A TELJES IGAZSÁG ’56-RÓL
– NÉPÜNK IGENIS A ZSIDÓ
BOLSEVIZMUS ELLEN LÁZADT
FEL
Ahhoz,
hogy 1956 miértjeire kielégítő válaszokat kapjunk,
részletesebben kell megismerkednünk előzményeivel. David Irving
brit történész, a kommunisták és a liberálisok meghamisította
történelem egyik legjelentősebb újraértékelője, 1981-ben
megjelent, ’56-os forradalmunk és szabadságharcunk igaz
történetét egyedülálló alapossággal ismertető, magyarul is
hozzáférhető könyvében („Felkelés”) leszögezi, hogy 1956
előzménye nem az SZKP XX. Kongresszusa, még csak nem is az
1953-as berlini felkelés volt, hanem a Vörös Hadsereg hazánk
földjére lépése a második világháború során.
De
persze régebbre is visszanyúlhatunk, 1919-re, a 133 napos zsidó
csőcselékuralomra. Addig a magyar nemzet nem ismerte a zsidó Marx
és Lenin tanításait, miként a kiegyezés utáni korszak
társadalmi elégedetlenségeit meglovagoló szociáldemokraták
áligazságait sem. Nálunk nem volt kommün, mint Párizsban,
1871-ben. Ami ellenben 1919-ben történt hazánkban, megmutatta,
mennyire nem legenda, amit a Zsidó Világszövetség 1910-ben
meghirdetett: Ausztria-Magyarországot fel kell darabolni, és
Magyarország földjén zsidó államot kell létrehozni. A magyar
nemzet természetes ellenállása miatt ez megbukott ’19-ben,
miként ’56-ban is. Utóbb nemcsak azért, mert még emlékeztek a
Lenin-fiúk és a Szamuely-Samuel Tibor és terroristái, a
Cserny-különítmény soha nem feledhető gaztetteire, hanem azért
is, mert a két világháború közötti negyedszázadban még volt
magyar nemzet, amelyet nemzeti öntudat és keresztény szellem
jellemzett, és arculatát olyanok határozták meg, mint vitéz
nagybányai Horthy Miklós, Gömbös Gyula, Imrédy Béla, Teleki
Pál, Klebelsberg Kunó, Hóman Bálint.
Védték
1944-1945-ben, ha kellett, gyermekfejjel fővárosunkat, és
logikus, hogy 1956-ban sem tettek mást, hiszen az ellenség mindkét
esetben ugyanaz volt, a zsidó bolsevizmus, amelyről a két
világháború között tucatnyi leleplező könyv jelent meg: róluk
a Mindszentyhez mindhalálig hű Nyisztor Zoltán pápai prelátus
úgy nyilatkozott, hogy amíg jómaga nem ismerkedett meg
személyesen kommunistaellenes sajtótevékenysége miatt az
Andrássy út 60. 1945 utáni állapotaival, voltak némi kétségei
hitelességüket illetően. Ugyanis alig tudta elgondolni is, hogy
azokról a kínzásokról és kivégzésekről szóló tudósítások,
amelyek bennük szerepeltek, mind szóról szóra igazak. Sok
százezer nemzettestvérével együtt hamarosan megtapasztalhatta,
hogy igazak bizony.
Nézzük
az oktatásban, a tömegtájékoztatásban ma is tudatosan
elhallgatott tényeket, amelyek nélkül nem érthetjük meg, mi
vezetett 1956-hoz! A Vörös Hadsereg parancsnoksága 110 000 férfit
űzött kényszermunkára Budapestről, azon kívül félmilliót az
ország többi részéből. A megszálló, a népünket erkölcsétől
eltántorítani akaró, vagyonából kifosztó szovjet csapatok –
ahogyan Irving megjegyzi – a „sztyeppék kulturálatlan
termékei” voltak. Közel egymillió magyar leányt és nőt
erőszakoltak meg, akik közül sokan gyermektelenek maradtak
örökre. Volt, hogy egy csinos titkárnőt és leányát tizenkét
orosz katona erőszakolta meg. Ahová betörtek, kő kövön nem
maradt. Körmenden például a Batthyány-kastélyban a bútorokat
összetörték, a puskák csövét a falhoz vágták, majd az
udvarra dobták. Az Árpád-kori függőpecsétes oklevelek fa
pecséttokjával „tisztították” csizmájukat, az okleveleken
pedig krumplit hámoztak, vagy a város környéki vizes árkokba
hajították, illetve WC-papírnak használták őket, vagy
egyszerűen elégették. A kölnit garatra öntötték, mert azt
hitték, hogy vodka. A halat, hogy megmossák, leöblítették a
WC-kagylóban, és ha a hal eltűnt, bosszúból agyonverték a
háziakat.
Az
1948-ban teljhatalomra jutott, zsidók vezette Kommunista Párt
kétfrontos harcot vívott. Először is mindenkit, aki
bármennyire szembeszállt a bolsevizmussal,
fasisztának, „burzsuj”-nak, osztályidegennek, a „népi
demokrácia” ellenségének tekintett, akiket be kell börtönözni,
sőt ki kell végezni, másodszor a kereszténységet és az annak
elkötelezett nemzeti sajtót teljesen fel akarta számolni.
Ismeretes,
hogy Mindszentyt halálos ellenségének tekintette Rákosi
(Rosenfeld) Mátyás. Legszívesebben kivégeztette volna,
figyelmeztetve, hogy követőikre is ez vár.
Az
azonban már kevésbé ismeretes, hogy azért kerülte el a
kivégzést, mert miután Rákosi szándékáról értesült Franco
tábornok, tudatta Sztálinnal: ha Mindszentyt elteszik láb alól,
kivégezteti az összes spanyolországi kommunistát.
Ha
a kivégzést igen, a fizikai megleckéztetést mégsem kerülhette
el. Mindennél többet elárul a bolsevizmus természetéről, hogy
amikor az Andrássy út 60-ba került, egy partizán belerúgott, és
azt mondta neki: „Életem legboldogabb pillanata volt ez.”
Rákosi
fő támasza, az Andrássy út 60 új ura, Péter Gábor
(Eisenberger Benjamin) korántsem csak a nyilasokat kínoztatta,
hanem mindenkit, akinek elege lett a zsidó bolsevizmusból.
Élet-halál ura volt. Vitéz Málnási Ödön, a kiváló történész
így foglalta össze „Magyar Mártyrok” című könyvében, mi
zajlott az Andrássy út 60 pincéiben:
„A
tízezrével elfogott hazafiak 20 körme alá 10-10 gombostűt
vertek, s azután gumibottal összes körmeiket leverték,
lemanikűrözték. Vagy az áldozatot seprűnyélre kötve, talpával
lefelé fordítva, talpait órákon át gumibottal addig csépelték,
míg kétszeresére dagadt, aztán arra kényszerítették, hogy
vödör hideg vízben áztassa lábait. Vagy az áldozatról
lehúzták harisnyáit, szájába nyomták, hogy ne tudjon ordítani,
még egy gázálarcot is kötöttek rá hangfogónak, azután
hozzáfogtak a legkülönfélébb ’munkához’: nemi szervét
gumibottal cafatokra verték, vagy vékony üvegcsövet nyomtak
bele, és vaskalapáccsal addig verték, míg az üvegcső apró
szilánkonként belepréselődött. Az ilyen áldozat két év múlva
is sírt, ahányszor örökké gennyező nemi szervén vizelnie
kellett. (Rosenberg Ibolya vezette be ezt a kínzási módszert.)
Vagy az áldozat nemi szervét íróasztal fióknyílásba
tördelték. Vagy az áldozat nemi szervére 2-3 gumiforrasztó
sallert kötöttek, meggyújtották és így a nemi szervet teljesen
leégették. (Dr. Farkas Ferenc ügyvéden kipróbált módszer,
azután általános.) Ha nő volt az áldozat, akkor nemi szervét
addig döfködték gumibotokkal, míg véresen kifordult, az áldozat
hónapokon belül szörnyű kínok között meghalt. Vagy az
áldozatot hátrafektetve lekötötték, hasára vaslábos alá
patkányt kötöttek, a másik vaslábosba föléje égő parazsat
tettek, és így a patkányt arra késztették, hogy az áldozat
hasán keresztülfúrja magát és elmeneküljön a megsüléstől.
(Dr. Böhm Ferencen kipróbált módszer.) De a leggyakoribb az
volt, hogy az áldozatot nagyon sokan megrohanták, földre
gyömöszölték és végtagjaira állva, gumibotokkal csoportokban
váltva egymást, órákon keresztül addig csépelték, míg egész
teste, feje csupa seb és vér volt. Ilyen kínzások közben
egyedül a budapesti központjukban, az Andrássy út 60-ban
naponként legalább 30-40 halt borzalmas mártírhalált. Aki
életben maradt, gondolkodás nélkül aláírta az általuk előre
megfogalmazott jegyzőkönyvet, mert számára a mielőbbi
felakasztás megváltást jelentett a borzalmas kínzásoktól. Ha a
’népügyészségen’ eszébe jutott a kínzásokra hivatkozva
vallomását visszavonni, vagy ezt a csőcseléknek is legaljából
összeszedett népbíróság előtt merészelte megtenni, akkor
nyomban visszaadták ’pótnyomozás’- ra a politikai
rendőrségre, ahol újabb borzalmas kínzások után vállalta
önmaga ellen a hamis vallomást, hogy végre felakasszák. A
legtöbb áldozatnak legalább 50-100 zsidó meggyilkolását
kellett elismernie. Ha össze lehetett volna szedni ezen
jegyzőkönyveket, akkor kiderült volna, hogy Ábrahám óta egész
földünkön együttvéve sem élt annyi zsidó, mint amennyinek
meggyilkolását az ilyen tortúrákkal készült jegyzőkönyvek
számadatainak összegezéséből ki lehetett volna mutatni.”
A
magyarság tömegeinek fizikai megnyomorításával párhuzamosan
mindent megtett a bolsevizmus, hogy a Lenin által a „nép
ópiumá”-nak nevezett vallást kiirtsa. A nőket a
megerőszakolásuktól testével védő báró Apor Vilmos győri
püspök meggyilkolását követően főleg az ifjúsággal
foglalkozó világi- és szerzetespapokat üldözték (néhányukat,
mint Kun András minoritát és Kiss Szaléz hitoktatót elsők
között végezték ki). A kötelező hitoktatást eltörölték és
megfenyegették a gyermeküket hittanra járató szülőket. A
kipróbált, a lelkipásztorkodásban kimagasló egyéniségeket
lemondatták vagy száműzték, és helyükbe az úgynevezett
békepapok kerültek. Az egyházi ingóságok javát elkobozták.
Ugyanígy jártak el a szellemi életben is: közel 4700
„fasisztának, szovjetellenesnek, antidemokratikusnak”
bélyegzett sajtótermék tömeges megsemmisítését rendelték el.
Mindezzel
szembesülve azonnal feltűnhet valami, amiről még az önmagukat
nemzeti elkötelezettségűnek tekintő történészeink is
hallgatnak: a rendszer vezetésének zsidóarculata. Amin nincs mit
csodálkozni, hiszen a bolsevizmus bizonyult a zsidó világnézet
leghatásosabb kifejeződési formájának. Soha nem fogja megérteni
a kommunizmus természetét az, aki nem ismeri a Talmudot. A
kommunizmus gyökerei ugyanis nem Marx, Engels, Lenin vagy Trockij
írásaiban keresendők, hanem a Talmudban, a Kabbalában és
általában a rabbinikus irodalomban.
Így
mindjárt megérthetjük, miért a kor legmeghatározóbb
alakja Rákosi. Eredeti vezetékneve Rosenfeld.
1892. március 9-én született. Apja zsidó fűszeres. Előbb
Budapesten, majd Hamburgban és Londonban banki tanulmányokat
folytat. Az első világháború után az oroszok elfogják,
Szibériába száműzik, ahol kommunista lesz. Leninnel 1918-ban
találkozik először Szentpétervárott, aki megismerteti a
földalatti szervezkedés mesterségével.
Leninre
– akinek tanítómestere a szintén zsidó forradalmár
Dzserzsinszkij volt, aki szerint „a legfőbb feladat megölni
minden burzsujt!” – úgy néz fel, mint egy Istenre. 1919-ben
visszajön Budapestre. A Kommün bukása után Moszkvába, onnan
Ausztriába megy. Miután főnökével, Zinovjevvel összevesz, a
Komintern 1924-ben visszaküldi Magyarországra, hogy szervezze újjá
a Kommunista Pártot, de egyelőre titokban. Kilenc hónap múlva
szervezkedéséért letartóztatják, halálra ítélik, de a
halálos ítéletet végül nyolc és fél év börtönre
változtatják. 1935-ben újra bíróság elé kerül, ezúttal 40
kommunistaellenes magyar 1919-es kivégzése miatt, majd 1940.
október 30-án Horthy véglegesen kiengedi a rács mögül, cserébe
az 1849-ben a cári seregek zsákmányolta magyar honvédzászlók
visszaadásáért. Rákosi tehát újra Szovjet-Oroszországban
szervezkedik, ahonnan 1944 végén ismét Budapestre jön. Vezető
emberei is mind zsidók, mint Gerő Ernő. Eredeti vezetékneve
Singer. Mindenki iránt bizalmatlan, ravasz pártszervező. Szintén
zsidó Farkas Mihály (Wolf Izrael) honvédelmi miniszter, nem is
szólva a „főideológus”- ról, Révai Józsefről (Kahána
Mózes , a propagandaminiszterről.
Azonban
nemcsak a felső szinteken (a politikai vezetőrétegben, a
közigazgatásban vagy az egyetemi tanárokat kinevező
bizottságokban), hanem alsóbb szinteken is megfigyelhetővé vált
a zsidó térnyerés. Erre jó példa a már említett börtönvilág.
Amíg ugyanis Szovjet-Oroszországban többnyire csak a
parancskiadók voltak zsidók, szemben a parancsvégrehajtókkal
(akik így kijátszhatták és sokszor ki is játszották a
Moszkvából érkező parancsokat elítélt orosz nemzettestvéreik
javára), addig nálunk – legalábbis 1945 és 1956 között –
mindkettő. Hazánkban tehát még a verőlegények és az őrök
között is feltűnően sok volt a nemileg eltévelyedett, szadista
hajlamú zsidó. Gulágot megjárt honfitársaink a megmondhatói:
ha választaniuk kellett volna Szibéria vagy az Andrássy út 60.
között, akkor valószínűleg inkább Szibériát választották
volna.
1956
perdöntő előzménye tehát a felsoroltakon kívül a nagypolgárok
Hortobágyra való kitelepítéséért, a padláslesöprésekért, a
kulákok kifosztásáért, a kolhoz- és szovhozrendszer
erőltetéséért, a magyar mezőgazdaság és ipar szovjet mintára
való tönkretételéért egyaránt felelős zsidó bolsevizmus
volt, így a teljes igazság az, hogy népünk igenis ellene lázadt
fel.
A
forradalom hősei, a menetét késleltetők, tőle vonakodók és
árulói
A
kommunista-liberális történelemszemlélet két nagy hazugságot
ver a fejekbe. Először is azt, hogy 1956 „mindenkié”.
Másodszor azt, hogy csak azok voltak a forradalmárok, akik a
kommunista rendszer megreformálásáért küzdöttek, nem pedig
eltörléséért.
A
forradalom és szabadságharc szereplői azonban nem moshatók
egybe, mert messze nem volt „mindenkié”, mivel nem mindegy, ki
melyik barikád élén állt. A forradalom történéseivel
kapcsolatba kerülő személyeknek négy csoportját
különböztethetjük meg.
Az
első csoportba a forradalom hősei tartoznak, mindazok, akik
kezükben fegyverrel harcoltak a Rákosi-Gerô-Farkas-Révai
négyesfogat, majd a benyomuló szovjet csapatok ellen.
A
világ akkori legnagyobb hadseregét akarták kiverni hazánkból.
Ezzel kivívták a keresztény világ elismerését: nem véletlen,
hogy róluk és általuk népünkről XII. Piusz pápa a legnagyobb
csodálattal nyilatkozott. Többségük munkás volt. Ők fogtak
fegyvert legelőször, és csak utánuk az egyetemisták.
A
„reformkommunisták” (Pongrátz
Gergely bácsi személy szerint egy beszélgetésünk
alkalmával feltette nekem a kérdést: Ha vannak
reformkommunisták akkor vannak reformfasiszták is? – NIF szerk.)
szerint
ötvenhat igazi hősei nem a rendszer szellemiségét, hanem
gyakorlatát akarták megváltoztatni, ami persze fából vaskarika.
Ha valakiket, akkor a munkásokat lehetett legkevésbé
megtéveszteni. Ők nem reformokat akartak, vezetőváltásokat,
hanem a rendszer teljes felszámolását. Ezt fejezték ki zászlóik
felirataival is: „Ruszkik haza!”, „Többpártrendszert, szabad
választásokat!”, „Lengyelország utat mutat, kövessük a
magyar utat!”, „Bem apó és Kossuth népe, fogjunk össze, kéz
a kézben!”. Az sem igaz, hogy a munkástanácsok az „emberarcú
szocializmusért” szálltak síkra. A munkástanácsok különben
is csak a szovjet csapatok november 4-i bejövetele után alakultak
meg, így az október 23-án kirobbant harcokban nem vehettek részt,
arról nem is beszélve, hogy a „tanács” kifejezés érthetően
igen rossz szájízt keltett a felkelőkben, hiszen elegük volt az
ígéretekből, a tanácsokból. Tudták, hogy kommunistákkal
értelmetlen tanácskozni.
A
forradalmi hősök között elsők között említendő továbbá a
szellem erejével harcoló Mindszenty bíboros.
Leírhatatlan
hatással volt a tömegekre, katolikusokra és protestánsokra
egyaránt, de gyakran még a hit iránt közönyös emberekre is.
Azok, akik 1946-ban még Budapest egyik legszebb temploma, a Regnum
Marianum lebontásában vettek részt, hogy helyébe Sztálin
óriásszobra kerüljön, 1956-ban már hatására darabjaira zúzták
a „kőgeneralisszimus”-t, azt kiáltva: „A templomot akarjuk!
A Regnum Marianum-ot akarjuk!” Ötvenhatos forradalmi rádióbeszéde
felrázta népünket. Kijelentette: „Mi semlegesek vagyunk, mi az
orosz birodalomnak nem adunk okot a vérontásra. De nem merült-e
fel az orosz birodalom vezetőiben a gondolat, hogy sokkal jobban
fogjuk becsülni az orosz népet, ha nem igáz le bennünket? Csak
ellenséges népre szokott rátörni a megtámadott másik ország.
Mi most nem támadtuk meg Oroszországot.”
A
második csoportba a forradalom menetét késleltetők,
mindenekelőtt a „Petőfi Kör” irodalmárai tartoznak, élükön
Déry Tiborral és Háy Gyulával. Felfogásuk az volt, hogy „ha
valamit nem tudsz megakadályozni, akkor állj az élére”.
A
forradalom élére kívántak állni, de csak azért, hogy kifogják
a szelet a vitorlából. A felkelők határozott követeléseit
mérsékelni akarták. Követeléseik túlságosan általánosak,
így hatástalanok voltak. A forradalom leverése után ugyan
számosan börtönbe kerültek (Déry Tibor, Háy Gyula), de jóval
a kiszabott büntetési idő lejárta előtt kiszabadultak, hiszen
Kádár János tudta, hogy kuruckodásuk csak a valódi
forradalmárok megfékezését szolgálta. Történelmi szerepük
felnagyításáért a felelősség elsősorban a liberális
médiumokat terheli.
A
harmadik csoportba a forradalmi eseményekkel szemben vonakodók
tartoznak, elsősorban Nagy Imre és hívei.
A
nyugati történészek és újságírók többségének állításaival
szemben tény, hogy a több mint másfél évtizede szinte kizárólag
dicsőített Nagy Imre ifjúságától fogva szilárdan hitt a
kommunizmusban. Még a pártfegyelemben sem ismert pardont. Két
évtizeden át élt Szovjet-Oroszországban. Csupán annyiban
különbözött Rákosi-Rosenfeldtől, hogy nem moszkvai, hanem
jugoszláv – Titó-i – típusú kommunizmust akart. Vonakodva,
bizonytalankodva tett csak apró engedményeket a forradalmároknak.
Ezért nem véletlen például, hogy a győri felkelők vezére,
Szigethy Attila azzal fenyegetőzött, hogy ha nem ad engedményeket
a forradalmároknak, Budapestre jön és megdönti kormányát.
Ráadásul az engedményekről nem egyedül döntött, hanem
Mikojánnal vagy Szuszlovval egyeztetve, kivéve legutolsó lépését,
hazánknak a Varsói Szerződésből való kilépését és az
ENSz-hez való fordulását. Élete utolsó pillanatában valóban
végleg szakított Moszkvával, mert csalódott Andropovnak a
szovjet csapatok kivonulására tett ígéretében, így nem ismerte
el Kádárt miniszterelnöknek és nem mondott le, mindez azonban
nem változtat a a tényen: élete javát a kommunizmusnak áldozta,
ezért nem lehetett a forradalom vezéregyénisége.
Végül
a
negyedik csoportba a forradalom árulói tartoznak. A sor élén
Kádár (Csermanek) János áll,
aki
még a saját maga által átélt történelemből sem tanult,
például abból, hogy Rákosi (Rosenfeld) utasítására egyik
elvtársuk, Farkas Vlagyimir valaha az ő körmét is letépte és a
szájába vizelt. Közéjük tartozott ugyanakkor a korábban
népkutatásairól ismert Erdei Ferenc is, és mindazok, akik
október 23-a és november 4-e között ugyan a forradalom
támogatóinak tetették magukat, ám a szovjet csapatok bevonulása
után maguk is részt vettek a tömeges megtorlásban.
A
megtorlás módszerei, a megtorlók hovatartozása
Ha
az 1956-os forradalmunk és szabadságharcunk leveréséről
jelenleg rendelkezésünkre álló forrásokat tanulmányozzuk,
szembetűnő, hogy a régi, többnyire zsidó származású tisztek
és bírók mennyire kevesellték az akasztásokat. Marosán György
(„Buci Gyuri”) és Gerő Ernő az „ellenforradalmárok”
kemény megbüntetését követelték Kádártól. Rákosi
(Rosenfeld) pedig egyenesen odáig elment, hogy megpróbáljon
visszatérni a hatalomba. Miután azonban Budapesten csütörtököt
mondott ebbeli kísérlete, felkereste Hruscsovot, aki csak annyit
mondott neki: „Nézze Rákosi, Magyarországnak már volt tatár
kánja, török szultánja, Habsburg császára, de zsidó királya
még nem!”
Tény,
hogy az 1956-ot követő, az 1963-as kádári „amnesztia”
kihirdetéséig lezajlott akasztások, a sortüzek áldozatai
számának pontos megállapítása még várat magára. (Kéri Edit
„Kik lőttek 1956-ban a Kossuth téren?” című könyve
mindenesetre perdöntő tényadatokkal szolgál.) Az eddig feltárt
tények azt mutatják, hogy az 1956 utáni megtorlás az 1849 utáni
megtorlást összehasonlíthatatlanul felülmúlta. Amíg Kádár
János 1956. november 11-i és december 26-i rádióbeszédében
ünnepélyesen megígérte, hogy „egyetlen dolgozónak sem lehet
bántódása”, az október 23-án elkezdődött
tömegmegmozdulásokban való részvétele miatt, addig az 1957.
december 10-i MSZMP-határozat szerint az „osztályidegen,
deklasszált, huligán elemek” – valójában a forradalom hősei
– „semmiféle kíméletet nem érdemelnek”. Kádár ismét
hazudott, hiszen börtön vagy sortűz várta az elfogott
felkelőket.
Döbbenetes
példa a megtorlásra Hornyák Tibor dokumentumkötetének
(Ellenszélben 2. kötet. Bp. 1997.) egyik vallomása:
„Beszélgetést
folytatok Bucsai Imréné Marton Erzsébettel, akit Kádár-Marosán
vérbírósága, szörnyű megkínoztatás után, halálra ítélt
1956-os cselekményeiért.
A
Beszkártnál voltam kalauz, Budán a szépilonai kocsiszínben.
Október 26-án a Széna téri srácokkal együtt csatlakoztam Szabó
bácsi csapatához. Fő tevékenységem abból állt, hogy a már
megalakult kis csapattal bejelentésekre, illetve parancskérésre
volt ÁVH-soktól fegyvereket, lőszert és robbanóanyagot
gyűjtöttünk be, de olykor őket is. Egy alkalommal megbízást
kaptunk, hogy Pasaréti úti villájából hozzák be Marosán
Györgyöt, aki a jelentés szerint szervezkedik a forradalom ellen.
Mi nyolcan teherkocsira szálltunk és kimentünk a lakására.
Hogyan került sor a letartóztatására?
Úgy, hogy becsengettünk a lakásba, a felesége nyitott ajtót. Ő pedig a nappaliban állt és beszélgetett Nagy Dániel szomszédjával, aki szintén országgyűlési képviselő volt abban az időben. Közöltem vele, hogy letartóztatom és előállítjuk a Maros utcai parancsnokságra. Szó nélkül, szinte meghunyászkodva követtek bennünket mind a ketten. Bevittük őket a Maros utcába a volt ÁVH-s laktanyába. Én magam egyedül kísértem őket le a fogdáshoz, aki átvette tőlem őket, és ezzel az ügy a részemről befejeződött. Másnap azonban megtudtam, hogy reggel mind a kettőjüket a legkisebb bántalmazás nélkül hazaengedték. Bezzeg forradalmunk leverése után megint a régi Buci Gyuri volt! Írt egy könyvet és abban nem így írta meg a letartóztatása történetét.
Aztán hova sodorta az élet?
Brüsszelbe, ott kaptunk egy hat szobás lakást négyen nők, és onnan jártunk dolgozni egy termoszgyárba. Aztán 1957 márciusában, Kádár felhívására, aki kijelentette, hogy nyugodtan menjen haza, aki nem gyilkolt, a tésztát bevettem és hazajöttem. Másnap jelentkeztem a rendőrkapitányságon, ahonnan azzal küldtek el, hogy menjek és tegyem a dolgom. Ezt sokáig nem tehettem, mert 1957. augusztus 12-én értem jöttek egy nagy, lefüggönyözött autóval, és házkutatást tartottak, majd elvittek a hírhedt Gyorskocsi utcába.
Mivel vádolták?
A népi demokratikus államrend megdöntésére irányuló szervezkedés vezetésével.
Mit akartak kiszedni?
A Széna téren részt vevő katonatisztek nevét, rangját, hol találhatók, milyen kapcsolatban voltam velük, és hogy a Széna téren harcolókról, az ütközetekről, és a begyűjtéseimből mit tudok nekik elmondani?
Hogyan folytak le a kihallgatások?
Borzalmasak voltak! Volt ott két kihallgató tiszt, akik állandóan kínoztak, ütöttek, rúgtak, ahol értek, a hajamat tépték, olyannyira sikeresen, hogy a kihallgatások befejezése után nyomorék lettem, tönkreverték a vesémet-májamat, a nemi szervemet pedig szülésre örökre alkalmatlanná tették. Az egyik vallató egy gumibotot dugott a hüvelyembe és azt jobbra-balra forgatta, húzta, nyomta stb. A másik állandóan ordítva tette fel a különböző kérdéseit. „Ezt Marosánért!” – kiáltotta többször.
Mikor kezdődött a tárgyalása és milyen ítéletet kapott?
Erre majd azután válaszolok, ha előbb elmondom, hogy a gumibotos vallatás után mit tettek még velem. Elvittek a Mosonyi utcai rabkórházba. Ott egy raborvossal egészségügyinek mondott kaparást hajtottak végre rajtam, miközben le voltam szíjazva, lábaim felpolcolva s a két kínzómester kaparás közben folytatta a vallatást. Nemsokára kitűzték az első fokú tárgyalást, de azt azért kellett elhalasztani, mert agyon voltam verve és hordágyon mégsem akartak a bíróság elé fektetni. 1958. április 15-én, 17-én és 23- án tárgyaltak első fokon. Halálra ítéltek.
Hogyan fogadta a halálos ítéletet?
Ahogy a bírónak nevezett bérgyilkos kimondta, hogy halálra vagyok ítélve, egyszerűen nem tudtam felfogni.
Mi történt a másodfokú tárgyaláson?
Halálos ítéletemet 15 évi börtönre változtatták. A két tárgyalás között egy éjszakára visszavittek a Gyorskocsiba és ott őszültem meg reggelre.
Az ítéletben milyen cselekményeket fogalmaztak meg?
A többi között gyilkosságot, rablást, betöréses lopást. Ezekre a koholt szörnyűségekre tanúkról is gondoskodtak.
Végül hány évet töltött le a 15-ből?
Ítélet után Kalocsára a női börtönbe szállítottak. Olyan helyiségekben voltunk, ahol 16 ember számára csak egy vízcsap és egy vályú volt. Varrodában dolgoztunk, és megkezdték a politikai átnevelést. Sajnos, voltak közöttünk is olyanok, akik holmi kedvezményekért eladták magukat a belső elhárításnak (néhány cigaretta stb.), és vállalták a besúgó szerepét. Szabadulásomra az 1963-as úgynevezett ENSZ-amnesztiával került sor. Éppen most jöttem ki a kórházból huszonnegyedszer. A tüdőmön úgy elhatalmasodott a betegség, hogy csak minimális a légző felület. Tönkrementek a beleim, a veséim, a májam, az epém. Hallássérült lettem a sok veréstől, az egyensúlyozás szerve is sérült, ezért imbolygok sokat. A huszonnégy kórházi zárójelentésem egy agyhártya- és agyvelőgyulladást is kimutatott, és azt is, hogy a koponyámban baloldalt idegbénulások találhatók.
Milyen nyugdíjat kapnak a férjével?
A felét sem annak, amit a volt kínmesterek, Buci Gyuriról nem is szólva.”
Hogyan került sor a letartóztatására?
Úgy, hogy becsengettünk a lakásba, a felesége nyitott ajtót. Ő pedig a nappaliban állt és beszélgetett Nagy Dániel szomszédjával, aki szintén országgyűlési képviselő volt abban az időben. Közöltem vele, hogy letartóztatom és előállítjuk a Maros utcai parancsnokságra. Szó nélkül, szinte meghunyászkodva követtek bennünket mind a ketten. Bevittük őket a Maros utcába a volt ÁVH-s laktanyába. Én magam egyedül kísértem őket le a fogdáshoz, aki átvette tőlem őket, és ezzel az ügy a részemről befejeződött. Másnap azonban megtudtam, hogy reggel mind a kettőjüket a legkisebb bántalmazás nélkül hazaengedték. Bezzeg forradalmunk leverése után megint a régi Buci Gyuri volt! Írt egy könyvet és abban nem így írta meg a letartóztatása történetét.
Aztán hova sodorta az élet?
Brüsszelbe, ott kaptunk egy hat szobás lakást négyen nők, és onnan jártunk dolgozni egy termoszgyárba. Aztán 1957 márciusában, Kádár felhívására, aki kijelentette, hogy nyugodtan menjen haza, aki nem gyilkolt, a tésztát bevettem és hazajöttem. Másnap jelentkeztem a rendőrkapitányságon, ahonnan azzal küldtek el, hogy menjek és tegyem a dolgom. Ezt sokáig nem tehettem, mert 1957. augusztus 12-én értem jöttek egy nagy, lefüggönyözött autóval, és házkutatást tartottak, majd elvittek a hírhedt Gyorskocsi utcába.
Mivel vádolták?
A népi demokratikus államrend megdöntésére irányuló szervezkedés vezetésével.
Mit akartak kiszedni?
A Széna téren részt vevő katonatisztek nevét, rangját, hol találhatók, milyen kapcsolatban voltam velük, és hogy a Széna téren harcolókról, az ütközetekről, és a begyűjtéseimből mit tudok nekik elmondani?
Hogyan folytak le a kihallgatások?
Borzalmasak voltak! Volt ott két kihallgató tiszt, akik állandóan kínoztak, ütöttek, rúgtak, ahol értek, a hajamat tépték, olyannyira sikeresen, hogy a kihallgatások befejezése után nyomorék lettem, tönkreverték a vesémet-májamat, a nemi szervemet pedig szülésre örökre alkalmatlanná tették. Az egyik vallató egy gumibotot dugott a hüvelyembe és azt jobbra-balra forgatta, húzta, nyomta stb. A másik állandóan ordítva tette fel a különböző kérdéseit. „Ezt Marosánért!” – kiáltotta többször.
Mikor kezdődött a tárgyalása és milyen ítéletet kapott?
Erre majd azután válaszolok, ha előbb elmondom, hogy a gumibotos vallatás után mit tettek még velem. Elvittek a Mosonyi utcai rabkórházba. Ott egy raborvossal egészségügyinek mondott kaparást hajtottak végre rajtam, miközben le voltam szíjazva, lábaim felpolcolva s a két kínzómester kaparás közben folytatta a vallatást. Nemsokára kitűzték az első fokú tárgyalást, de azt azért kellett elhalasztani, mert agyon voltam verve és hordágyon mégsem akartak a bíróság elé fektetni. 1958. április 15-én, 17-én és 23- án tárgyaltak első fokon. Halálra ítéltek.
Hogyan fogadta a halálos ítéletet?
Ahogy a bírónak nevezett bérgyilkos kimondta, hogy halálra vagyok ítélve, egyszerűen nem tudtam felfogni.
Mi történt a másodfokú tárgyaláson?
Halálos ítéletemet 15 évi börtönre változtatták. A két tárgyalás között egy éjszakára visszavittek a Gyorskocsiba és ott őszültem meg reggelre.
Az ítéletben milyen cselekményeket fogalmaztak meg?
A többi között gyilkosságot, rablást, betöréses lopást. Ezekre a koholt szörnyűségekre tanúkról is gondoskodtak.
Végül hány évet töltött le a 15-ből?
Ítélet után Kalocsára a női börtönbe szállítottak. Olyan helyiségekben voltunk, ahol 16 ember számára csak egy vízcsap és egy vályú volt. Varrodában dolgoztunk, és megkezdték a politikai átnevelést. Sajnos, voltak közöttünk is olyanok, akik holmi kedvezményekért eladták magukat a belső elhárításnak (néhány cigaretta stb.), és vállalták a besúgó szerepét. Szabadulásomra az 1963-as úgynevezett ENSZ-amnesztiával került sor. Éppen most jöttem ki a kórházból huszonnegyedszer. A tüdőmön úgy elhatalmasodott a betegség, hogy csak minimális a légző felület. Tönkrementek a beleim, a veséim, a májam, az epém. Hallássérült lettem a sok veréstől, az egyensúlyozás szerve is sérült, ezért imbolygok sokat. A huszonnégy kórházi zárójelentésem egy agyhártya- és agyvelőgyulladást is kimutatott, és azt is, hogy a koponyámban baloldalt idegbénulások találhatók.
Milyen nyugdíjat kapnak a férjével?
A felét sem annak, amit a volt kínmesterek, Buci Gyuriról nem is szólva.”
Kádár
megtorlói között viszont már sokkal kevesebb zsidó szerepelt,
mint 1945 és 1956 között, ugyanis nem akart a pártvezetés még
egy felkelést a zsidó vezetés miatt. Tekintettel arra, hogy
azonosításuk és tetteik feltárása még folyamatban van, ezért
csak a teljesség igénye nélkül tudjuk őket kiemelni.
Apró
Antal szobafestő, majd a párt Központi Vezetőségének
tagja, miniszterelnök-helyettes, az Országgyűlés elnöke az
1956. október 24-ére virradó éjszakán tartott központi
vezetőségi pártülésen létrehozott Katonai Bizottság
elnökeként katonai diktatúrával akarta leverni a forradalmat,
Czinege Lajos és Hazai Jenő segítségével.
Balázsi Béla ÁVH-ezredes, egyik megszervezője volt a Nagy Imre-pernek. Kádárral is szembefordult. Zöldségárus lett, majd öngyilkos.
Barna Péter ÁVH-ügyész alezredes a Kossuth Tüzértiszti Iskola felügyelője, Budapesten a Gyorskocsi utcában 1959. szeptember 15-ig teljesített szolgálatot, és támogatta a véres megtorlás pereinek lebonyolítását. Ezt követően egyetemi tanár lett.
Betlen (Bettelheim) Oszkár villanyszerelő, a Szabad Nép szerkesztője fegyverrel harcolt a forradalmárok ellen, védve a Központi Vezetőség székházát.
Biszku Béla lakatos segéd, belügyminiszter felügyelte az összes fegyveres testületet, így minden letartóztatás, kínzás elrendeléséért felelős! Ezért a minisztertanács elnökhelyettese lett.
Czinege Lajos kovácssegéd, honvédelmi miniszter 1956. október 23-án a párt katonai bizottságának lett a tagja. A Honvédelmi Minisztérium Politikai Főcsoportjának helyettesével, Hídvégi Ferenccel, Uszta Gyulával és Apró Antallal katonai puccsal akarta megkaparintani a hatalmat. 1957 januárjától a Munkásőrség megszervezője. Pufajkás. Felelős valamennyi kínzásért és kivégzésért.
Csendes Károly igazságügyi minisztériumi főosztályvezető, a legfőbb ügyész helyettese
1956 után szintén felelős a megtorlásokért.
Csillag (Stern) Géza gépészmérnök, vállalati igazgató kivette részét a megtorlásból és a Munkásőrség megszervezéséből.
Dapsi Károly borbély, kerületi párttitkár, gyárigazgató a Néphadsereg MSzMP Intéző
Bizottságának elnökeként tevékenyen részt vett a forradalom leverésében. Jutalmul vezérőrnagy, később azonban kegyvesztett lett.
Garasin Rudolf nyomdász, Cseka-tiszt, ÁVH-ezredes 1956-ban még irányította a büntetés-végrehajtás fegyveres testületét, így tudta nélkül aligha kerülhetett sor tűzparancs kiadására, amikor a Parlament környéki épületeket ostromolták.
Gyurkó Lajos pék, vezérőrnagy Tiszakécskén sortüzet nyitott a tömegre. A kecskeméti cigánynegyedben megbúvó 60-80 felkelőre is tüzet nyitott.
Hazai Jenő géplakatos, pártmunkás is katonai puccsal akarta átvenni a hatalmat.
Horn Gyula a budapesti Kerepesi úti laktanyában, a Budapesti Rendőrfőkapitányság „Hunyadi János” karhatalmi zászlóaljának tagja, vagyis pufajkás lett. Fővárosunkban a Nyugati téri sortűz parancs kiadója volt.
Ilku Pál tanító, művelődési miniszter felelős a törvényszékek halálos ítéleteiért, a rögtönítélő bíróságok döntéseiért.
Marosán György péksegéd, államminiszter felelős a salgótarjáni sortűzért, amelynek 131 halálos áldozata és kétszer annyi sebesültje volt.
Pap János vegyésztechnikus, belügyminiszter felelős többek között Brusznyai Árpád bölcsész kivégzéséért.
Pető (Richtmann) László a Munkásőrség tagjaként vett részt a forradalmárok megkínzásában.
Rajnai Sándor kötőszövő, ÁVH-alezredes, diplomatakészítette az első megtorlási listát, amelynek alapján megkezdődött a forradalom vezetőinek letartóztatása. Ő tartóztatta le a romániai őrizetben lévő Nagy Imrét és szállíttatta Budapestre. Őt bízták meg végül a Nagy Imre-per felügyeletével.
Sós (Sternberg) György rendőr vezérőrnagy részt vett a forradalmárok letartóztatásában, és nyilvántartásba vett 8000 Nyugatról hazatért budapesti lakost, és ügynököket telepített közéjük. Csak 1961-ben 111 ember ellen foganatosított rendőrhatósági intézkedést. 105-öt őrizetbe is vettek.
Sucin József vasesztergályos, ezredes, politikai tiszt 131 forradalmár sortűz okozta halálért felelős.
Zoltai Gusztáv (Zucker Gerzson) munkásőr a kecskeméti repülőtér őrszázadában teljesített szolgálatot tizedesként, majd 1968-tól 1976-ig Komlós János ávós tiszt művészeti titkára volt, 1991-től köztudomásúan a Mazsihisz (Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége) igazgatója.
Balázsi Béla ÁVH-ezredes, egyik megszervezője volt a Nagy Imre-pernek. Kádárral is szembefordult. Zöldségárus lett, majd öngyilkos.
Barna Péter ÁVH-ügyész alezredes a Kossuth Tüzértiszti Iskola felügyelője, Budapesten a Gyorskocsi utcában 1959. szeptember 15-ig teljesített szolgálatot, és támogatta a véres megtorlás pereinek lebonyolítását. Ezt követően egyetemi tanár lett.
Betlen (Bettelheim) Oszkár villanyszerelő, a Szabad Nép szerkesztője fegyverrel harcolt a forradalmárok ellen, védve a Központi Vezetőség székházát.
Biszku Béla lakatos segéd, belügyminiszter felügyelte az összes fegyveres testületet, így minden letartóztatás, kínzás elrendeléséért felelős! Ezért a minisztertanács elnökhelyettese lett.
Czinege Lajos kovácssegéd, honvédelmi miniszter 1956. október 23-án a párt katonai bizottságának lett a tagja. A Honvédelmi Minisztérium Politikai Főcsoportjának helyettesével, Hídvégi Ferenccel, Uszta Gyulával és Apró Antallal katonai puccsal akarta megkaparintani a hatalmat. 1957 januárjától a Munkásőrség megszervezője. Pufajkás. Felelős valamennyi kínzásért és kivégzésért.
Csendes Károly igazságügyi minisztériumi főosztályvezető, a legfőbb ügyész helyettese
1956 után szintén felelős a megtorlásokért.
Csillag (Stern) Géza gépészmérnök, vállalati igazgató kivette részét a megtorlásból és a Munkásőrség megszervezéséből.
Dapsi Károly borbély, kerületi párttitkár, gyárigazgató a Néphadsereg MSzMP Intéző
Bizottságának elnökeként tevékenyen részt vett a forradalom leverésében. Jutalmul vezérőrnagy, később azonban kegyvesztett lett.
Garasin Rudolf nyomdász, Cseka-tiszt, ÁVH-ezredes 1956-ban még irányította a büntetés-végrehajtás fegyveres testületét, így tudta nélkül aligha kerülhetett sor tűzparancs kiadására, amikor a Parlament környéki épületeket ostromolták.
Gyurkó Lajos pék, vezérőrnagy Tiszakécskén sortüzet nyitott a tömegre. A kecskeméti cigánynegyedben megbúvó 60-80 felkelőre is tüzet nyitott.
Hazai Jenő géplakatos, pártmunkás is katonai puccsal akarta átvenni a hatalmat.
Horn Gyula a budapesti Kerepesi úti laktanyában, a Budapesti Rendőrfőkapitányság „Hunyadi János” karhatalmi zászlóaljának tagja, vagyis pufajkás lett. Fővárosunkban a Nyugati téri sortűz parancs kiadója volt.
Ilku Pál tanító, művelődési miniszter felelős a törvényszékek halálos ítéleteiért, a rögtönítélő bíróságok döntéseiért.
Marosán György péksegéd, államminiszter felelős a salgótarjáni sortűzért, amelynek 131 halálos áldozata és kétszer annyi sebesültje volt.
Pap János vegyésztechnikus, belügyminiszter felelős többek között Brusznyai Árpád bölcsész kivégzéséért.
Pető (Richtmann) László a Munkásőrség tagjaként vett részt a forradalmárok megkínzásában.
Rajnai Sándor kötőszövő, ÁVH-alezredes, diplomatakészítette az első megtorlási listát, amelynek alapján megkezdődött a forradalom vezetőinek letartóztatása. Ő tartóztatta le a romániai őrizetben lévő Nagy Imrét és szállíttatta Budapestre. Őt bízták meg végül a Nagy Imre-per felügyeletével.
Sós (Sternberg) György rendőr vezérőrnagy részt vett a forradalmárok letartóztatásában, és nyilvántartásba vett 8000 Nyugatról hazatért budapesti lakost, és ügynököket telepített közéjük. Csak 1961-ben 111 ember ellen foganatosított rendőrhatósági intézkedést. 105-öt őrizetbe is vettek.
Sucin József vasesztergályos, ezredes, politikai tiszt 131 forradalmár sortűz okozta halálért felelős.
Zoltai Gusztáv (Zucker Gerzson) munkásőr a kecskeméti repülőtér őrszázadában teljesített szolgálatot tizedesként, majd 1968-tól 1976-ig Komlós János ávós tiszt művészeti titkára volt, 1991-től köztudomásúan a Mazsihisz (Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége) igazgatója.
A
Kádár-világ igazi következménye a teljes tudatleépítés volt
Az
1963-as amnesztia kihirdetését követően a bebörtönzéseket és
a kivégzéseket a magyarság millióinak teljes tudatleépítése
váltotta fel, 1956 következetesen ellenforradalomnak nevezése,
cionista vezényletre. Történelmünk addigi legsötétebb korszaka
következett, és az általa okozott lélekirtás, szellemrombolás
ezerszer veszedelmesebbnek bizonyult a gazdasági nyomornál:
sokaknak már nem a körmét tépték le, hanem munkájuk eredményét
rabolták el.
Az
alábbi névtelen korabeli röpirat akasztófahumoránál aligha
jellemezhetnénk találóbban az 1956 megálmodott Magyarországot
keresztre feszítő Kádár-világ feslettségét:
A
szocializmus hét csodája:
1. Mindenkinek volt biztos munkahelye.
2. Bár mindenkinek volt munkája, mégsem tett senki semmit.
3. Bár semmittevéssel telt az idő, mégis minden terv 100 % felett teljesült.
4. Bár a gazdaság terv szerint fejlődött, mégis minden fontos dolog hiánycikk volt.
5. Bár semmit sem lehetett kapni, mégis mindenkinek megvolt mindene.
6. Bár elvileg megvolt minden, mégis mindenki lopott.
7. Bár minden mozgathatót loptak, mégsem volt soha leltárhiány.
1. Mindenkinek volt biztos munkahelye.
2. Bár mindenkinek volt munkája, mégsem tett senki semmit.
3. Bár semmittevéssel telt az idő, mégis minden terv 100 % felett teljesült.
4. Bár a gazdaság terv szerint fejlődött, mégis minden fontos dolog hiánycikk volt.
5. Bár semmit sem lehetett kapni, mégis mindenkinek megvolt mindene.
6. Bár elvileg megvolt minden, mégis mindenki lopott.
7. Bár minden mozgathatót loptak, mégsem volt soha leltárhiány.
Forrás: https://1magyarember.wordpress.com
Nemzeti
InternetFigyelő (NIF)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése