súlyos
korlátot jelenthet
ez majd, ha Paks2-vel több mint megkétszereződik az erőművek
teljesítménye (2000-ről 4400 MW-ra) és hűtővíz-igénye (100
m3/s-ról 232 m3/s-ra).
A hőterhelés
mellett azonban a hűtővízellátás kialakítása is gondot
okozhat. A jelenlegi tervek szerint Paks2 a jövőben Paks1 meglevő,
Dunából kivezetett hűtővízcsatornájából kapna hűtővizet.
Annak kapacitása azonban nem elegendő a közel másfélszeresére
növekvő vízigény kiszolgálására, ezért jelentős mértékben
ki kéne bővíteni. Erre Paks2 tervezői azt a szédületes, Mekk
mestert állva hagyó megoldást eszelték ki, hogy Paks1 folyamatos
üzeme, azaz az üzemvízcsatorna folyamatos használata közben
fogják duplájára növelni annak kapacitását. Kb. mintha az
autópályán 130-cal száguldva bemásznának a motorba, hogy
hengerfejet szereljenek. Nagyon teoretikusan nézve akár még jól
is elsülhet. Mondjuk ha nem jön be az a fél százalék
valószínűség, hogy minden rendben pont úgy zajlik, ahogy
tervezték, akkor azért elég nagy baj van. De miért ne hinnénk el
annak a csapatnak, hogy mindent nagyon pontosan előre tudnak
tervezni, amelyik a projektbe 4 év alatt 3 év késést halmozott
fel, mert egy sima engedélyezési eljárás időigényét is
képtelenek nagyságrendileg megbecsülni?
A
hűtővízcsatorna mai állapota (fotó:nepszava.hu)
Szóval van
elvi lehetősége még annak is, hogy nem lesz katasztrófa. Az
előjelek mindenképpen biztatóak. Augusztus végén írta ki a
Roszatom leánycége a tenderfelhívást az üzemvízcsatorna-bővítés
kiviteli tervezésére és megvalósítására. Az orosz
közbeszerzési honlapon napokban közzétett közlemény szerint nem
érkezett egyetlen, a tenderfeltételeknek megfelelő ajánlat sem a
projektre. Az egyik pályázó, a Főmterv, a beadási határidőt
sem tudta tartani, a másik, határidőn belül érkezett orosz
ajánlat viszont nem teljesíti a speciális szakértőkre vonatkozó
előírásokat, így el kellett utasítani. Azaz érvényes pályázat
híján a közbeszerzés eredménytelenül zárult. Erősen
aggasztó, hogy az egész építkezés nukleáris biztonság
szempontjából egyik legkritikusabb lépésére, az üzemvízcsatorna
működés közbeni kibővítésére szemmel láthatólag nem
tolonganak a megfelelő, hozzáértő pályázók. Márpedig itt
tényleg nem lehet hibázni. Nem férnek bele olyan balesetek, mint a
Paks2-vel azonos típusú belorusz asztraveci, vagy szentpétervári
Leningradszkaja2 erőművek építésénél, ahol túl széles vasúti
rakománnyal kaszáltak el oszlopokat, meg leejtették (nb.
leejtették!!) a reaktortartályt a magasból. Ha egy munkagép
építkezés közben megcsúszik, és befordul a hűtővízcsatornába,
vagy suvadni kezd a part, és akadály képződik a csatornában,
váratlanul lehetetlenné téve a biztonságos üzemhez szükséges
vízmennyiség eljutását az erőműbe, akkor legjobb esetben le
kell állítani Paks1-et (az ország villamosenergia-igényének 40
százaléka hirtelen kiesik), de ha nem történnek megfelelő időben
megfelelő lépések, ennél rosszabb forgatókönyv is elképzelhető.
És azt már a 2003-as súlyos üzemzavarnál is láthattuk, hogy ha
valamivel, hát azzal nem lehet Paks1-et vádolni, hogy
vészhelyzetben professzionálisan és a helyzetnek megfelelően
járna el. Erre az egyszerű és kockázatmentes feladatra nincs
egyelőre megfelelő jelentkező, csak egy olyan, amelyik egy beadási
határidőt sem képes betartani, meg egy másik, amelyik nem tudja
elolvasni, hogy hány darab magyar mérnökkamarai mérnök kell
ahhoz, hogy érvényes legyen az ajánlat. Biztató helyzet.
A
sötét fellegek azonban nem csak a mi fejünk fölött gyülekeznek.
A paksi bővítés haldoklása hónapok óta nyilvánvaló. Minden
elképzelhető határidővel csúszásban vannak, összességében
vagy 3 év késést gyűjtöttek be 4 év alatt; a finanszírozási
szerződést a projektért felelős miniszter szerint is módosítani
kell; a miniszterelnök szerint a határidők már nem is érdeklik
őket, annyira reménytelen a helyzet; és sorban érkeznek a hírek
az eredménytelen közbeszerzésekről. Nyár végén az atomerőmű
létesítéséhez és üzembe helyezéséhez kapcsolódó
dokumentumok véleményezésére, illetve a személyzetképzéshez
szükséges tananyagok szakmai felülvizsgálatára vonatkozó
tenderek zárultak eredménytelenül (az ezzel kapcsolatban
benyújtott adatkérésemre küldött válasz pedig
ugyan a maga nemében tökéletes, amennyiben ennél üresebb választ
már nem lehetett volna adni, ugyanakkor teljes tanácstalanságról
árulkodik, hogy hogyan lesz ebből eredményes közbeszerzés). Most
pedig az üzemvízcsatorna bővítése szenved késedelmet a
megfelelő jelentkezők hiánya miatt. A közbeszerzések sorozatos
eredménytelensége nem csak az okozott késés miatt veszélyezteti
az egész beruházást. Arra utal, hogy komoly piaci szereplők
egyszerűen nem érdeklődnek a projekt iránt, és nehézséget
okozhat a megfelelő felkészültségű cégek és szakemberek
bevonása az építkezésbe. És komoly biztonsági aggályokat is
felvet, hogy vajon a kritikusan kockázatos munkákra lesz-e minden
szempontból megfelelő jelentkező, vagy majd ha ló nincs, szamár
is megteszi alapon valami buhera-cégnek végül odaadják az egész
üzemvízcsatorna-bővítést, hadd tanuljanak mély vízben úszni.
Biztos vagyok benne, hogy a közbeszerzés ajánlattételi árát
legfeljebb kétszeresére kéne növelni ahhoz, hogy Mészáros
Lőrinc, Garancsi "Luxusgépenröptetemaminiszterelnököt"
István, vagy valamelyik másik oligarcha meg ne lássa benne a
fantáziát. Az ő gazdagodásuk pedig, mint tudjuk, a Fidesz
politikájának lényege. Ezért a célért egy nukleáris baleset
kockázatát szívesen venné nyakába az ország, ebben biztos
vagyok, aki meg nem, az mind Soros György.
Jó
hír is van azért. Takarításra, őrző-védő szolgáltatásokra
és fordításra sikerült érvényes közbeszerzéseket kiírni az
idén Pakson!
ORBÁN VIKTOR: "TÖBB MILLIÓ KÜLFÖLDI BEVÁNDORLÓT KELL BEFOGADNI" - EZ GAZDASÁGI ÉRDEK IS
Az
elkövetkezendő öt évben Magyarországnak a gazdasági növekedés
fenntartása érdekében több millió külföldi bevándorlót kell
befogadnia, jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a
magyarországi Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) ebédjén.
Hozzátette: ennek érdekében át kell gondolni a bevándorlási
szabályokat.
A
magyar miniszterelnök pontosan 16 évvel ezelőtti, 2001.
június 8-ai szavait a Népszava idézte,
egyébként Orbán Viktor akkor éppen félúton a
Liberális Internacionálé és az Európai Néppárt között.
A
lap korabeli tudósítása kitért arra is, hogy ez a kormányzati
szándék nem új keletű. Az elmúlt években a népességfogyás
megállításával kapcsolatban merült fel a bevándorlók
befogadásának szükségessége.
Egyebek
mellett ez a lehetséges megoldás is szerepel abban a tanulmányban,
amelyet a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) kutatócsoportja
készített a kormány felkérésére. Többeket meghökkentett ez a
javaslat, azonban számos szakember - így dr. Józan Péter. a KSH
statisztikai főtanácsadója - akkor úgy nyilatkozott, hogy ha nem
szánjuk rá magunkat erre a lépésre, akkor a hazai és
ENSZ-számítások szerint 2050-re körülbelül 8 millió magyart
számlálhatunk.
Nem
mindenki bízik azonban abban, hogy a mesterséges migrációval a
szürkeállomány tódul majd Magyarországra. Vizi E. Szilveszter
akadémikus a kormányprogram kapcsán úgy fogalmazott, a
betelepítésekkel inkább a nyers munkaerő gyarapítható.
Hát,
igen, nagy utat járt be Orbán Viktor, amíg „lánglelkű
ifjú demokratából kiégett kommunista lett".
(Zárójelben
tegyük hozzá, hiába a majd' 12 éves orbáni kormányzás, a
demográfiai helyzet 2017-re sem javult, és a gazdasági egyensúly
is az EU-s forrásokon múlik...)
A disznók és "Pató Pál úr" népe.....
A
kommunista zsidókból álló hazug Orbán rezsim már nem akarja
megállítani a brüsszeli kolhoszt, mert nem lesz miből lopni!
2017.
05. 09. 08:22
A
kirabolt, éhbéren tengődő, kilátástalanságban nyomorgó
magyar nép pénze, és az ellopott uniós pénzek, a Fidesz-KDNP
gazemberek zsebében többet ér!
Pató
Pál úr " népe" szavazásra vár, míg a disznók
hazudnak, csalnak, lopnak, népet rabolnak!
Az európai pofára esés után a kommunista zsidókból álló Fidesz rezsim elkezdte ritkítani a brüsszelezős plakátokat
Miután
a Fidesz európai pártcsaládjában többen megelégelték, hogy a
magyarországi kormánypárt Brüsszellel riogatja a választóit, az
elmúlt hetekben többször is keményen ledorongolták Orbánékat.
Megelégelték,
hisz ők is a zsákmányt (Uniós pénzek) féltik, hisz éppen úgy
hazudnak, lopnak csalnak mint magyar pártcsaládtagjaik! Mindössze
annyi a különbség, hogy a még mindig jobban élő nyugatiak
nem érzik a saját bőrükön!
A büdös kommunista szülők által fialt fattyú Orbán meghátrált Brüss...
ORBÁN MEGHÁTRÁLT BRÜSSZELBEN: MŰKÖDHET A CEU, FELTÉTELEKKEL JÖHETNEK A FIATAL MIGRÁNSOK
Nem
először bizonyosodik már be, hogy Orbán Viktor harcos retorikája
inkább csak itthonra szól, de Brüsszelben már sokkal
simulékonyabb és megengedőbb, ha nyomás alá helyeződik.
Miközben az elmúlt napokban a Fidesz-propaganda a Magyarországot
védelmezőkre és hazaárulókra osztotta CEU-ügyben a politikai
palettát, a kormányfő lényegében úgy tűnik, hogy kapitulált
Brüsszelben, sőt, most már migránsokat is hajlandó lenne
Magyarország területére beengedni.
Az
Európai Néppárt szombati ülése után – amelyen Orbán Viktor
is részt vett - Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát
vezető miniszter számolt be az ott elhangzottakról.
A
miniszter - az állami tévén elhangzottak szerint - azt mondta, a
Fideszt is a soraiban tudó Európai Néppárt csúcstalálkozóján
Orbán Viktor miniszterelnök megerősítette, Magyarország
kész minden kérdésben folyamatosan tárgyalni az Európai
Bizottsággal.
"Tehát bármilyen jogi eljárás indul ellenünk, akkor a kormány minden egyes jogi érvet, amit az Európai Bizottság közöl azt természetesen komolyan fontolóra vesz"
-
hangsúlyozta. Orbánéknak ugyanis világossá tették, hogy
szankciókkal kell számolniuk, ha nem veszik figyelembe a
brüsszeli figyelmeztetést, és nem tartják be az EU szabályait.
A
magyar kormányfő az ülésen arról is beszélt, hogy Magyarország
továbbra is fontosnak tartja a határok védelmét és azt, hogy
minél kevesebb illegális bevándorló - sőt,
ha lehet, akkor egyetlenegy se (ezt
jegyezzük meg!)
- jusson be az Európai Unió területére – ismertette Rogán.
Ezért a kormány minden korábban hozott intézkedését, beleértve
a tranzitzónákat, fenn akarja tartani
- tette hozzá, hangsúlyozva, hogy ezzel az ország teljesíti
azokat a kötelezettségeket, amelyeket a schengeni egyezményben
rögzítettek.
Ugyanakkor
kérdésekre válaszolva kiderült, hogy a kormány (ugye
előbb még arról volt szó, hogy egyetlenegy migránst sem
engednének be)
hajlandónak
mutatkozik beengedni a 14-18 év közötti migránsokat, de csak
abban az esetben, ha alávetik magukat DNS-vizsgálatnak, így
ugyanis egyértelműen kiderülhet, hogy valóban az említett
korcsoportba tartoznak-e.
Ez
totálisan ellentmond az eddigi kormányzati propagandának, és azt
valószínűsíti, hogy Orbánék – csillapítva az Európai
Néppártban keltett indulatokat – jelentős
visszalépésre hajlandóak a bevándorlás tekintetében.
A
tranzitzóna kapcsán Rogán azt próbálta hangsúlyozni, hogy azt
viszont nem tudja megfontolás tárgyává tenni a kormány, mert azt
gondolják, hogy az része a határvédelemnek, és nem zárt, nem
őrzött, így szabadon lehet onnan távozni, csak az Unió
területére nem lehet belépni onnan, amíg a szükséges
idegenrendészeti eljárások le nem záródnak.
Ezt
megint csak úgy lehet értelmezni: bár a kormánynak
visszalépni ettől már jelentős szembeköpés lenne, de azzal
nyugtathatták az Európai Néppárt képviselőit, hogy a
tranzitzónákból könnyedén ki és be lehet járkálni. Ez azonban
úgy hangzik, hogy valójában akkor semmit sem ér a tranzitzóna.
Az
ülésen természetesen téma volt a CEU-ügy is. Rogán szerint
Orbán világossá tette
„mi úgy ítéljük meg, hogy a Magyarországon működő Soros alapítású Közép-Európai Egyetem létét semmilyen jogszabály-módosítás nem fenyegeti.”
Hozzátette,
hogy továbbra is biztosított
az intézményben folyó oktatás és a tudományos kutatás
szabadsága, az egyetem új évfolyamot is indíthat.
Ha
ez igaz, márpedig igaz, akkor lényegében az egész sorosozás, a
hazaárulózás, az egész cirkusz és hisztéria, a magyar
társadalom megosztása, illetve hergelése egy értelmetlen, óriási
nagy marhaság volt.
Rogán
persze még nekiállt magyarázkodni, hogy a kormány kész
áttekinteni minden nemzetközi szerződésben szereplő kérdést,
ami a külföldi diploma kiadásához szükséges, mert
Magyarországon egy egységes szabályozásnak kell érvényesülnie.
A
nap folyamán a Politico tudósítása is arról számolt be, hogy
Manfred Weber, az Európai Néppárt frakcióvezetője arra
szólította fel Orbán Viktort a brüsszeli ülésen, hogy tartsa
tiszteletben a tudomány szabadságát, és ne viselkedjen úgy, mint
a lengyel kormány. A találkozó után Siegfried Muresan, az Európai
Néppárt szóvivője azt mondta: Orbán
Viktor elkötelezett amellett, hogy teljesítse az Európai Bizottság
feltételét, vagyis hogy ne zárjon be a CEU.
Ez
azt jelenti, hogy a magyar kormánynak egy hónapon belül elő kell
állnia egy tervezettel, hogy miként kívánja összhangba hozni a
vitatott törvényt a brüsszeli testület elvárásaival –
szögezte le Muresan. A tapasztalat azt mutatja, hogy Orbán Viktor
kormányfő mindig kész volt tárgyalni és a végén mindig eleget
tett az uniós szabályoknak – jelentette ki Manfred Weber, az
Európai Néppárt európai parlamenti frakcióvezetője.
Ezután
nem biztos, hogy Orbán Viktortól, a Fidesztől, illetve a
kormányzati sajtótól – enyhén szólva is – elegáns lenne
másokat csicskának nevezni.
JÖHETNEK
AZ ( ISIS, ISIL, DAESH ) ÁLTAL KIKÉPZETT FIATALOK (gyilkosok)!
Dolgozhatnak
a Fidesz-KDNP földesurak földjein, gyáraikban, míg elnem vágják
a befogadók nyakát, megerőszakolják majd megölik
családtagjaikat! .. s mennek tovább!
Ennek
az lett a vége, hogy a kommunista zsidó, az egyre gyarapodó
vagyonnal rendelkező Rogán Antalnak sápkóros ábrázattal kellett
elrebegnie az unióval szembeni fegyverletételen: a
Fidesz helye az Európai Néppártban van és jöhetnek a fiatal
migrá....
Az
Index észrevételei
szerint ezt
követően feltűnő arányban ritkulni kezdtek az "Állítsuk
meg Brüsszelt!" plakátok, a portál pedig szakmai
értessülésekre ivatkozva nem tartja véletlennek az egybeesést.
Mint
írják, a Fidesz eredetileg nem így tervezte a kampányt:
a
plakátokat általában minden hónap 1-jén és 13-án szokás
váltani, az, hogy ez más napokon történik, arra utal, hogy
felborult a menetrend.
Az
általános gyakorlat szerint a cégek ezért felárat számolnak
fel, ahogy azért is sok pénzt elkérnek, ha a megrendelő idő
előtt kéri a plakátok levételét.
Nagy
örömmel tudatjuk a kedves olvasóval, hogy emiatt valószínűleg
most még drágább lett az amúgy sem olcsó, de egalább a mi
zsebünkből finanszírozott agymosás.
A
kiragasztás költsége 3-8 ezer forint, legalább ugyanennyibe kerül
a váratlan leragasztás – akkor is, ha a cég szerencsés esetben
nem fehér papírral, hanem egy beugró újabb hirdetéssel tudja
helyettesíteni a kieső tartalmat.
Május
3-án is volt példa a plakátok átragasztása, ami még akkor is
eltér a megszokott ütemezéstől, ha figyelembe vesszük, hogy
május 1-je munkaszüneti nap.
A
Fidesz-KDNP nevű mocskos hazug, tolvaj, csaló, néprabló mocskok!
A
megszokott kék plakátok a forgalmasabb közlekedési csomópontoknál
is megritkultak, még a metrókból is szép lassan eltünedeztek,
helyüket pedig átvették a Vona Gábort és Botka Lászlót
összemosó, Soros György és Simicska Lajos bábjaaként ábrázoló,
100 millió forint közpénzből készült Fidelitas-plakátok.
2017.
05. 08. 14:16
"Akkor ez elvégeztetett" – a Fidesz-KDNP továbbra sem támogatja a betelepítés tiltását
Természetesen
megint megakadályozta a kormánypárti többség, hogy a magyar
alaptörvény a betelepítés minden formáját kizárja. Ennek
elutasításában igen konzekvensek a Fidesz-KDNP képviselői.
Ők
is jöhetnek!
Hétfőn
tárgyalta volna az Országgyűlés Igazságügyi bizottsága a
Jobbik azon alaptörvénymódosító-javaslatát,
amely egyszerre zárná ki a betelepítés minden formáját –
ahogy azt már többször is leszögezték sem szegény, sem pedig
gazdag migráns befogadását nem támogatja a legerősebb ellenzéki
párt a Jobbik.
Nem
partner abban, hogy Brüsszel betelepítsen bevándorlókat, de abban
sem, hogy a Rogán Antal által megalkotott
letelepedésikötvény-programon keresztül ellenőrizhetetlen múltú
és célú vagyonos migránsokat hozzon be a kormány.
Apáti
István (Jobbik) beterjesztőként arra kérte a kormánypárti
többséget, hogy ne húzzák az időt, mert nem szűntek meg azok a
körülmények, amelyek miatt fontos lenne az Alaptörvény-módosítása.
Arra is kérte a fideszes képviselőket, hogy "ne zendítsenek
rá a régi nótára", miszerint egy törvényt csak a
"miniszterelnök óhaja szerint lehet elfogadni".
Az
ellenzéki honatya kiemelte, pártja minden jogcímet ki akar zárni,
ami idegenek, akár tartós vagy átmeneti betelepítését
eredményezné.
Nos,
végül eleget tettek a jobbikos kérésnek, és a fideszesek nem
húzták az időt - csak nem úgy, ahogy azt Apáti István remélte:
egyetlen kormánypárti politikus sem szólt hozzá a módosítóhoz,
és nem érveltek amellett, hogy az miért is káros hazánk számára.
Így
már csak a szavazatok összeszámlálása maradt Rubovszky György
számára, aki megállapította, hogy 2 igen mellett 7 nem vokssal
megakadályozta a testület, hogy napirendre kerüljön a módosító
(május 3-án jelölték ki az Igazságügyi bizottságot, onnantól
számolva 30 napjuk van arra, hogy tárgyalják azt);
"akkor ez elvégeztetett"
-
jelentette ki ezután elégedetten a kereszténydemokrata politikus.
A
Jobbik azután nyújtotta be ismét a betelepítés minden formáját
kizáró alaptörvénymódosító-javaslatát, miután
Brüsszelben az Orbán-kormány újfent térdre kényszerült,
és belement abba, hogy uniós kérésre DNS-vizsgálat után befogad
14-18 év közötti migránsokat nyugatról.
Mirkóczki
Ádám, a jobboldali ellenzéki párt szóvivője nem sokkal később
sajtótájékoztatón jelentette
be,
hogy rendkívüli parlamenti vitanapot kezdeményeznek annak
érdekében, hogy az alaptörvény hetedik módosítása minél
gyorsabban végbemenjen. Ehhez viszont szükség lett volna 40
országgyűlési képviselő támogató aláírására - pontosabban
mindössze tizenhatéra, hiszen a Jobbik teljes frakciója, mind a 24
politikus szignója ott szerepelt ezen a kérelmező listán.
Viszont
az egész magyar törvényhozásban nem akadt olyan másik 16
ellenzéki vagy épp kormánypárti politikus, aki fontosnak tartotta
volna a bevándorlással szembeni alaptörvényszintű védelem
megalkotását.
A
Fidesz-KDNP mozgatórúgója végül is ismert, hiszen a jobbikos
javaslat megakasztaná az elmúlt évtized legnagyobb korrupciós
ügyletét, a
nemzetbiztonsági kockázatokat magában hordozó
letelepedésikötvény...,
amit egy időre ugyan most felfüggesztettek (ebből
is látszik, hogy ezt még nem engedte el Rogán Antal).
Egyébként
emlékezetes az is,
hogy alig három hónapja, február elején söpörte le ugyanez a
bizottság a Jobbiknak ugyanezt a javaslatát - legalább ebben
konzekvensek a fideszes politikusok.
A
krónikához tartozik, hogy tovább módosítókra készül a
kormány, ezért lekerült a napirendről a
lex csicskaként elhíresült plakáttörvény is.
Az
Orrbáni és a brüsszeli kolhosz harca....sokkal nemesebb
szereplőkkel.
Kamuirodákkal fejték meg Brüsszelt, óránként 400 ezer forintos sebességgel
Elios
II.: „Az OLAF a magyar hatóságoknak azt ajánlotta, hogy a
kedvezményezettektől kérjenek vissza 28,3 millió eurót, azaz
8,5-8,7 milliárd forintot.” Így lopják el z országot!
Továbbra
is Orbán
Viktor vejének
egykori érdekeltsége, az Elios
vezeti a ranglistát,
közbeszerzés-taroló ügyletei kapcsán összesen 13 milliárd
forint uniós támogatás visszafizettetését javasolta az Európai
Csalás Elleni Hivatal (OLAF). De nem ez az egyetlen, sokmilliárdos
és magyar cégeket érintő ügy. A hivatal 2017-es
jelentésében bukkant
fel egy
kutatás-fejlesztési (K+F) program, amelynek több tucatnyi
projektjével kapcsolatban Magyarországon, Lettországban és
Szerbiában is vizsgálódtak. Az OLAF a magyar hatóságoknak
azt ajánlotta, hogy a kedvezményezettektől kérjenek vissza 28,3
millió eurót, azaz 8,5-8,7 milliárd forintot.
A
rövid összefoglalóból csak annyi derült ki, hogy a csalás
szereplői alvállalkozói szerződések segítségével
mesterségesen feltornázták a költségeket, eltitkolták, hogy a
végső beszállító cégek kapcsolatban állnak egymással,
valamint kamuirodákat hoztak létre, hogy így szerezzenek uniós
támogatást.
ÚJSÁGÍRÓ. 2018.
07. 04. 05:58
Az
Elios-ügyhöz fogható csalássorozatot göngyölített fel az OLAF,
amelyben csaknem 9 milliárd forint uniós támogatáslenyúlást
koreografáltak Budapestről. A több mint két tucat cégből szőtt
hálózatba szerb, szlovák és lett vállalkozásokat is
beépítettek, de a szereplők között volt Matolcsy György
jegybankelnök egyik unokatestvérének cége is. Durva túlárazás,
kamuirodák, 403 ezer forintos órabérért megírt tanulmány is
szerepel az OLAF-vizsgálat zárójelentésében, amelyet megszerzett
a 24.hu.
KORÁBBAN
A TÉMÁBAN:
Továbbra
is Orbán
Viktor vejének
egykori érdekeltsége, az Elios
vezeti a ranglistát,
közbeszerzés-taroló ügyletei kapcsán összesen 13 milliárd
forint uniós támogatás visszafizettetését javasolta az Európai
Csalás Elleni Hivatal (OLAF). De nem ez az egyetlen, sokmilliárdos
és magyar cégeket érintő ügy. A hivatal 2017-es
jelentésében bukkant
fel egy
kutatás-fejlesztési (K+F) program, amelynek többtucatnyi
projektjével kapcsolatban Magyarországon, Lettországban és
Szerbiában is vizsgálódtak. Az OLAF a magyar hatóságoknak
azt ajánlotta, hogy a kedvezményezettektől kérjenek vissza 28,3
millió eurót, azaz 8,5-8,7 milliárd forintot.
A rövid
összefoglalóból csak annyi derült ki, hogy a csalás szereplői
alvállalkozói szerződések segítségével mesterségesen
feltornázták a költségeket, eltitkolták, hogy a végső
beszállító cégek kapcsolatban állnak egymással, valamint
kamuirodákat hoztak létre, hogy így szerezzenek uniós támogatást.
A
24.hu-hoz eljutott dokumentum alapján azonban ennél jóval cifrább
a történet: csalási módszerek arzenálját vetették be a
kéttucatnyi tagból szőtt céghálóban, a túlárazástól a
fiktív számlákon keresztül a szabálytalanul fizetett dolgozókig.
Cikksorozatunk
első részében a jelentés főbb megállapításait közöljük.
Fotó:
Thinkstock
Helyben végzett távmunka
Az OLAF
névtelen bejelentés nyomán 2015 őszén kezdett nyomozni két
magyar nonprofit kutatóközpont, a Pillar Europa Kutatási és
Oktatási Nonprofit Kft. és a BME-Infokom Innovátor Nonprofit Kft.
(későbbi nevén Infokom Innovátor) ügyében. A két cég a
versenyképességet innovációval elősegítő operatív programra
pályázott, az általuk bevetett innováció azonban inkább
szolgálta az uniós kassza megcsapolását, mint a régiós gazdaság
fellendítését.
Az elcsalt projektek között volt olyan, amely
arra irányult volna, hogy a kiterjesztett valóságalapú
rendszerekkel interaktívvá tegyék a különféle termékekhez
adott felhasználói útmutatók használatát, vagy olyan, amely egy
közösségi hálózat segítségével ajánlott volna pénzügyi
termékeket. De találunk társadalmilag kimondottan hasznosnak tűnő
pályázatot is, mint a „Hangok vizuális felismerhetőségének
kifejlesztése halláskárosultak számára”.
A bejelentések
szerint a Pillar és a BME-Infokom kamu fióktelepeket hozott létre
azért, hogy regionális támogatási projektekben vehessen részt. A
Pillar cégjegyzékében Bicskén és Téten tüntetett fel
fióktelepet, az BME-Infokom pedig Bicskén és Etyeken, a
Dávid-majorban. A két cég 2014. január és 2016. január
között kibérelt egy 2050 négyzetméteres, 190 fő
befogadóképességű irodát a fővárosban.
Ez elég
izgalmas fejlemény, mivel
a
szóban forgó operatív programban nem is szerepel a
közép-magyarországi régió, így budapesti helyszín nem felel
meg a támogatási feltételeknek. Viszont megfelelnek a
kritériumoknak a két cég által bejegyeztetett fióktelepek,
hiszen Bicske és Etyek a közép-dunántúli, Tét pedig a
nyugat-dunántúli régióban fekszik – ha tényleg ezeken a
helyszíneken dolgoznak a projekteken.
A
vizsgált projektek közül a legtöbb informatikai cégekhez
kötődik, de az egyikben például a Waberer’s-Szemerey Kft.
bukkan fel konzorciumvezetőként. Utóbbi az idén
áprilisig Matolcsy
György jegybankelnök
egyik unokatestvérének, Szemerey
Lórándnak
az érdekeltségében állt.
Szemerey
Lóránd, a Waberer’s-Szemerey Logisztika Kft. ügyvezető
igazgatója (balra) és Pais József, a DAF Hungary Kft.
ügyvezetője Fotó: Vajda János / MTI
A határokon
átívelő nyomozás során az OLAF megállapította, hogy a
BME-Infokom és a Pillar csak papíron foglalkoztatott távmunkában
dolgozókat, valójában egy budapesti irodában zajlott az ügymenet.
Bizonyíték is
van a manipulációra: a papíron vidéki telephelyeken dolgozó
embereket e-mailben arra utasították, hogy a projektek
ellenőrzésekor a látszat kedvéért jelenjenek meg „a
megvalósítási helyszíneken”. A 31 projekt keretében több mint
3300 hamis, munkaszerződésekbe foglalt nyilatkozat született,
amelyek szerint az alkalmazottak vagy a telephelyeken dolgoztak, vagy
a telephelyekről kaptak utasítást, valamint távmunkásként
dolgoztak.
Az OLAF mindezek alapján megállapította,
hogy
a
kedvezményezettek a pályázatot csakis azért nyújtották be
vidéki megvalósítási helyszínnel, mert így el tudták számolni
a pályázatukat, de megkerülték a konvergenciarégiókra vonatkozó
szabályozást és jogosulatlanul jutottak uniós, illetve magyar
támogatáshoz.
Még a recepcióst is uniós pénzből fizették
Problémák
derültek ki az alkalmazottak javadalmazásával kapcsolatban is, kis
túlzással boldog-boldogtalant uniós pénzből fizettek ki. Az
operatív program kiírása szerint a K+F projektekre szánt uniós
pénzből a felsőfokú végzettségű kutatókat és fejlesztőket,
illetve a középfokú végzettségű segédszemélyzetet, tehát a
műszaki, természettudományi, orvosi vagy agrár végzettségű
foglalkoztatottakat lehet kifizetni. A Pillar és a BME-Infokom
azonban a pályázati pénzből fizette az egyik pénzügyi igazgató,
a számviteli és HR-munkatársak, az ellenőrzési és
marketingszemélyzet, a titkár, sőt még a recepciósok munkabérét
is. Márpedig utóbbiak nem minősülnek K+F segédszemélyzetnek,
ezért a költségeiket nem lehetett volna elszámolni az uniós
társfinanszírozás keretében.
Vastagon fogott a ceruza és fiktív számlák is előkerültek
Az OLAF által
átnézett e-mailekből kiderült az is, hogy jelentősen túlárazták
a projekteket, az egyik cég esetében például 400 százalékos
volt a túlárazás.
Mesterséges
alvállalkozói láncok közbeiktatásával megdrágították az
árakat, a felsrófolt költségeket pedig munkabér kifizetésével
átcsatornázták a nonprofit vállalkozásoktól a profitorientált
partnerekhez.
A projektek megvalósítása a gyakorlatban
főleg a Pillarra és a BME-Infokomra hárult, sok esetben pedig
kétséges volt, hogy azokat valóban a profitorientált konzorciumi
tagok alkalmazottai végezték-e el. Ezen felül a BME-Infokom volt
az is, amely az éves bérleti díját „barter” keretében 9
millió forintos költségelszámolásra cserélte.
A céghálóba
szintén bekapcsolódó BiFarma Kft. hamis készpénzfizetési számla
benyújtásával támasztotta alá kifizetési kérelmét, amely
szerint 44 ezer eurót és 12,8 millió forintot fizetett szerb
beszállítójának, de ezeket az összegeket valójában sosem adta
át. A nemzetközi vonalat pedig tovább erősítette az az eset,
amelyben a BiFarma olyan lett cégektől rendelt szoftvereket a
magyar kedvezményezettnek, amelyeknek nem is ez volt a profiljuk. És
hogy még átláthatatlanabb legyen a sztori: a lettek egy hongkongi
offshore-t bíztak meg a feladat teljesítésével.
Szerver és tanulmány aranyáron
Az egyik
projekt keretében az Euronet Zrt. négy darab Fujitsu szervert,
úgynevezett pengekiszolgálót szerzett be az ANT Kft.-től nettó
18 millió forintos egységáron. A szervereket eredetileg a Fujitsu
Technology Solutions Kft. adta el 2,9 millió forintos darabáron a
HRP Hungary Kft.-nek, tőlük vásárolta meg az ANT.
A
kedvezményezett Euronet Kft. tehát öt-hatszoros árat fizetett a
szerverekért annak ellenére, hogy állítása szerint napi szinten
foglalkozik hasonló informatikai berendezésekkel, így ismeri a
piaci árakat. Szintén az Euronet fizetett ki csaknem 39 millió
forintot a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesületnek
(HTE), hogy a következő témakörökben írjanak tanulmányt:
mikrofonfajták, hang- és zajfelismerő megoldások bemutatása,
hang-, beszéd- és zajfelismerés a gyakorlatban.
Képünk
illusztráció
Fotó: Alexandr Kryazhev / Sputnik / AFP
Fotó: Alexandr Kryazhev / Sputnik / AFP
A HTE a
tanulmány elkészítésével az Euronet székhelyével megegyező
címre bejegyzett Exicom Rendszerház Kft.-t bízta meg nettó 20
millió forintért, de az OLAF szerint a tanulmányt végül maga a
HTE készítette el.
A két tanulmány megírása 38+55 munkaórát
vett igénybe, ezért az Euronet 37,5 millió forintot fizetett ki a
HTE-nek: munkaóránként 403 ezer forintot. Egy másik cégnek 48
millió forintot fizetett az Euronet okosszemüvegekkel kapcsolatos
tanulmányokért, itt 324 ezer forint volt az órabér.
A fájlok egy része eltűnt, mire megérkezett az OLAF
Az OLAF a
Pillarnál és a BME-Infokomnál 2016 őszén helyszíni ellenőrzést
tartott, amelynek során a társkedvezményezettként való
részvétellel kapcsolatos nyilatkozatok megtekintése mellett
hozzáférést kértek több személy e-mail fiókjához, illetve
laptopjához. A csalás elleni hivatal igazságügyi szakértői
digitális kriminalisztikai adatgyűjtés keretében vizsgálták meg
a levelezéseket és a számítógépeket. Az egyik laptop tartalmát
sikerült is lemásolniuk, másik kettőről azonban kiderült, hogy
a projekthez kapcsolódó dossziékat eltüntettek, az egyiknél
ráadásul olyan speciális programmal dolgoztak, amely
visszaállíthatatlanul törli a fájlokat.
Mindezek
ellenére az OLAF elegendő adatot gyűjtött össze ahhoz, hogy
megállapítsa:
a
feltárt tények kimerítik az Európai Közösség pénzügyi
érdekeit sértő csalás, valamint a magyar büntető
törvénykönyvben meghatározott költségvetési csalás fogalmát,
ezért indokolt a közel 9 milliárd forint visszafizetése.
Január óta nyomoznak, de nem hallgattak még ki senkit
Polt
Péter legfőbb
ügyész idén márciusban arról tájékoztatta Ingeborg
Gräßlét,
az Európai Parlament Költségvetési Ellenőrző Bizottságának
elnökét, hogy számos, az OLAF által kifogásolt ügyben rendeltek
el nyomozást. A bizonyítéknak szánt listán szerepel a fent
részletezett ügylet, kutatás-fejlesztési programokra igényelt
uniós támogatással összefüggésben elkövetett költségvetési
csalás bűntetteként.
Az OLAF két
céget érintő ajánlása 2017. december 29-én érkezett meg a
Legfőbb Ügyészséghez, továbbította azt a Fővárosi
Főügyészségnek, az utóbbi pedig – az OLAF-ajánlások esetén
mindig követett gyakorlatnak megfelelően – 2018. január 9-én
nyomozást rendelt el különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó
hűtlen kezelés bűntettének gyanúja miatt. A nyomozást a Nemzeti
Adó- és Vámhivatal Bűnügyi Főigazgatóság Központi Nyomozó
Főosztálya folytatja. Az ügyben a NAV ezidáig senkit nem
hallgatott ki gyanúsítottként – derült ki a Legfőbb Ügyészség
lapunknak adott válaszából.
Csengeri örökösnő: Kósa Lajos maga ajánlott segítséget a vagyon megszerzéséhez
Hoppácska!
Érdekes dolgok derültek ki Sz. Gáborné vallomásából.
…nálam lényegesen magasabb végzettségű és tudású személyektől is azt a tájékoztatást kaptam a különböző e-mailben megküldött okiratok alapján, hogy ez a hagyatéki vagyon létezik
- szerepel az írásbeli
vallomásban, melyet a Független Hírügynökség szerezett meg és
közölt belőle részleteket.
Sz. Gáborné arról is írt, hogy
azt követően kötött szerződést Kósával, hogy:
"közjegyzők, kül-
és belföldi ügyvédek, jogászok, közgazdászok" is arról
tájékoztatták, hogy valóban jelentős vagyont örökölt. Majd
hangsúlyozta, amit már korábban is elmondott, hogy a fideszes
politikus: "többször is eljárt velem együtt külföldön és
Svájcban is".
Állítom ezt annak ellenére, hogy a magyar sajtóban ő sok éves barátság után engem csalónak nevezett.
- tette hozzá.
"Számtalan
bizonyíték van arra, hogy az ügyemben az elérhető okiratok
ismerete mellett az egyébként közgazdász végzettségű Kósa
Lajos is eljárt kül- és belföldön, mert őt is meggyőzték az
örökségről rendelkezésre álló dokumentumok" - írta.
Vallomása szerint "nem zárja ki" annak a lehetőségét,
hogy valakik "évek óta becsapnak".
Nos, a jó öreg Kósa Laller, akit
a választások idején még saját pártja is bújtatott, több nagy
menekülést is bemutatott már. Vajon ezúttal sikerrel jár?
Kósa
Lajos mégsem jelentette fel a csengeri örökösnőt
ÚJSÁGÍRÓ. 2018.
09. 26. 11:30
Mindenkinek
alkotmányos joga hülyének lenni - idézi Helmeczy László ügyvéd
Simicska Lajost.
A Független
Hírügynökség –
miután közölte a „csengeri örökösnőként” emlegetett
asszony vallomásának részleteit –
megkérdezte ügyvédjét is. Helmeczy
László a mesés
örökségről azt mondta, védence óvónőként végzett, jogban
járatlan emberként a papírjaival szakértőket keresett meg,
külföldi és belföldi ügyvédekkel tárgyalt.
És nem volt kétség, senkiben sem, hogy a hagyaték létezik.
Az
ügyvéd a nyomozati anyagok alapján nem tud állást foglalni,
ezek hitelesek-e vagy sem, de ő nem is ment el közjegyzőhöz,
mint Kósa
Lajos, egyetlen
rokona sem kapott nyolcszázmillió forintos ajándékról szóló
iratot. Vannak kétségei, hogy valós-e a hagyaték, és ha igen,
mekkora összegű, de védence neki is azt mondta, az örökség
létezik, hozzá is jutott volna, ha nem fogják el Svájcban.
Sz.
Gábornét a magyar rendőrök őrizetbe vették.
Megkérdeztem többször is, így egy az egyben: nem lehet Mária, hogy magát is becsapták? Mi van akkor, ha egy jól szervezett társaságág áll az ügylet mögött, és arra sarkallják önt, hogy vegyen fel, a pénzre hivatkozva kölcsönöket? Ügyvédre, szállodára, illetékekre, egyebekre.
Szabóné
szerint Kósa Lajos számláit is ő fizette, amikor többször
elment vele külföldre intézni a hagyatékot. Helmeczy László azt
mondja, a csengeri asszony mindent elmondott a kölcsönökről,
a Kiskun Tender Kft.-től kapott pénzt át kellett adnia egy
fontos embernek, akit nem akar megnevezni. Amikor hiányzott a
pénz a cég könyveléséből, Szabónéval – bizonyíthatóan
utólag – aláírattak egy elismerő nyilatkozatot a kölcsönről.
Kérdeztem: Mária, ezt miért írtm alá, de én hiánytalanul mindig tovább is adtam. Megnyugtattak, hogy nyugodtan írjam alá, nem lesz a dologból semmi baj.
Amikor személycsere volt a cégnél,
feljelentést tettek, s mivel sosem kért a védence átvételi
elismervényt a pénzről, az érintett le fogja tagadni. A
közvetett bizonyítékok alapján is meg lehetne találni, kinek
akartak ennyire hálásak lenni.
Mindenki el fogja játszani a hülyét; a cégnél valaki vizsgálatlan gombát evett, és ennek hatására majd’ másfél éven keresztül különböző összegeket küldött Szabónénak.
Az ügyvéd
azért indítványozta Kósa Lajos rendőrségi meghallgatását,
mert érthetetlennek tartja a reakcióját. Mégis egy közgazdászról
és egy tekintélyes politikusról van szó.
Ha én vagyok Kósa Lajos helyében, és egyszer csak azt mondja nekem Csengerből a Maláj Bt. vezetője, aki egyébként egy csengeri háziasszony, hogy nekem ezerakárhányszáz milliónyi euróm van, és úgy döntöttem, mert élek-halok a hazámért, hogy magyar államkötvényekre akarom ezt az összeget beváltani, akkor én, mint a rendészeti bizottság elnöke, aki közvetlen kapcsolatban vagyok az ORFK-val, a Belügyminisztériummal, bizony csak megfordul a fejemben, hogy tájékoztatnom kellene illetékes szerveket, hogy van itt valami egészen különleges dolog?
Szerinte Kósa
Lajosnak el kell magyaráznia, miért hitt Szabónénak, kötött
szerződéseket, fogadott el nyolcszázmillió forintot.
Mi alapján? Simicska Lajos óta tudjuk: mindenkinek alkotmányos joga hülyének lenni. Tudjuk. De akkor mondja ezt: alkotmányos jogom volt, hogy hülye legyek.
Az ügyvéd
furcsállja azt is, hogy a sokéves barát csalónak nevezi Szabónét,
akitől több sértett még most sem kéri a pénzt.
A sértettek nagy részét a rendőrség szedte össze. Feljelentést a Kiskun Tender és Orendi Mihály tett. Még Kósa sem tett feljelentést.
Bekiabálások,
bejátszott népdalrészletek is voltak.
Azt mondta,
tesz, de nem tett, azt neki látnia kellene. Helmeczy László
szerint jelenleg semmi nem támasztja alá, hogy Szabóné úgy
kért kölcsönöket, hogy tudta, nincs hagyaték és éppen
Kósa és társai közbenjárása erősítették Szabónéban a hitet, hogy a hagyaték létezik. (…) Százával állnak rendelkezésemre olyan fényképek, amelyeken látható, hogy Kósáék hatalmas társaságban ünneplik Szabó Gábornét.
Az ügyvéd
szerint Kósa Lajos érintettsége lehet a magyarázata, hogy egy
csengeri háziasszony állítólagos csalása ügyében már a
Nemzeti Nyomozó Irodának kell nyomoznia. Helmeczy László szerint
Kósa állításával ellentétben hiteles a közjegyzői okirat, ha
nem lenne az, már elővették volna a közjegyzőt.
Szabóné
fizikálisan és mentálisan is tönkrement, már többször ki
kellett vinni a kórházba, indokolt lenne a szabadlábra helyezése
az egészségi állapota miatt; az ügyészség mégis kezdeményezni
fogja az előzetes letartóztatás folytatását.
Fotó: Sopronyi
Gyula / 24.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése