“MOST
LÉLEKVADÁSZAT FOLYIK A FÖLDÖN”
Sosem
kaptam vallásos nevelést, a családunkban nem volt szó hitről,
Istenről. Már elmúltam harminc, amikor először a kezembe került
a Biblia. Elolvastam ugyan elejétől a végéig, de nem értettem,
és nem is mondott nekem semmit, így hát éveken át érintetlenül
állt.
1984-ben
a kisfiam egy könnyebb betegségből egy súlyosabb betegségbe
esett. Abban az időben került a kezembe egy magazin
talpmasszírozásról szóló cikke, mely a módszer eredményességét
bizonygatta. Nagyon hamar kipróbáltam a családomon és magamon is.
Ezután minden könyvet megvettem, ami ezzel kapcsolatos volt, és
néhány évig autodidakta módon tanultam. Hamarosan elvégeztem az
első talpmasszázs tanfolyamot, amit rövidesen követett még jó
néhány. Az egyik kurzuson radiesztéziát is tanultunk, a
sugárzásokkal kapcsolatosan felmerültek az .,energiák”,
az energiacsere kérdése. Felhívták a figyelmünket arra, hogy
talpmasszírozás közben ilyen “energiacsere” történik. Ez
annyit jelent, hogy a reflexológus (talpmasszírozó) saját jó,
egészséges “energiáját” átadja
a betegnek, aki viszont rossz, beteg energiáját a masszírozóra
“ragasztja”. Emiatt a reflexológus legyengül, megbetegszik, a
beteg pedig kivirulva, erőre kapva távozik. Ennek “igazságát”
csak később ismertem fel, amikor már főállású
természetgyógyászként
dolgoztam, és napi 9-10 beteget masszíroztam meg. Mindig
lelkiismeretes voltam abban amit csinálok, így nálam egy kezelés
40-5O percig is eltartott. Nemsokára érezni kezdtem, hogy valami
nincs rendben, mert estére bizony néha jártányi erőm sem maradt.
Azonnal eszembe
jutott egykori tanárom figyelmeztetése. Arra persze nem is
gondoltam, hogy napi tíz óra kemény fizikai munka - mert a
masszázs az -, mellette a család körüli teendők ellátása, az
éjszakákon át való tanulás, a hétvégi tanfolyamok éppen elég
okot szolgáltatnak
a fáradtságra, s nem kellett volna feltétlenül misztikumot
keresni a háttérben. Éppen ebben az időben hirdette Majoros János
csodákkal kecsegtető bioenergetikai tanfolyamát, mellyel
kifejezetten reflexológusokat, fényadókat, reikiseket célzott
meg. Nem kevesebbet ígért, minthogy aki elvégzi a két napos
tanfolyamot, és tőle beavatásban részesül, annak több
százszorosára nő az “energiaszintje”. Ezzel úgy tűnt, hogy
az én problémám megoldódik, hiszen ilyen nagy energiakészletből
jut is, marad is. Azonnal jelentkeztem a tanfolyamra,
mely után jött a többi - gyors egymásutánban. Nem volt többé
megállás.
Most a
teljesség igénye nélkül szeretném felsorolni az általam
elvégzett tanfolyamokat, kurzusokat, illetve azokat az irányzatokat,
amelyeket könyvből
ismertem meg. Először azokat említem meg, amelyek valóban
természetgyógyászati ismereteket adtak:
Négy
talpmasszázs tanfolyam, ebből egy felsőfokú, két alapfokú
akupresszúra, gyógynövényismeret, egészséges táplálkozás,
általános természetgyógyászat,vízgyógyászat, az
Andrássy úti Akupunktúra Klinikán; alap- és haladó fokú
akupresszúra, moxaterápia, köpölyözés, fülakupresszúra, kínai
izom- és csontmasszázs. Elkezdtem még a három éves
posztgraduális akupunktúra tanfolyamot, amit csak orvosok
látogathatnak, de
megtérésem miatt nem folytattam. Beiratkoztam még a
Természetgyógyász Unió Természetgyógyászati Akadémiájára,
de szintén a fenti ok miatt már el sem kezdtem a tanulmányaimat.
Itt megjegyzem, hogy az Akadémián - aminek elvégzése valószínűleg
kötelező lesz praktizáló természetgyógyászok számára -
kötelező tárgyként tanítják a reikit, a bioenergetikát, az
extraszensz bionergetikát, a radiesztéziát és a keleti
vallásfilozófiát. . .
Radiesztézia,
fényadás, reiki, Majoros János alapfokú bioenergetikai tanfolyama
háromszor, és egy kiemelt szintű, Béky László bioenergetika,
dr. Taraczközi István: extraszensz bioenergetika, Beöthy Mihály:
holisztikus gyógyítás, asztrológia, Pszichotronika: Csontos
Vilmos, Természetgyógyászati diagnosztika (dr. Salajev), új
homeopátia (dr. Sági Ilona, Sági István), agykontroll (dr.
Domján László), extraszenez (dr. Jurij Zsepalo), sámánmasszázs,
Bach-féle virágterápia, Arkánum Szellemi Iskola (Bistey Zsuzsa),
“keresztény” meditációk (Kenderesi Tibor), táltos tanfolyam
(Tálas László).
Előadások,
könyvek az alábbi témákban: Bakos József előadásai (Buddhista
főiskolai tanár), csillagjóslás, tenyérdiagnosztika,
Tarot-kártya, Tao, Zen-buddhizmus, Buddha-tanításai, Dharma,
Védák, Upanisadok, Krsnatanok, metafizikai írások, Sant Mat
mesterek, színgyógyászat, nemeskőgyógyászat, keleti energiatan,
csakra-tan, Csikung, jóga, Dianetika, Couémódszer, rózsakeresztes
tanítás, reinkarnációs-tan (tanfolyam), részt vettem az első
Ezoterikus - Szellemtudományi - Parapszichológiai Fórumon,
használtamingát,
varázsvesszőt, állandó olvasmányaim voltak: Szepes Mária,
Victor Charon, Rudolf Steiner, Helena Blavatsky, Müller Péter,
valamint minden Édesvíz és Teozófiai Társulat által kiadott
könyv.
1994 nyarán az
életemet csodálatosnak, tökéletesnek éreztem. Minden
nagyon jól alakult. Azt csináltam, amit szerettem, “gyógyítottam
az embereket”, tanfolyamokra jártam - ahol mindig egyfajta
elfogadás légköre uralkodott, amit én akkor szeretetnek véltem
-, faltam az ezoterikus könyveket, népszerű voltam a betegek
és a természetgyógyászok körében is.
Nagyon
sok betegem volt, és kiemelkedően jó eredményeim. A
Természetgyógyász Unió megyei titkáraként tanfolyamokat
szerveztem, de tartottam is tanfolyamokat és elvadásokat.
Kiegyensúlyozottnak, boldognak hittem magam. Szerettek az emberek és
adtak a véleményemre, még más megyékből is felkerestek
tanácsért. Itt tartottam tehát, amikor egyik idős barátnőm,
Pollner Lászlóné Marika, aki szintén természetgyógyászattal
foglalkozott, az Úr eszközeként eljött hozzám, és elmesélte,
hogy találkozott egy pappal, aki nemsokára indítani fog egy
gyógyító imaszemináriumot. Megkérdezte, nincs-e kedvem elmenni.
Nem gondoltam akkoriban, hogy nekem bármiféle dolgom is lehetne egy
pappal, de úgy láttam, ez a gyógyító imaszeminárium elfér
a többi tanfolyam
mellett, s hátha itt is tanulok valami hasznosat, amivel még
hatékonyabban gyógyíthatok. Így hát bejelentkeztem az atyához,
amúgy is kíváncsi voltam, milyen egy pap közelről. Mindenesetre
jól felkészültem arra az esetre, ha meg akarna téríteni.
Ennek ugyanis még a gondolatától is ideges voltam. Miután ez nem
következett be, eléggé zavarba jöttem, mert én egy jó kis
vitára számítottam, ahol majd én beolvasok, és elmondom a
véleményemet végre egy keresztény papnak, akinek természetesen
fogalma sincs az
igazságról és a valódi tudásról, amivel én már rendelkezem.
Tekintve, hogy ő nem akart engem megtéríteni, sem az igaz
bölcsességről vitatkozni velem, így nem tudtam mihez kezdjek, s
zavaromban beleegyeztem, hogy elmegyek arra az előkészítő
beszélgetés-sorozatra,
amit ő nekünk szán a szeminárium előtt. Én még mindig abban a
hitben voltam, hogy a gyógyító szemináriumról beszélünk.
Amikor eljött a szeptember és üzenetet kaptam, hogy megkezdődik
ez a felkészítő, már nem nagyon volt kedvem elmenni, “valami”
azt súgta: ne menj, nincs neked arra semmi szükséged. Az első
alkalommal el is maradtam, könnyen találtam magamnak helyette más
elfoglaltságot. A többiek unszolására - mert akkor már négyen,
később öten voltunk - mégis rászántam magam, és a
következő héten elmentem. Érdekes, hogy
tulajdonképpen nem igazán tudtam, mit keresek én ott, és mi lesz
ennek a vége.
Szentírást
olvastunk, elmélkedtünk rajta, imádkoztunk, beszélgettünk. Száz
és száz kérdéssel bombáztuk az atyát, kíváncsi voltam, mikor
fogjuk meg. Nem sikerült.
Ez hónapokon át tartott, minden hétfőn este. És továbbra is
dolgoztam mint természetgyógyász, sőt még egy tanfolyamot is
megszerveztem a kezdeti időben, de szinte észrevétlenül kezdett
valami megváltozni bennem. Akkor csodálkoztam el, hogy a
rendelőben, ahol a betegeket fogadom, már jó ideje Jézus képe
van a falon, hogy gyógyítás közben egyre többet gondolok rá és
kérem az Ő segítségét, hogy a betegeknek egyre gyakrabban
beszélek róla, és bíztatom őket, hogy tőle kérjék a
gyógyulást, hogy bízzák
rá magukat, hogy imádkozzanak hozzá, hogy bánják meg a bűneiket
és másokkal legyenek megbocsátóak. Ezek szinte észrevétlenül
történtek, sokáig észre sem vettem magamon, hogy lassan
átalakulok. Később már feltűnő volt, hogy a természetgyógyászok
között nem igazán éreztem jól magam, s amit addig a
legfontosabbnak tartottam, az eltörpült, háttérbe szorult, s
kezdte mindezek helyét kitölteni Jézus. Eleinte szenvedést
okozott ez az eltávolodás, fájt amiért olyan másnak látom az
embereket, mint eddig. Azt hiszem,
az volt a legszörnyűbb, hogy tükörképei voltak nem is oly régi
önmagamnak. Láttam rajtuk az erőlködést, hogy népszerűek
legyenek, szinte kikényszerítették maguk számára az elismerést,
nagy szavakkal dobálóztak, fitogtatták különleges tudásukat,
rendkívüli
képességeikről beszéltek, próbáltak mindenáron a figyelem
középpontjában lenni. Borzadva állapítottam meg magamban, hogy
én is ilyen vagyok, voltam, s legszívesebben azonnal elmenekültem
volna közülük. Akkor határoztam el, hogy elviszem nekik a
“New Age -
keresztény szemmel” c. videofilmet, hátha felnyílik a szemük.
Nem sokan voltak rá kíváncsiak, s akik megnézték, azok is
lehurrogták. Amikor megkérdeztem tőlük őszinteségüket
firtatva, hányan vannak, akik nem csak önzetlen szeretetből
gyógyítanak, hanem
a pénzért, a hírnévért, a becsvágyért, egyetlen jelentkező
sem volt, csak én. Ekkor jelentettem be, hogy lemondok titkári
posztomról. Úgy éreztem, hogy nem tudok tovább ezek között az
emberek között maradni. Tulajdonképpen meg is ijedtem saját
érzéseimtől.
Utána többen kértek, hogy ne mondjak le, de az atyával való
beszélgetés után véglegessé vált elhatározásom, s ma is
tudom, így kellett tennem. Továbbra is gyógyítottam, de már
teljesen Krisztusra tekintve.
Hamarosan
kiderült, hogy nem gyógyító imaszemináriumra készülök, hanem
Szentlélek-szemináriumra. Engem azonban már ez sem tudott
eltéríteni. Nem igazán voltam vele akkor még tisztában, mit is
jelent ez számomra. Mindenesetre, amikor az atya megkért, hogy a
szeminárium idejére hagyjam abba a gyógyító munkát, mert
teljesen kiüresedve lehet igazán várni a Szentlelket, nem sokat
rágódtam ezen. Tulajdonképpen örültem is egy kis pihenésnek.
Csak a férjemmel kellett megbeszélni, mert ez azt jelentette, hogy
a keresetem kiesik a családi kasszából. Én akkor úgy gondoltam,
hogy ez átmeneti lesz csak, hiszen a szeminárium után újra
dolgozni fogok. Egyik beszélgetésünk alkalmával véletlenül
derült ki, hogy tanulok a Kínai Klinikán, és készülök a
Természetgyógyászati Akadémiára. Nem akartam én ezt eltitkolni,
csak nem is gondoltam rá,
hogy mondanom kellene. Említettem már, hogy akkoriban a jövőt még
mindig Természetgyógyászként képzeltem el, s ehhez tanulnom
kellett. Akkor az atya választás elé állított: iskolák vagy
szeminárium. Próbáltam vele megértem, hogy ezek az iskolák
nem befolyásolják a szemináriumot, de ő hajthatatlan maradt. Azt
javasolta, végezzem el azokat az iskolákat, ha annyira fontosak
nekem, s majd utána jöjjek a szemináriumra. Ez nekem nagyon
rosszul esett. Kavarogtak bennem a gondolatok és az indulatok,
hiszen ezért a szemináriumért már abbahagytam a munkámat, de én
ezt nem véglegesnek tekintettem.
Hiába
hoztam volna ezt az áldozatot? Olyan düh fogott el, hogy igen
nagyokat kellett nyelnem, hogy ki ne törjön belőlem. Így viszont
úgy éreztem magam, mint akinek a szíve helyén malomkő van, úgy
tűnt, mindjárt megfulladok. Ezek után imádkoztunk, de én nem
tudtam, mert úgy éreztem ha kinyitom a
számat, sírva fakadok. Közben mintha egy kéz nyúlt volna le a
szívemig, hogy onnan ezt a követ felszakítsa. Én azonban
ellenálltam, mert féltem, hogy sírok, és nem akartam, hogy ez
megtörténjen, méltóságomon alulinak tartottam volna. Úgy mentem
el akkor este, hogy többé nem jövök. Egészen hazáig tartottam
magam, otthon aztán rávetettem magam az ágyra, és kitört belőlem
a zokogás. Azt hiszem órákig sírtam, rendkívül nagy fájdalom
volt bennem, úgy éreztem, elillan tőlem az, amit már majdnem
magaménak tudhattam. Nem tudtam; hogyan tovább. Egyben biztos
voltam, már nem az vagyok, aki voltam, és nem folytathatom ott,
ahol abbahagytam. Tökéletes kétségbeesés jellemezte
az állapotomat. Olyan érzés volt, mint amikor elveszíti az ember
a lába alól a talajt, légüres térben lebegtem, és nem tudtam,
hogy felemelkedem, vagy lezuhanok valahová.
Két
napi sírás, belső harc, küzdelem után este letérdeltem
tehetetlenül, s azt mondtam az Úrnak: “Jézusom!
Nem tudom. mit akarsz tőlem, csak azt érzem, hogy terved van velem.
Kérek, vedd el tőlem a fájdalmakat, én Rád akarom magam bízni.
Legyen meg a Te akaratod, én alávetem magam, bármit is kívánsz
tőlem “. Abban
a pillanatban megéreztem, hogy ott van. A szeretetnek olyan ereje
borított el, amilyet még soha nem éreztem. Tudtam, hogy nagyon
szeret, hogy minden bűnömet megbocsátotta, éreztem kegyelmének
áradását, és a fölémhajló irgalmát. Olyan döbbenetes élmény
volt számomra ez a tapintható jelenlét, hogy újból nagy erővel
tört fel bennem a sírás, de ez már nem fájó, nem keserves,
hanem felszabadító, könnyebbséget adó, megtisztító sírás
volt.
Miután
lecsillapodtam, az Ő kezébe téve sorsomat elmentem aludni. Másnap
reggel úgy ébredtem, hogy határtalan nyugalom és béke volt
bennem, s tudtam teljes bizonyossággal, hogy végeztem mindennel,
amit eddig csináltam, nem tudtaín, íni lesz velem ezután, csak
azt, hogy az Úr akarja, s majd Ő vezet, irányít engem
és nem fog cserben hagyni. (Ez így is történt.) Rendkívüli
boldogság öntött el, s letérdeltem újra, megköszöntem
szeretetét, gondoskodását, hogy nem hagyott magamra gőgömben,
hanem szelíden vezetett maga felé. Ekkor a hátam mögött hatalmas
csattanást hallottam.
Ijedtemben azonnal felugrottam, mert azt hittem, hogy a falióra
esett le. Megdöbbenve láttam, hogy az óra a helyén van. Akkor az
jutott az eszembe, talán van “valaki”, akinek ez nagyon nem
tetszik? Azt hiszem ez volt az első megtérésem, az első igen,
amit az Úr hívására kimondtam, s másfél év távlatából csak
megerősíthetem, hogy életem legjobb döntése volt. Azóta az
Úrtól számtalan kegyelmet kaptam, megismertem, mi az igazi
békesség, kiegyensúlyozottság, milyen a valódi boldogság és
szeretet. Azóta az
Úr fokról-fokra felnyitotta a szemem Szentlelke által, imádságokon
és könyveken keresztül. Megértettette velem, milyen mély és
sötét dolgokban merültem el, lelkem nyitottsága mi mindennek
adott szabad bejárást, és hogy megszabadultam, az csak az Ő
határtalan
kegyelmének, végtelen szeretetének köszönhető. Egyre jobban
látom, micsoda veszélyt jelentenek a lélek számára a New Age
praktikái, az újraéledő gnoszticizmus, okkultizmus, és minden
manapság terjedő hasonló áramlat.
Megpróbálom
néhány szellemi technika
csúsztatásait megvilágítani. A szép szavak mögé tekinteni: mit
takarnak valójában? Talán sikerül felfedezni, milyen veszélyeket
rejtenek magukban a keresztény ember számára. Azért emelem ki a
“keresztény” embert, mert a nemhívők előtt hiába is érvelek
Istennel, Jézussal vagy a Szentírással, ezek a nevek számukra nem
mondanak semmit. Akkor meg miért hinnének nekem, és nem az
ezoterikus könyveknek. Először is tudni kell, hol áll a háttérben
a New Age. Ahol reinkarnációról tanítanak, ahol tagadják
Krisztus isteni mivoltát, ahol arra bíztatnak, hogy csak
nyugodtan keressük a szellemvilággal a kapcsolatot, ott szinte
biztosra vehetjük ezt. Sajnos mégis nagyon sok keresztény ember
esik csapdába - még papok is. Nem tudom megmagyarázni, mi ennek az
oka, de a vasárnapi
hívők esetében talán felületesség, a hit nem-ismerete. A hozzám
hasonló tévelygőknél megértem, mert akinek nincs hite, az olyan,
mint én voltam, mint a pillangó, aki a vélt tudás lámpájának
fényétől megbűvölve körbe-körbe száll, s nem tud
onnan elszakadni, mert azt hiszi, ez az igazi világosság,
ahelyett, hogy a napfényre vágyakozna, és az igazi fényt - Isten
szavát - inná magába.
Mindenekelőtt
le kell szögeznem, hogy vannak a természetgyógyászatnak olyan
területei, amelyeket ma is elfogadhatónak tartok, és ajánlok is.
Ez személyes véleményem és természetesen csak az általam ismert
módszerekről beszélek. Ilyen a gyógynövények alkalmazása, a
táplálkozási ismeretek, a különböző testmasszázsok, a
vízkúrák, a napkúra, a levegőkúra. Állítom, hogy ezek főleg
a megelőzésben, de az orvosi kezelés kiegészítéseként is
nagyon eredményesek. De ne gondolja senki, hogy ezekben az
ártatlannak tűnő dolgokban nem lehet eltévelyedni. Saját
példámat említettem már, hogy az egyszerű talpmasszázsból
hogyan következtek egymás után a legkülönbözőbb tanfolyamok.
Nem árt, ha lehántjuk róla a szándékos misztifikálást, és
megelégszünk azzal a nagyon is földi magyarázattal, ami orvosilag
is elfogadható.
Most térjünk
át az ingoványos területekre.
Talán azért
kezdeném az
agykontrollal, mert ez manapság a legnagyobb körben hódít, senki
nem talál benne veszélyes elemeket, emellett az agykontroll oktató
sűrűn hangoztatja, hogy hívő ember, ezzel mintegy megnyugtatja az
esetleges kételkedőket. Ráadásul, mint hallom, tagja az
egyik budapesti plébánia képviselőtestületének is. Rendkívüli
“jóságtól” átitatva a papok számára ingyenessé teszik az
agykontroll elvégzését, s úgy tudom jónéhányan el is fogadták
ezt a “vendégszeretetet”. Ez a hívekre is “jó” hatással
van, mert amit a pap
jónak lát, az nekik sem lehet rossz. Az egyházba így szép lassan
beszivárognak, majd megszilárdulnak a New Age eszméi s előbb-utóbb
kiszoríthatják az evangéliumi tanítást. (Egy álom jut eszembe,
aminek lényege az volt, hogy templomba akartam menni. A kapuk
be voltak zárva, s én próbáltam befelé nyitni, de valami nem
engedte. Sokáig erőlködtem, hogy be tudjam nyomni az ajtót, s
csak nehezen sikerült valamennyire, hogy a fejemet bedughattam, s
megnézhettem mi az, ami akadályoz. Megrettenve láttam, hogy két
hatalmas krokodil fekszik az ajtóban.)
Nem
kételkedem az agykontroll-oktató szavaiban, amikor kijelenti, hogy
ő istenfélő ember, bár mostanában az Isten szó alatt nagyon sok
mindent szoktak érteni. Abban viszont már igazán nem vagyok
biztos, hogy keresztény is. A keresztény ember alapállása az
élethez: az Istenben való feltétlen bizalom, a ráhagyatkozás,
legalábbis az én nézeteim szerint. Az agykontrollos viszont
mindent saját maga akar elérni, előbb-utóbb tudatosul is benne az
a hit, hogy ő egymaga képes mindeme, énje az, akit a
legnagyobb polcra helyez. s Isten lekerül onnan, többé nincs is rá
szüksége. A cél: a tökéletesen egészséges, sikeres, gazdag, az
élet minden terén bármit elérni képes ember. Az agykontroll
mindezt ígéri. Életük, sorsuk alakításából
ezzel mintegy kizárják Istent, szinte a helyébe léptetik saját
magukat. Ez bizony erősen emlékeztet engem a bűnbeesés
történetére, mintha ott is hasonló szólamokkal vette volna rá a
kísértő az embert az Isten elleni lázadásra. Ez a hasonlatosság
valóban nem tűnne
fel? Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy néha az Úrnak terve van
azzal, hogy megengedi számunkra a testi és lelki szenvedéseket, a
nehéz élethelyzeteket. Az világos előttem, hogy az Úr akarata
mindenféle agykontrollozás ellenére is érvényesül, de
ez nem menti fel az agykontrollozót. Az agykontroll tanfolyam ígér
sikert, gazdagságot, sőt, embertársaink feletti hatalmat. Ki
próbálta ezzel tévútra vinni mindig a történelem során az
embert?... Megtanítják, hogyan befolyásold a másik ember
viselkedését, s
felhívják figyelmedet, hogy a tudásodat csak jóra használd. De a
jelentkezőket erkölcsi szempontból nem szűrik meg, így hát ki
felel azért, hogy olyan emberek is megszerzik a “tudást”, akik
bizony nem éppen a tiszta lelkiismeret mintái? Mi a jelentkezés
feltétele a pénz befizetésén túl? Semmi. Kénytelenek vagyunk
feltételezni, hogy az agykontroll tanfolyamokon csupa szent ül,
mert ha nem így lenne, az bizony elég nagy aggodalomra adna okot.
Azzal ugyanis egy percig sem álltatok senkit, hogy ez nem működik.
Sajnos hatékony, s ezért veszélyes! Mire hív meg az agykontroll?
Lépj kapcsolatba a szellemvilággal! Hogyan? Kérj magadnak két
szellemi segítőt, akik majd a társaid lesznek mindenben, amit el
akarsz érni. Ez megvalósulhat az agykontrollhoz nélkülözhetetlen
alfa állapotban. Az alfa állapot lelkileg, szellemileg nyitottá
tesz bennünket, s szabad prédáivá válunk a szellemvilágnak, s
ezek ellenőrizhetetlen és nagyon veszélyes területek, ugyanis
minden olyan ismeretlen erőnek kitesszük magunkat, melyek
“normális”
állapotban nem férhetnek hozzánk. Mostanában hallottam a hírt,
hogy Kecskeméten egy 20 éves fiú, aki 17 évesen végezte el az
agykontroll tanfolyamot, idegen szellemi erők segítségével
különleges dolgokra képes, ezzel együtt azonban megtagadta
Istent, Jézust, s
magát mindenhatónak képzeli és vallja. Dr. Taraczközi István, a
Természetgyógyász Unió főtitkára, egy tanfolyamán elmondta,
hogy az ország elmegyógyintézetei nagyrészt agykontrollosokkal és
reikisekkel vannak tele. S ha még nem volna ennyi bizonyíték
elég arra, hogy ez a módszer bizony nem Istentől való, akkor
menjünk tovább, s vizsgáljuk meg, milyen kurzusai vannak még?
Talán elég lesz csupán a reinkarnációs kurzust megemlíteni,
amelyen mindenki szabadon visszamehet az összes “előző
életeibe” . . .
Összefoglalva
az agykontrollal kapcsolatos véleményemet, úgy gondolom, hogy élő
hittel rendelkező keresztény ember számára nem járható, és
mindenkire nézve rendkívül veszélyes út, mert egyesíti magában
a New Age összes jellemzőjét: Krisztus istenségét, megváltó
művét tagadja, mert reinkarnációt hirdet és önmegváltást, a
szellemvilággal való kapcsolatfelvételre bíztat, kiszolgáltatva
ezzel rossz szellemi erőknek, Isten helyébe az embert állítja,
hatalmat ígér, gőgre nevel. (Csak egy utolsó kis példa; vonaton
utaztunk néhányan, s felhős volt az ég. Én felsóhajtottam, hogy
jó lenne, ha szép idő lenne másnap. Erre az egyik útitársunk,
aki agykontrollos volt, megszólalt; semmi probléma, majd én
megoldom, természetesen agykontrollal ez nem lehet gond számomra.
)
A
másik rendkívül népszerű és gyorsan tért hódító szellemi
technika a reiki. A
reiki japán szó, és kozmikus erőt jelent. A japán Usui, a reiki
atyja, állítólag keresztény lelkész volt. Egyik alkalommal az
egyetemen, ahol tanított, egyik tanítványa olyan kérdést tett
fel neki a hitével kapcsolatosan, amire ő nem tudott válaszolni.
(?) Emiatt elhagyta az egyetemet, s felment egy hegyre, ahol 40 napig
meditált és böjtölt, melynek eredménye az lett, hogy az égből
egy fénysugár (reiki) vetődött rá, s ezután különleges
erő birtokába került. Ezt ő először ingyen, majd látva, hogy
visszaélnek vele, pénzért adta tovább. Mostanára a reikinek
tudomásom szerint három változata ismert hazánkban, az eredeti
“Usui”-féle, a “RAI” és a “tibeti”. Az Usui-féle
rendszerben még
megmaradtak az eredeti formulák, bár egyes mai mesterek már ezeket
is kiforgatják, és a megfelelő bevétel érdekében Jézust is
belekeverik a dologba, a RAI-féle változat pedig már kifejezetten
“angyalokra épít”, s “Jézus” itt velük egyenlő gyógyító
szellemként
működik. A reiki valódi alapja keleti tanításokon áll, melyek
közül leglényegesebbek a csakra- és auratan, a keleti
energiatanok, és a reinkarnáció. A reiki - amit isten erőnek
fordítanak általában - nem más, mint kozmikus vagy univerzális
“energia”, ami
egész világunkat áthatja, (tehát vigyázzunk, nem a mi személyes
Istenünkről van szó!), s a beavatás során a beavatott
csatornájává válik ennek az erőnek. Az engem beavató mester Kun
István volt, (egri, Usui-féle reiki mester), aki közölte velünk,
hogy ezt az
energiát mindenki annak nevezi, ami neki szimpatikus, nem a név a
lényeg. Szerinte a keresztény nyugodtan nevezheti Istennek, vagy
Jézusnak, az ateista pedig Marxnak is, teljesen mindegy, mert a
beavatás után az erő jön, a csatorna működik, s akárhogy
is szólítjuk, egy helyről jön. Éppen ez az, ami félelemre adhat
okot, az a tény, hogy a behangolás révén visszavonhatatlanul
össze lettem kötve egy erővel, amiről nem tudom, hogy
kicsoda-micsoda. Ha ez az erő Isten vagy Krisztus lenne,
valószínűleg ezt
konkrétan megmondanák. De erről szó sincs. Akkor tehát miféle
erővel vagyunk összekötve? Miféle erő az, amit egyes felelőtlen
reikisek, és erkölcstelen reiki mesterek arra tudnak felhasználni,
hogy mások életébe kérés és felhatalmazás nélkül be
tudnak avatkozni,
arról nem is beszélve, hogy kifejezetten rossz célokra is
használják. A felelősség óriási, mert a reikit gyógyításra
is használják (gyógyítani a sátán is tud), és ezzel a
gyógyulásra váró beteget is kiteszik ennek a sötét erőnek,
kiszolgáltatják ennek
az ismeretlen hatalomnak. Lehet, hogy kezdetben csak megfelelő
erkölcsi tartású embereket avattak mesterré, sajnos manapság ez
nem így van, mert többnyire már csak a pénz dominál. Ismerek
olyan reiki mesternőt, aki pénzért vette meg a mesteri fokozatot,
de tudása, etikai érzéke bizony sok kívánnivalót hagy maga
után, s ez a hölgy az egész országot bejárta és járja most is,
és avatja az embereket egymás után. A reiki mester felhívja
figyelmünket, hogy a behangolás az összes elkövetkező életünkre
már érvényes,
megmarad a szellemünkön a jele. Itt bizony eszembe jut a Jelenések
könyvének figyelmeztetése, hogy a gonosz is megjelöli a benne
hívők homlokát (vö. Jel 13,14-17).
Milyen további
ellenvetéseim vannak még a reikivel kapcsolatban? A szellemvilággal
való kapcsolatfelvételre
bíztat. Először is maga a mester is kijelenti, hogy a
behangolásnál az
ő szellemi segítőtársai is megjelennek, s erősítik őt.
“Megnyitja energiarendszerünket”, s ezzel hozzáférhetővé
tesz bennünket az ellenőrizhetetlen, ismeretlen szellemvilág
számára. Hamarosan kialakul bennünk a kiválasztottság-érzés,
ezt a mester maga is erősíti. Elhiteti, hogy “olyan erő és
tudás birtokába jutottunk, ami más számára elképzelhetetlen, s
ez minket üdvösségre visz”. A reinkarnáció-hit szorosan
kapcsolódik a reikihez.
Most
nézzük meg közelebbről, mi is a reinkarnáció. Abban különbözik
a lélekvándorlás hitétől, hogy az utóbbi szerint halálom után
a lelkem bármilyen élőlényben, tehát állatban is újjászülethet
a földön, míg a reinkarnáció csak emberi testben való
újjászületést feltételez. Mindkettő lényege, hogy halálunk
után újra és újra testet öltünk a földön, míg teljesen meg
nem tisztulunk minden bűnünktől.
Ez
az önmegváltás tévtana, amelynél nincs szükség
Krisztusra, hiszen ha magunkat váltjuk meg, akkor
Ő nem válthatott meg bennünket, ebből következik, hogy Őt
pusztán “a nagy mesterek, próféták, csodagyógyítók”
egyikének tartják, istenségét eleve kizárja a személyes Isten
létét is elvető tanítás. Ebben a rendszerben ugyanis Isten nem
más, mint maga a kozmoszt
átitató nagy “energiatömeg”, amelybe mi teljes megtisztulásunk
után visszatérünk, beolvadunk. Ez a Nirvána, melynek részévé
válva éntudatunk feloldódik, mint csepp ` a tengerben. Ebben az
értelemben üdvösségünk egyedül csak tőlünk függ.
Hogyan? Egyszerű
a dolog. Amit ebben az életemben elrontok, rosszul csinálok, azt
majd a következő életemben kijavítom. Természetesen akkor is
fogok elkövetni bűnöket, de egészen addig mindig újraszületek a
földön, míg teljesen tisztává, bűntelenné nem válok. Ha ezt
elérem, beolvadhatok a Nirvánába, elveszítve saját
identitásomat.
Vonzó
ez számunkra? De gondolkodjunk el azon is, hogy amióta emberiség
létezik, hány olyan ember volt, aki tökéletesen bűntelennek
tarthatta magát? Nézzük meg a körülöttünk élőket, vajon
hányan méltóak a “tiszta” jelzőre, hányan akadnak, akik nem
lennének kénytelenek újjászületni? Én úgy gondolom, egyedül
Krisztus volt bűntelen és tiszta, tehát a reinkarnáció elvei
alapján Ő méltó egyedül az örök életre. De Isten
szerencsénkre sokkal nagylelkűbb,
mint mi vagyunk, és Ő Krisztus áldozatát eleve elfogadta, s az
Ószövetség tanúsága alapján fel sem merült benne, hogy az
emberiséget a reinkarnáció taposómalmába kényszerítse... A
reinkarnáció elfogadása esetén bizony még szentjeinket sem
találhatnánk méltónak az üdvösségre, s nekik is vissza
kellene térniük újra közénk, pályájukat újra megfutni.
Sokat
hallani, hogy reiki beavatottak “megvilágosodnak”, és tisztán
felmerülnek előttük előző életeik. Már több élő Szent
Kláráról, Szent Erzsébetről, Jézusról, Máriáról hallottam,
sőt, senki ne nevessen, de elterjedt a hír “benső köreikben”,
hogy a Mennyei Atya is itt él köztünk!
Be
kell látnunk, hogy a New Age által elindított őrületnek
nincsenek határai. Ugyan esetleg érvelhetnének ezek az emelkedett
szellemű, “újra köztünk élő szentek” azzal, hogy a
reinkarnáció fokozatos fejlődést, előrehaladást tételez fel.
Szerintem azonban határozott visszaesés volna Szent Klára számára
az, hogy ma egy önmaga nagyságától megszédült, gőgtől nem
látó, Istent nem ismerő tudatlanságban
össze-vissza beszélő reiki mesternő testében él... És sajnos,
ez a többi “újra köztünk járó szentre” is érvényes.
Nézzük, mit mond ezzel kapcsolatosan Urunk? Már az Ószövetség
is figyelmeztet, hogy senki sem jön vissza a holtak országából,
de Krisztus
egészen határozottan válaszol tanítványainak arra a kérdésére,
hogy ki üdvözülhet? “Embernek ez lehetetlen, de az Istennek nem,
mert az Istennek minden lehetséges” (Mk 10, 26-27). Nézzük meg a
reinkarnációs tant másik szemszögből is. Tekintve, hogy
magamat kell megváltanom, minden elkövetett bűnömért vezekelnem
kell egy következő életben. Mielőtt újra megszületnék.
eltetvezem előre az új életemet, s terveimben szerepelnek
betegségek, élethelyzetbeli nehézségek, tragikus fordulatok,
melyekkel könnyítek
bűneim mérlegén. Az öntudatos reinkarnációt-hívő ember
természetesen tisztában van azzal, hogy nehézségeit mindenki
saját magának köszönheti. Ezért ha szenvedő, éhező, elesett
embert látok, nem segítek neki, mert ezzel megakadályozom, hogy
maga választotta
sorsát beteljesítse. Sőt, abban az esetben, ha segítenék neki,
kifejezetten rosszat tennék vele, mert a következő életében újra
nehézségeket kellene vállalnia az én beavatkozásom miatt, hisz
én voltam az, aki karmája (sorsa) beteljesítésében
megakadályoztam. Ezért van az, hogy Indiában nem zavarják
el az útról a forgalmat akadályozó .tehenet (lélekvándorlás-hit),
nem tapossák el a férget, de elmennek az utcán haldokló emberek
mellett segítségnyújtás nélkül. Ezért van ott szükség Teréz
Anyára és lányaira,
hogy felkarolják a “lélekvándorlás áldozatait”. S teszi ezt
szerényen, felhajtás és elvárás nélkül, nem kér érte
köszönetet sem, mert Ő Krisztus tanításából él; “... amit a
legkisebb testvéreim közül eggyel is tettetek, velem tettétek”
(Mt 25, 40). Mindenkinek
jő lenne elgondolkodnia ezeken, mielőtt belevágna egy reiki
tanfolyamba. Gondoljuk csak végig, Jézus mit követelt azoktól,
akik követni akarták Őt. S mit követel tőlünk a reiki? Pénzt,
pénzt, pénzt.
Mit kínál?
“Szeretetet”, amit én a reinkarnáció tükrében nem tudok
értelmezni, mert számomra a szeretet aktív cselekvést jelent,
megtenni mindent a másik emberért, még azon az áron is, hogy
áldozatot kell hoznom. Meg kell vallanom, hogy régebben komolyan
hittem a reinkarnációban, mert nem ismertem Jézust
és a Szentírást. Számomra ma már csak Krisztus az Út, az
Igazság, és az Élet (vö. Jn 14,6). A reiki nem az élet felé
vezet, hanem éppen ellenkezőleg, a lelki halálba, hiszen Jézus
mondta, hogy két úrnak nem szolgálhatunk. A reiki nem Jézust
szolgálja, nem is próbálja ezt velünk elhitetni.
Akkor miért rohanunk önként a vesztünkbe? Nagyon elszomorodva
hallottam, hogy már ez is behatolt az egyházba, hogy papok is
engedték magukat “beavatni és behangolni”, és használják a
reikit. Vajon jobban bíznak ebben a sötét
erőben, mint Istenben? Sajnos, ezek a módszerek annyira kezdenek
tért hódítani, hogy lassan már azt fogják különcnek tekinteni,
aki ezekből kimarad, elhatárolja magát. Újra a Jelenések
könyvére kell gondolnom, amikor az apostol látomásában már
csak azok adhatnak-vehetnek, akiken a vadállat jele
látható (Jel 13,14-17). Szeretnék elmesélni egy esetet, amit
saját fülemmel hallottam egy római katolikus hitoktató hölgy
szájából, akivel egy reiki-körben találkoztam - a végzett
reikisek között. Elmesélte, hogy
néhány nappal a beavatása után éjszaka otthon dolgozott egy
papírvágó késsel, s egyszer csak valami azt sugallta neki, hogy
vágja fel az ereit ezzel a késsel. Ő “hívő” katolikus lévén
ettől nagyon megrettent, és rögtön letette a kezéből, s próbált
megnyugodni. Nemsokára jobban lett, és újra dolgozni
kezdett. Most jött egy újabb sugallat, hogy a szobában alvó
kisfiának a torkát vágja el. Ijedtében kidobta a kést az
ablakon, attól tartva, nehogy megtegye, amit “valaki” sugallt
számára. Azt hiszem, Isten vigyázott
rá, és nagyon nagy hálával tartozik érte. Vajon ki sugallta neki
ezeket a szörnyű dolgokat? A reiki mester válasza az volt erre a
történetre, hogy “a rossz erők akarják őt elijeszteni ennek a
csodálatos energiának a használatától, és csak bátrantovábbra
is használja a reikit, mindennap töltse fel magát ez erővel”.
Nem tudom miként él azóta ez a hölgy, csak remélhetem, hogy már
abbahagyta az egészet.
Megkísérelve
a reiki jellemzőinek összefoglalását, elsőként említhetjük a
reinkarnáció-tant, mely önmegváltást hirdet, tehát tagadja a
krisztusi megváltást, keleti módra Jézust egy sorba állítja a
szellemvilág alakjaival. Bíztat a szellemvilággal való
kapcsolatfelvételre, sőt a beavatás során összeköttetést
létesít köztem és egy ismeretlen, de nyilvánvalóan
ördögi (mivel nem isteni) erő között, önzésre,
részvétlenségre, szeretetlenségre nevel.
Ezek
után néhány általam elvégzett kurzus fonákságait, a bennük
rejlő veszélyeket szeretném a teljesség igénye nélkül
megemlítem. Majoros János energetikai tanfolyamának résztvevői
olyan ígéretet kapnak, hogy a beavatás hatására energiaszintjük
több százszorosára nő meg. Ezért bár óva int attól, hogy ezt
rosszra használja valaki, hiszen “akár ölhetünk is egy
gondolattal”, ám ő maga mit sem törődik a ráháruló
felelősséggel.
Ilyen előzmények után ugyanis azt gondolhatná az ember, hogy
nagyon megszűnik az ide jelentkezőket. Nos, a szűrés nem más
csupán, mint a pénz befizetése. Ezek után mindenki azt csinál
majd a hatalmas energiaszintjével, amit akar. Miközben
gyakran hangsúlyozza,
hogy ne legyünk anyagiasak, ne ragadjunk az anyaghoz, mert ez ilyen
emelkedett szellemű embereknél nem való, ő maga viszont
egyáltalán nem vetette meg az anyagi javakat, hiszen egy-egy
hétvégén besöpört akár 200.000 forintot is.
Előadásaiban egyveleget
adott elő a buddhizmusból, Krsna-tudatból és a Szentháromságból.
Nála is egyenrangú Krsna, Buddha, Jézus.
A
fényadás is a szeretetet hirdeti. A fényadás lényege,
hogy egy beavatás után én mint csatorna, mint eszköz, képes
vagyok a “Mindenség szívének”,
szeretetét közvetíteni az emberek számára. Ez a “fény”
testi-lelki gyógyulásokat eredményez. Megmondom őszintén, hogy
ez rendkívül szimpatikus volt számomra, mert a fényt csak ingyen
lehet közvetíteni, tehát itt a nemes szándék fogott meg.
Gondjaim adódtak
a “mindenség szíve” fogalom értelmezésénél is. Nem világos
előttem ugyanis, hogy ha Jézus áll a háttérben, akkor miért nem
nevezzük őt a nevén? Miért kell ilyen megfoghatatlan elnevezést
kitalálni? Talán azért, mert neon Ő az, akitől jön a “fény”?
De akkor ki? - Lucifer nevének a jelentése: “fényhozó”...
A szlovákiai
Csontos Vilmos által terjesztett “pszichotronika”, azaz
léleksebészet szintén magán hordozza a New Age összes jegyeit.
Van itt tanítás reinkarnációról, ufókról, a megtévesztés
szellemében itt is
emlegetik a Szentháromságot. Ez a tanfolyam eleinte három
fokozatúnak indult, de már 14 fokozatnál tartanak, természetesen
minden fokozatért külön kell fizetni. A résztvevőkkel
természetesen közlik, hogy ők
a kiválasztottak, s ők ezt el is hiszik. A módszer lényege
egyébként a “gyógyítás”, mely úgy zajlik, hogy gondolati
(szellemi) úton egyszerűen kicserélik a beteg szerveket
egészségesre. Csak azon gondolkodtam el mostanában, hogy a
léleksebészet egyik legismertebb képviselőjének, Kovács
András nyíregyházi
csontkovácsnak vajon miért kellett műtéti úton gyógyítani a
gerincsérvét? Nem egyszerűbb lett volna számára kicserélni azt
a hibás gerincoszlopot, ugyanúgy, mint annak a katolikus papnak a
szívét, aki a Kovács úr videofilmjében tesz tanúságot a
léleksebészet csodás hatékonyságáról? Megemlítem még
Kenderesi Tibor harmadik-szem nyitogató meditációit, melyek igen
népszerűek Miskolcon, főleg keresztények körében. Kétségtelenül
sokat említi Krisztust, de megváltó szerepétől itt is
megfosztva, mivel a
bűntől való megtisztuláshoz elég egy irányított meditáció,
sőt, képes azt állítani,. hogy meditációval még a pokolban
szenvedő lelkeket is kiszabadíthatók, s felvihetők a
mennyországba... Egy médium által - automata írással - kapott új
szövegű Miatyánkot terjeszt,
és már előre reklámoz egy új “Szentírást”, amit szintén
ez a médium készít “felsőbb” utasításra.
A
különböző ingák használata szintén magán hordozza a New Age
jegyeit és veszélyeit. Az ingázás megkezdése előtt kifejezetten
kapcsolatot kell teremtenünk a szellemvilággal. Ezt úgy
tanítják, hogy megállapodom az ingával, hogyan jelzi számomra az
igent és a nemet. Ugye nem hihetjük, hogy az élettelen inga az
valóban, “akihez” szólnunk kell? Nos ezt a radiesztéziát
oktató “mester” sem akarja velünk elfogadtatni. Ehelyett azt
magyarázza, hogy mi magunk, a “magasabbik” énünk az, aki az
ingát mozgatja úgy hogy fölveszi a jeleket, s az ingát testünk
közvetítésével lendíti ki. Igen ám, de ha saját énünk az,
aki felveszi a jeleket, és mozgatja az ingát, akkor miért
kell vele külön megállapodnunk, illetve megkérdezni tőle, hogy
hogyan jelzi az igent és a nemet? Miért nem jelentjük ki
egyszerűen, hogy jobbra lengés igent, balra lengés nemet jelent?
Miért kell minden egyes “vizsgálódásnál” megkérdezni az
“ingát”? Nem
is beszélve arról, mennyire veszélyes vizekre tévedhetünk az
ingázással. Bevonjuk mindenféle “orvosi vizsgálatba”, s
tényként közöljük az inga által adott választ. Egyik
természetgyógyász ismerősöm egy betegnek rákot
“diagnosztizált”, s a páciensét aztán
csak nehezen lehetett lebeszélni az öngyilkosságról, amit a
fájdalmas haláltól való félelmében tervezett el. (Természetesen
nem volt rákos. ) Sok természetgyógyász használja az ingát
teljes nyugalommal, s megméri vele a vércukorszinttől kezdve a
vérnyomást, sőt
a hátralévő éveink számát is. Ki vonja őket felelősségre egy
elhibázott mérésért? Addig amíg egész komoly bajt nem okoznak,
addig senki. Sokan mondják, hogy mennyire jól működik, és biztos
eredményeket mutat az inga. Itt is gondoljunk bele, Hogy 90%
lehet, hogy igaz, hiszen esetleg éppen így akar bennünket
megnyugtatni az, “aki” a válaszok mögött van, de miután
kialakul a biztonságérzetünk, elkezdődhetnek a tévedések,
egészen addig, amíg visszavonhatatlanul rossz dolog történik.
Vajon véletlen-e, hogy max. 10-15 percig lehet ingázni,
mert utána az ingát használó elfárad, zavarttá válik, esetleg
teljesen kimerül - s ezek még csak a szerencsésebb tünetek.
Sajnos nagyon sokan használják az ingát jóslásra is, aminek
beláthatatlan következményei lehetnek. Ugyanúgy mint a
tenyérjóslásnak, és a többi okkult praktikának. Ezért nagyon
üdvös lenne távol maradni az összes ma divatos szeánsztól,
asztaltáncoltatástól, Tatot és jóskártya használattól, s
minden olyan technikától, amely megnyílásra késztet a
szellemvilág felé, a
jövőt és az “elmúlt” életeket kutatja, s alkalmat ad a
démoni erőknek, hogy bennünket befolyásoljanak, vagy még ennél
is rosszabb történjen velünk, megszálljanak.
Godfried
Daneels bíboros “Krisztus, vagy a Vízöntő?” c. könyve
szerint a New Age egyes megnyilvánulásaiban 90 % -ban igaz
dolgokról beszél, de a 10% hazugság, s ez a 10% hitünk alapjait
rendíti meg. Így a hazugság könnyen elvegyül az igazságok
között, s mire észrevesszük, már kételkedünk a keresztény
igazságokban. Példa erre a szenvedés
kérdése. Mi keresztények is nagyon nehezen tudjuk elfogadni, hogy
bizonyos szenvedéseknek értelmük, értékük van. Nem szeretünk
szenvedni. Ez érthető, de bizonyos esetekben el kell fogadnunk. A
mi hitünk szerint a szenvedéseknek helyettesítő értékükvan,
és nem feltétlenül kell isteni büntetésként értékelni. Mi
azonban képtelenek vagyunk megérteni, miért szenvedünk, amikor
nem érdemeljük meg. A reinkarnáció tanításával azonnal kész
és egyszerű “választ” kapunk: előző életünk bűnei miatt
szenvedünk. Ez olyan megnyugtató tud lenni... Lám, van
már magyarázat a szenvedésre. Amint azonban magunkévá tettük
ezeket az eszméket, kivetettük magunkból az értünk szenvedett és
kereszthalált halt, Megváltó Krisztust, hiszen a szenvedéssel mi
magunk váltjuk meg magunkat.
Sajnos, az a baj, hogy ezt nem szokták így végiggondolni az
emberek, megmaradnak a felületes hit talaján. Azt hiszem nagyon
sokat segítene, ha rendszeresen olvasnánk a Szentírást, és
megpróbálnánk megérteni az abban rejlő igazságokat.
A másik bevált
módszer az, hogy Istent
letaszítják az őt megillető legmagasabb helyről, s az embert
állítják a helyére. “Miért alázatoskodnál, miért vetnéd
magad alá Istennek, főleg az Egyháznak?” Az ember mindent tud,
mindent képes elérni, akár teremteni is képes. Ezt vágta
hozzám egy fiatal hölgy, aki buzgó katolikusból lett a keleti
tanok híve, teljesen elfordult Jézustól, s a tűzönjáróstól
kezdve csupa olyan dolgot művel, ami az “Úr előtt utálatos”.
A New Age tanítóinak szólamai közé tartozik a titkos tudással
való kecsegtetés. Senkinek sem szúr szemet, hogy ezt az ún.
“titkos tudást” tömegméretű tanfolyamokon bárki
megszerezheti, ha pénze van rá, s hogy az utcai könyvsátrak
ezoterikus, azaz titkos tudományoktól terhes könyvekkel vannak
teli. A Bibliában minden benne van,
amit az igaz és az örök élethez tudni kell. Abban valóban igazi
tudás van elrejtve, azok számára, akik az igazságot keresik. A
New Age tudást, hatalmat, gazdagságot ígérő szólamai kapcsán
jusson eszünkbe, hogyan kísértette az ördög az asszonyt. “Semmi
esetre; nem fogtok
meghalni. Isten jól tudja, hogy amely napon abból esztek, szemetek
felnyílik, olyanok lesztek mint az istenek, akik ismerik a jót és
a rosszat”. Ugye, mintha csak most is pontosan ezeket a kísértő
szavakat hallanánk a New Age hazai (Szepes Mária,
Müller Péter, stb. ) és külföldi mestereitől.
Azt
mondta az Úr: “Álkrisztusok és álpróféták lépnek fel,
jeleket és csodákat művelnek, hogy ha lehet, még a választottakat
is félrevezessék” lásd ma: Sai Baba, Sri Chimnoy stb. Bizony,
még a választottakat is úgy látszik, sikerült félrevezetni,
hiszen papok agykontroll, reiki tanfolyamokat végeznek, és
alkalmazzák az ott tanultakat, s ezzel híveiket is maguk után
viszik. Vajon miért bíznak jobban egy ismeretlen, megfoghatatlan
erőben, mint Krisztusban?
Természetgyógyász
körökben és a New Age berkeiben is nagyon divatossá lett Krisztus
nevének - vulgárisan szólva - “használata”. Csakhogy ezek
közül az emberek közül Krisztus nevét és őt magát is csak
eszköznek tekintik. Legtöbben nem is tudnak róla többet, csak
annyit, hogy gyógyított, s különleges ereje volt. Ezért úgy
gondolják, gyógyításaikhoz előrángatják őt a
“szellemvilágból”, de ha netán sikeres a gyógyítás, annak
eredményét egyedül maguknak tulajdonítják.
Azt hiszem, a
bajok egyik gyökere az ember gőgjében
keresendő (a sátán ezt igyekszik megerősíteni bennünk), abban
hogy a ma embere számára egyáltalán nem vonzó tulajdonságok az
alázat, a szelídség, a békesség és az engedelmesség, hiszen
korunk és a “siker” eszménye nem ezt diktálja. Számunkra
bálvány lett az egészség, a pénz, a gazdagság, és a hatalom
minden áron. Pedig keresztény hitünk számunkra mindent
kínál: szeretetet, biztonságot, örök életet. Egyetlen vallás
sincs, amely ennyi ajándékot kínálna az embernek, s egyetlen
vallás ,,istene” sincs a mi
Istenünkhöz hasonlítható, aki úgy szerette a világot, Hogy
egyszülött Fiát adta oda érte. És mi elutasítjuk ezt a felénk
kinyújtott kezet, ellökjük magunktól, s hamis bálványokba
kapaszkodva ragaszkodunk ahhoz, hogy mi is egyenlőek vagyunk Vele.
Jézus szavait
ajánlom azoknak figyelmébe, akik úgy gondolják, hogy az
apostoloknak adott ígéret mindenkinek szól, aki csak elhatározza,
hogy kézrátétellel gyógyítani fog, s buzgón idézgeti is
Őt: “Nem mindaz, aki azt mondja nekem; Uram, Uram!
jut be a mennyek országába.
Csak aki mennyei Atyám akaratát teljesíti. Sokan mondják majd
nekem azon a napon; Uram, Uram! Nem a Te nevedben jövendöltünk?
Nem a Te nevedben űztünk ördögöt? Nem a Te nevedben tettünk
annyi csodát? Én akkor kijelentem nekik: sohasem
ismertelek titeket.
Takarodjatok előlem, ti gonosztevők!”(Mt 7,21-23).
Jézus
valóban megígéri az Őt követőknek a gyógyítás adományát,
de annak előfeltétele is van; “Menjetek, az egész
világra és hirdessétek az evangéliumot minden teremtménynek. Aki
hisz és megkeresztelkedik,
üdvözül, aki nem hisz elkárhozik. A hívőket ezek a jelek fogják
kísérni: Az én nevemben ördögöt űznek, új nyelveken
beszélnek, kígyókat vesznek majd a kezükbe, és ha valami halálos
mérget isznak, nem árt meg nekik, betegekre teszik a kezüket és
azok meggyógyulnak” (Mk 16, 15-18). Eddig
hány Jézusra hivatkozó természetgyógyásszal találkoztunk, aki
az evangéliumot is hirdeti (méghozzá az el nem ferdített
evangéliumot hirdeti, ahogy azt az egyház ránk hagyta)? Azt
hiszem, nem könnyen találunk ilyet.
Még a beteg
emberhez is szeretnék szólni néhány szót, aki saját, vagy
hozzátartozói betegsége miatt természetesen mindent megpróbál.
Én meg értem, hogy szenvedni nem jó, és sokan szeretnék
elkerülni a szenvedést, a fájdalmakat. Azt vallom, hogy meg is
kellmindent tenni egy
bizonyos határig ennek érdekében. Nézzük, mi áll
rendelkezésünkre; orvos, gyógyszer, műtét (tehát a hagyományos
tudományos módszer), ezenfelül jönnek a természet adta
lehetőségek: a gyógynövény, a vízkúra, a levegő és a
napkúra, mozgás,végül
a masszázs. Mindezeket úgy vegyük igénybe, hogy kérjük hozzá
Istenünk jóindulatát, és segítségét. Higgyük el, ha Jézus
megígérte nekünk, hogy segítségünkre lesz, amikor kérjük,
akkor biztosan meg is teszi. Ő nem csap be minket. Miért gondolnánk
arra, hogy
csodagyógyítóhoz menjünk, aki energiával gyógyít, amikor
senkinek olyan gyógyító ereje nincs, mint Jézusnak. Ha Ő nem
akar azonnal meggyógyítani bennünket, annak oka van. Ezen a ponton
kellene, hogy belépjen. az Isten iránti engedelmességünk, és a
benne való
feltétlen bizalmunk. Higgyük el, hogy ha Ő akarja, különösebb
kunsztok nélkül, imádságunkért is meggyógyít. Előfordulhat,
hogy ami - a világ szemével nézve -imádsággal “nem sikerült”,
az sikerül egy bioenergetikusnak. De tudnunk kell, hogy az ördög is
tud gyógyítani - s ha ő gyógyít, előbb-utóbb be is nyújtja a
számlát. Szabad akaratunkon áll, hogy elfogadjuk Istentől a
szenvedést, ha Ő ezt kívánja. Jusson eszünkbe Jézus intő
szava: “Mit ér az embernek, hogy megszerzi az egész világot, ha
a lélek kárát vallja? Mert mit adhat az ember cserébe
a lelkéért? “
Ragadjunk
meg tehát minden Isten által kínált és megengedett módot a
szenvedés leküzdésére - ám a végeredményt imánkban bízzuk
rá, és legyünk erősek elfogadni az Ő akaratát, de ne hagyjuk
elveszni a lelkünket. (Sok városban működnek már Jézus
gyógyítását kérő katolikus imacsoportok, kérjük ezek
segítségét, ha saját imáinkban nem bízunk eléggé, talán az ő
hitük kipótolja a miénk hiányosságait).
Végül
szeretnék kiutat mutatni azon sorstársaim számára,
akik szintén megjárták a New Age útvesztőit, és talán alaposan
belekeveredtek a beavatások sűrűjébe. Vajon örökre homlokukon a
vadállat bélyege? Bízom az Úrban, hatalmában, irgalmasságában
és végtelen jóságában. Sohasem késő neki igent mondani. A
szabadulás útja: dönteni Jézus Krisztus mellett. Nekem
ebben a Szentlélek-szeminárium volt nagy segítségemre. Amikor
megértettem, mi ennek a lelkigyakorlatnak az igazi lényege, azonnal
tudtam, hogy számomra ez a menedék, és a megtisztulás útja is.
Eljutottam oda, hogy
kész voltam minden bűnömet megvallani és mélyen megbánni. Az Úr
kegyelme meggyógyította lelkem sebeit, ereje segített legyőzni
bennem a gőgöt, a becsvágyat. Megérett bennem a visszavonhatatlan
elhatározás, hogy születésemtől tartó hívására igent mondok,
hogy feltételek nélkül, vakon és teljesen átadom neki az
életemet, a sorsom feletti irányítást, s mindenestül a kezébe
adom magam. Tudom, hogy ez az igen lemosta rólam a gonosz bélyegét,
s a tudatosan megújított keresztségi fogadalmam ajándékául, a
Szentlélek kiárasztásakor
az Úr saját ujjával rajzolta homlokomra az Ő jelét.
Régi kollégáim
közül, de sokan mások is csodabogárnak tartanak, amiért képes
voltam a “bizonytalanságra'' cserélni a biztos megélhetésemet,
egy “megfoghatatlan”' eszméért feladni a komoly praxisomat.
Sajnálkoztak rajtam, haragudtak rám, értetlenkedtek fölöttem,
gúnyolódások céltáblája lettem, de ezek engem nem érintenek.
Én tudom, hogy csoda történt velem, Krisztus csodát tett, Neki
köszönhetem, hogy igazán élek, hogy újjászülettem
Őbenne.
Ő
megbocsátott nekem mindent, s ezzel elvette bűnömet, ezt biztosan
tudom, s előbb szeretett engem, minthogy én Őt ismertem volna.
Szeretett végig, egész életemben, akkor is, amikor a
legrettenetesebb bűnöket követtem e1 ellene. S ha ezelőtt azt
hittem, hogy boldog vagyok, akkor tévedtem, mert fogalmam sem volt
róla, milyen az igazi boldogság. Régen ez nekem a sikert, a
hírnevet, a dicsőséget jelentette, és az anyagi jólétet. Most a
boldogság több mindezeknél. Egy mély, nagyon mély érzés,
ami Krisztusban gyökerezik, és az emberi szívbe nő bele. A
tökéletes biztonság érzése, a tudat, hogy egy erős és hatalmas
Isten kíséri figyelemmel minden lépésemet, és azonnal kezét
nyújtja és felemel, la elesem. Ha éhes vagyok, ennem ad, ha
szomorú vagyok megvigasztal. Ő akkor is elfogad engem, amikor én
méltatlannak érzem magam a szeretetére. Megértettem, hogy nincs
más út, Ő az egyetlen, Jézus Krisztus, Isten egyszülött Fia.
Hálás
köszönet Antal testvérnek, aki az egyetlen igaz útra elvezetett,
továbbá köszönet
Szent Ferenc kistestvéreinek és a nővéreknek, akiktől sok
szeretetet, támogatást, biztatást kaptam, és jó példájuk
nyomán eljutottam az Egyház iránti szeretetre is.
Utóirat:
Feltétlenül
szeretném még elmondani, hogy tisztában vagyok azzal, milyen
gyűlölethullámot indítok el magam ellen ezzel a tanúságtétellel,
tudom, hogy jó néhány támadás fog érni az érintettek részéről.
Nem tagadom, hogy van bennem némi félelem, de sokkal nagyobb az Úr
iránti bizalmam, tudom, hogy Ő megvéd engem. Egyre nagyobb a
meggyőződésem, hogy a New Age a sátán eszköze, s igyekszik
minél több embert megszédítve a halál felé vonzani. Emlékszem.
amikor egy természetgyógyász azt mondta: “tudod,
most “lélekvadászat folyik a földön”. Azt hiszem
most értettem meg, mennyire igaza van,
s milyen fontos felhívni a figyelmet a lelkekre leselkedő
veszélyekre. Mostanában értettem meg azt is, mit jelentenek
számomra az evangélium szavai: “aki meg akarja találni életét,
elveszíti azt, de aki érettem elveszíti életét, megtalálja azt”
(Mt 10,39). Én el akartam és el is veszítettem az
Úrért a régi életemet, s valóban újat találtam helyette, igazi
életet Őbenne. Szilárd
elhatározásom, hogy egész életemben Őt szolgálom, minden
eszközzel, amit nekem adott. Figyelmeztetését szem előtt tartva
fogom leélni az életemet: “Ne féljetek azoktól,
akik megölik a testet, de a lelket nem tudják megölni. Inkább
attól féljetek, aki a lelket meg a testet is a pokolba taszíthatja
“ (Mt 10, 28).
Juhász
Zoltánné, Aranka
Forrás: New Age
Keresztény szemmel-Gál Péter
* * *
"Sem,
magasság sem mélység sem egyéb teremtmény el nem szakíthat
minket Isten szeretetétől amely Krisztus Jézusban, a mi Urunkban
van." (Róma 8,39) Amen.
Ha
segítségre szorulsz akkor hívjál minket és imádkozunk érted!
Emmanuel
* Velünk az Isten! * SOS ima: 214 - 21 - 25
Ezt a tanúságtételt csak úgy írhatták meg, hogy a tanúságtevő kérte saját maga részére a Szentháromság egy Isten áldását. Ugyan is, egy maga nem lett volna rá képes. Ezért a következő szentírási részt hoznám ide segítségül. Pál levele az Efezusiakhoz. Efezus 6. 10-20. versét Mert mi nem test és vér ellen küzdünk, hanem fejedelemségek, hatalmasságok, a sötétség világának kormányzói ellen, a gonoszság az ég magasságaiban levő szellemek ellen... Pál biztat minket, hogy milyen fegyverzetet öltsünk magunkra. Vegyétek fel hát Isten fegyverzetét... az igazság, a megigazulás vértjét, a béke evangéliumának hirdetését, a hit pajzsát, az üdvösség sisakját, a lélek kardját, az-az Isten igéjét. Köszönöm a tanúságtételt. Áldott az Isten!
VálaszTörlés