Küzdelem
a magyar nemzet megmaradásáért
A magyar nép csak a magyar földdel együtt magyar nép!
2010.
január 29., Drábik János
Senki
nem tudja, ma pontosan megmondani, hány hektárt művelnek
Magyarországon névleges tulajdonosok. Még arra sincs válasz
, hogy egyáltalán hasznosítják-e földjeiket, vagy csak parlagon tartják addig, amikor aztán nagy haszonnal eladhatják. Az állami területek kezelésével megbízott nemzeti földalapkezelő szervezet, a Nemzeti Földalaptulajdonában lévő földterület nagysága sem ismert. Így azt sem lehet tudni, hogy hány hektárral rendelkezik, mennyi felett gyakorol ellenőrzési jogot, és hány hektárt kinek és mekkora összegért ad bérbe. Valamivel pontosabb adatokhoz juthat az érdeklődő, ha tanulmányozza a Földet Életjáradékért program nyilvántartásait.
A legfontosabb kérdés az, hogy tulajdonolhat-e Magyarországon külföldi földet vagy sem. Azok az uniós állampolgárok, akik legalább három éve helyben laknak, és ugyancsak három éve mezőgazdasági tevékenységet folytatnak, vásárolhatnak termőföldet, és földtulajdonosokká válhatnak. 2011-ben jár le az Európai Unióval kötött hétéves földvásárlási moratórium. Elvben ekkor megnyílik a hazai földpiac az Európai Uniós polgárok számára. Arról kevesebb szó esik, hogy 2011 után is van lehetőség arra, hogy a magyar állam meghatározza a földvásárlási sorrendet. Ebbe a sorrend-előírásba pedig bele lehet építeni olyan az EU által is elfogadott és alkalmazott szabályokat, amelyek megnehezítik a más tagállamokból érkező állampolgárok földvásárlását. Arra is van lehetőség, hogy a földvásárlási moratóriumot további három évre meghosszabbítsák az illetékes magyar hatóságok.
, hogy egyáltalán hasznosítják-e földjeiket, vagy csak parlagon tartják addig, amikor aztán nagy haszonnal eladhatják. Az állami területek kezelésével megbízott nemzeti földalapkezelő szervezet, a Nemzeti Földalaptulajdonában lévő földterület nagysága sem ismert. Így azt sem lehet tudni, hogy hány hektárral rendelkezik, mennyi felett gyakorol ellenőrzési jogot, és hány hektárt kinek és mekkora összegért ad bérbe. Valamivel pontosabb adatokhoz juthat az érdeklődő, ha tanulmányozza a Földet Életjáradékért program nyilvántartásait.
A legfontosabb kérdés az, hogy tulajdonolhat-e Magyarországon külföldi földet vagy sem. Azok az uniós állampolgárok, akik legalább három éve helyben laknak, és ugyancsak három éve mezőgazdasági tevékenységet folytatnak, vásárolhatnak termőföldet, és földtulajdonosokká válhatnak. 2011-ben jár le az Európai Unióval kötött hétéves földvásárlási moratórium. Elvben ekkor megnyílik a hazai földpiac az Európai Uniós polgárok számára. Arról kevesebb szó esik, hogy 2011 után is van lehetőség arra, hogy a magyar állam meghatározza a földvásárlási sorrendet. Ebbe a sorrend-előírásba pedig bele lehet építeni olyan az EU által is elfogadott és alkalmazott szabályokat, amelyek megnehezítik a más tagállamokból érkező állampolgárok földvásárlását. Arra is van lehetőség, hogy a földvásárlási moratóriumot további három évre meghosszabbítsák az illetékes magyar hatóságok.
A
termőföld tulajdonlással és használattal kapcsolatos további
kérdés, hogy az állattenyésztő telepeket földhöz juttassák-e
vagy sem. Vannak olyan érdekcsoportok, akik helyeslik, hogy a
gazdasági társaságok földhöz jussanak, tekintettel a jelenlegi
takarmányhelyzetre. Egy ilyen rendelkezés biztosíthatná a
számukra a szükséges takarmányokat. Egy másik tábor szerint ezt
nem célszerű megengedni, már csak azért sem, mert ezeknek az
állattenyésztő telepeknek erre amúgy sincs elegendő pénzügyi
eszközük. Arra is hivatkoznak, hogy a hazai állattenyésztő
telepek jelentős része mára már külföldi tulajdonban van. 1994
előtt a szövetkezetek szerezhettek földtulajdont. 1994 után már
csak magánszemélyeknek volt lehetőségük, de a cégek
tulajdonában lévő földekről nem rendelkezett jogszabály. A
szövetkezetek idővel átalakultak gazdasági társaságokká, és
az így létrejött korlátolt felelősségű társaságok és
részvénytársaságok tulajdonába termőföld került. Ez nem
felelt meg az akkor érvényben lévő földtörvény
rendelkezéseinek. Időközben az említett gazdasági társaságok
jelentős részét eladták, az új tulajdonosok pedig a kellő
pénzügyi eszközökkel rendelkező, többségében külföldi
magánszemélyek, illetve jogi személyek közül kerülnek ki.
2009. végén becslések szerint a valamilyen formában külföldi állampolgárok kezében lévő földterületek nagysága 600 000 és 1 000 000 hektár között lehet. Ezek lényegében álcázott, ún. zsebszerződésekkel megszerzett földek. Ha viszont nemzeti elkötelezettségű kormány kerül 2010-ben Magyarország élére, akkor néhány jogszabály megváltoztatásával el lehet érni, hogy ne lehessen ezeket az álcázott szerződéseket érvényesíteni. A nemzeti kormánynak ismét olyan jogszabályt kell hoznia, amely az elővételi jogot a gazdálkodók számára biztosítja, tehát a tulajdonost részesíti előnyben a bérlővel szemben. További fontos követelmény a megszerezhető föld méretének a korlátozása. Az eredeti elképzelés az volt, hogy 300 hektárnál nagyobb földterületet egy magyar állampolgár se szerezhessen. Ma már a különböző jogszabályi kiskapuk miatt nem ez a helyzet. Ezért következetesen érvényt kell szerezni annak az elvnek, hogy a termőföld azokhoz kerüljön, akik azt megművelik, és nem spekulációra alkalmas tőkének tekintik.
Az Európai Unió a saját alapelveit is megszegve, a tizenkét kelet-európai tagállama számára kötelezővé akarja tenni, hogy a termőföldre is kiterjedjen a tőke szabad áramlásának az alapelve. Az Európai Unió érvényes szabályai szerint a tulajdoni rendszer alapvető rendezése az adott tagállam hatáskörébe tartozik. A viszonosság, az egyenlő elbírálás és a kölcsönösség elvének a megszegésével az Európai Unió Bizottsága egy olyan értelmezést adott ki, hogy az újonnan csatlakozó 12 ország köteles tőkének tekinteni termőföldvagyonát. Az elmúlt időszak pénzügyi és gazdasági válsága nyomán már a valódi tőkénél is jelentős mértékben korlátozásra került a tőke szabad áramlása. Kiderült, hogy a teljesen ellenőrzés nélkül maradt tőkemozgások nagy visszaélésekhez vezettek és vezetnek. Mivel a termőföld már belső lényegénél fogva sem tőke, hiszen olyan természeti adottság, amelyet az ember nem állíthat elő, amely egyszeri és megismételhetetlen, ezért eleve helytelen volt a tőke szabad áramlása alá rendelni. Az Európai Unió Bizottságának ezt az értelmezését sürgősen vissza kell vonatni, és ennek a szabályozásnak ki kell kerülnie az Európai Unió jogrendszeréből. Egyértelművé kell tenni, hogy földtulajdon szabályozása mind a 27 EU-s tagállamban a nemzeti jogrendbe tartozik.
2009. végén becslések szerint a valamilyen formában külföldi állampolgárok kezében lévő földterületek nagysága 600 000 és 1 000 000 hektár között lehet. Ezek lényegében álcázott, ún. zsebszerződésekkel megszerzett földek. Ha viszont nemzeti elkötelezettségű kormány kerül 2010-ben Magyarország élére, akkor néhány jogszabály megváltoztatásával el lehet érni, hogy ne lehessen ezeket az álcázott szerződéseket érvényesíteni. A nemzeti kormánynak ismét olyan jogszabályt kell hoznia, amely az elővételi jogot a gazdálkodók számára biztosítja, tehát a tulajdonost részesíti előnyben a bérlővel szemben. További fontos követelmény a megszerezhető föld méretének a korlátozása. Az eredeti elképzelés az volt, hogy 300 hektárnál nagyobb földterületet egy magyar állampolgár se szerezhessen. Ma már a különböző jogszabályi kiskapuk miatt nem ez a helyzet. Ezért következetesen érvényt kell szerezni annak az elvnek, hogy a termőföld azokhoz kerüljön, akik azt megművelik, és nem spekulációra alkalmas tőkének tekintik.
Az Európai Unió a saját alapelveit is megszegve, a tizenkét kelet-európai tagállama számára kötelezővé akarja tenni, hogy a termőföldre is kiterjedjen a tőke szabad áramlásának az alapelve. Az Európai Unió érvényes szabályai szerint a tulajdoni rendszer alapvető rendezése az adott tagállam hatáskörébe tartozik. A viszonosság, az egyenlő elbírálás és a kölcsönösség elvének a megszegésével az Európai Unió Bizottsága egy olyan értelmezést adott ki, hogy az újonnan csatlakozó 12 ország köteles tőkének tekinteni termőföldvagyonát. Az elmúlt időszak pénzügyi és gazdasági válsága nyomán már a valódi tőkénél is jelentős mértékben korlátozásra került a tőke szabad áramlása. Kiderült, hogy a teljesen ellenőrzés nélkül maradt tőkemozgások nagy visszaélésekhez vezettek és vezetnek. Mivel a termőföld már belső lényegénél fogva sem tőke, hiszen olyan természeti adottság, amelyet az ember nem állíthat elő, amely egyszeri és megismételhetetlen, ezért eleve helytelen volt a tőke szabad áramlása alá rendelni. Az Európai Unió Bizottságának ezt az értelmezését sürgősen vissza kell vonatni, és ennek a szabályozásnak ki kell kerülnie az Európai Unió jogrendszeréből. Egyértelművé kell tenni, hogy földtulajdon szabályozása mind a 27 EU-s tagállamban a nemzeti jogrendbe tartozik.
Az
összevont gazdaságtámogatási rendszer
Az angol nevéről Single Paymant Scheme, SPS-nek nevezett rendszer lényege, hogy a korábban az ágazathoz kötött támogatások a termeléstől független jövedelemtámogatássá alakulnak át. Nagyon lényeges, hogy a támogatási jogosultság történelmi alapon megszerzett alanyi joggá változik, ami megilleti a termelőt függetlenül attól, hogy mit termel a földjén. A szocialista agrárkormányzat szerint az SPS-rendszerelőnye a jelenleg alkalmazott rendszerrel szemben az, hogy jobban igazodik az agrárpolitika által elsődlegesnek tekintett követelményekhez. Stabilizálja az üzemi struktúrát és egyszerűsíti az adminisztrációt. A jövedelemtámogatássá alakuló mezőgazdasági támogatás az SPS-rendszer bevezetése után olyan vagyonértékű jog, amely forgalomképes, adható és vehető. A szocialista agrárpolitikusok szerint az SPS bevezetésével szavatolható a termelők jövedelembiztonsága és a termelők piaci kereslethez igazodó magatartása. Az SPS támogatás feltétele, hogy 19 környezetvédelmi, állatvédelmi és élelmiszerhigiéniai előírást szigorúan be kell tartani. Az SPS-rendszer bevezetése mintegy hárommilliárd forint értékű, új informatikai fejlesztést is szükségessé tesz. Az elfogadott szabályok szerint az SPS bevezetésekor alkalmazott történelmi alap a 2008-as év első három hónapjának valamelyikéből tevődik össze. Ez a termelési szint a bázis.
Az angol nevéről Single Paymant Scheme, SPS-nek nevezett rendszer lényege, hogy a korábban az ágazathoz kötött támogatások a termeléstől független jövedelemtámogatássá alakulnak át. Nagyon lényeges, hogy a támogatási jogosultság történelmi alapon megszerzett alanyi joggá változik, ami megilleti a termelőt függetlenül attól, hogy mit termel a földjén. A szocialista agrárkormányzat szerint az SPS-rendszerelőnye a jelenleg alkalmazott rendszerrel szemben az, hogy jobban igazodik az agrárpolitika által elsődlegesnek tekintett követelményekhez. Stabilizálja az üzemi struktúrát és egyszerűsíti az adminisztrációt. A jövedelemtámogatássá alakuló mezőgazdasági támogatás az SPS-rendszer bevezetése után olyan vagyonértékű jog, amely forgalomképes, adható és vehető. A szocialista agrárpolitikusok szerint az SPS bevezetésével szavatolható a termelők jövedelembiztonsága és a termelők piaci kereslethez igazodó magatartása. Az SPS támogatás feltétele, hogy 19 környezetvédelmi, állatvédelmi és élelmiszerhigiéniai előírást szigorúan be kell tartani. Az SPS-rendszer bevezetése mintegy hárommilliárd forint értékű, új informatikai fejlesztést is szükségessé tesz. Az elfogadott szabályok szerint az SPS bevezetésekor alkalmazott történelmi alap a 2008-as év első három hónapjának valamelyikéből tevődik össze. Ez a termelési szint a bázis.
A Bajnai-kormány ragaszkodik
az SPS-rendszer bevezetéséhez. Annak ellenére teszi ezt,
hogy Sólyom
László, köztársasági
elnök alkotmányossági kifogásokkal élt az Alkotmánybíróságnál,
és utólagos normakontrollt kért az SPS-rendszer bevezetése
alapjául szolgáló törvénnyel kapcsolatban. Ennek a támogatásnak
két összetevője van: a regionális (Magyarország
ebből a szempontból egy régiónak számít), és a kiegészítő
támogatás,
amely a 2006-os támogatás alapján számítódik. Különösen nagy
vitát váltott ki az, hogy az Uniós támogatásra jogosultság
önálló vagyoni értékű jog lesz. A köztársasági elnök
szerint sérti a jogbiztonság elvét, ha
leválasztják a támogatáshoz való jogot a tulajdonjogról. Az
így önállósuló vagyoni értékű joggal és a nyomában járó
változással nem számolhattak azok a tulajdonosok, akik korábban
hosszabb távú szerződést kötöttek földjeik bérbe-,
haszonbérbeadására.
A haszonbérbeadott termőföldek tényleges forgalomképessége és így az értéke is csökken. Ezt a törvény-javaslat indokolása is elismeri azzal, hogy kimondja: „más ára lesz a földnek, ha azzal együtt támogatási jogosultságot is átruháznak, mint akkor, amikor erre nem kerül sor”. Sólyom László szerint nem maga a vagyonértékű jog létesülése alkotmányellenes, hanem az, hogy túl kevés a felkészülési idő. Az sem elfogadható, hogy a 2006-os támogatás alapján jár majd a támogatás kiegészítése, mert így azok a termelők hátrányt szenvednek, akik vagy a 2007-ik, vagy a 2008-ik naptári évben kezdték meg tevékenységüket. A szocialista kormány szerint azonban ezt a problémát megoldja az, hogy a kezdő gazdák is kapnak támogatást.
Eddig a SAPS (Single Area Payment Scheme), vagyis az ’Egységes területalapú számolás’ volt érvényben. Ha a SAPS-ot összehasonlítjuk az SPS-szel, vagyis az ’Összevont gazdaságtámogatási rendszerrel’, akkor kiderül például, hogy az állattartók sokkal több pénzt kapnak az új rendszerben. A növénytermesztők nagyjából ugyanannyit, a gyepes legelő állattartások pedig sokkal kevesebbet. A MAGOSZ, a Magyar Gazdakörök Országos Szövetsége arra is felhívta a figyelmet, hogy az SPS-rendszer nem biztosít többletforrást, csupán az elosztás változik meg, mégpedig a szocialista-liberális kormányhoz közelálló körök érdekeinek megfelelően. Az állattartás valószínűleg azért részesül nagyobb támogatásban, mert ebben az ágazatban sokkal nagyobb mértékben jelen van a nagytőke, mint a növénytermesztésben. Akik az SPS-t támogatják, azt hangsúlyozzák, hogy az állattenyésztés rohamosan csökken, és ennek a negatív folyamatnak bizonyos fokig gátat szabhat az új támogatási rendszer. A MAGOSZ arra törekszik, hogy az új nemzeti kormány az SPS-rendszert törölje el.
A haszonbérbeadott termőföldek tényleges forgalomképessége és így az értéke is csökken. Ezt a törvény-javaslat indokolása is elismeri azzal, hogy kimondja: „más ára lesz a földnek, ha azzal együtt támogatási jogosultságot is átruháznak, mint akkor, amikor erre nem kerül sor”. Sólyom László szerint nem maga a vagyonértékű jog létesülése alkotmányellenes, hanem az, hogy túl kevés a felkészülési idő. Az sem elfogadható, hogy a 2006-os támogatás alapján jár majd a támogatás kiegészítése, mert így azok a termelők hátrányt szenvednek, akik vagy a 2007-ik, vagy a 2008-ik naptári évben kezdték meg tevékenységüket. A szocialista kormány szerint azonban ezt a problémát megoldja az, hogy a kezdő gazdák is kapnak támogatást.
Eddig a SAPS (Single Area Payment Scheme), vagyis az ’Egységes területalapú számolás’ volt érvényben. Ha a SAPS-ot összehasonlítjuk az SPS-szel, vagyis az ’Összevont gazdaságtámogatási rendszerrel’, akkor kiderül például, hogy az állattartók sokkal több pénzt kapnak az új rendszerben. A növénytermesztők nagyjából ugyanannyit, a gyepes legelő állattartások pedig sokkal kevesebbet. A MAGOSZ, a Magyar Gazdakörök Országos Szövetsége arra is felhívta a figyelmet, hogy az SPS-rendszer nem biztosít többletforrást, csupán az elosztás változik meg, mégpedig a szocialista-liberális kormányhoz közelálló körök érdekeinek megfelelően. Az állattartás valószínűleg azért részesül nagyobb támogatásban, mert ebben az ágazatban sokkal nagyobb mértékben jelen van a nagytőke, mint a növénytermesztésben. Akik az SPS-t támogatják, azt hangsúlyozzák, hogy az állattenyésztés rohamosan csökken, és ennek a negatív folyamatnak bizonyos fokig gátat szabhat az új támogatási rendszer. A MAGOSZ arra törekszik, hogy az új nemzeti kormány az SPS-rendszert törölje el.
Turi
Kovács Béla a Kisgazda
Polgári Egyesület elnöke 2009.
novemberében elmondta, hogy az összes elérhető agrártámogatások
98%-át a mezőgazdasággal foglalkozók alig 2%-a kapja meg. Az
SPS-rendszer végképp kizárná a kisebbeket a támogatási
lehetőségek nagy részéből. A Fideszes országgyűlési képviselő
arra is felhívta a figyelmet, hogy a bérlő és nem a tulajdonos
az, aki jogosult a támogatásra. Ha a bérlő felmondja a bérletet,
elmegy a tulajdonostól egy másik bérleményre, akkor viszi magával
a támogatási lehetőséget, a tulajdonos, pedig támogatás nélkül
marad.
A
támogatás nélküli földek pedig gyakorlatilag értéktelenné
válnak, és még bérbeadásra sem alkalmasak.
lEz
legalább ,másfélmillió
magyar .
Embert
érint hátrányosan
A
támogatás nélküli földek pedig gyakorlatilag értéktelenné
válnak, és még bérbeadásra sem alkalmasak.
A
szocialista-liberális kormányok következetesnek bizonyultak abban,
hogy a nagybirtokrendszert részesítették előnyben, amely
elsősorban gabonafélék monokulturális termelésére kíván
berendezkedni. Ez hátrányos Magyarországnak, és csak egy szűk
nagybirtokos rétegnek szolgálja az érdekeit. Egymillió új
munkahely létrehozásához, pedig termőföldre van szükség
munkavégzés céljából a legszélesebb rétegek számára.
Miként
lehet nemzeti tulajdonban tartani a termőföldet?
Tanka Endre, egyetemi tanár, akadémiai doktor „A nemzeti megmaradás programjaföldügyben” címmel olyan kívánatos földvédelmi stratégiát dolgozott ki, amely egyben lehetséges is, mert az Európai Unió és a Magyar Állam által hozott törvények keretei között maradva is biztosítja a magyar gazdák számára a termőföldet. Tanka tényként állapítja meg, hogy 1989. óta a tőkehasznosítást szolgáló neo-liberális földpolitika a magyar államterületet alkotó föld tőkeuralmi elsajátítására törekedett. A tőke szabad áramlása jegyében a tőkebefektető földtulajdoni monopol-helyzetét támogatta, a földhasználatban, pedig a nagyüzem-méretű tőkés nagybirtokrendszer kialakulását. Ezt a föld kisajátítási folyamatot az tette lehetővé, hogy Magyarország pénzügyi rendszere teljes mértékben a nemzetközi pénzügyi közösség felügyelete alá került.
Ma már bármely nép fizikai fennmaradását döntően meghatározza a földnek és a víznek, mint természeti létfeltételeknek a birtoklása, illetve az azokból való kizárásuk. Ezért hangsúlyozza az agrárjogi szakember, hogy a hazai földalap két évtizede tartó kiszolgáltatottsága a piaci tőkeuralom részére a társadalom felbomlásával, az állampolgárok honvesztésével járhat, amely magával vonja az idegen népesség befogadásának a kényszerét. Mindez a magyar nép fokozatos eltűnésével fenyeget.
A nemzetállam közfunkcióinak a visszaállítása ezt a veszélyes folyamatot fékezheti. A tőkeuralom elsajátítási érdekeit csak egy a magyar nemzet fennmaradásának elkötelezett, értékalapú birtokpolitika ellensúlyozhatja. A földnek a társadalom és gazdaságszervező közfunkcióival szemben háttérbe kell szorítani a föld tőkeképző, tőkehasznosító szerepét. A legfontosabb célok közé tartozik, hogy az állam szabad önrendelkezése a saját területét alkotó földre megmaradjon, és azt állampolgárai javára érvényesítse. Ehhez kapcsolódik az is, hogy az állam maga dönthessen a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar mindenkori termelési, feldolgozási és értékesítési képességének a hasznosításáról.
Tanka Endre, egyetemi tanár, akadémiai doktor „A nemzeti megmaradás programjaföldügyben” címmel olyan kívánatos földvédelmi stratégiát dolgozott ki, amely egyben lehetséges is, mert az Európai Unió és a Magyar Állam által hozott törvények keretei között maradva is biztosítja a magyar gazdák számára a termőföldet. Tanka tényként állapítja meg, hogy 1989. óta a tőkehasznosítást szolgáló neo-liberális földpolitika a magyar államterületet alkotó föld tőkeuralmi elsajátítására törekedett. A tőke szabad áramlása jegyében a tőkebefektető földtulajdoni monopol-helyzetét támogatta, a földhasználatban, pedig a nagyüzem-méretű tőkés nagybirtokrendszer kialakulását. Ezt a föld kisajátítási folyamatot az tette lehetővé, hogy Magyarország pénzügyi rendszere teljes mértékben a nemzetközi pénzügyi közösség felügyelete alá került.
Ma már bármely nép fizikai fennmaradását döntően meghatározza a földnek és a víznek, mint természeti létfeltételeknek a birtoklása, illetve az azokból való kizárásuk. Ezért hangsúlyozza az agrárjogi szakember, hogy a hazai földalap két évtizede tartó kiszolgáltatottsága a piaci tőkeuralom részére a társadalom felbomlásával, az állampolgárok honvesztésével járhat, amely magával vonja az idegen népesség befogadásának a kényszerét. Mindez a magyar nép fokozatos eltűnésével fenyeget.
A nemzetállam közfunkcióinak a visszaállítása ezt a veszélyes folyamatot fékezheti. A tőkeuralom elsajátítási érdekeit csak egy a magyar nemzet fennmaradásának elkötelezett, értékalapú birtokpolitika ellensúlyozhatja. A földnek a társadalom és gazdaságszervező közfunkcióival szemben háttérbe kell szorítani a föld tőkeképző, tőkehasznosító szerepét. A legfontosabb célok közé tartozik, hogy az állam szabad önrendelkezése a saját területét alkotó földre megmaradjon, és azt állampolgárai javára érvényesítse. Ehhez kapcsolódik az is, hogy az állam maga dönthessen a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar mindenkori termelési, feldolgozási és értékesítési képességének a hasznosításáról.
Ha
az állami közhatalom, a közjó érdekében kívánja alakítani és
befolyásolni a földviszonyokat, s ha a birtokrendet élő, működő
rendszernek tekinti, akkor annak az alkotóelemeit – földtulajdon,
földhasználat, földvédelem, földügyi igazgatás – alá kell
rendelnie a demokratikusan kialakított közérdeknek. A földtulajdon
esetében növelni kell az állami földtulajdon arányát.
Átruházási tilalommal – a földalap mintegy kétharmadára –
állami földalapot kell létrehozni. Az állami földkészletnek
a családi
gazdálkodást kell
elősegítenie és a kis- és középüzemű termelőket kell olyan
helyzetbe hozni, hogy megélhetésük, valamint demográfiai
reprodukciójuk biztosítva legyen. A fiatal gazdák
családtervezésének a felkarolásával bővíthető a
foglalkoztatás, biztosítható a megélhetés, az egész vidék
életminőségének a javítása.
A
földhasználat birtokpolitikájának a rendelkezésre álló
földterület közérdekű újraosztását kell szolgálnia. Az
agrárjogi szakértő fenyegető veszélyként veszi számításba,
hogy népvándorlási hullámok fogják Magyarországot elérni, és
ezeket nemzetvédő módon kell kezelni. A föld élelmiszertermelő
és élelmezésbiztonsági rendeltetését a többi földhasznosítási
cél fölé kell emelni. Az értékalapú birtokpolitika
szempontjából négy célt emel ki. Az egyik az, hogy a magyar állam
területét alkotó földalapot –
tulajdoni formájától függetlenül – nemzeti
vagyonként kell
megőrizni. A második ilyen cél az, hogy a
mezőgazdasági üzemszabályozásnak a
nagybirtokrendszer lebontásával, a földhasználó saját munkáján
alapuló mikro, kis és közepes üzemek megszilárdulását és a
termőföld eltartó képességének a növelését kell szolgálnia.
A
harmadik célként azt jelöl meg, hogy a föld termelői és más
célú használatánál ki
kell zárni a közcélokkal ellentétes, nyereségszerző
spekulációt,
és az ezt érvényesítő birtoklási és földtulajdoni
monopóliumnak a kialakulását. A negyedik cél, pedig az, hogy a
földtulajdon és a földhasználat
megszerzését elsősorban
a helyi
települési közösségek tagjainak
kell biztosítani, akik állandó jelleggel letelepedtek, és
mezőgazdasági tevékenységet folytató gazdálkodók.
Tanka
Endre most
ismertetett programjában ezt követően rátér arra, hogy milyen
intézményrendszer tudná a leghatékonyabban biztosítani ezeknek a
céloknak az elérését. Elsőként azt emeli ki, hogy az államnak
a föld létfenntartó funkciói teljesítéséhez kettős szerepkört
kell vállalnia. Egyrészt erősítenie kell saját földtulajdonosi
helyzetét, másrészt közhatalmi irányítását ki kell
terjesztenie az állam területét alkotó teljes földalapra akkor
is, ha az adott föld másnak a tulajdona. Abból az elvből kell
kiindulni, hogy az állam a legjobb földtulajdonos (mint látjuk ez
pontosan az ellentéte annak a téveszmének bizonyult
ultra-liberális dogmának, hogy az állam szinte mindig a
legrosszabb tulajdonos). Csak az állami földtulajdon képes
megakadályozni, hogy a földmagántulajdon egyeduralomra jusson, és
a földhasználatot a tőkehatalom teljesen maga alá rendelje. Az el
nem idegeníthető állami földtulajdon túlsúlya biztosíthatja a
várható népvándorlási földigények közérdekű kezelését
is.
Az
állami földtulajdonos juttathat földbirtokot nem tulajdon, hanem
tartós földhasználat címén a gazdálkodóknak méghozzá úgy,
hogy e földhasználatot a közfunkciók teljesítéséhez kapcsolja.
Az állami tulajdon teszi lehetővé, hogy intézményi
hatékonysággal szolgálja a népesedési-stratégiát és a
szociálpolitikát.
A program szerint három forrást célszerű bevonni az állami földtulajdon megalapozásához. Egyrészt elidegenítési tilalmat kell bevezetni a meglévő állami termőföldalapra. Ez mintegy egymillió kétszázezer hektár, főleg erdőből álló köztulajdon megőrzését biztosítja. A természetvédelmi területek 2010-ig kötelező kisajátítását ki kell terjeszteni a Natura 2000 hálózatra, ami további kétmillió hektár állami földtulajdont hoz létre. Végül a részarány tulajdonú földekből az államnak piaci áron fel kell vásárolnia, majd birtokrendezéssel tagosítania az e célra felkínált földeket. Ezek szintén az el nem idegeníthető állami földalapba kerülnek. Ez a forrás mintegy másfélmillió hektárral gyarapíthatja az állami földtulajdont, amely így elérheti a 4-4,5 millió hektárt. Ez az egész termőföldalapra vetítve, amely 7,8 millió hektár, megalapozhatja az állam irányadó földtulajdonosi súlyát, és a hazai földkészlet döntő hányadának közvagyonként, közcélokra hasznosítását. Ez biztosíthatja a magyarság, a magyar emberek, a magyar nemzet megmaradását.
A program szerint három forrást célszerű bevonni az állami földtulajdon megalapozásához. Egyrészt elidegenítési tilalmat kell bevezetni a meglévő állami termőföldalapra. Ez mintegy egymillió kétszázezer hektár, főleg erdőből álló köztulajdon megőrzését biztosítja. A természetvédelmi területek 2010-ig kötelező kisajátítását ki kell terjeszteni a Natura 2000 hálózatra, ami további kétmillió hektár állami földtulajdont hoz létre. Végül a részarány tulajdonú földekből az államnak piaci áron fel kell vásárolnia, majd birtokrendezéssel tagosítania az e célra felkínált földeket. Ezek szintén az el nem idegeníthető állami földalapba kerülnek. Ez a forrás mintegy másfélmillió hektárral gyarapíthatja az állami földtulajdont, amely így elérheti a 4-4,5 millió hektárt. Ez az egész termőföldalapra vetítve, amely 7,8 millió hektár, megalapozhatja az állam irányadó földtulajdonosi súlyát, és a hazai földkészlet döntő hányadának közvagyonként, közcélokra hasznosítását. Ez biztosíthatja a magyarság, a magyar emberek, a magyar nemzet megmaradását.
Részletesen
foglalkozik a program azzal, hogy az állam miként alapozhatja meg
saját földkészletéből a családi gazdaságokat. A gazdálkodás
feltételeit vállaló fiatal gazdák részére tartós használatra
földet adhat. Az erdővagyont és a természetvédelmi területeket
az állam közkincsként megőrzi a társadalomnak, de ez csak
csekély mértékben segítheti a szántóföldi növénytermesztést
és növelheti az ahhoz szükséges földalapot. Ugyanakkor erre
szükség van az árutermelő családi gazdálkodás létrehozásához.
Azért fontos, hogy a jogrendszer miként szabályozza az állam
törvényes elővásárlási jogát a
részarány tulajdonra, másrészt valamennyi termőföldre.
Tanka Endre szerint az állami földtulajdonszerzés földpiaci vételárral tetemes költségvetési pénzeket igényel. A magunk részéről ehhez azt tesszük hozzá, hogy ezt nem akadályozhatja az a körülmény, hogy a magyar államnak ma csak teljesíthetetlen méretű adóssága van. A munka-alapú magyar pénzeszközök kibocsátásával ez a probléma eredményesen kezelhető, de ehhez a jelenlegi külföldi pénzügyi struktúrák által irányított monetáris politikáról át kell térni a demokratikusan legitimált magyar állami szervek (országgyűlés, kormány, pénzügyminisztérium) által irányított monetáris politikára, az MNB által irányított és kizárólag a nemzetköz pénzvilág érdekeit szolgáló monetáris politikával szemben.
Tanka Endre szerint az állami földtulajdonszerzés földpiaci vételárral tetemes költségvetési pénzeket igényel. A magunk részéről ehhez azt tesszük hozzá, hogy ezt nem akadályozhatja az a körülmény, hogy a magyar államnak ma csak teljesíthetetlen méretű adóssága van. A munka-alapú magyar pénzeszközök kibocsátásával ez a probléma eredményesen kezelhető, de ehhez a jelenlegi külföldi pénzügyi struktúrák által irányított monetáris politikáról át kell térni a demokratikusan legitimált magyar állami szervek (országgyűlés, kormány, pénzügyminisztérium) által irányított monetáris politikára, az MNB által irányított és kizárólag a nemzetköz pénzvilág érdekeit szolgáló monetáris politikával szemben.
Tanka
erőteljesen hangsúlyozza, hogy a földhasználatban az állam
elsősorban nem
tulajdonosi, hanem közhatalmi szerepet
tölt be, amely hatósági kényszereszközökön és a végrehajtást
biztosító szankciókon alapul. Az állam a föld felhasználását
kivonja a pénztőke egydimenziós uralma alól, és helyette
elsőbbséget ad a
termőföld létfenntartó közfunkcióinak. Ezek
közül a legfontosabb a társadalom élelmezésének a biztonsága.
Ezért az állam alkotmányos felelőssége, hogy visszaszorítsa a
földspekulációt és erősítse a föld termelői célú
használatát a nem-termelői hasznosítással szemben. Ezt a célt a
földalap közérdekű
újraosztásával lehet
elérni. Ennek alapintézménye a mezőgazdasági üzemszabályozás.
Rendkívül fontos az a következmény, hogy ennek a megvalósításával
az állam 5-10 éven belül lebonthatja
a nagybirtokrendszert,
és meghatározóvá teheti a földhasználatban a kis- és
középüzemek arányát, ami viszont elősegítheti a
családi gazdálkodás
széleskörű megszilárdulását. Az
államnak már most fel kell készülnie arra, hogy amikor növekszik
az új népvándorlási hullámok nyomása, amikor egyre több
menekült, betelepülő, hontalan személy érkezik az országba,
akkor földigényeiket a magyar nemzet megmaradása szempontjából
optimálisan tudja kielégíteni.
Az
új földvédelmi stratégiának tehát meg
kell tiltania a termőföld művelésből valóvégleges
kivonását. Ezt
csak szűk kivételként lehet megengedni, és az erre vonatkozó
jogszabályokban pontosan és kimerítően fel kell sorolni azokat az
eseteket, amikor erre – kizárólag közérdekből – mégis sor
kerülhet. Akik pedig ezt a szabályt kijátsszák, olyan mértékű
és ismétlődő bírságban kell részesíteni, amely szankcióként
hatékony visszatartó eszköz a termőföld nem termelés célú
felhasználásával szemben. A termőföld övezeti átsorolásáról
való közhatalmú döntést el kell vonni mind a települési, mind
az önkormányzati, mind az ingatlanügyi hatóságoktól. Ezt csak
egy központi államigazgatási szerv, a
Nemzeti Birtokpolitikai
Központ teheti
meg. Az állami
földtulajdonra,
ha ez szükséges, akár az alkotmány kiegészítésével
is, elidegenítési
tilalmat kell
bevezetni. Az állami földtulajdonról és földhasználatról való
döntést, továbbá a Nemzeti Földalap gazdálkodását és
szervezetét ki kell emelni az állami vagyonról szóló 2007. CVI
törvény hatálya alól.
Tanka
Endre fontosnak tartja, hogy a Nemzeti
Földalap megszűntetésével
egyidejűleg létre kell hozni a Nemzeti
Birtokpolitikai Központot,
amely országos hatáskörű központi államigazgatási szervként
működne. A nemzeti kormánynak el kell érnie az Európai Unió
Tanácsánál a magyar föld elidegenítési tilalmának a
meghosszabbítását (moratóriumát) további három évvel
a védzáradék
alkalmazásával.
Ez rendkívül fontos lépés, ugyanakkor tudatában kell lennünk
annak, hogy a korlátlan földpiac megnyitására vonatkozó
kötelezettség teljesítésének a halasztása önmagában semmit
nem oldhat meg. Csak akkor védheti a magyar nemzet számára a
létének alapját képező magyar termőföldet, ha a társadalom rá
tudja kényszeríteni a politikai döntéshozókat, hogy ezt a három
évet a Nemzeti Megmaradás földprogramjának a végrehajtására
fordítsa.
Igen nagy előnye a Tanka Endre által készített Nemzeti Megmaradás Programjának, hogy teljes összhangban áll az Európai Unió és a magyar jog rendelkezéseivel. A javasolt gazdasági és jogi intézményrendszer bevezetésének minden alkotmányos és jogi háttere biztosítva van. Magyarország számára a pénzuralmi világrend korszakában ez az egyedüli esély arra, hogy a földet, mint élőhelyet és a termőföldet, mint az élet megmaradásának a feltételét kivonja a tőkeuralom hatalmi gazdasága alól, és megtartsa a magyar nemzet közös tulajdonában és használatában.
Igen nagy előnye a Tanka Endre által készített Nemzeti Megmaradás Programjának, hogy teljes összhangban áll az Európai Unió és a magyar jog rendelkezéseivel. A javasolt gazdasági és jogi intézményrendszer bevezetésének minden alkotmányos és jogi háttere biztosítva van. Magyarország számára a pénzuralmi világrend korszakában ez az egyedüli esély arra, hogy a földet, mint élőhelyet és a termőföldet, mint az élet megmaradásának a feltételét kivonja a tőkeuralom hatalmi gazdasága alól, és megtartsa a magyar nemzet közös tulajdonában és használatában.
A
magyar nép csak a magyar földdel együtt magyar nép. Ha ezt a
földet nem sikerül magyarnak megtartani, akkor csaknem biztos, hogy
bekövetkezik az a nemzethalál, amelytől legnagyobb költőink oly
nagyon óvtak minket. Vörösmarty Mihály azonban valószínűleg
tévedett, amikor úgy gondolta, hogy „a sírt, hol nemzet süllyed
el, népek veszik körül, s az ember millióinak szemében
gyászkönny ül”. Valószínűleg nem fogják az emberiség
milliói gyászkönnyel szemükben siratni a magyarok eltűnését.
Ellenben igen valószínű, hogy a magyar föld új tulajdonosai igen
jól fognak élni abból a profitból, amit ennek a földnek a
hozadékából fognak évről évre zsebre tenni.
Az a pusztító világerő, amely pénzuralmi eszközökkel megszerezte a világhatalmat magának, és amelynek a formális és informális hatalmi struktúrái irányítják az Európai Uniót is, s amely az első világháború után feldarabolta a történelmi Magyarországot, immáron a maradék Magyarország földjét is el akarja venni. Mivel a közvéleménynek az van tálalva, hogy az Európai Unió formális intézményei – EU Parlament, Bizottság, Tanács – irányítják ezt a nemzetek feletti birodalmi struktúrává átalakított bürokratikus intézményt, ezért felhívjuk a figyelmet arra, hogy az érdemi irányítást – természetesen informálisan – a pénzuralmi világrend magánszervezetei végzik. Közülük a legfontosabbakat megnevezzük: European Round Table of Industrialist (Nagyiparosok Európai Kerekasztala), European Council on Foreign Relations (Európai Külkapcsolatok Tanácsa), European Group of Trilateral Commission (Háromoldalú Bizottság Európai Csoportja), a Bilderberg Csoport és utoljára, de elsőként is említhettük volna a European Financial Services Round Table (Európai Pénzügyi Szolgáltatások Kerekasztala).
Az Európai Uniót irányító hatalmakkal, a Trianon néven emlegetett nemzetközi bűncselekmény elkövetőinek a jogutódaival, akik az összes érvényes nemzetközi jogelv – a történelmi, az etnikai és az önrendelkezési elv – felrúgásával darabolták fel Magyarországot, a leghatározottabban tudatni kell, hogy a maradék Magyarország területe és termőföldje a magyaroké. Ezt nemzetközi szerződésben is célszerű lenne rögzíteni. Ha pedig mégse a magyaroké, akkor mondják meg nyíltan, hogy kié?
Az a pusztító világerő, amely pénzuralmi eszközökkel megszerezte a világhatalmat magának, és amelynek a formális és informális hatalmi struktúrái irányítják az Európai Uniót is, s amely az első világháború után feldarabolta a történelmi Magyarországot, immáron a maradék Magyarország földjét is el akarja venni. Mivel a közvéleménynek az van tálalva, hogy az Európai Unió formális intézményei – EU Parlament, Bizottság, Tanács – irányítják ezt a nemzetek feletti birodalmi struktúrává átalakított bürokratikus intézményt, ezért felhívjuk a figyelmet arra, hogy az érdemi irányítást – természetesen informálisan – a pénzuralmi világrend magánszervezetei végzik. Közülük a legfontosabbakat megnevezzük: European Round Table of Industrialist (Nagyiparosok Európai Kerekasztala), European Council on Foreign Relations (Európai Külkapcsolatok Tanácsa), European Group of Trilateral Commission (Háromoldalú Bizottság Európai Csoportja), a Bilderberg Csoport és utoljára, de elsőként is említhettük volna a European Financial Services Round Table (Európai Pénzügyi Szolgáltatások Kerekasztala).
Az Európai Uniót irányító hatalmakkal, a Trianon néven emlegetett nemzetközi bűncselekmény elkövetőinek a jogutódaival, akik az összes érvényes nemzetközi jogelv – a történelmi, az etnikai és az önrendelkezési elv – felrúgásával darabolták fel Magyarországot, a leghatározottabban tudatni kell, hogy a maradék Magyarország területe és termőföldje a magyaroké. Ezt nemzetközi szerződésben is célszerű lenne rögzíteni. Ha pedig mégse a magyaroké, akkor mondják meg nyíltan, hogy kié?
A népszuverenitásnak vissza kell venni a monetáris felségjogokat
2010.
január 29., Drábik János
Churchill
1960-ban, Bernben mondta a következőket: „Németországnak
megbocsáthatatlan bűne a második világháború előtt az volt,
hogy kísérletet tett gazdaságának kiszakítására a
világkereskedelmi rendszerből, és arra, hogy kialakítsa saját
pénzügyi rendszerét, amelyből a pénzvilág nem tud többé
profitálni.” A nemzetközi pénzhatalomnak ez az ügynöke levonta
a következtetést is: „Lemészároltuk a gaz disznót.” Ez azt
jelenti, ha Magyarország ki akarna lépni abból a pénzuralmi
világrendből, ahol egyetlen szabadság érvényesül valójában:
az uzsorával való fosztogatás és a kamattal való jövedelem
elvonás szabadsága, akkor számítania kell arra, hogy a nemzetközi
pénzügyi struktúrák bosszút állnak Magyarországon.
A
napokban az MNB, Magyarország központi bankja, a nemzetközi
pénzvilág magyarországi helytartója 6,25%-ról 6%-ra csökkentette
az alapkamatot. A nemzetközi pénzügyi struktúrákat kiszolgáló
szervilis pénzügyi technokraták és az általuk fizetett
tömegtájékoztatás önmagát túlszárnyaló, szinte lihegő
alázattal lelkendezett: Immáron a legalacsonyabb az alapkamat 2006
óta. Ezek a komprádor, kozmopolita és kollaboráns pénzügyi
technokraták és az őket csöpögő alázattal kiszolgáló
újságírók csak azt felejtették el ehhez hozzátenni, hogy
immáron már csaknem két éve világszinten igen alacsony a
kamatszint. Egy magyar vállalkozónak még a 6%-os „alacsony”
kamat esetén is 6-szor annyi kamatot kell fizetni, ha hitelhez akar
jutni, mint egy cseh vállalkozónak. De 12-szer annyit, mint egy
angol vállalkozónak. Mert Nagy-Britanniában már hosszabb ideje
0,5% az alapkamat, míg Csehországban 1%. Ez azt jelenti, hogy a
nemzetközi pénzvilágnak ez a magyarországi helytartója, az MNB
még mindig olyan pénzügyi feltételeket szab meg, amelyek teljesen
versenyképtelenné teszik a magyar vállalkozókat.
Hogyan
építsen meg például a magyar olajos magvak feldolgozására egy
növényi olaj ipari feldolgozó üzemet egy magyar vállalkozó, ha
neki 6-szor annyi kamatot kell fizetni a vállalkozáshoz szükséges
hitelekért, mint mondjuk egy cseh vállalkozónak. A Magyar Nemzeti
Bank csak üres közhelyekkel tudja megindokolni tarthatatlan
álláspontját. A valódi indok az, hogy a nemzetközi pénzügyi
struktúráknak szüksége van arra, hogy azokat a pénztartalékaikat,
amelyekért a nyugat-európai bankokban csak 1-2% kamatot
kaphatnának, azt a budapesti MNB-nél tömegesen elfektetve 4-5-6%
kamat felárhoz tudnak jutni. Ma is mintegy 5 és 6 ezer milliárd
forint körüli összeget tartanak a külföldi bankok az MNB-nél,
és viszik el érte a 4-5%-kal nagyobb kamatjövedelmet. Az itt
parkoltatott pénzek kamatfelárát a magyar költségvetés fizeti.
Az a többletkamat, amit kizárólag a magyaroktól tudnak beszedni,
mintegy 500 milliárd forint kamattöbblettel terheli meg a magyar
költségvetést, vagyis a magyar adófizetőket.
Az
európai bankrendszer – kizárólag saját önző profitérdekeit
szem előtt tartva – rákényszerítette az Európai Unió közpinti
bankját Frankfurtban, hogy az lehetőleg ne tartalékoljon magyar
államkötvényeket. Ezáltal bizalmatlanságot kelt Magyarországgal
szemben, és a „piacnak” becézett nemzetközi pénzügyi
spekulánsokban azt a téves benyomást kelti, hogy valamiféle
kockázati felárra van igényük akkor, ha Magyarországnak
nyújtanak hiteleket. A magyar államkötvények semmivel sem
kockázatosabbak, mint a nyugatiak. A pénzügyi spekuláns
érdekcsoportok által irányított EU-bankrendszer azonban igényt
tart kamatfelárra, és így kényszeríti arra Magyarországot, hogy
állandóan 4-5%-kal több kamatot fizessen, mint a többi ország.
Ez pedig teljes mértékben megakadályozza azt, hogy magyar
gazdálkodó és vállalkozó a pénzügyi és gazdasági
esélyegyenlőség alapján vehessen részt az EU gazdasági
versenyében.
Az
új kormánynak, ha nemcsak nemzeti retorikával akarja etetni a
magyar lakosságot, hozzá kell nyúlnia azokhoz a monetáris
felségjogokhoz, amelyeket ma az MNB bitorol, és ahol demokratikus
felelősséggel nem tartozó kinevezett bürokraták döntik el, hogy
versenyképes lehet-e egy magyar vállalkozó vagy se. A monetáris
felségjogokat – pénzkibocsátás, kamatszabályozás, árfolyam
szabályozás, hitelezés – a magyar Országgyűlés, a Kormány és
a Pénzügyminisztérium ellenszolgáltatás nélkül engedte át a
nemzetközi pénzvilág és budapesti helytartója, az MNB
hatáskörébe. Feles
törvénnyel adta át ezeket a fontos hatalmi jogosítványokat,
tehát a nemzeti oldal kétharmados győzelme se szükséges hozzá,
hogy ezeket a monetáris felségjogokat egy nemzeti kormány a saját
hatáskörébe visszavegye. Ha
nem veszi vissza, akkor valójában csak kozmetikai és retorikai
változtatásokat tud megvalósítani. A magyar vállalkozókat, a
magyar gazdasági élet szereplőit csak akkor tudja azonos
versenyhelyzetbe hozni szomszédjainkkal és az EU többi országával,
ha a monetáris feltételek is azonosak. A nemzetközi pénzvilág
önzése nem engedi meg, hogy a Magyar Nemzeti Bank is levigye,
mondjuk 1%-ra az alapkamatot, mert akkor nem tudnák leszívni a
magyar társadalom jövedelmét. Ezért a kormánynak igenis a
nemzetközi pénzvilág képviselőivel szembeszállva egy új, a
nemzeti érdekeket fair módon figyelembe vevő megállapodást kell
kiharcolnia.
Sem magyar
jogszabályok, sem az Európai Unió jelenleg érvényes szabályai
nem akadályozzák, hogy egy olyan kormány, amely az euró zónához
még nem csatlakozott országot irányít, igenis érdemben
beleszólhasson az adott ország monetáris döntéseibe. Ezért a
jelenlegi magyar parlamenti választásokon kiemelt témává kell
tenni, hogy a nemzeti érdekek nevében fellépő politikusok
hajlandók-e a monetáris felségjogokat visszavenni a demokratikus
felelősséggel tartozó intézmények – az Országgyűlés, a
Kormány, Pénzügyminisztérium – hatáskörébe. Ehhez
csatlakozik még az, hogy honlapom minden kedves látogatója, aki
ezt a blog-bejegyzést olvassa, érezze úgy, hogy én személyesen
felkértem arra: Követelje, hogy a kormányzat pontosan számoljon
el azzal, hogy az egyébként teljesen feleslegesen Magyarországra
rákényszerített 25 milliárd dollár IMF-EU készenléti
hitelből mire költötték el azt a 20 milliárd dollárt, amit
már felhasználtak. Már most jelezem, nem fognak sem őszinte,
sem pontos választ erre a kérdésükre kapni. A készenléti
hitel felvételének valódi oka ugyanis az volt, hogy azt a
kamatfelárat, amit gátlástalan önzéssel leszívtak a magyar
társadalomtól, azt teljes mennyiségben zavartalanul ki tudják
vinni az országból. Más szóval az MNB-nél vezetett
devizaszámlának a feltöltéséről volt szó, a kamattöbblet
kivitele érdekében.
A magyar nemzet tagjai ma kisebbséget alkotnak Magyarországon
2010. január 29., Drábik János
Az egyre csökkenő lakosságú Magyarországon a magyar nemzethez tartozó magyar magyarok már hosszabb ideje kisebbséget alkotnak az érdekérvényesítés és a közéleti befolyás szempontjából. Pénzuralmi diktatúrává degenerálódott fél demokráciánkban négyévenként még érvényesül az egy fő-egy szavazat számbeli többség, de ezt folyamatosan felülírja a pénz és termelői vagyonnal rendelkező viszonylag kis létszámú érdekcsoportoknak az érdekérvényesítési fölénye.
A vagyon hatalom, és a magyar nemzetiséghez tartozók közös vagyona volt a nemzeti önrendelkezés alapja. A nemzeti vagyon átadása – elsősorban külföldiek, másodsorban pedig e külföldi pénzuralmi struktúrák hazai kollaboráns érdekcsoportjainak – megfosztotta a magyar lakosság mintegy 70%-át az érdekérvényesítés anyagi alapjaitól. A nemzeti vagyonnal az önrendelkezés is odaveszett.
A
pénz és termelői vagyonnal rendelkező érdekcsoportoknak és
politikai képviselőiknek behozhatatlan fölényük van a nyomtatott
és elektronikus tömegtájékoztatás terén. Vagy ők ezen
intézményeknek a tulajdonosai, vagy pedig azok működtetői
függenek anyagilag ezektől a pénzvagyonos érdekcsoportoktól.
A
pénzuralmi diktatúra haszonélvezői bevezették a gyakorlatba azt
az elvet, hogy a választási ígéreteket nem kell szó szerint
venni, nem kell azok betartását számon kérni. Ily módon a
pénzuralmi csoportok számára szalonképesnek hirdetett választási
ígéretek, illetve azok megszegése a választások után, valójában
törvényesíti azt a demokrácia-ellenes gyakorlatot, hogy semmibe
lehet venni a számbeli többség (egy fő-egy szavazat) választáson
kifejezett akaratát.
A
pénzhatalom számbeli kisebbséget alkotó érdekcsoportjai a
többséget alkotják, amikor egyedül ők határozzák meg, melyik
téma lehet a választási kampány része, továbbá melyik
választási ígéretet kell betartani, és melyiket kell csak a
választási propaganda részét képező üres ígéretnek
tekinteni. A hamis választási ígéretet a közélet tisztasága
ellen elkövetett közéleti bűncselekménnyé kéne nyilvánítani.
Ha szokásjogi alapon átmegy a gyakorlatba, miszerint nem kell
betartani a választási ígéreteket, akkor az megakadályozza az
érdemi-etikai demokrácia érvényesülését. A mai Magyarországon
pedig a lakosság, a szavazó állampolgárok túlnyomó többsége
számára már csak ez az egyetlen eszköz, ami még úgy, ahogy
megmaradt. Ha ezt az eszközt is elveszik a magyar társadalomtól,
akkor már csak a demokrácia karikatúrájáról, egy degenerált
üres formáról beszélhetünk.
Több
ún. alkotmányjogász is elválasztja a demokratikus közélet
politikai tartalmát a demokratikus formák betartásától. A
közjog, mint forma valójában, mint tartalmat objektivizálja,
ülteti át gyakorlatba a politikát. Ha pedig ez a politika pontosan
a választási ígéretek üressége, álnoksága, félrevezető
propagandafogásai miatt hamis, akkor a közjog formáinak a
betartása már csak üres formalitás, egy lényegétől
megfosztott, kiherélt tartalmat objektivizál. A forma objektivizált
tartalom. Az érdemi demokrácia, mint forma csak igaz politikai
tartalmat fejezhet ki.
Egy
viszonylag hétköznapi hasonlattal, hiába gyártom le szabályosan
a kolbászt minden technológiai, egészségügyi és jogi előírás
kínos betartásával, ha a hús, amiből a kolbász készült,
romlott volt. Kissé
jogászibban megfogalmazva, nem lehet a keretein túlfeszített
jogpozitivizmussal kiüresített formát, a társadalmi
igazságosságot, az esélyegyenlőséget és az igaz tényekre
támaszkodó tartalom fölé emelni. A tartalom az első és a
meghatározó.
Hogyan lehet megfékezni a korrupciót?
2010.
január 29., Drábik János
Hazai
és Európai Uniós szakértők egybehangzóan állapítják meg,
hogy a magyar nemzeti jövedelem túlzottan nagy részét emészti
fel a korrupció. A korrupció szempontjából Magyarország
besorolása egyre romlik, és 2009-ben mélypontot ért el. Elvben
mindenki egyetért azzal, hogy ezt a káros jelenséget vissza
kellene szorítani. Az a mód, ahogyan ezt végre akarják hajtani, a
korrupció ellenes erőfeszítéseket közhelyek pufogtatására
redukálja. A korrupciónak ugyanis a jelenlegi pénzuralmi
rendszerben magába a rendszerbe beágyazott, rendszerfüggő okai
vannak.
Aki csak részben is ismeri írásaimat vagy előadásaimat, az tudja, hogy régóta hangsúlyozom: a vagyon hatalom. A túl nagy vagyon pedig túl nagy hatalom. Ha nem teszünk semmit túlvagyonosodott érdekcsoportok minden mértéket felrúgó pénzügyi fölénye ellen, akkor csak szentelt víz és varázsmondóka, vagyis üres retorika a korrupció elleni küzdelem hangoztatása. A túlzott vagyoni hatalmi fölény ellenállhatatlanul csábít a visszaélésre. Ugyanis a pénzügyi és gazdasági főhatalmat megszerzett érdekcsoportok ezt a pénzügyi és vagyoni fölényüket a korrupció legváltozatosabb technikáival alakítják át politikai döntésekké.
Aki csak részben is ismeri írásaimat vagy előadásaimat, az tudja, hogy régóta hangsúlyozom: a vagyon hatalom. A túl nagy vagyon pedig túl nagy hatalom. Ha nem teszünk semmit túlvagyonosodott érdekcsoportok minden mértéket felrúgó pénzügyi fölénye ellen, akkor csak szentelt víz és varázsmondóka, vagyis üres retorika a korrupció elleni küzdelem hangoztatása. A túlzott vagyoni hatalmi fölény ellenállhatatlanul csábít a visszaélésre. Ugyanis a pénzügyi és gazdasági főhatalmat megszerzett érdekcsoportok ezt a pénzügyi és vagyoni fölényüket a korrupció legváltozatosabb technikáival alakítják át politikai döntésekké.
Ebben
a folyamatban maximálisan támaszkodnak az elburjánzott és
értelmes keretein túlfeszített titkosításra. Magyarországot
elárasztották a legkülönfélébb titkok: a banktitok, a gazdasági
versenyhez fűződő titkok, a nemzetbiztonsági titkok, az
államtitkok és lehetne sorolni, hogy mi mindent nem titkosítanak
ma le, sokszor teljesen értelmetlenül és nem egy emberöltőnyi
időre, hanem gyakran 50 és 80 évre is, ahogy erre már akadt példa
az elmúlt két évtizedben. A titkosításnak ez a teljesen
értelmetlen túlfeszítése valójában a bűncselekmények
elkövetőit, többek között a korrupció eszközét használók
érdekeit védi, és rendkívül káros a társadalom egésze
számára. Ha az eljövendő politikai döntéshozók nem tesznek
semmit a mértéktelen titkosítási mánia ellen, akkor továbbra se
lesz lehetőségnek a magyar társadalomnak arra, hogy a nyilvánosság
nyomása alá helyezze a hatalom gyakorlóit, és a fokozott alulról
jövő ellenőrzéssel korlátozni lehessen mind az aktív, mind a
passzív korrupciót, a tömeges méretű visszaéléseket.
Ma, amikor sem a személyhez kötődő erkölcsiségnek (moralitásnak), sem a társadalom egészéhez kötődő erkölcsnek (morálnak) nincs ázsiója, amikor utópiák naiv hirdetőinek nevezik azokat a társadalomkutatókat, akik az erkölcsiséget és az erkölcsöt kutatják, vagyis az etika tudományát művelik, nos, ebben a helyzetben csak az számít bűncselekménynek, ami lelepleződik. Minden visszaélés a közérdek rovására eltűrt, megengedett, sőt támogatott, amíg az titokban marad. Csak a lelepleződött bűnelkövető számít bűnözőnek. Mivel hiányzik az erkölcs, mint külső és az erkölcsiség, mint belső fegyelmező erő, ezért csak a jogi szabályozók működnek, de csak többé-kevésbé. Ha tehát a titkosítás túlfeszítésével ezeket a bűncselekményeket és visszaéléseket állami jóváhagyással rejtve tartom a társadalom nyilvánossága elöl, akkor valójában az állam maga támogatja a korrupciót. Maga az állam segíti elő, hogy egyre többen ki tudják vonni magukat korrupt magatartásuk következményei alól.
Ma, amikor sem a személyhez kötődő erkölcsiségnek (moralitásnak), sem a társadalom egészéhez kötődő erkölcsnek (morálnak) nincs ázsiója, amikor utópiák naiv hirdetőinek nevezik azokat a társadalomkutatókat, akik az erkölcsiséget és az erkölcsöt kutatják, vagyis az etika tudományát művelik, nos, ebben a helyzetben csak az számít bűncselekménynek, ami lelepleződik. Minden visszaélés a közérdek rovására eltűrt, megengedett, sőt támogatott, amíg az titokban marad. Csak a lelepleződött bűnelkövető számít bűnözőnek. Mivel hiányzik az erkölcs, mint külső és az erkölcsiség, mint belső fegyelmező erő, ezért csak a jogi szabályozók működnek, de csak többé-kevésbé. Ha tehát a titkosítás túlfeszítésével ezeket a bűncselekményeket és visszaéléseket állami jóváhagyással rejtve tartom a társadalom nyilvánossága elöl, akkor valójában az állam maga támogatja a korrupciót. Maga az állam segíti elő, hogy egyre többen ki tudják vonni magukat korrupt magatartásuk következményei alól.
Összefoglalva,
aki tehát nem nyúl ahhoz, hogy megszűnjenek a vagyoni és
jövedelmi viszonyokban jelenleg meglévő rendkívül eltúlzott
aránytalanságok, akkor az nem tudja megakadályozni, hogy a
túlvagyonosodott érdekcsoportok a korrupció legváltozatosabb
technikáival konvertálják át fölényüket politikai
döntésekké. Ha pedig nem csökkentem a társadalom érdekeit
semmibe vevő eltúlzott méretű titkosítást, akkor
megakadályozom azt, hogy a korrupció és más bűncselekmények
elkövetőit a nyilvánosság nyomása alá helyezve leplezzük le,
és ily módon ne csak kenetteljes szavakat vessünk be a korrupció
ellenes harcba, hanem eredményekhez vezető, valódi
intézkedéseket is.
Két előzetes megjegyzés a jelenlegi kormányváltás bejelentéséhez
2009.
március 25., Drábik János
Gyurcsány
Ferenc bejelentéséhez annyit, hogy számára a reform a magyar
munka jövedelmének az átcsoportosítását jelenti a munkától a
nemzetközi pénztőke javára. Ennyiben igaz az, hogy Magyarországon
ma az MSZP tekinthető a nemzetközi pénztőke nagyobb létszámú
pártjának, az SZDSZ és az utóbbi időben már az MDF a nemzetközi
pénztőke kisebb magyarországi képviselőinek. Aki a magyar
lakosságtól további jövedelmet csoportosít át a pénztőke
javára, és ezzel pusztítja a magyar nemzetet, azt nem lehet a
magyar nemzet hiteles képviselőjének tekinteni. Nem attól magyar
valaki, hogy magyarul beszél és magyar állampolgár. Attól magyar
valaki, és beszélhet a magyar nemzet nevében, hogy akár a
nemzetközi pénzügyi rendszerrel is szembeszáll a magyar nemzet
érdekeinek a védelmében. Aki szervilisen a telhetetlen pénztőke
minden kívánságát teljesíti, az nem tekintheti magát a magyar
nemzet képviselőjének.
Az
a nemzetközi pénztőke és neoliberális politika, amely
megszüntette roma honfitársaink életlehetőségét, megszüntetve
azokat a munkahelyeket, ahol korábban dolgozhattak, az valójában a
hazai cigány származású magyar lakosság ellensége. A demokrácia
azt követelné, hogy a népszuverenitás hordozója, az
állampolgárok közössége politikai döntéseket hozhasson. Minden
olyan lehetőség, amely szűkíti az alkotmányban is foglalt
közvetlen demokrácia mozgásterét, alkotmányellenesnek és
demokráciaellenesnek tekinthető. Ezek előzetes megjegyzések,
részletes és elemző kifejtésükre a későbbiekben kerül sor.
Lendvai Ildikó
azt állította, hogy a Fidesznek ezek szerint nem Gyurcsány
Ferenc személyével volt gondja, hanem azt akarja, hogy ne jöjjön
létre nemzeti többség. A kérdés az az MSZP frakcióvezetőjéhez,
hogy hol van az a nemzetrész, amely ma az MSZP mögött áll. A
legutóbbi közvéleménykutatási adatok szerint ez 15 és 20%
között mozog. Vagyis a parlamentben lévő MSZP képviselők
mögül elmozdult saját szavazóbázisuk. Amit az MSZP ma
képvisel, azt a magyar társadalom kevesebb mint 1/5-e támogatja.
Ezért ha valóban demokratikusan gondolkodna frakcióvezető
asszony, akkor azon fáradozna, hogy olyan politikát képviseljen
az MSZP, amelynek vannak támogatói. Ezért az egyetlen
demokratikus megoldás, ha azokhoz fordulunk, akiktől a jelenlegi
parlamenti képviselőik is a megbízást kapták, vagyis a
választópolgárokhoz. Aki ellenzi a választópolgárok
megkérdezését, az valójában ellenzi az etikai, érdemi
demokrácia érvényesülését. Valójában egy, a lakossággal
szembefordult politikai érdekcsoportnak a pillanatnyi érdekeit
képviseli az ország, a nemzet egészének – többségének –
szükségletei, érdeki és értékei helyett. Jó lenne, ha
a frakcióvezető asszony elgondolkodna azon, hogy mióta azonos a
nemzetközi pénz és korporációs oligarchia a magyar nemzettel.
Ha ugyanis konkrétan végig vesszük, hogy frakcióvezető asszony
milyen érdekek mellett szállt síkra, akkor megállapíthatjuk,
hogy azok a nemzetközi pénzvilág érdekei. Ezért őt a globális
pénzügyi világelit egyik magyarországi szóvivőjének
tekinthetjük, nem pedig a magyar nemzet képviselőjének, amelyre
állandóan hivatkozik. Ha biztos, hogy a magyar nemzetet
képviseli, akkor miért fél annyira a megmérettetéstől, hogy a
választók elé álljon?
MNB törvény, a szervezett magánhatalom "alkotmánya"
A
nemzetközi pénzügyi közösség, - a pénzvilág - már hosszabb
ideje önálló intézményrendszerrel bíró szervezett, és
öntörvényű magánhatalomként működik, amelynek megvan a saját
stratégiája, hatalomgyakorlási technikája. A nemzetközi
pénzoligarchia, mint szervezett magánhatalom, egyrészt formális
intézményekre, másrészt informális struktúrák rejtett
hálózatára támaszkodva a magántulajdonaként működteti a világ
pénzrendszerét, amelynek a segítségével az ellenőrzése alatt
tartja a világ gazdasági és politikai folyamatait is.
Carrol
Quigley, a
Harvard, a Princeton és a Georgetown Egyetem tanára, a hivatalos, -
főáramlatú - történetírás reprezentánsa, aki a
legtekintélyesebb pénzdinasztiák magán archívumait is kutathatta
több éven keresztül, így
ír 1350
oldalas munkájának, a
Tragedy and Hope"-nak a 324. oldalán:
"...a
pénztőke hatalmasainak messzetekintő célja nem kevesebb, mint a
pénzügyi ellenőrzés olyan magánkézben lévő világrendszerének
a létrehozása, amely képes uralni valamennyi ország politikai
rendszerét és a világgazdaság egészét. Ezt a rendszert a világ
központi bankjai feudális módon ellenőriznék összhangban
azokkal a titkos megállapodásokkal, amelyeket a rendszeresen
tartott magántalálkozókon és konferenciákon elfogadnak..."
A néhai Lincoln amerikai elnök pedig ezt mondta a pénz szervezett magánhatalmáról 1863-ban:
"A pénzhatalom béke idején élősködik a nemzeten, háborús időben pedig összeesküszik ellene. Despotikusabb, mint a monarchia, arcátlanabb, mint az autokrácia, és önzőbb, mint a bürokrácia. Olyan válság közeledtét látom a közeljövőben, amely megbénít, és arra kényszerít, hogy remegjek hazám biztonságáért. A korporációk kerülnek uralomra és a korrupció korszaka köszönt ránk. A pénzhatalom arra törekszik, hogy fenntartsa uralmát, kihasználva az emberek előítéleteit, egészen addig, amíg a gazdagság néhány kézben halmozódik fel, és a köztársaság elpusztul."
Az
idézetek sorát folytatni lehetne. Itt elég arra rámutatni,
hogy 1982-től
kezdődően ez a szervezett pénzhatalom rendezkedett be
Magyarországon. A
két szervezett hatalomnak, azaz a
szervezett közhatalomnak, az államnak is van egy
alaptörvénye, valamint a
szervezett magánhatalomnak is van "alkotmánya".
A szervezett közhatalom központi intézményei az országgyűlés,
a kormány, a bíróságok és az alkotmánybíróság. A
szervezett magánhatalom központi intézménye a de facto
magánosított, abszolút függetlenséget élvező központi bank,
az MNB, de intézményrendszeréhez tartozik a bankrendszer és a
pénz- és értékpapírpiac egésze. A
közhatalom alaptörvénye az alkotmány, a
magánhatalom alaptörvénye az MNB törvény, amelynek most van
folyamatban a módosítása.
A szervezett közhatalom demokratikus formák betartásával, de a választópolgároknak az érdemi döntéshozatalból való kizárásával működik. A formális demokrácia kulisszái mögött ott van a ma legfontosabb hatalmat, a monetáris hatalmat magánmonopóliumként kézbentartó szervezett magánhatalom, a nemzetközi pénzoligarchia és magyarországi gépezete. Ez a szervezett magánhatalomMagyarországon is részben formális, részben pedig informális, rejtett struktúrák működtetésével hozza meg, és hajtatja végre érdemi döntéseit. Mivel uralma magántulajdonán és monopolhelyzetén alapszik, ezért hatalomgyakorlására is az autokratikus, sőt diktatórikus módszerek a jellemzők, amelyek azonban el vannak rejtve az arctalan pénzviszonyokba.
A
pénzoligarchia szervezett magánhatalmának a működése
Magyarországnak jelenleg mintegy évi 8 milliárd dollárjába (2400
milliárd forintjába) kerül. Ez
a pénz lényegében ellenszolgáltatás nélkül áramlik ki az
országból. A
népszuverenitás ellenőrzése alól kivont és az államtól
független - értsd: kizárólag a pénzoligarchiától függő
- monetáris
hatalom segítségével a nemzetközi pénzvilág és hazai gépezete
minden évben ekkora nagyságrendű jövedelemelvonást kényszerít
rá a magyar társadalomra.
A
magánkézbe került monetáris hatalom - amely pénzuralmi korunkban
a legfőbb hatalom - a korrupció strukturális oka
Magyarországon. Az
irányító hatalmi elitnek csak úgy szabad törvényeket hoznia,
kormányoznia és bíráskodnia, hogy a pénzoligarchia által
kialakított magánpénzrendszer -
az eladósítás és a kamatjáradék mértéke - ne
sérüljön, mert ez biztosítja a pénzoligarchia számára minden
évben a 8 milliárd dollárnyi jövedelmet. A pénz szervezett
magánhatalma gazdasági túlsúlyával maga alá gyűri a politikai
elitet. A pénzügyi túlhatalom a korrupció kifinomult technikáival
konvertálódik át politikai döntésekké. Ez a magyar társadalom
legmeghatározóbb korrumpálása. Ha
a politikai elit éppen döntési helyzetben lévő része kísérletet
tenne ennek a kamatjáradék és adósságszolgálat, valamint profit
formájában fizetett jövedelem-átcsoportosításnak a
korlátozására, vagy a monetárisrendszer megváltoztatására,
akkor a pénzoligarchia rejtett hálózatával - és média
hatalmával - eltávolítaná a kormányzásból. Ehhez a
strukturális korrupcióhoz képest az összes többi korrupciós
jelenség másod-vagy harmadrendű.
Magyarországon a
szervezett közhatalom túlságosan meggyöngült, és
alárendelődött az egyre erősödő szervezett magánhatalomnak. Az
állam nemcsak a gazdasági életből vonult ki indokolatlanul
nagymértékben, hanem kifejezetten állami
jellegű közfunkciókat is átadott a szervezett
magánhatalomnak. Mivel a
szervezett magánhatalom demokratikus technikákkal nem ellenőrizhető
- nem kell a választók elé állnia és hatalma időhöz sincs
kötve -, így hosszú távra tud tervezni. Pénzügyi túlsúlyánál
és elmozdíthatatlanságánál fogva mindig fölénybe tud kerülni
azzal a megfélemlített, megzsarolt és függőhelyzetű politikai
elittel szemben, amelynek négy évenként mégiscsak a
választópolgárok elé kell állnia, és amelynek viselnie kell a
politikai felelősséget nemcsak a saját, hanem a szervezett
magánhatalom döntéseiért is.
Jól
példázza a magyar jogállamiság korlátaitaz
a tény, hogy a kereskedelmi bankok által elvesztegetett
százmilliárdokért, aPostabak
170 milliárdjáért, a bécsi CW Banknál eltűnt százmilliárdért
eddig senkit nem vontak felelősségre. Ugyanez mondható el arról,
hogy nem készült átfogó és pontos zárszámadás a nemzeti
vagyon 80%-ért kapott összegek sorsáról sem.
Az MNB-hez ellenértékként
befolyt devizát kizárólag adósságszolgálatra fordították,
mégis az ország egészét terhelő összkülföldi és belföldi
adósság együttes összege 1989-től 2000. novemberéig 20,5
milliárd dollárról mintegy 80 milliárd dollárra növekedett,
azaz megnégyszereződött. A magyar gazdaság egészének ma már
ennek a 80 milliárd dollárnak a hozamát kell kitermelnie.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy korunkban a legfontosabb hatalom az a monetáris hatalom, amelyet a parlament ellenszolgáltatás nélkül adott át 1991-ben az abszolút függetlenséget élvező MNB-nek.Az MNB törvény módosításakor meg kell válaszolni azt a kérdést, hogy ha sem a demokratikusan választott és a politikai felelősséget viselő parlament, sem a kormány érdemben nem ellenőrizheti többé a monetáris hatalom gyakorlását, akkor mi a garancia arra, hogy az MNB teljesen független vezetősége ezt a monetáris hatalmat az ország és a magyar nemzet érdekében, nem pedig a külföldi- és belföldi pénzvagyontulajdonosok érdekében fogja felhasználni? A tények tanulmányozása azt bizonyítja, hogy a magyar gazdaság olcsó közvetítő közeggel való ellátása helyett az MNB 1991-től elsősorban a nemzetközi pénzügyi közösség kiszolgálását, és a bankvilág kamatjövedelmének a biztosítását tartotta szem előtt.
Csehországban nemrég úgy módosították a CSNB alapszabályát, hogy megnövelték a monetáris hatalom állam részéről történő érdemi ellenőrzését.Azaz a prágai törvényhozás és a cseh kormány a társadalom egészének az érdekét a jövőben fokozottan kívánja érvényesíteni a monetáris politika kialakításában és ellenőrzésében.Magyarországon viszont az ellenkezőjét készítik elő: a választott népképviseleti szervek többé semmilyen módon nem szólhatnak bele a monetáris politika érdemi kérdéseibe. Az MNB többé nem hitelezhet a legkisebb mértékben sem a költségvetésnek. Az állam ma már pénzt csak adósságlevél formájában bocsáthat ki, amelynek várható adóbevétele a fedezete. Ugyanerre a fedezetre támaszkodva olcsó közhitelt, kamatmentes pénzt is kibocsáthatna A pénzvilágnak azonban pont azért van szüksége az ellenőrizetlen monetáris hatalomra, hogy ezt lehetetlenné tegye. Azt állítják, hogy a költségvetés jegybanki finanszírozása inflációt gerjeszt, de azt nem magyarázzák meg, hogy az adóslevél (államkötvény) formájában történő finanszírozás miért nem okoz inflációt, hiszen a kamattal megterhelt - és így megdrágított - pénz inflációs hatása jóval nagyobb. (A kamat ugyanis költségként beépül a termékek és szolgáltatások áraiba, és feleslegesen drágítja azokat.)
Az
MNB törvény most
folyamatban lévő változtatása
tovább gyöngíti a népszuverenitást,
még formálisabbá
teszi a demokráciát a parlament és a kormány hatáskörének a
további szűkítésével. A
szervezett magánhatalom "alkotmánya", az MNB törvény,
51%-os jogszabály. A
koalíció most-
legalább részben - helyreállíthatná
a népszuverenitást a legfontosabb hatalmi ágazat, a monetáris
hatalom felett.
Még a Népszabadság munkatársa is azt kérdezte a lap karácsonyi
számában a távozó MNB elnöktől, hogy a honatyák vajon nem
tudták mit tesznek, amikor 1991-ben "csont nélkül" -
azaz minden ellenszolgáltatás nélkül - lemondtak legfontosabb
hatalmi eszközükről, a monetáris hatalom gyakorlásáról? Vajon
most tudják-e a képviselők, hogy milyen nagyhorderejű kérdésben
döntenek, amikor jóváhagyják az MNB törvény tervezett
módosítását? Szeretnénk,
ha a képviselők -
mielőtt tovább növelik a jegybank amúgy is túl nagy
függetlenségét - válaszolnának
arra a kérdésre: mi a garancia arra, hogy az érdemben nem
ellenőrizhető központi bank a közérdeket, nem pedig a nemzetközi
pénzvilág érdekeit fogja szolgálni monetáris
döntéseivel? Kérdezzék
meg a honatyák koppenhágai kollégáikat, hogy a dánok többsége
- több népszavazáson is - vajon miért utasította el a monetáris
hatalom állam által gyakorolt érdemi ellenőrzésének a
megszüntetését, és ragaszkodott továbbra is nemzeti ellenőrzés
alatt álló pénzrendszeréhez?
Te rohadt kazár vakoló , ki akadályozod a dokumentumok letőltését és terjesztését bűnt követsz el , mert ilyen vagy olyan formában de eljutunk a nyilvánossághoz
De amikor majd a vakoló páholyotokat
égetjük fel , és a páholy tagjainak ingóságait is , hisz össze
raboltátok megérdemlitek , hogy likvidálva legyetek !!!
Te rohadt kazár vakoló , ki
akadályozod a dokumentumok letőltését és terjesztését bűnt
követsz el , mert ilyen vagy olyan formában de eljutunk a
nyilvánossághoz !!! aDe amikor majd a vakoló páholyotokat égetjük
fel , és a páholy tagjainak ingóságait is , hisz össze
raboltátok megérdemlitek , hogy likvidálva legyetek !!!
terrorista zsidó állam területén
gyakoroljátok Úgy , hogy páholyostúl húzzatok a picsába , amíg
még mehettek rabló gyilkosoknak nincs helye ebben az országban !!!
A cenzori tevékenységeteket terrorista zsidó állam területén
gyakoroljátok Úgy , hogy páholyostúl húzzatok a picsába , amíg
még mehettek rabló gyilkosoknak nincs helye ebben az országban !!!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése