Lakóhajók
Hajóval
Angliában – csatornákon, alagutakban, hidakon át
2010. 07. 19.
|
||||
|
A
zsilipek
Azon a több
száz zsilipen, melyeket a szintkülönbségek áthidalására
építettek, minden hajósnak önállóan kell átkelnie. Minden
zsilip előtt ki kell kötni, majd (ha nincs nyitva) kinyitni az első
zsilipkaput, majd beállni a hajóval és megvárni a vízszint
megfelelő szintre való emelkedését vagy süllyedését, majd
kinyitni a másik zsilipet és kihajózni.
A
legmeredekebb brit zsilipcsoport a Bingley Five Rise nevet viseli. Öt
zsilip kapcsolódik egymáshoz lépcsőszerűen, tehát köztük
nincs elválasztó medence. 28 percig tart rajta az átkelés, és 18
méteres az emelkedés. Mivel meglehetősen bonyolult kezelni, teljes
munkaidős zsilipkezelőt alkalmaznak, munkaidején kívül a
zsilipeket lezárják.
A
Bingley Five Rise zsilipcsoport
Bár nem a
legmeredekebb, de az egyik legjelentősebb a Caen Hill Locks
zsilipcsoport, amely 29 zsilipből áll és 72 m emelkedést tesz
lehetővé. 5-6 órába telik végighajózni rajta.
A
Caen Hill Locks zsilipcsoport
A zsilipek
egyesével átlagosan 7-12 láb emelkedést biztosítanak, de van,
ahol 4,3 m-t, például a Somerton Deep Lock esetében, de léteznek
6,1 m-es vízmagasságú zsilipek is, mint például a Tuel Lane
Lock.
Alagutak
A ma is
használt 47 hajózható alagút közül néhány több mint 2,5 km
hosszú, sőt ma már felújították és hajózható a leghosszabb,
mely 5,21 km hosszú. Ez sokáig be volt zárva. Mivel ez csak 9 láb
(körülbelül 2,7m) széles és így csak egy hajó fér el benne,
ma csak úgy lehet átkelni rajta, hogy egy telefonszámot fel kell
hívni, és időpontot kell egyeztetni az átkeléshez. A második
leghosszabb a ma is használható (Blisworth, 2794m) alagút, melyben
19 kürtő van. Ezeken keresztül építették. Jól láthatóak,
mivel a felszínen kéményszerűen vannak kialakítva. Legtöbbjüket
primitív eszközökkel, gépek nélkül építették. Sötét,
misztikus körülmények között kelhetnek át a hajók a dombok
alatt. A mai kor embere szinte hallani véli a több évszázaddal
ezelőtti hajók és hajósok által kelletett zajokat, melyek még a
legtalpraesetebbekben is kelthetnek félelmet. Bár mindegyik szinte
egyenes, a hosszabbakban mégsem látni a behajózáskor a végüket,
sőt, párás, ködös időben a belsejükből egyik ki- és bejárat
sem látható. Kivilágítva egyik sincs, csak a hajó saját
reflektorával (ha van) lehet tájékozódni. Téglából és kőből
épült íves, patkóalakú szerkezetek. Némelyikben gyönyörű
lerakódások vannak a vízvonal alatt. Az alagutak nincsenek
vízszigetelve. Több helyen a mennyezetből folyik a víz, illetve a
függőleges kürtőkön (szellőzőkön) keresztül.
A
Shrewley Tunnel 396 m hosszú
A
szellőzőkürtőkön keresztül egy pillanatra ki lehet nézni az
égre, de utána vizes lesz az ember arca. Az áthajózás alatt csak
a motor monoton duruzsolását lehet hangosan hallani. Ha egy hajó
szembe jön az alagútban, akkor annak a reflektora gyakran
elvakíthat és kitérve bízunk abban, hogy a szűk alagútban
mindkét jármű elfér. Van persze olyan alagút, melyben két hajó
egymás mellett valóban nem fér el. Ezeknél a bejáratánál
időkapcsolók vannak felszerelve a beléptetéshez. Ha ezt valaki
figyelmen kívül hagyja, akkor megtapasztalhatja a hátrafele
kormányzás nehéz mesterségét. A gőzgépek megjelenése előtt
az alagutakban a hajók előrehaladása nem volt megoldott. Ezért a
hajósoknak hátukra kellett feküdniük és az alagút oldalfala
mentén vízszintesen "gyalogolva" mozgathatták a hajót.
A lovak és egyéb vontatóállatok a dombokon keresztül mentek az
alagutak felett. A leghosszabb alagutaknál, mivel a hajózó
családoknak nagyon nagy megterhelést jelentett volna a hajójuk
"fekve átsétáltatása", igy azok bejáratainál nagyon
puritán körülmények között, viskókban élő férfiak
mérföldenként 5 penniért átvitték a hajókat. A gőzgépek
megjelenésével úgynevezett révhajók is megjelentek, melyek
átvontatták a hajókat az alagutakon. A legkeskenyebb alagutakban e
révhajók oldalán még kerekek is voltak felszerelve a gyorsabb
előrejutás miatt. A rövidebb alagutakban láncok és korlátok is
lógtak a falról az előrejutás megkönnyítése végett. Volt
olyan alagút, ahol akkumulátorokkal felszerelt elektromos révhajó
vontatott.
1858-ban adták
át az utolsó ásott alagutat. Ezen kívül a múlt évtizedekben
két rövidebb alagutat is átadtak az autópályák alatti
átvezetések révén. A csatornalagutakat a mérnökök és
bányászok úgy építették, hogy egyszerre két irányból,
függőlegesen kútszerűen és vízszintesen az egyik bejáratból
kezdték azokat építeni. Így a munka gyorsabb, biztonságosabb
volt és az üzemeléshez feltétlenül szükséges szellőzőket is
könnyű volt kialakítani. Ezeken az aknákon keresztül húzták
fel lovakkal vagy gőzgépekkel a kitermelt talajt. Ásóval,
lapáttal, csákánnyal, vedrekkel, kosarakkal, talicskával,
gyertyákkal és robbanóanyaggal építették ezeket. Magától
értetődő módon az alagutat teljes elkészülte után töltötték
fel vízzel.
Létezik olyan
alagút is, mely eredetileg bánya is volt, mivel szenet találtak
benne, vagy némelyiknek oldalágai is voltak, melyben követ
bányásztak. Sok ember meghalt az építésük alatt, és igen sokba
kerültek.
Emelőberendezések,
Falkirk Wheel
A Falkirk
kerék Skóciában a 84.5 millió Ł-os Millenium Link elnevezésű
projekt keretében épült meg. A projekt célja Skócia
csatornahajózásának visszaállítása volt, összekötve a
történelmi Forth and Clyde csatornát a Union csatornával. Mivel a
két csatorna között 35 m a szintkülönbség, ezt a régi időkben
11 lépcsőzetesen álló zsilippel lehetett leküzdeni, de ezt a
lehetőséget 1933-ban megszüntették. Végül az ezredforduló után
így építették meg ide a világ egyetlen forgó hajóliftjét, a
Falkirk Wheel-t.
A
világ egyetlen forgó hajóliftje, a Falkirk Wheel (egy távlati
képet fent már bemutattunk)
A hajólift
kétirányú továbbítást végez, mivel egyik karja lefelé mozog,
míg a másik felfelé. Mindkét karján egy teknő van, melybe a
hajók lent is, fent is beeveznek, és egymással lényegében egy
egyszerű Arkhimédeszi elv szerint helyet cserélnek. A felső
szintet egy aquadukt köti össze a csatornával.
Aquaduktok
Az első
öntöttvas aquaduktot Thomas Telford tervezte, mely
Longdon-on-Tern-nél épült 1796-ban, hossza 57 m. Tíz évvel
később már megépülhetett a maga 307 méteres hosszúságával
sokkal ambíciózusabb Pontcysyllte Aqueduct a Llangollen Canalon
Walesben.
Pontcysyllte
Aquaduct, Wales
A Pontcysyllte
Akvaduct nagyon magas, keskeny és szép. Szintén Telford tervezte
az angol-walesi határon a Chirk Aquaduktot, mely bár szintén
öntöttvasból van, kívülről befalazták. 21 m magas, és 220 m
hosszú.
A Barton Swing
Aquaduct különlegessége, hogy képes elmozdulni.
A
Barton Swing Aquaduct
Átível egy
nagyobb hajók számára fenntartott csatorna felett, és ha kell,
elfordul, majd visszaállva eredeti pozíciójába a kis keskenyhajók
számára fenntartott csatornának része.
Ezek a hajók
és csatornák minden műtárgyukkal együtt ötvözik az olcsó, de
igényes életformát, a jó befektetést a nyugalmas, természetben
történő kirándulás, nyaralás felejthetetlen élményével.
László
Erzsébet
szakújs
Költözzünk vízre: lebegő lakónegyed Hollandiában.
Lakóhajók már
régóta léteznek, és a hollandok ezen a téren számos
fejlesztéssel jelentkeztek. Ez a projekt azonban már a következő
lépést jelenti a vízi lakóhelyek megtervezésében. A járdákat
dokkok helyettesítik, a hátsó kertet pedig maga az IJ tó,
amelynek partjára épült.
“Ha
vízre akarunk építkezni, ezt a víz egyedi természete iránti
tisztelettel kell tennünk. A víz felfedezés, kaland, veszély és
pihenés, a víz lehetőséget ad a szárazföld szabályainak
kijátszására. A vízen élés kilátást, mozgást, otthon
lehorgonyzott csónakot, romantikát, egyéniség-érzetet, szelet,
felhőket és teret is jelent. Kapcsolatba kerülhetünk az
elemekkel, hattyúkat etethetünk a konyhaablakból,
körbekorcsolyázhatjuk a saját házunkat…” – vallja a
tervezőcég a projektről honlapjukon.
A moduláris
otthonok tervezése rugalmas, a falelemeket ablakosra lehet cserélni,
hogy minden ház a megfelelő kilátással és megvilágítással
rendelkezhessen. A 75 ház nagyon hasonló építésű, csupán
magasságban és színárnyalatokban térnek el egymástól. A
háromszögű dokk és az “utcák” elérő mérete miatt a
látvány sem válik egyhangúvá.
A házak
padozata a víz szintje fölött áll, minden ház egy betoncsőre
épül amelyet felfelé fémszerkezettel bővítettek. Ezt a
szerkezetet színes műanyag vagy üvegpanelek töltik ki. Egy
“csőre” egy-három lakást építenek, a legalsó szint félúton
található a vízszint alatt.
A tervben azt
tartják a leginkább nagyszerűnek, hogy a negyed szükségei
szerint növekedhet vagy változhat. Míg a mobilis otthonok nem sok
sikert arattak a szárazföldön, talán a víz megfelelő közeg
lesz a további fejlesztések lehetőségeire.
Forrás: Inhabitat
Tudnánk
– e élni egy vízalatti felhőkarcolóban ?
A lebegő
sziget koncepcióját továbbfejlesztve a tervezők teljes vízalatti
önfenntartó várost álmodtak meg. Az épületkomplexum a hullámok,
a szél és a nap energiáját felhasználva állítaná elő az
áramot. A víz felszínén lebegő részen kis erdőt lehetne
telepíteni, míg a lakosok az alacsonyabb szinteken élnének. Az
épületet polipkarokhoz hasonló ballasztok tartanák egyenesen.
A tervezők
“olyan jövőben gondolkoznak, ahol a szárazföld, mint erőforrás,
ritkaságszámba megy; ezért természetes, hogy mi magunk tervezzünk
magunknak újat. A Föld felszínének mintegy 71%-a óceán, ezért
valamikor elkerülhetetlenül be kell laknunk ezeket is.”
Forrás: Inhabitat
180
amerikai várost fenyeget a tengerszint – emelkedés
Az Egyesült
Államok déli, az Atlanti-óceán és a Mexikói-öböl menti
partvidékén lévő települések – köztük Miami, New Orleans –
a leginkább veszélyeztettek abban az esetben, ha a tenger
szintjének növekedése globálisan eléri az előrejelzések
szerinti egy métert 2100-ra – írták a kutatók a Climate Change
Letters folyóiratban közzétett tanulmányukban. A szakemberek az
Amerikai Geológiai Szolgálat adatait elemezve számították ki
részletesen, mekkora terület veszhet oda a tenger szintjének
növekedése következtében, s arra a következtetésre jutottak,
hogy 180 amerikai tengerparti városban átlagosan a területek
kilenc százalékát fenyegeti.
Miami, New
Orleans, Tampa, Florida és Virginia Beach szárazföldi területeinek
több mint tíz százalékát veszítheti el a század végére. New
Yorkban, Washingtonban, a San Francisco-öbölben kisebb lesz a hatás
– vélik a kutatók. A magasabb tengerszint hatásai az eróziótól
az állandó áradásokig nyilvánulnak meg, a károk nagysága attól
függ majd, hol fekszenek ezek a városok – közölte Jeremy Weiss,
az Arizonai Egyetem kutatója, a tanulmány szerzője.
Miamiban nem
csupán a szigorúan vett tengerparti területeket érinti. A város
összes térségét érintheti, mivel Miami területe relatívan
síkvidék, amely sokkal inkább kitett annak, hogy a tenger nagy
területeket hódít el a szárazföldtől – magyarázta. Ezzel
szemben New Yorkban a tengerparti térségre kell korlátozódniuk az
emberek erőfeszítéseinek, mivel a szárazföld belseje felé
haladva jobban emelkedik a város szintje – magyarázta.
Az ENSZ
Éghajlat-változási Kormányközi Testülete (IPCC) azzal számol,
hogy a globális felmelegedés következtében 3,6 Celsius-fokkal
növekszik a globális átlaghőmérséklet 2100-ra. Weiss és
kollégái azonban nagyobb mértékű melegedést, mintegy 4,4
Celsius-fokot várnak.
Forrás:
MTI/Reuters
Költözzünk lakóhajóba!
Ha meguntuk a
jelenlegi környéket, ahol élünk, elköltözhetünk egy másik
lakásba. A merészebbek még a szárazföldet is elhagyják, irány
a lakóhajó. Magyarországon nincs sok belőlük, de Európa több
városában már azt fontolgatják, hogyan lehetne a vízre történő
építkezési formát támogatni. Csónakra épített, egészen
modern vagy éppen futurisztikus, úszó vagy lehorgonyzott: külföldi
és magyar lakóhajós alternatívák.
Kezdeti
és kezdetleges
Egy próbálkozás Berlinből, 1954-ből: tulajdonképpen egy ponton hajóval alakították át az utánfutót és így vált „kétéltűvé”, a vízen egy kis benzinmotor segítségével hasított.
Egy próbálkozás Berlinből, 1954-ből: tulajdonképpen egy ponton hajóval alakították át az utánfutót és így vált „kétéltűvé”, a vízen egy kis benzinmotor segítségével hasított.
A 21 éves
ausztrál egyetemista Will Woodbridge a tipire esküszik, hiszen
meleget ad, alakzata miatt a nagy viharok ellen is jól véd, és
egyben stabil is.
Turistacsalogató
A Maldív-szigeteken az ember mindig úgy érzi, mintha a paradicsomban lenne. Nemcsak luxus hotelek és vízparti bungalók vannak itt, hanem lakóhajó hotelek is.
A Maldív-szigeteken az ember mindig úgy érzi, mintha a paradicsomban lenne. Nemcsak luxus hotelek és vízparti bungalók vannak itt, hanem lakóhajó hotelek is.
Srinagarban
egész iparág épült a lakóhajó turizmusra, számos cég kínál
2, 3 4, sőt 5 csillagos szállásokat. Mindegyik lakóhajóhoz
tartozik terasz, lounge, étkező és több hálószoba és fürdő
is.
Modern
nomádoknak
A német Gambo Design olyan lakóhajót/úszó lakókocsit tervezett, amely szárazföldön és vízen egyaránt használható. Elég szűkösnek tűnik, de a tervezők szerint a Thansadet névre hallgató jármű öt főt képes elszállásolni és minden alapvető kényelmi szolgáltatást tud.
A német Gambo Design olyan lakóhajót/úszó lakókocsit tervezett, amely szárazföldön és vízen egyaránt használható. Elég szűkösnek tűnik, de a tervezők szerint a Thansadet névre hallgató jármű öt főt képes elszállásolni és minden alapvető kényelmi szolgáltatást tud.
Magyar
verziók
Egy fiatal pesti pár két éve kitalálta, hogy átteszik a székhelyüket a vízre és lakóhajót építenek. Akkor mindenki bolondnak nézte őket, de ma már három híján az összes engedélyük megvan, a hajó szerkezetkész (katona uszályt alakítottak át), és talán tavasszal be is tudnak költözni. Blogjukon az összes fázis figyelemmel kísérhető.
Egy fiatal pesti pár két éve kitalálta, hogy átteszik a székhelyüket a vízre és lakóhajót építenek. Akkor mindenki bolondnak nézte őket, de ma már három híján az összes engedélyük megvan, a hajó szerkezetkész (katona uszályt alakítottak át), és talán tavasszal be is tudnak költözni. Blogjukon az összes fázis figyelemmel kísérhető.
A Tér
és Forma Szeged Építéstervező Kft. tervezésében,
kivitelezésében készül a Noé lakóhajó a Tiszán. Az úszómű
fém, erre fából, fémlemezből, műanyagból vagy eternit
lemezekkel készülhet a felépítmény. A prototípus kevesebb, mint
tizenkét méter, hasznos alapterülete pedig ötven négyzetméter.
Az áramigény egy részét napelemekkel biztosítják majd.
Európai
példák
Milan Řídký tervezte egy cseh pár számára a SayBoat nevezetű lakóhajót (helyszín: Marina Vltava, Csehország), mely csak 4,2 m széles és összességében hatvanhárom négyzetméter. Kívül-belül a bükkborítás jellemzi, és szerkezetét úgy alakították ki, hogy közúton és vízen is lehessen szállítani.
Milan Řídký tervezte egy cseh pár számára a SayBoat nevezetű lakóhajót (helyszín: Marina Vltava, Csehország), mely csak 4,2 m széles és összességében hatvanhárom négyzetméter. Kívül-belül a bükkborítás jellemzi, és szerkezetét úgy alakították ki, hogy közúton és vízen is lehessen szállítani.
Két
fiatal német dizájner megépítette
Oldenburgban a Schwimmhaus nevű öko lakóhajót, csupa
újrahasznosított anyagból és zöldtetővel. Nem nagyméretű,
tizennégy méter hosszú, négy méter magas és három méter
széles, de így is van benne egy nagy nappali, konyha, fürdő és
loft hálószoba.
És
a jövő
A lakóhajókra vagy úszó otthonokra sokszor úgy gondolunk, mint különálló építményekre, amelyek csak önmagukban állnak és nem egy nagyobb közösség részeként. Ezt gondolta újra az Erikstad Architecture építésziroda, és olyan úszóházakkal állt elő, amelyekből egy nagyobb úszó kolónia is létrehozható.
A lakóhajókra vagy úszó otthonokra sokszor úgy gondolunk, mint különálló építményekre, amelyek csak önmagukban állnak és nem egy nagyobb közösség részeként. Ezt gondolta újra az Erikstad Architecture építésziroda, és olyan úszóházakkal állt elő, amelyekből egy nagyobb úszó kolónia is létrehozható.
Lakóhajóval Írországban
Utazás:
egyéni
Azonosító:
5-4
A
lakóhajók 2-12 fő kényelmes elhelyezésére kialakított „úszó
apartmanok”, melyek
minden kényelemmel felszereltek. Kezelésük annyira egyszerű,
hogy még „vízi jártassági” engedély sem szükséges a
vezetésükhöz! A bázison dolgozók a hajók átadásakor minden
információt megadnak, amire utasainknak hajóútjuk során
szükségük lehet (látnivalók, éttermek, technikai
információk, stb), sőt még egy rövid (1-2 órás) betanítás
is a program része!
Az
alábbiakban családoknak, baráti társaságoknak, vagy épp
magányra, visszavonultságra vágyóknak kínálunk különleges
pihenési formát. A
vizek és a természet szerelmesei, az eldugott kulturális
emlékeket keresők, a nem életveszélyes kalandra vágyók a
csendre, nyugalomra éhesek biztos felüdülésre számíthatnak.
Itt nincs ébresztő és közös reggeli a büféasztalok körül
tülekedve, nincs egymásra várás, időpontra túraindulás,
rohanós múzeumlátogatás, esti animációs programon részvétel.
Helyette a mozgóárus pék dudaszója és ínycsiklandozó
croissonok illata ébreszt madárdallal. Bicikli, séta, kis
templom harangszava hívogat, kihívás és öröm a zsilipelés,
felhôtlen gyermekkort idéz a fürdôzés. Esténként
gyertyafény, finom bor, tücsökciripelés, ezer csillag kíván
nyugodalmas jó éjszakát. Mobil telefonok, lap-topok isten
véletek – indul a felfedezőtúra a Pénichette-k fedélzetén.
A
hajó vezetése rendkívül egyszerű. A
legtöbb típuson alsó (az utastérben) és felső (a fedélzeten)
kormányállás is van. Elérhető maximális sebesség 15 km/óra.
A hajóút mentén bárhol ki lehet kötni, és ott lehet
éjszakázni, de jól felszerelt kikötôk is rendelkezésre
állnak széleskörű szolgáltatásokkal (vízvételi, tankolási,
bevásárlási lehetőség). Megálláskor, kiránduláskor,
városlátogatás, biciklitúra előtt a hajó biztonságosan
lezárható.
Zsilipelés: A
legnagyobb kaland… Mindenki saját maga, önállóan zsilipel,
melyet a hajón utazó családtagok ismerôsök elismerô és
helyenként irigy pillantásai kísérnek… Jack Sparrow kapitány
sem csinálná jobban!
AKCIÓS
IDŐPONTOK ÉS ÁRAK:
Írország
2011.06.04-06.11. P1500R 8/12 személyes
Ballinamore - Ballinamore: 543 900,-
Írország
2011.06.04-06.11. P1500R 8/12 személyes
Ballinamore - Ballinamore: 543 900,-
2011.06.04-06.11.
P1107W 2/7 személyes
Ballinamore - Ballinamore_: 180 900,-
Ballinamore - Ballinamore_: 180 900,-
2011.06.08-06.15.
P1260R 6/10 személyes
Ballinamore - Ballinamore: 456 900,-
Ballinamore - Ballinamore: 456 900,-
2011.06.11-06.18.
P935W 2/5 személyes
Ballinamore - Ballinamore: 230 900,-
Ballinamore - Ballinamore: 230 900,-
2011.06.11-06.18.
P1020FB 2/5 személyes
Ballinamore - Ballinamore: 325 900,-
Ballinamore - Ballinamore: 325 900,-
2011.06.25-07.02.
P1400FB 8/9 személyes
Ballinamore - Ballinamore: 601 900,-
Ballinamore - Ballinamore: 601 900,-
Túra
útvonal: Írország
Holdbéli tájak, vízesések és misztikus barlangok, átlátszó vizű hegyi források. Fedezze fel Írország lélegzetelállító természeti szépségét! Tudta Ön, hogy Írországot a 40 különböző zöld színárnyalat országának is nevezik? Az Európa egyik legszebb folyójának tartott, 344 km hosszú Shannon folyó mentén felfedezheti az ország természeti kincseit, középkori kastélyait és apátságait, és megismerkedhet az ír pubok egyedülálló hangulatával.
Holdbéli tájak, vízesések és misztikus barlangok, átlátszó vizű hegyi források. Fedezze fel Írország lélegzetelállító természeti szépségét! Tudta Ön, hogy Írországot a 40 különböző zöld színárnyalat országának is nevezik? Az Európa egyik legszebb folyójának tartott, 344 km hosszú Shannon folyó mentén felfedezheti az ország természeti kincseit, középkori kastélyait és apátságait, és megismerkedhet az ír pubok egyedülálló hangulatával.
Útvonal:
Ballinamore- Leitrim- Carrick on Shannon- Roosky- Lough Key-
Boyle- Ballinamore
151 km / 21 zsilip / napi kb. 4 óra navigálás
151 km / 21 zsilip / napi kb. 4 óra navigálás
Ballinamore Középkori
eredetű vonzó kisváros, melynek XIX. századi házai és kis
üzletei bájos összképet alkotnak. Kiváló kiindulópont
golfhoz vagy lovastúrához.
Leitrim
megye Hegyes-dombos
vidékek váltakozása zöldellő síkságokkal az Allen tó két
oldalán, vízesések és középkori várkastélyok várják az
idelátogatókat. A vidék igazi paradicsom a hajózás
szerelmeseinek csakúgy mint a szenvedélyes horgászoknak és a
golf kedvelőinek.
Carrick
on Shannon A
nagy történelmi múlttal rendelkező város a Shannon folyó
mentén fekszik. Számos gyögyörű tó veszi körül, fontos
nemzetközi horgászversenyeket is rendeznek itt. Romos kastélya,
ősi udvarházai és bájos kápolnái elbűvölik az
idelátogatókat.
Roosky A
lakói heves vérmérsékletéről ismert kisváros három megye
találkozásánál helyezkedik el. Sajátságos hangulatú utcái,
vendégszerető lakói és vidám sörözői marasztalják a
turistákat.
Lough
Key A
több mint 30 szigetet számláló Lough Key tó kedvelt
kirándulóhely: hatalmas parkjában a vizi sportok kedvelői
csakúgy mint a túra és a séta szerelmesei megtalálják a
kedvükre való időtöltést
Dromahair Festői
falu, melynek közelében találhatóak a VIII. Henrik által
lerombolt Creevylea ferences rendi apátság romjai és a Gill tó
partján büszkén emelkedő, 1609-ben épített Parke kastély.
Boyle Csodálatos
erdők és park a Key tó körül, ideális a horgászok és a
sétát kedvelők számára. Nevezetességei: az Abbeytown híd, a
cisztercita apátság és a Drumanone Dolmen.
HAJÓTÍPUSOK
Hajótípus:
1106 FB
Az 1106 FB típusú hajó maximum 7 főt szállíthat de 4 fő számára tökéletesen kényelmes.
A hajón elején 1 db kétágyas kabin található mosdókagylóval. A folyosón szekrény van és innen nyílik a tusoló a tengeri WC-vel. A hajó középső részén is egy kétágyas kabin található amelybe kérésre egy a plafonról leereszthető ágyat lehet pluszban elhelyezni. A hajó hátsó részében fekszik a nappali a konyhasarokkal. A nappali kanapéja kétszemélyes ággyá alakítható át. Benti és kinti pilótaülés is van. A konyharészen van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények. A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni.
Az 1106 FB típusú hajó maximum 7 főt szállíthat de 4 fő számára tökéletesen kényelmes.
A hajón elején 1 db kétágyas kabin található mosdókagylóval. A folyosón szekrény van és innen nyílik a tusoló a tengeri WC-vel. A hajó középső részén is egy kétágyas kabin található amelybe kérésre egy a plafonról leereszthető ágyat lehet pluszban elhelyezni. A hajó hátsó részében fekszik a nappali a konyhasarokkal. A nappali kanapéja kétszemélyes ággyá alakítható át. Benti és kinti pilótaülés is van. A konyharészen van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények. A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni.
Hajótípus:
1260 R
Az 1260R típusú hajó maximum 10 főt szállíthat de 6 fő számára tökéletesen kényelmes.
A hajón 3 db kétágyas kabin található. A hajó elején elhelyezkedő két kabinban kérésre el lehet helyezni egy, a plafonról leereszthető pótágyat. Minden kabinban van mosdókagyló és szekrény. A hajón két tusoló és tengeri WC áll a vendégek rendelkezésére. A hajó középső részét egy nappali és konyhasarok valamint a pilótaszék és kormány foglalja el. Az asztalt kétszemélyes ággyá lehet alakítani. A nappali rész felett két elhúzható tetőablak van.A konyharészen van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények.A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni.
Az 1260R típusú hajó maximum 10 főt szállíthat de 6 fő számára tökéletesen kényelmes.
A hajón 3 db kétágyas kabin található. A hajó elején elhelyezkedő két kabinban kérésre el lehet helyezni egy, a plafonról leereszthető pótágyat. Minden kabinban van mosdókagyló és szekrény. A hajón két tusoló és tengeri WC áll a vendégek rendelkezésére. A hajó középső részét egy nappali és konyhasarok valamint a pilótaszék és kormány foglalja el. Az asztalt kétszemélyes ággyá lehet alakítani. A nappali rész felett két elhúzható tetőablak van.A konyharészen van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények.A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni.
Hajótípus:
1400 FB
Az 1400 FB típusú hajó maximum 9 főt szállíthat, 8 főnek nagyon kényelmes
A hajó elején 2 db kétágyas kabin található. Mindkét kabinban van szekrény és mindkettőhöz tartozik tusoló kabin tengeri WC-vel. A hajó hátsó részén két kabin fekszik. Az egyikben 1 db kétágyas ágy van és lehet betenni kérésre egy gyermek pótágyat. A másik kabinban egy emeletes ágy van. Mindkét kabinban van szekrény és a két kabinhoz tartozik egy tusoló kabin valamint egy külön kis helyiségben tengeri WC. A hajó központi részében helyezkedik el a nappali és a konyhasarok. A nappali kanapéja egyágyas ággyá alakítható. Ugyanitt van a pilóta ülés is.
A konyha jól felszerelt, hűtőszekrény és tűzhely valamint edények találhatóak benne.
Az 1400 FB típusú hajó maximum 9 főt szállíthat, 8 főnek nagyon kényelmes
A hajó elején 2 db kétágyas kabin található. Mindkét kabinban van szekrény és mindkettőhöz tartozik tusoló kabin tengeri WC-vel. A hajó hátsó részén két kabin fekszik. Az egyikben 1 db kétágyas ágy van és lehet betenni kérésre egy gyermek pótágyat. A másik kabinban egy emeletes ágy van. Mindkét kabinban van szekrény és a két kabinhoz tartozik egy tusoló kabin valamint egy külön kis helyiségben tengeri WC. A hajó központi részében helyezkedik el a nappali és a konyhasarok. A nappali kanapéja egyágyas ággyá alakítható. Ugyanitt van a pilóta ülés is.
A konyha jól felszerelt, hűtőszekrény és tűzhely valamint edények találhatóak benne.
Hajótípus:
1500 FB
Az 1500 FB típusú hajó maximum 12 főt szállíthat..
A hajón összesen 4 kabin található. Minden kabinban egy db kétszemélyes ágy van és kérésre el tudnak helyezni egy emeletes ágy jellegű ágyat pluszban, így a kabinok 3 személyessé válnak. Minden kabinhoz tartozik egy fürdőszobasarok tengeri WC-vel és tusolóval és minden kabinban van öltöző szekrény.
A hajó közepén helyezkedik el a konyhasarokkal kiegészített nappali. Itt található a pilóta ülés is. A konyha jól felszerelt, hűtőszekrény és tűzhely valamint edények találhatóak benne.
Az 1500 FB típusú hajó maximum 12 főt szállíthat..
A hajón összesen 4 kabin található. Minden kabinban egy db kétszemélyes ágy van és kérésre el tudnak helyezni egy emeletes ágy jellegű ágyat pluszban, így a kabinok 3 személyessé válnak. Minden kabinhoz tartozik egy fürdőszobasarok tengeri WC-vel és tusolóval és minden kabinban van öltöző szekrény.
A hajó közepén helyezkedik el a konyhasarokkal kiegészített nappali. Itt található a pilóta ülés is. A konyha jól felszerelt, hűtőszekrény és tűzhely valamint edények találhatóak benne.
Hajótípus:
1500 R
Az 1500 R típusú hajó maximum 12 főt szállíthat.
A hajón összesen 4 kabin található. A hajó elején elhelyezkedő 2 kabinban kérésre el tudnak helyezni egy emeletes ágy jellegű ágyat, így ezek a kabinok 3 személyessé válnak. Minden kabinban van mosdókagyló és öltöző szekrény. A hajón van két tengeri WC külön helyiségben valamint két tusolófülke.
A nappali részben található egy jól felszerelt konyhasarok. A nappaliban az ebédlő asztal kétszemélyes ággyá alakítható ágy.
Két nyitható tetőri ablak is van a nappali részen illetve a pilóta ülés is itt található.
Az 1500 R típusú hajó maximum 12 főt szállíthat.
A hajón összesen 4 kabin található. A hajó elején elhelyezkedő 2 kabinban kérésre el tudnak helyezni egy emeletes ágy jellegű ágyat, így ezek a kabinok 3 személyessé válnak. Minden kabinban van mosdókagyló és öltöző szekrény. A hajón van két tengeri WC külön helyiségben valamint két tusolófülke.
A nappali részben található egy jól felszerelt konyhasarok. A nappaliban az ebédlő asztal kétszemélyes ággyá alakítható ágy.
Két nyitható tetőri ablak is van a nappali részen illetve a pilóta ülés is itt található.
Hajótípus:
F1020 FB
Az F1020FB típusú hajó maximum 5 főt szállíthat.
A hajó elején található egy kétágyas kabin, egy tusoló mosdókagylóval és tengeri WC-vel valamint egy kis szekrény. A hajó hátsó részében található egy kétágyas kabin, egy tusoló mosdókagylóval és tengeri WC-vel valamint egy kis szekrény. A hajó középső részét egy kis nappali és konyhasarok valamint a pilótaszék és kormány foglalja el.
A konyharészen van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények.
A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni. A fedélzeten hátul pedig van egy kis terasz műanyag kerti bútorokkal.
Az F1020FB típusú hajó maximum 5 főt szállíthat.
A hajó elején található egy kétágyas kabin, egy tusoló mosdókagylóval és tengeri WC-vel valamint egy kis szekrény. A hajó hátsó részében található egy kétágyas kabin, egy tusoló mosdókagylóval és tengeri WC-vel valamint egy kis szekrény. A hajó középső részét egy kis nappali és konyhasarok valamint a pilótaszék és kormány foglalja el.
A konyharészen van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények.
A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni. A fedélzeten hátul pedig van egy kis terasz műanyag kerti bútorokkal.
Hajótípus:
F1107 W
Az F1107W típusú hajó maximum 7 főt szállíthat.
A hajó elején található egy kétágyas kabin mosdókagylóval valamint egy kis szekrény. A folyosón található egy tusoló tengeri WC-vel és egy szekrény. A hajó középső részében található egy kétágyas kabin egy őótággyal. A hajó hátsó részét egy kis nappali és konyhasarok foglalja el, ahol egy ággyá alakítható kis kanapé van. A pilótaszék bent van.
A konyharészen van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények.
A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni.
Az F1107W típusú hajó maximum 7 főt szállíthat.
A hajó elején található egy kétágyas kabin mosdókagylóval valamint egy kis szekrény. A folyosón található egy tusoló tengeri WC-vel és egy szekrény. A hajó középső részében található egy kétágyas kabin egy őótággyal. A hajó hátsó részét egy kis nappali és konyhasarok foglalja el, ahol egy ággyá alakítható kis kanapé van. A pilótaszék bent van.
A konyharészen van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények.
A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni.
Hajótípus:
F1165 FB
Az F1165FB típusú hajó maximum 7 főt szállíthat.
A hajó elején található egy kétágyas kabin, egy tusoló mosdókagylóval és tengeri WC-vel valamint egy kis szekrény. A hajó hátsó részében található egy kétágyas kabin, és különálló rész emeletes ággyal, egy tusoló mosdókagylóval és tengeri WC-vel valamint egy kis szekrény. A hajó középső részét egy kis nappali és konyhasarok valamint a pilótaszék és kormány foglalja el.
A konyharészen van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények.
A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni. A fedélzeten hátul pedig van egy kis terasz műanyag kerti bútorokkal.
Az F1165FB típusú hajó maximum 7 főt szállíthat.
A hajó elején található egy kétágyas kabin, egy tusoló mosdókagylóval és tengeri WC-vel valamint egy kis szekrény. A hajó hátsó részében található egy kétágyas kabin, és különálló rész emeletes ággyal, egy tusoló mosdókagylóval és tengeri WC-vel valamint egy kis szekrény. A hajó középső részét egy kis nappali és konyhasarok valamint a pilótaszék és kormány foglalja el.
A konyharészen van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények.
A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni. A fedélzeten hátul pedig van egy kis terasz műanyag kerti bútorokkal.
Hajótípus:
F1180 FB
Az F1180FB típusú hajó maximum 7 főt szállíthat.
A hajó elején található két kabin, mindkettő kétágyas. Mindkét kabinhoz saját öltöző szekrény és saját tusoló (mosdókagylóval és tengeri WC-vel) tartozik. Az egyik kabinba pótágy helyezhető. A hajó hátsó részében található egy kabin egy kétszemélyes ággyal, szekrénnyel. A kabinhoz egy tusoló is tartozik mosdókagylóval és tengeri WC-vel. A hajó középső részét egy kis nappali és konyhasarok valamint a pilótaszék és kormány foglalja el. A nappali kanapéját egyágyas ággyá lehet alakítani.
A hátul található konyharészben van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények. A hajó középső részén kis nappali található a pilótaüléssel és a kormánnyal.
A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni. A fedélzeten hátul pedig van egy kis terasz műanyag kerti bútorokkal.
Az F1180FB típusú hajó maximum 7 főt szállíthat.
A hajó elején található két kabin, mindkettő kétágyas. Mindkét kabinhoz saját öltöző szekrény és saját tusoló (mosdókagylóval és tengeri WC-vel) tartozik. Az egyik kabinba pótágy helyezhető. A hajó hátsó részében található egy kabin egy kétszemélyes ággyal, szekrénnyel. A kabinhoz egy tusoló is tartozik mosdókagylóval és tengeri WC-vel. A hajó középső részét egy kis nappali és konyhasarok valamint a pilótaszék és kormány foglalja el. A nappali kanapéját egyágyas ággyá lehet alakítani.
A hátul található konyharészben van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények. A hajó középső részén kis nappali található a pilótaüléssel és a kormánnyal.
A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni. A fedélzeten hátul pedig van egy kis terasz műanyag kerti bútorokkal.
Hajótípus:
935 W
A 935 W típusú hajó maximum 2 felnőtt+ 1 gyermek (18 év alatti) részére tökéletesen kényelmes.
A hajón 1 db kétágyas kabin található. A kabinban van mosdókagyló és egy kis tároló helyiség.
A hajó középső részén egy fekvőhely és zuhanyzó található, a zuhanyzóban mosdókagyló és tengeri WC áll a vendégek rendelkezésére.
A hajó hátsó részén található az étkező és konyha rész. A konyharészen van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények.
A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni.
A 935 W típusú hajó maximum 2 felnőtt+ 1 gyermek (18 év alatti) részére tökéletesen kényelmes.
A hajón 1 db kétágyas kabin található. A kabinban van mosdókagyló és egy kis tároló helyiség.
A hajó középső részén egy fekvőhely és zuhanyzó található, a zuhanyzóban mosdókagyló és tengeri WC áll a vendégek rendelkezésére.
A hajó hátsó részén található az étkező és konyha rész. A konyharészen van hűtőszekrény tűzhely és a szükséges edények.
A fedélzeten elöl egy kis "napozó" rész van, ahova a bérelt kerékpárokat is fel lehet tenni.
A
megadott árak a következőket tartalmazzák:
• a hajó bérleti díja teljes felszereléssel (ágynemű, konyhai edények stb.) 7 éjszakára útvonaltól függetlenül,
• a hajó biztosítása,
• 13 kg-os gázpalack,
• Locaboat kézikönyv,
• „lakóhajózási” tanfolyam,
• segélyszolgálat az utazás során
• útlemondási biztosítás.
• a hajó bérleti díja teljes felszereléssel (ágynemű, konyhai edények stb.) 7 éjszakára útvonaltól függetlenül,
• a hajó biztosítása,
• 13 kg-os gázpalack,
• Locaboat kézikönyv,
• „lakóhajózási” tanfolyam,
• segélyszolgálat az utazás során
• útlemondási biztosítás.
A
megadott árak a következőket NEM tartalmazzák (helyszínen
fizetendőek):
• üzemanyagdíj (19-29 euró/5 üzemóra), amely hajótípusonként változik,
• opcionális költségek: kerékpár, gumicsónak, parkoló, háziállat, végtakarítás, transzferek repülőtér és a hajóbázis között, stb.
• kaució hajótípustól függően 800-1500 euró
• üzemanyagdíj (19-29 euró/5 üzemóra), amely hajótípusonként változik,
• opcionális költségek: kerékpár, gumicsónak, parkoló, háziállat, végtakarítás, transzferek repülőtér és a hajóbázis között, stb.
• kaució hajótípustól függően 800-1500 euró
Kaució-euró/hajó
Pénichettes 935/935W/New-Con-Fly: 800
Pénichettes 1107/1107W/1106FB: 900
Pénichettes 1120R/1020FB: 1000
Pénichettes 1160FB/1165FB/1180FB/1260R :1100
Pénichettes 1400FB/1500R :1200
Pénichette 1500FB: 1400
Europa 400/Europa 600/Europa 700 : 1500
Pénichettes 935/935W/New-Con-Fly: 800
Pénichettes 1107/1107W/1106FB: 900
Pénichettes 1120R/1020FB: 1000
Pénichettes 1160FB/1165FB/1180FB/1260R :1100
Pénichettes 1400FB/1500R :1200
Pénichette 1500FB: 1400
Europa 400/Europa 600/Europa 700 : 1500
Opcionális
költségek-euró/hét
Kerékpár kölcsönzés :44,8
Gyermek kerékpár kölcsönzés: 21
Zárt autóparkoló: 32
Fedett autóparkoló: 46
Gumicsónak+evező bérlés (s Íro.) :49
Motor kit: 49
Háziállat a fedélzeten : 5 Euró/nap/állat 22
Transzfer repülőtér és kikötő között lekérésre
Transtfer taxival vagy a jármű érkezési pontra való elszállítása csak odaút esetére lekérésre
Kerékpár kölcsönzés :44,8
Gyermek kerékpár kölcsönzés: 21
Zárt autóparkoló: 32
Fedett autóparkoló: 46
Gumicsónak+evező bérlés (s Íro.) :49
Motor kit: 49
Háziállat a fedélzeten : 5 Euró/nap/állat 22
Transzfer repülőtér és kikötő között lekérésre
Transtfer taxival vagy a jármű érkezési pontra való elszállítása csak odaút esetére lekérésre
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése