Menekült
konteók
Az
idei nyár kétségkívül legnagyobb visszhangot kiváltott, bel- és
külpolitikai vonatkozásokkal bőven rendelkező eseménysorozata a
„harmadik világból” Európába induló (és érkező)
menekültek (más megfogalmazásban: illegális
bevándorlók)
története. Nem kellett sok idő, hogy kiderüljön: hazánk nem
csak a tízmillió labdarúgásszakértő, halászlé-expert és
közgazdász országa, hanem az idegenrendészeké és
terrorelhárítási szakembereké is. A körülbelül 15 évvel
ezelőtti „szőrtelenített vagy szőrös” dichotómia, illetve a
2002-es parlamenti választások óta nem volt olyan téma, amely
ennyire megosztotta volna az ország közvéleményét (felkészül:
a 2024-es olimpia).
Mint
minden hasonló esetben, a konteósok most is mozgósították
szellemi energiáikat, s jól képzett virtuális szörferekként
meglovagolva a sokszázezer fős menekülthullámot (micsoda költői
kép, milyen nagyszerű metafora!) számos nagyszerű teóriát
röpítettek világgá, a sokéves átlagnál is jobb időt futó
politikusok, valamint ezek tanácsadóinak hathatós támogatásával.
Bennünket
azonban ma (a francia forradalom évfordulóján) elsősorban a
történések összeesküvés-elméleti része érdekel. Szép
sorban elővesszük a legelterjedtebb menekült-toposzokat, s noha
nem lesz egyszerű, megpróbálunk konteótudományi alapon egy kis
rendet tenni ebben a kérdésben, felsorakoztatva a pro és a kontra
érveket. A tutit most sem fogjuk megmondani, de hogy lesz egy kis
vita, abban szinte biztosak vagyunk (és előre örülünk is neki).
A
téma komplexitása lehetetlenné teszi, hogy minden aspektust
alaposan elemezzünk, de a legfontosabb kérdések szerinti
csoportosítás talán ad egy kis mankót a majdani kommentekhez.
1.) Kik gerjesztik és finanszírozzák a menekültáradatot?
A
kérdés abszolút jogos és ésszerű (avagy szeptembertől
ismét: észszerű).
Az illegális migrációval foglalkozó szakemberek mellett maguk a
menekültek egy része is beszámolt arról, hogy a főként
Észak-Afrikából, Szíriából vagy Afganisztánból indulók
fejenként gyakran sok ezer dollárnak megfelelő összeget fizetnek
ki a szervezett embercsempészeknek
azért, hogy ezek a biztonságos Európába juttassák őket. Na és
honnan van ezeknek a szerencsétleneknek több ezer dollárjuk,
amikor zömében olyan országokból érkeznek, ahol az átlagos éves
jövedelem nem éri el az ezer dollárt? Kik szervezik, támogatják
és irányítják őket, kik biztosítják számukra a logisztikát?
A
gyanakvóknak csuklóból megvan a válaszuk, sőt: a válaszaik. Az
állami gyanúsítottak között az USA éppúgy megtalálható, mint
Izrael, Oroszország vagy Törökország, de az ISIS és az Új
Világrend megteremtéséről
álmodozó szabadkőművesek és/vagy illuminátusok sem
úszták meg a célkeresztbe kerülést. Vegyük akkor sorra a
fontosabb (és
valószínűbbnek tűnő szereplőket).
1.1.) Az USA
Amerika
már a kezdet kezdete, az ötvenes évek óta gyanakodva figyelte az
egyre terebélyesedő európai integrációt, s ahogy az Unió egyre
több államot nyert meg magának, Washington egyre idegesebb lett.
Nem csoda: az Egyesült Államok jelenlegi egyetlen potenciális
gazdasági vetélytársa az EU, a dollárnak pedig az euró.
Kínát és a jüant most hagyjuk. Egyrészt ők még jól elvannak ott, a messzi Ázsiában, másrészt nekik még úgy 30-50 évre szükségük van, hogy a kifogyhatatlannak tűnő, olcsó munkaerő fegyverén kívül technológiában és kutatás-fejlesztésben is felvegyék a versenyt a Nyugattal.
Szóval
az USA elérkezettnek látta az időt arra, hogy az iszlám világban
már régóta érlelődő (részben az általuk előidézett)
feszültségeket kihasználva bevigyen egy
gyomrost az öreg kontinensnek. CIA-ügynökök százait szabadította
rá a forrongó régiókra, humanitárius szervezetek álcáján
keresztül dollár-százmilliókat, milliárdokat osztott szét a
nyomorgók között, fedőcégek közreműködésével logisztikai
támogatást (például hajókat) biztosított a szállításukhoz,
kihasználta az amerikai zsoldban lévő helyi szervezők és
véleményvezérek befolyását a közéletben, a sajtóban és a
suttogó propaganda területén, Európa felé irányítva a
tömegeket. A céljukat máris elérték: Brüsszel teljesen
zavarodottnak tűnik (persze sose a határozottságról és a gyors
döntéseiről volt híres), a tagállamok között újabb széthúzás
mutatkozik, s a görög válság, továbbá az egyre markánsabb brit
különutasság (amelyek hátterében ugyancsak feltűnik a
csillagos-sávos lobogó elmosódott körvonala) még rátett egy-egy
lapáttal a helyzetre. Nézzük csak meg a dollár/euró
keresztárfolyam alakulását az elmúlt hónapokban, s máris megvan
a válasz az alapkérdésre: kinek is használt mindez?
Ellenérv: csak
egy biztonságpolitikai analfabéta tételezheti fel az USA-ról,
hogy hajlandó lenne több milliárd dollárt arra
áldozni, hogy legjelentősebb történelmi és ideológiai
szövetségesét, a saját kulturális és civilizációs
gyökereit jelentő Európát (benne az amerikaiak által kitalált
és vezetett NATO 24 tagjával) szándékosan és előre kitervel
módon ilyen kihívás elé állítja. 2014-ben az USA-EU
kereskedelmi mérleg (amerikai nézőpontból) 142
milliárd dolláros
negatívumot (passzívumot) mutatott, amit egy gyengülő európai
gazdaság (gyk. az olcsóbb euró) csak tovább ronthat, hiszen ebben
az esetben az európaiak kevesebb amerikai terméket fognak
vásárolni, mert az drágább lesz. Ráadásul egy gyengülő Európa
egyúttal egy relatíve erősebb Oroszországot is jelent, márpedig
ez úgy hiányzik az USA-nak, mint Budaházy Györgynek a Budapest
Pride.
1.2.) Izrael/Moszad
Naná,
hogy a zsidók állnak az egész mögött. Három legyet ütnek egy
csapásra: szomszédságukban megszabadulnak egy csomó arabtól
(csak Szíriából kétmillió ember távozott, márpedig a
palesztinokon kívül ez az ország
a zsidó állam talán legengesztelhetetlenebb szomszédja), új
témát adnak az antiszemita európai szélsőjobbnak (akik lassan
már jobban fogják utálni a muszlimokat, mint őket), s
harmadsorban pedig tesznek egy óriási szívességet nagy
szövetségesüknek, Amerikának (lásd az előző alpont
levezetését).
Ellenérv: azt
feltételezni egy nyolcmilliós ország körülbelül 1200 fős
titkosszolgálatáról, hogy képes kidolgozni, megszervezni,
lebonyolítani és főleg pénzelni egy ekkora szabású titkos
műveletet, amely Marokkótól Afganisztánig mintegy tucatnyi
országot érintve több, mint kilencezer kilométeres frontvonalon
át húzódik, s a bruttó hazai termék kábé egy százalékába
kerül hat hónap alatt, amit el is tudnak tüntetni a kíváncsi
szemek elől – nos, ennek hallatán még Herzl Tivadar is büszkén
kihúzná magát.
1.3.) Törökország
A
törököknek teleszaladt a zsákjuk egy csomó dologgal. Elegük van
például abból, hogy az EU évtizedek óta hitegeti
őket a csatlakozási kérelmük pozitív elbírálásával, de
mindez jórészt a szavak szintjén maradt (Törökország 1987-ben
kérelmezte az akkor még Európai Közösségekbe történő
bebocsájtását, 2005 óta tárgyalnak kisebb-nagyobb intenzitással
Brüsszellel). Elegük van a folyamatos, főleg emberi jogi
kioktatásokból, s mostanra betelt az ankarai pohár. Török
területen, a 75 milliós országban több, mint kétmillió (!)
menekült él, akiknek csak az alap-élelmiszerekkel és minimális
tisztálkodási szerekkel történő ellátása évente kétmilliárd
dollárjába kerül Erdoganéknak, miközben ugyanezen idő alatt az
500 milliós Európai Unió összesen kétszázezer menedékkérőt
fogadott be. A
törököknek van elég bajuk a saját kurdjaikkal, s elérkezettnek
látták az időt a menekültek diszkrét „átirányítására”.
Hadd szívjanak most már az európaiak is egy komolyabbat, ha már
olyan nagy a pofájuk és olyan fejlett a jogérzékük –
gondolhatták az ankarai Ak Saray-ban (Fehér Palota, a török
elnöki rezidencia).
Ellenérv: az
ENSZ Menekültügyi Főbiztossága (UNHCR), az EU, valamint a
nemzetközi humanitárius szervezetek elég komolyan kiveszik a
részüket a Törökországban tartózkodó menekültekről történő
gondoskodásból (csak az elmúlt 12 hónapban félmilliárd
dollárt csengettek
ki), ráadásul az összes ilyen táborban nyüzsögnek az UNHCR
emberei, valamint a nyugatiak hírszerzői és terrorelhárítói,
úgyhogy nagyon nehéz lenne egy ilyen gigantikus műveletet úgy
megszervezni, hogy senkinek ne tűnjön fel. Erdogan meg azért azzal
is tisztában van, hogy ha egy ilyen kiderül, Dzsibuti és Banglades
is hamarabb fog csatlakozni az Unióhoz, mint ők.
1.4.) Oroszország
A
szénhidrogének világpiaci árának zuhanásával Putyin
roppant kellemetlen helyzetbe került, hiszen elég nehezen
(konkrétan: sehogy sem) tudja pótolni az orosz államkasszából így
kieső tetemes bevételeket, amelyek jó részét már előre
elköltötte (hogy úgy mondjam: előre ivott a medve bőrére). A
kekeckedő Unióval amúgy is elég sok baja volt az utóbbi időben,
gondoljunk itt a krími vagy a Donbassz-események negatív európai
visszhangjaira. Vlagyimir Vlagyimirovics tehát mozgósította a
nemes KGB-emlőkön nevelkedett SZVR-állományt, hiszen minél
rosszabb Európának, annál jobb Oroszországnak. Első körben
tehát a meglévő közel-keleti és észak-afrikai kapcsolataikon
keresztül felheccelték azt a pár százezer menekülni kívánót,
hogy ostromolják meg az Unió déli határait, de a java csak most
következik: ha a moszkvai nemzetbiztonsági tanácsadók tervei
beválnak, néhány hónap múlva Ukrajnából várható a minden
eddiginél combosabb menekülthullám. S
csak mondom: elég kínos lesz a kárpátaljai magyaroknak azt
mondani, hogy ha Magyarországra jönnek, nem vehetik el a magyarok
munkáját, vagy azt, hogy takarodjanak vissza, mert ez nem az ő
hazájuk. Ráadásul az ungváriak, munkácsiak, nagyszőlősiek és
beregszásziak zöme nem tranzit-szándékkal érkezik majd, mint a
mostani afgánok, szírek vagy líbiaiak, hanem itt akarnak majd
letelepedni, elvégre magyarok, és sokan már állampolgársággal
is rendelkeznek.
Ellenérv: Putyinra
(és stábjára) mindent el lehet mondani, de azt nem, hogy ne
tudnának számolni. Egy megroppanó Európa nem lehet Oroszország
érdeke, hiszen az Unió az oroszok legfontosabb befektetője (az
oroszországi külföldi befektetések 75%-a uniós
államból érkezik) és termékeik fő vásárlója: 2014-ben az
EU 182
milliárd euróért
vásárolt orosz terméket (főleg kőolajat és földgázt),
ugyanakkor csak 103
milliárd euróért
adott el különféle árucikkeket Moszkvának (elsősorban gépipari
termékeket, vegyiárut, mezőgazdasági termékeket és
gyógyszereket). Ha minden kötél szakad, a mostani nyomott árakon
Európa be tudja szerezni a szükséges nyersanyagokat más piacokról
(Közel-Kelet, északi-tengeri gázmezők, európai palagáz), míg
az oroszok nem fogják tudni másnak eladni a saját cuccot
(szállítási kapacitás hiánya más irányokba), tehát nem lesz
pénzük például élelmezni a lakosságukat, vagy korszerűsíteni
iparuk egyre öregedő gépparkját.
1.5.) Az ISIS
A
fél Európát is magába foglaló, szélsőségesen iszlám alapokon
nyugvó kalifátus megálmodóinak terve egyértelműen az Unió
végzetes meggyengítése és a földrész (zsidó-keresztény
alapokon nyugvó) kultúrkörének megsemmisítése. És van-e erre
hatékonyabb módszer, mint ráereszteni a kontinensre milliónyi (90
százalékban muzulmán
vallású) menekültet? Az ISIS jól tudja, hogy Európa nem engedhet
meg magának radikális védekezési formákat, hiszen ezekkel saját,
számtalanszor hangsúlyozott erkölcsi alapjait semmisítené meg.
Összeurópai haderő akkor sem lőhetne például menekülteket
szállító hajókra, ha lenne ilyen, uniós nemzetállam pedig azért
nem tehetne ilyet, mert abban a pillanatban kiiratkozna a klubból, s
azonnali hatállyal a teljes kiközösítés lenne az osztályrésze,
ennek minden (politikai, gazdasági és pénzügyi) következményével
együtt.
Ellenérv: az
ISIS erejét és befolyását rendszeresen és jelentősen
túldimenzionálják az európai sajtóban, egy-egy iraki település
általuk történt (jórészt ideiglenes) elfoglalását pedig
már-már Lengyelország nácik általi 1939-es lerohanásához
hasonlítják. Kétségkívül tudnak fejtörést okozni, de sem
szervezetileg, sem személyi állományilag, sem
logisztikailag nem alkalmasak stratégiai célok megvalósítására.
Akármilyen erőszakosan is próbálják elhitetni a világgal (és
önmagukkal), hogy globális lehetőségeik vannak, sokak szerint
valójában nem többek, mint egy regionális terrorcsoport, néhány
tízezer vallási fanatikussal, akiket egy összehangolt és
koncentrált, néhány hetes, jól megtervezett, katonai és
titkosszolgálati együttműködésben lezavart akciósorozat a
helyére tudna tenni. Hogy ez miért késik, na az a konteó.
1.6.) Önerő
Nincs
itt semmiféle hátsó hatalom és gonosz szándék. Minden pohár
betelik egyszer, s a (polgár)háborúk, törzsi villongások és
egyéb fegyveres konfliktusok miatt szülőföldjükről távozni
kényszerült milliók 2015-re jutottak el arra a pontra, hogy nem
elégednek meg egykori hazájuk közvetlen szomszédságának
viszonylagos biztonságával, hanem továbbállnak dúsabb legelők
és gazdagabb vadászmezők felé. Törökország
betelt, Afganisztánban
és Irakban továbbra sincs se nyugalom, se béke, Észak-Afrikában
egyre kétségbeejtőbb a helyzet, Fekete-Afrikáról meg jobb nem is
beszélni. Ezekről a helyekről nézve Európa tényleg a minden
világok legjobbika, nem csoda hát, hogy ennyien próbálnak
szerencsét mifelénk, lehetőleg még a tél beköszönte előtt.
Mindez előre látható volt, s hogy az európai kormányokat
állítólag felkészületlenül érte, az csak őket (és
titkosszolgálataikat, valamint külpolitikai és nemzetbiztonsági
szakértőiket) minősíti.
2.) Menekülthullám és terrorizmus
Az
elmúlt hónapokban számtalan helyen olvashattuk, hogy a
közel-keleti terrorcsoportok (kiemelten az ISIS) a menekültek közé
keverik a saját embereiket, akik így bejutnak az Unióba,
menekült-státuszt szereznek, majd ezt kihasználva (öngyilkos vagy
nem-öngyilkos) merényleteket fognak végrehajtani, illetve további
merénylőket toboroznak az elkeseredett illegális migránsok
között, tűzbe és vérbeborítva
kontinensünket. Önjelölt biztonságpolitikai szakértők,
levitézlett titkosszolgák és „nevük elhallgatását kérő, a
területet jól ismerő” terrorelhárítási profik hívják fel a
figyelmet a menekültek nemzet- és közbiztonsági szűrésének
fontosságára, minden afgán kecskepásztorban és négygyerekes
szír családanyában önrobbantó terroristát szimatolva. Nem
szeretnék hosszan vitatkozni ezekkel az urakkal, én is jobban érzem
magam, ha a biztonságomért felelős szervek ott vannak a szeren,
ezért csak röviden ellenérvelek.
Képzeljük
magunkat egy pillanatra Abu
Bakr al-Bagdadinak és
ezzel párhuzamosan hívjuk a józan észt segítségül: az alábbi
két verzió közül válasszuk ki a nekünk (mondom:
Abu Bakr al-Bagdadinak) inkább megfelelőt. Kiválasztom a
legmegbízhatóbb, legfanatikusabb és legjobban okosabb embereimet,
akiket Európába akarok küldeni merényletek elkövetése céljából.
Mit teszek?
a.) Ötszáz
további ember közé vegyítve valamikor áprilisban felrakom őket
egy rozoga, minden eresztékében recsegő-ropogó, amúgy kétszáz
személy befogadására alkalmas hajóra és nekieresztem a
Földközi-tengernek, majd imádkozom, hogy lehetőleg ne süllyedjen
el. Az
emberem nagy nehezen partot ér Lampedusán (vagy valamelyik görög
szigeten), ahol az olasz/hellén bevándorlási tisztviselők
ujjnyomatot vesznek tőle, kihallgatják, a lehetőségekhez képest
leellenőrzik, lefotózzák, majd vagy táborba zárják, vagy (ha
legalább közepesen ügyes) lelép és továbbmegy a kontinens
belseje felé (május). Esetleg Macedónia és Szerbia érintésével
hetek múlva, több száz kilométerrel a lábaiban és a foszladozó
cipőjében elérkezik Magyarországra, a vendégszeretetükről
híres rendőrök és fociszurkolók hazájába. Itt (június)
megismétlődik (vagy elkezdődik) a regisztrációs
procedúra, kicsit megdobálják rohadt zöldséggel, esetleg
hashajtós teát kap, a taxisok jól lehúzzák, majd a rendőrök
becsukják és várhatja további sorsáról a döntést, mialatt
magában százszor elátkozta az ISIS-t, al-Bagdadit és az egész
pereputtyát. Ha minden jól megy, átcsusszan a magyar-osztrák
határon és úgy július elején már Németországban is lehet,
ahol lefogyva, megviselve, érvényes iratok nélkül elkezdi
szervezni a merényletet, mialatt fotója és biometrikus azonosítói
már úgy tíz különféle adatbázisban szerepelnek.
b.) Kiválasztok
egy Európából érkezett, uniós (francia, brit, belga, holland,
német, dán, stb.) útlevéllel születése óta rendelkező, az
adott nyelvet anyanyelvi szinten beszélő muszlimot, amilyenből
több száz áll a rendelkezésemre (néhány 2013-as szám itt
alul). Eligazítom, kiképzem
(két hét) és egy kis kerülővel (mondjuk Kairón vagy Sharm
el-Sheiken keresztül, a nyaralásról hazatérő honfitársai
között) visszaküldöm Párizsba, Londonba vagy Brüsszelbe, ahol
elkezdheti a szervezést.
Amúgy
meg lehet, hogy az eleve Európában élő rajongóim közül
választanék, van belőlük elég (lásd Charlie Hebdo).
Oké,
szándékosan leegyszerűsítettem, de akkor is: te melyik
forgatókönyvet választanád?
3.) A menekültek és a bűnözés
Vannak
olyan honfitársaink, akik nem azért menekült-ellenesek, mert az
általuk képviselt terrorveszélytől tartanak, hanem azért, mert
egyéb súlyos, köztörvényes bűncselekmények elkövetését
vizionálják.
3.1.) A menekült-ellenesek
Az
isten tudja, milyen sötét vidékekről idetévedt emberek egészen
más kultúrával, szokásokkal, hagyományokkal rendelkeznek, mint
mi. Valamennyien hallottunk már a nők alárendelt
szerepéről az iszlám társadalmakban, arról, hogy gyakorlatilag
tárgyként, használati eszközként kezelik őket. Szaúd-Arábiában
például nem kaphatnak jogosítványt, több arab országban
gyereklányokkal köthetnek házasságot, ráadásul még mindig
dívik a többnejűség, s mindannyian értesültünk a tömeges
erőszakolásokról, láttunk videókat a nyilvános, brutális
kivégzésekről, korbácsolásokról, csonkításokról.
Na
erre nincs semmi szükség! Európa (és benne Magyarország) egy
keresztény alapokon nyugvó társadalom, amelytől
évszázadok óta idegen az efféle gyakorlat. Még csak az hiányzik,
hogy tömegesen befogadjuk őket és húsz év múlva a katolikus
templomok bezárást követeljék, párhuzamosan
a saria bevezetésével.
Sokat
lehet olvasni a közegészségügyi kockázatokról is, amit az
elmaradott régiókból érkezettek jelentenek. Olyan fertőzéseket,
betegségeket, kórokozókat hordoznak, amiket orvosaink eddig csak
tankönyvekből ismertek. Az európai ember szervezete egyszerűen
nincs felkészülve ezekre, s az egészségbiztosításnak is
hatalmas teher lesz, ha egy járvány egyszer csak felüti a fejét
valamelyik menekülttáborban, s átlépi ennek kerítését.
A
gondokat ott kell megoldani, ahol keletkeznek. A rájuk szánt uniós
és magyar pénzeket fordítsuk szíriai, afganisztáni, szomáliai
vagy líbiai táborok létesítésére és fenntartására, de
semmiképpen se bátorítsuk őket arra, hogy Európába jöjjenek,
elvéve az itteniek munkahelyeit. Az idei év első három
hónapjában 33
ezren folyamodtak
menedékért a magyar hatóságokhoz (a rengeteget rinyáló olaszok
ennek alig a felét kapták a nyakukba ugyanebben az időszakban!), s
ez (ha
nem építjük meg a kerítést) év végére elérheti a 150 ezret!
És ennél még riasztóbb az az adat, mely szerint az egymillió
lakosra vetített menedékkérelmek száma Magyarországon a
legmagasabb: 3322,
míg az uniós átlag ennek az egytizede (365).
Hát
kell még további érv a menekültek ellen? Köszönjük, de nem
kérünk belőlük, van nekünk bajunk elég nélkülük is.
3.2.) A menekültpártiak
A
menekültkérdésre adott válasz a lehető legegyszerűbb, nem kell
agyonideologizálni: civilizált kultúrember egyszerűen nem
fordíthat hátat a nyomor és az életveszély elől menekülő
embertársának, függetlenül annak bőrszínétől vagy vallásától.
Emberi kötelességünk, hogy lehetőségeinkhez mérten segítsük
őket. Amúgy
a menekültellenes hiszti nehezen érthető: az 500 milliós Európai
Unió 2013-ban például összesen 138 ezer
menekültet fogadott be, ebből a számból
Magyarország 420(négyszázhúsz)
fővel vette ki a részét. Az uniós tervek szerinti kvótarendszer
értelmében (amit Orbán Viktor nemes egyszerűséggel őrült
ötletnek nevezett) az elkövetkezendő két évben
hazánk 307(háromszázhét)
menekültet kellene befogadjon.
Most
őszintén: 307 menekült két év alatt történő befogadása tenné
tönkre a magyar gazdaságot és a hazai munkaerőpiacot? Mert ha
igen, akkor nagyobb a córesz, mint amekkorának most kinéz. Amúgy
pedig az a valószínűbb, hogy ennyi embert sem lehet majd találni,
aki itt maradna ahelyett, hogy továbbálljon boldogabb (gazdagabb)
országok felé.
4.) A bevándorlás, mint alapkérdés
Ha
túllépünk a módszertani kérdéseken, az egész menekültügy
végül is a következő alapkérdésre redukálódik: jó dolog-e az
Európán kívüliek (értsd: nem-fehérek és nem-keresztények)
tömeges befogadása, számukra menedék nyújtása? Mindkét
oldalnak megvannak a maga érvei, amiket ezerszer hallhattunk és
olvashattunk, ezért csak röviden (és elnézést, ha az unalomig
ismert számokat látjátok).
4.1.) Pro
Kontinensünknek
jelenleg kábé 720 millió lakosa van (ezen belül az EU-nak 500
millió). Valamennyi nagy földrajzi régiót figyelembe véve itt a
legalacsonyabb a születések száma. Ezer lakosra itt átlagosan tíz
élveszületés jut.
Magyarországon ez a szám 9,3, szemben a halálozásokra vonatkozó 12,8-cal. Ez praktikusan azt jelenti, hogy idehaza minden évben kevesebben leszünk úgy 34-35 ezerrel – ha a bevándorlást nem számítjuk.
Összehasonlításként:
az ezer lakosra vetített élveszületési szám
Észak-Amerikában 12,5,
Kelet-Ázsiában 14,
Dél-Amerikában 18,
a Közel-Keleten 23,
míg Fekete-Afrikában 38.
Nem kell matematikaprofesszornak lennünk ahhoz, hogy kiszámoljuk,
mit hoz a jövő, akár tetszik ez nekünk, akár nem. A napokban
nyilvánosságra került becslés
szerint (ha nem következik be jelentős demográfiai változás)
2060-ra az ország népessége alig fogja elérni a nyolc milliót,
közülük 2,7 millió fő 65 évnél idősebb lesz. Ha a
nyugdíjrendszer nem változik s megmarad a mostani felosztó-kirovó
típusúnak, nagyjából három millió aktív dolgozónak kell majd
eltartania önmagát és a körülbelül öt millió még (és már)
nem dolgozót.
Ugye
nem kell folytatnom?
Gondolom,
mindenki egyetért, hogy előbb-utóbb kell valami megoldás. A
határon túli magyarok állampolgársággal történő,
gyakorlatilag automatikus ellátása csak tüneti kezelés, hiszen
hiába kaptak az elmúlt egy-másfél évben mintegy hatszázezren
magyar útlevelet, nyolcvan-kilencven
százalékuknak esze ágában sincs átköltözni és itt dolgozni,
adózni, valamint befizetni a tébéjárulékot. Ezzel szemben az
elmúlt öt évben 400 ezren (van, aki szerint 500 ezren)
kivándoroltak, s kétharmaduk nem is akar visszajönni. Csak
érdekességként teszem hozzá: ebből a számból 82% negyven
évnél fiatalabb, 31%diplomás.
Nincs
más út, mint a bevándorlás elősegítése. A darwini alaptétel
szerint nem a legerősebbnek és nem is a legokosabbnak vannak a
legjobb esélyei a túlélésre, hanem annak, aki a legjobban,
leggyorsabban alkalmazkodik. Azok az államok, amelyek egyrészt
komoly gyarmattartói múlttal rendelkeznek (Franciaország, Egyesült
Királyság, Hollandia, Belgium, Portugália, stb.), másrészt
a hatvanas-nyolcvanas évek között jól futott a szekerük
(Németország, a skandinávok) már jelentős bevándorló-népességgel
rendelkeznek, az egykori szocialista tábor viszont ilyen szempontból
komoly lemaradásban van. És ha nem reagálunk, szívni fogunk. Ha
nem mi, utódaink egészen biztosan.
Ha valaki a szememre hányná, hogy keverem a menekült és a bevándorló fogalmát, annak csak annyit mondok: a ma menekültje a holnap bevándorlója.
Persze
a bevándorlás engedélyezése lehet szelektív. Ott van például
az amerikaiak gyakorlata, akik az elmúlt évszázadban többször is
nemzeti kvótákat vezettek be, tehát előre megmondják, hogy
egy-egy adott országból (vagy régióból) hány bevándorlót
fogadnak. Vagy Ausztrália, Új-Zéland és Kanada példája, ahol
időszakonként változó módon más-más szakmákat honorálnak
plusz pontokkal (a hazai gazdaság igényeinek megfelelően).
És
akkor még nem beszéltünk a dolog humanitárius oldaláról. A
menekültek zöme az éhezés, az európai aggyal szinte
felfoghatatlan nyomor, a nélkülözés, a háború, a betegségek, a
mindenféle elnyomás és gyakran a halál elől menekül. Az vesse
rájuk az első követ, aki hasonló helyzetben nem próbálna meg
mindent, hogy önmagának, családjának (és főként gyermekeinek)
emberhez méltó(bb) jövőt biztosítson.
4.2.) Kontra
Nincs
szükségünk bevándorlókra, Európán kívüliekre pedig még
annyira se. És ne tessék jönni a Szent István-féle intelmekkel,
a jászokkal és a kunokkal, József Attilával és Petrovics
Sándorral: a 21. században vagyunk, nem a tizedikben, nem a
tizenötödikben és nem a tizenkilencedikben. Trianonnak egyetlen
pozitív hozadéka volt (mondjuk keményen megfizettük az árát):
egyike vagyunk a földrész etnikailag
és kulturálisan legegységesebb, leghomogénebb államainak, s ezt
nem fogjuk önként és dalolva feladni. Mi is nyitott szemmel
járunk-kelünk a nagyvilágban, s látjuk, hová vezet a fékeveszett
liberális multikulti: megnéztük magunknak például a
párizsi Goutte
d’Or negyedet
a 18. kerületben (a lakosság 38 százaléka színesbőrű), a
londoni East Endhez tartozó Tower
Hamlets-et
(55 százaléknyi ázsiaival és feketével), de jártunk a
berlini Östliches
Kreuzbergben is,
ahol háromszor annyi mecset van, mint keresztény templom.
Köszönjük,
de ebből nem kérünk. Akkor sem, ha ez lenne az ára a Nyugat
osztatlan rokonszenvének. Megleszünk enélkül is.
Nem
vagyunk hülyék, tudjuk, hogy Magyarországnak vannak (és főleg
lesznek) demográfiai problémái, de ezeket lehet orvosolni
színesbőrűek bevándorlása nélkül is. Határaink mentén, a
közvetlen szomszédságunkban kétmillió magyar él, akik még
évtizedeken keresztül pótolni tudják azt az évi 35 ezres
természetes fogyást, ami a születések és halálozások
különbsége, ráadásul egy megfelelő család- és
nemzetpolitikával a családonként
várható (és kívánatos) gyerekszámot tíz év alatt fel lehet
tornászni arra a minimális 2,1-es értékre, ami biztosítja
legalább a demográfiai nullszaldót. A menekültekre és
bevándorlókra költött költségvetési pénzeket családi
pótlékra és más, gyermekvállalást ösztönző juttatásokra
kell fordítani, nem befogadóállomásokra, afgánok és szomáliaiak
oltására és szíriaiakat támogató segélyekre.
Az
Egyesült Államokban a lakosság 6,5 százaléka
afroamerikai férfi, viszont a börtönökben unatkozó
elítéltek 40 százaléka
tartozik ehhez a kategóriához. Ez (ha jól
számoljuk) legalább hatszorostúlreprezentáltságot
jelent. Nem vagyunk rasszisták, meg persze van szociokulturális és
történelmi háttér, satöbbi, de ugye ez a szám nem igényel
különösebb magyarázatot?
A
bevándorlási folyamat olyan, mint egy repedés a völgyzáró
gáton. Először éppencsakhogy nedvesedik a fal, majd egy vékony
vízér jelenik meg, amely lassan-lassan tágul, mígnem az ár
robbanásszerűen elmossa az egészet. Most beengedünk két tucat
menekültet, pár év múlva pár százan, később több ezren, majd
tíz- és százezren lesznek, s előbb-utóbb szalafista
saria-rendőrség fog járőrözni a Nagykörúton, ahogyan az
nemrégiben Wuppertalban történt.
Ha
már minden kötél elpattant, és ha bevándorlók nélkül tényleg
nem lehet fenntartani az ország működőképességét, akkor
nézzünk körül a velünk évszázadok óta együtt élő európaiak
között. Szlávok, germánok, esetleg (végszükség esetén)
latinok jöhetnek szóba. Tótoknak, rácoknak, ruszinoknak nem kell
túl sokat magyaráznunk, hogy kik vagyunk és mit várunk tőlük,
ha a part szakad. Az oláhokkal lenne egy kis gond, de ezt
előbb-utóbb megoldjuk, csak színesek ne jöjjenek, mert betegséget
hurcolnak be, bűnözést, valamint intoleranciát és hetedik
századi szokásokat és törvényeket.
Ez
a mi hazánk, ez itt Európa.
A
menekültkérdéssel kapcsolatosan lehetne még tovább dagasztani a
konteókat, lehetne további (többé-kevésbé provokatív)
bekezdéseket írni, de azt hiszem, egy vitaposztra ennyi is elég.
Várom a Konteóblog szellemiségéhez méltó, szalonképes, mindkét
oldali kommenteket, s bízom abban, hogy most sem kell a moderáció
eszközéhez nyúlnom.
A Konteóblogon található posztok nem mindig a szerző magánvéleményét tükrözik, az itt megjelenő írások ugyanakkor az írói munkássága részét képezik és nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést, sem az ugyanazon jogszabály 9. pontjában definiált befektetési tanácsadást. Mielőtt tartalékait befektetné, az olvasónakazt tanácsoljuk, hogy kétszer is gondolja meg, milyen hülyeséget csinál. Mindezekre tekintettel a Konteóblog adminja nem vállal semmiféle felelősséget a blogon megjelent bármelyik információra vagy adatra alapított olvasói befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért, elmaradt haszonért vagy költségért. Valljuk, hogy konteósnak lenni legalább olyan erős alkotmányos jog, mint hülyének!
Ápdét:
jelen poszt kibővített és aktualizált verzióját elolvashatod a
2016. december 2-án a könyvesboltokba kerülő Konteó3-ban,
további 29 válogatott összeesküvés-elmélettel és egy elméleti
összefoglalóval együtt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése