Agymosás - TUDATMÓDOSÍTÁS ÉS MANIPULÁCIÓ
TUDATMÓDOSÍTÁS ÉS MANIPULÁCIÓ I. RÉSZ
Ha
spirituális szempontból vizsgáljuk a önmagunkat, akkor úgy
fogalmazhatunk, hogy az embert két dolog határozza meg, teszi
emberré.
Egyrészt van a lelke, amit különféle vallások, irányzatok különféleképp értelmeznek, definiálnak, viszont abban egyetértenek, hogy ez az az eszencia, ami halhatatlan és összeköt minket Istennel és a magasabb tudatossággal.
Személyiségünk
másik része maga a tudat. Ha a lelket azonosítjuk a szívvel,
akkor a tudat nyilván valóan az agy. Akkor érezzük magunkat
harmóniában, ha a tudat és a szív összhangban vannak, emóció
és racionalitás kiegészítik egymást.
Amíg ez az egyensúly megvan, meghalljuk szívünk, vagyis lelkünk sugallatát. Innen a mondás, hogy hallgass mindig a szívedre. Amikor viszont az ember tudata által kreált önképe, az ego, felülkerekedik, és elnyomja a lelket, elnyomja a megérzéseket. Ekkor már az embert a tudata uralja. Ilyenkor az ember nem más, mint a saját egója. Az egót - a lélekkel ellentétben, akit nem lehet egykönnyen becsapni - könnyű rászedni, megvezetni. Az ego az, amit könnyű manipulálni. Így azok számára, akik nagy tömegeket akarnak manipulálni, az áll az érdekükben, hogy az embereket az egója irányítsa, és ezért el is követnek mindent.
Amíg ez az egyensúly megvan, meghalljuk szívünk, vagyis lelkünk sugallatát. Innen a mondás, hogy hallgass mindig a szívedre. Amikor viszont az ember tudata által kreált önképe, az ego, felülkerekedik, és elnyomja a lelket, elnyomja a megérzéseket. Ekkor már az embert a tudata uralja. Ilyenkor az ember nem más, mint a saját egója. Az egót - a lélekkel ellentétben, akit nem lehet egykönnyen becsapni - könnyű rászedni, megvezetni. Az ego az, amit könnyű manipulálni. Így azok számára, akik nagy tömegeket akarnak manipulálni, az áll az érdekükben, hogy az embereket az egója irányítsa, és ezért el is követnek mindent.
Hogy
kik ezek az érdekcsoportok, és, hogy milyen módszereket
alkalmaznak, arra a sorozatom későbbi részeiben fogok kitérni.
Mivel
egy nagyon szerteágazó témába kezdek, ezért egy hosszabb
hangvételű cikksorozatban szeretném töviről- hegyire kivesézni
a dolgokat.
Arra
szeretnék vállalkozni, hogy bemutassam, hogyan manipulálják az
embereket, kitérek majd a média hatására mindennapjainkra,
betekintést nyerhetünk az elme manipulálásának történetébe,
történelmébe. Megnézzük, milyen háttérhatalmi rendszer bújik
meg a színfalak mögött, amely mozgatórugója ezeknek a
folyamatoknak.
A felületesebb dolgok felől, a felszín felől fogok közelíteni a mélyebb összefüggések felé, remélve, hogy a sok kis mozaik a végére mindenkinek kiadja a nagy egészet.
Bevezetésképpen,
hogy megadjam az alaphangot és felkeltsem az érdeklődést a téma
iránt, egy nagyon érdekes videót mutatnék, aminek tartalmáról a
későbbiekben lesz részletesebben szó.
A
címben szereplő „szubliminális
üzenetek”,
magyarul a tudat alattira ható, tudat alattinak „címzett”
üzenetekre utalnak.
Ezekkel lehet legkönnyebben manipulálni nagy tömegeket, úgy, hogy az ne keltsen feltűnést és észrevétlen maradjon… De minderről majd később
Ezekkel lehet legkönnyebben manipulálni nagy tömegeket, úgy, hogy az ne keltsen feltűnést és észrevétlen maradjon… De minderről majd később
TUDATMÓDOSÍTÁS ÉS MANIPULÁCIÓ II. RÉSZ
A
mára kialakult fogyasztói társadalom akár beismerjük, akár nem,
a manipulációra épül. Az emberek érzelmeinek, tudatának,
gondolkodásának, és ezáltal viselkedésük és döntéseik
manipulációjára. A manipuláció célja a hatalom, az uralkodás.
Uralják az embereket, és kiszámíthatóvá, kezelhetővé teszik a tömegeket, ezen alapszik az egész.
Kevesen
tudják, hogy kinek a nevéhez is fűződik, a fogyasztói társadalom
kialakítása. Most ezt fejteném ki bővebben. Tekintsünk hát
vissza az 1900-as évek elejére, amikor is kis túlzással egy ember
ötlete folytán indult el az a torz társadalmi „idea”,
ami mára életformává vált.
Freud
amerikai unokaöccse Edward Bernays volt, akit mára már alig
ismernek, pedig hatása a 20. századra legalább akkora volt, ha nem
nagyobb, mint nagybátyáé. Bernays az 1920-as években
sajtófelellősként dolgozott Amerikában. Fogta Freud elképzeléseit
és arra használta fel, hogy manipulálja a tömeget. Ő volt ennek
az egész „adjunk el mindenből amennyit csak lehet” dolognak az
értelmi szerzője.
Ő
mutatta meg először az amerikai nagyvállalatoknak, hogyan keltsék
fel az emberekben a vágyat, olyan dolgok iránt, amire nincs is
szükségük, azáltal, hogy összekapcsolják a tömegcikkeket az
emberek tudattalan vágyaival.
Abból indultak ki, hogy az ember boldoggá és kezelhetővé tehető, ha kielégítik belső önző vágyait.
Ha
jobban belegondolunk, amit Freud elméleteiben kiagyalt, azt
unokaöccse kis módosítással átvitte a gyakorlatba. A háborús
propagandák szisztémáját átdolgozta a békeidőre, létrehozta a
PR-t.
(A
PR (public relations) kifejezést, a propaganda szó helyett
használta - mivel az a háború utánra eléggé lejáratódott,
rossz felhangja volt - mintegy helyettesítés kép.)
Ekkoriban
indultak el egyébként a mára híressé vált női magazinok, mint
pl. a Cosmopolitan. A PR-t itt is alkalmazták, oldalas, színes
hirdetésekkel voltak teletűzdelve, amin a termékeket híres
színészekkel népszerűsítették. Innentől váltak ezek az
újságok a nők elhülyítésének egyik fő eszközeivé.
Bernays
nagyon következetesen gondolkodott, mivel olyan dogokat akart
keresni, amik kihasználják az emberek irracionális érzelmeit. Ő
egyértelműen az érzelmekre fektette a hangsúlyt kortársaival
ellentétben, akik úgy gondolták, az embereket tényszerű
információkkal bombázva hathatnak rájuk.
Bernays legnagyobb horderejű kísérlete a nők dohányzásra szoktatása volt.
Akkoriban
(1900-as évek elején) a dohányzás a nők számára tabu volt.
Egyik első ügyfele, az American Tabacco vállalat elnöke, arra
kérte fel, hogy törje meg valahogy ezt a tabut. Ha belegondolunk,
üzleti szempontból visszahúzó erőt jelentett ez a szokás, mivel
így a fogyasztói felét kapásból elvesztette a dohány ipar, így
a nők bevonása a dohányzásba hatalmas pénz lehetőségét vont
maga után. Bernays össze akarta kapcsolni a férfias erő
megszerzését a cigarettával.
New
Yorkban minden évben húsvétkor parádét tartottak több ezer
résztvevővel. Bernays úgy döntött megrendez itt egy színjátékot.
Tehetős körökből származó fiatal lányokkal cigarettát
rejtetett el a ruhájuk alatt. Ezután csatlakoztak a felvonuláshoz,
majd egy adott jelre, feltűnő módon meggyújtották a cigarettát.
Bernays ez után tájékoztatta a sajtót, hogy egy csoport előkelő
hölgy tüntetésre készül, és meg fogják gyújtani az általuk
„szabadság fáklyáinak„ nevezett dolgot. Előre tudta, hogy
botrányt fog okozni, és rengeteg fotós lesz, aki megörökíti a
pillanatot. Jelen volt az érzelmi töltet és egy racionális
szlogen is. Érzelmi
hatásokra épített, de racionális értelemben is működőképes
volt a „szabadság fáklyái” szlogen. Másnap
az összes New york-i újságban jelen volt a dolog. Innentől
elkezdett növekedni a nőknek eladott cigaretták száma. Rájött,
hogy az embereket rá lehet bírni irracionális viselkedésre, ha a
termékeket belső vágyakkal és érzésekkel kapcsolják össze. A
gondolat, hogy a dohányzás a nőket szabadabbá tenné, teljesen
irracionális volt, de a nők mégis függetlenebbnek érezték
magukat tőle. Ez azt jelentette, hogy lényegtelen tárgyak
erőteljes érzelmi szimbólumokká válhattak azáltal, hogy hogyan
akarunk látszódni mások szemében.
Eddy
Bernays szerint a terméket nem az emberek esze számára kell
eladni, nem úgy, hogy szükséged van erre vagy arra, hanem jobban
fogod magad érezni, ha veszel ezt vagy ezt. Azt akarták elérni, ha
megveszel egy ruhát, ne azért vedd, mert szükséged van rá, hanem
mert jobban érzed magad tőle.
A
század elején, és a háború alatt a gyárak ráálltak a
tömegtermelésre, és féltek hogy egy idő után, telítetté válik
a piac a különböző termékkel, így különösen életbevágó
volt számukra, hogy a termelés visszaesése nélkül fenn tudják
tartani a fogyasztást. Ezt érték el ezzel az új fogyasztási
kultúra bevezetésével.
Ekkoriban
alakult ki a fogyasztói társadalom mai formája. Az amerikai ember
elsődleges szerepe az országa felé, többé már nem az, hogy
állampolgár, hanem az, hogy fogyasztó. 1828-ban új elnök került
hatalomra, aki egyetértett Bernays gondolataival.
Hoover
elnök volt az első politikus, aki nyíltan megfogalmazta az
ötletet, miszerint a „fogyasztóizmus„ lehet az amerikai élet
új motorja. Megválasztása
után, az alábbiakat mondta a PR-osok egy csoportjának: „Önök
átvették a vágyak megtermésének feladatát, és átformálták
az emberi lényeket, folyamosan működő boldogság automatákká.
Gépekké melyek a gazdasági fejlődés kulcsává váltak”
Így
jutottunk tehát el napjaink kőkemény szabad versenyes
kapitalizmusához, ahol a verseny mégsem olyan szabad, és mégsem
annyira verseny, elég ha csak visszaemlékszünk a „választás
illúziója” c. cikkre. Elhitették
az emberekkel ezt is, hogy tömérdek márka tömérdek terméke
közül választhatnak közben ugyan az mind, csak esetleg más-más
érzelmi töltetet kapcsolnak hozzá, más sztárral reklámoztatják.
A lényeg ugyan az, mégpedig, hogy az emberek fogyasszanak, és
azzal törődjenek milyen új cipőt vegyenek, milyen márkájú mp3
lejátszót és mikor cseréljék le az amúgy még teljesen jól
funkcionáló okostelefonjukat egy sokkal újabbra.
TUDATMÓDOSÍTÁS ÉS MANIPULÁCIÓ III. RÉSZ
A CIA és az MK-Ultra
A
tudatmódosítás, vagyis az emberek manipulációjára irányuló
törekvések csúcspontját egyértelműen az 50-es 60-as években
elindult kísérletsorozat jelentette. A kutatásokat különböző
állami ügynökségek hajtották végre, de a legfőbb szerepe a
munkában a CIA-nek volt.
A kísérletek egyik legfőbb célja az volt, hogy kiképezzék a tökéletes katonát.
A
cél szentesíti az eszközt elvet követve, emberkísérletekbe
fogtak. Céljuk az volt, hogy az alanyokat mesterségesen
skizofrénné tegyék, vagyis több egymástól külön álló
személyiséget alakítsanak ki. Ezt elektrosokkal, hallucinogén
drogokkal és különféle fizikai és mentális kínzásokkal
illetve ezek jól összehangolt kombinációjával érték el. Az
alanyokat akaratuk ellenére tartották fogva, viszont mivel
meghasadt a tudatuk, mikor visszakerültek a társadalomba, nem
emlékeztek a kínzásokra. Időzített bombaként működtek, mivel
bizonyos beléjük programozott kulcs jelekre aktiválódott a
rejtett személyiségük, így elkövethettek úgy gyilkosságokat,
hogy utána semmire sem emlékeztek.
Az
MK –Ultra fedőnév alá több ilyen, az embert bio robottá
alakító kísérletsorozat tartozott. Egyik legszélesebb körben
alkalmazott a Monarch programozás volt. Egyébként
maga az MK rövidítés az angol Mind (elme) és a német Kontrolle
(irányítás) szavak kombinációjából eredt. Ez is mutatja, hogy
német kooperációval történtek a kutatások. Ez érthető is
mivel a háború alatt a németek meglehetősen beleásták magukat
az emberkísérlet témába, elég, ha csak Mengelére gondolunk. Az
amerikaiaknak pedig kellet ez a tudás, így sok ilyen kutatót
menekítettek ki titokban a háború befejeztével Németországból,
hogy az Államokban folytathassák a kutatásokat.
Nézzük
meg akkor mégis milyen logikán, mechanizmuson alapszik a
mesterséges skizofrénia kialakítása.
A
kísérletek a következő szisztémán alapultak:
A
programozandó egyéneket optimális esetben már születésük után
elkezdték „alakítani”. A gyermeket néhány éves korától
kezdve rabságban nevelték és hol elhalmozták szeretettel, hol
pedig brutálisan bántalmazták. Az volt a cél hogy a nevelő, a
bántalmazó iránt nagyon erős kötődés alakuljon ki.
Ezt úgy érték el, hogy az elején a kezelőjétől csak szeretetet kapott, majd amikor elkezdődtek a kínzások, azt addig folytatták, amíg erős disszociatív állapotba nem került az egyén/gyerek.
Ezt onnan ismerték fel, hogy ekkor magzati pózt vett fel és nem reagált a külső ingerekre. Ekkor gyakorlatilag a tudata egy másik valóságba, másik személyiségbe menekült, hogy megvédje magát a sokktól. Ezt a másik személyiséget később állandósítani lehetett. A kezelője, akitől elején csak jót kapott hirtelen ellene fordul, és ő is elkezdi kínozni, így ez a tudatában visszafordíthatatlan törést okoz, amivel véglegesíteni lehet a skizoid állapotot. Attól függően, hogy a programozott embereket mire akarták felhasználni, kiképezték őket bérgyilkosnak, katonának, énekesnek stb. Később, amikor visszakerültek a társadalomba, és „hétköznapi” énjük lépett működésbe, beléjük táplált kulcsszavakkal lehetett aktiválni a bennük megbúvó alszemélyiségeket.
Az
elmeprogramozott katonákat, „Mandzsúriai jelölteknek” is
nevezték. A név egy 1962-es film címéből származik, ami ezekről
a kísérletekről szólt. A filmet 2004-es remake-jét ajánlom
mindenkinek.https://www.port.hu/a_mandzsuriai_jelolt_the_manchurian_candidate/pls/fi/films.film_page?i_film_id=65498
Ezeknek
a kísérleteknek a komolyságát és valós voltát az is mutatja,
hogy 1995-ben Bill Clinton hivatalos közleményben kért érte
bocsánatot. Tehát
nem valami szóbeszédről összeesküvés elméletről, legendáról
van szó. Egyesek szerint maga az elnök is ilyen programozott
agymosott bábu…
Bill Clinton - hypnotised
A
kísérleteket a 60-as évek végén beszüntették.
Az
MK Ultra project először 1975-ben került a szélesebb nyilvánosság
elé, amikor a Kongresszus elé tárták a Church-, és Rockefeller
Bizottságok által végezett nyomozati anyagokat.
A
további nyomozati munkát megnehezítette, hogy Richard Helms CIA
Direktor parancsára minden MK Ultra aktát megsemmisítettek
1973-ban. A
Church és Rockefeller Bizottságok munkája így teljes egészében
a projectben résztvevők beszámolóira és azokra az aktákra
támaszkodhatott, melyek valamilyen úton-módon átvészelték Helms
megsemmisítésükre vonatkozó parancsát. Az a néhány dokumentum,
amely fennmaradt, mára nyilvános és elérhető az interneten is.
A
témával foglalkozó dokumentumfilm:
Programozott Bérgyilkosok (Jesse Ventura- Összeeküvés-elmélet) ma
Aki
tud angolul annak ajánlom figyelmébe:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése