Terrorista
világtalálkozó
Judapesten
És
ezeknek gazsulál a magyar kormány - IV. rész: Izrael lelőtt egy
magyar utasszállító repülőgépet
09/25/2010 jacks-corner
A jövő héten lesz 35 éve, hogy Izrael lelőtt egy magyar személyszállító repülőgépet. Mivel a zsidó terrorállam szokása szerint ezt a terrorcselekményt sem vallotta be, és az elmúlt 3 és fél évtizedben az egymást váltó magyar kormányok felháborítóan bűnpártoló módon mindent megtettek ennek a szégyenteljes bűncselekménynek az eltussolására, ezért a szélsőbalos magyar sajtóban a mai napig is feltételes módban írnak arról, hogy a magyar gépet az izraeli hadsereg rakétája semmisítette meg a levegőben.
1975 szeptember 30.-án a Malév szovjet gyártmányú TU-154-es gépét a zsidók Bejrút közelében lelőtték. A polgári személyszállítási célokra használt magyar gép az alig több mint 2000 km-es légiútra az utasok tudta nélkül 4 tonna összsúlyú varró- és írógépalkatrésznek listázott Kalasnyikovokat, kézigránátokat és más, az utcai harcokban hasznosítható könnyűfegyvereket szállított Arafat csoportjának, a Palesztin Felszabadítási Szervezetnek a libanoni fővárosba. A 161 utas számára tervezett gépen csak hatvanan utaztak, mert még az utastér egy részét is lezárt fegyverládák foglalták el.
A gépet az izraeliek annak ellenére lelőtték, hogy tudták, hogy ártatlan kisgyerekes utasok és apácák utaznak rajta. A Moszad abban a hitben volt, hogy Kaled Fahum, Arafat helyettese a kíséretével és egy Moszkvában kiképzett palesztin katonai csoporttal együtt ezen a gépen utazik, de állítólag megsúgták az araboknak, hogy baj lehet, ezért az utolsó pillanatban lemondták az utat, és egy későbbi géppel Belgrádba mentek.
Egy másik verzió szerint a zsidók által lelőtt gép először Rómában szállt le, és a palesztinok ott elhagyták a gépet. Végül is tökmindegy, hogy az arabok hol szálltak ki, vagy hogy hol nem szálltak be, mert a célpontnak kiszemeltek kivétel nélkül megúszták - igaz, az Arafatéknak szánt fegyverek és lőszerek egy elhanyagolhatóan kis része akkor megsemmisült. Megjegyzendő, hogy ugyanez a Malév gép korábban már hazaszállított kb. 80, a Szovjetunióban, Magyarországon és a többiszocialista országban utcai harcokra kiképzett arab katonatisztet. A háború miatt 1975 tavaszától kezdődően már csak néhány légitársaság repült Libanonba, az egyik a már akkoriban is alacsony nemzetközi reputációval rendelkező magyar Malév volt.
Az izraeliek által elkövetett tömeggyikosság napján a Malév 240-es járata már elhagyta a ciprusi légteret, csak kb. 25 km-re volt a libanoni partoktól, 8 perc múlva kellett volna a bejrúti reptéren földet érnie és már meg is kapta a bejrúti irányítótoronytól az ereszkedési és leszállási engedélyt, mikor egy amerikai gyártmányű AIM9 Sidewinder kódnevű, aránylag rövid hatótávolságú, az izraeli légierő szintén amerikai gyártmányú F-4 Phantom II. típusú vadászgépéről kilőtt hőkeresős izraeli szárnyasrakéta eltalálta.
A magyar utasszállító gép a levegőben felrobbant és az utasaival és a szállítmányával együtt az ott kb. 600 méter mélységű Mediterrán-tengerbe zuhant. A roncsokat és a fekete dobozokat a nemzetközi gyakorlattól élesen elütő módon soha nem keresték és nem is hozták felszínre. A magyar szocialista bábkormány álszent és félrevezető módon arra hivatkozott, hogy a közel-keleti háborús viszonyok miatt ez lehetetlen.
A Malév Flight 240-est egy menetrendszerűen közlekedő amerikai PanAm járat követte a szabályok által meghatározott követőtávolságban a libanoni partok felé. Az amerikai gép kapitánya és másodpilótája tisztán hallotta a rádióján a magyar kapitány meglepett és kétségbeesett hangját, amikor angolul azt kiabálta, hogy egy hosszú fénypalást közelít az éjszakában nagy sebességgel a gépe felé. Az amerikai pilóták látták is a robbanással járó fénygömböt. A magyar gép kapitányának azonban már annyi ideje sem maradt, hogy a robbanás előtt vészjelzést küldjön ki az éterbe.
De amikor másnap délután az időközben felállt nemzetközi vizsgálóbizottság elé idézték őket, akkor a nekik lejátszott magnófelvételek ellenére érdekes módon már egyikük sem volt hajlandó megismételni azt, amit pár órával azelőtt a merénylet előtt mondtak, láttak és hallottak. Hasonlóan járt el annak az angol Hercules tehergépnek a személyzete is, amely 45 perccel az izraeli merénylet után a tengerben hullámzó roncsdarabok fölött körözött és fényszóróival túlélők után pásztázta a vizet - ők sem mondtak semmit a bizottság előtt.
A nemzetközi vizsgálóbizottságba természetesen meghívták a magyarokat is, de a hamisításokkal, csúsztatásokkal és súlyos hazugságokkal teli jegyzőkönyveket a magyar delegáció nem írta alá. Nem azért, mintha a Malév és a szocialista magyar bábkormány kiküldöttei tiltakozni akartak volna a valótlanságok ellen, hanem azért, mert ott sem voltak a meghallgatásokon. Ugyanis az izraeliek szemében megbízhatatlan magyarok szobáit a szálloda folyósóján és szálloda körül zsidóhű fegyveres milícia vette körül és a magyar kiküldöttek még a szobájukat sem hagyhatták el. A villámgyors "vizsgálat" lezárása után egyenesen a reptére kísérték őket, és gyakorlatilag anélkül, hogy kitették volna a lábukat a szobájukból, visszaküldték őket Budapestre.
Egy bejrúti újság pár nap múlva pont az angolokra hivatkozva azt írta, hogy ők a robbanás után több tucat hullát láttak a víz felszínén úszni. Az MTI és a szocialista magyar sajtó akkor még azt is letagadta, hogy valaki vagy valakik láttak a vízben holttestet, vagy hogy valaha is kihalásztak volna egyetlen egy hullát is a tengerből.
A 60 utas (köztük egy magyar állampolgár) és a magyar nemzetiségű személyzet szörnyethalt. Lázár György, az akkori magyar bábminiszterelnök ki sem vizsgáltatta a szerencsétlenség okát, még a fekete dobozt sem hozták fel a viszonylag sekély tengerfenékről, a roncsokat sem, pedig az angol haditengerészet felajánlotta az ingyenes segítségét. A Malév és a magyar hatóságok még az utaslistát és a teherárú listát is eltüntették.
A zsidók által már akkor is távirányított Magyar Távirati Iroda mint mindig, ezúttal is mélyen hallgatott, hosszan lapított, majd 12 óra múlva, aznapi 74. (!!!) belpolitikai hírként futólag megemlítette. A magyar hivatalos körök a tényeket elhallgatták, és a katasztrófát ismeretlen, kideríthetetlen körülmény következményeként tüntették fel.
"Égbekiáltóan hazug álláspont, amelyet a körülmények, a tanúvallomások, a környezetben működő katonai radarfelvételek egyértelműen cáfoltak" - írja a Szarvasbikák, gépmadarak c. könyvében Fülöp András, a Malév volt főpilótája, aki harminc évig dolgozott a Malévnál.
Fülöp András, a Malévnek a szerencsétlenség után kinevezett új igazgatójával együtt nem hivatalos látogatásra pár hónappal később Bejrútba utazott. Az irányítótorony munkatársai akkor a fehér asztal melletti beszélgetéseken elmondták nekik, hogy akkor és azóta is mindenki, aki azon az éjszakán az irányítótoronyban szolgálatban volt, meg van arról győződve, hogy a Malév gépet az izraeliek lelőtték, mechanikai problémát vagy a rakomány váratlan felrobbanását kizártnak tartják, és erre hang- videó- és radartechnikai bizonyítékaik vannak, azonban ezeket a nem merték Fülöpéknek átadni.
A Malév a hozzátartozóknak a történtekről őszinte felvilágosítást nem adott, valós anyagi kártérítést a mai napig nem fizetett, még a felszínre felbukkant 37 holttestnek a nemzetisége és holléte is bizonytalan.
Felmerült a Malév részéről az államilag támogatott terrorizmus mellett az államilag támogatott biztosítási csalás lehetősége is: az akkori jó magyar szokás szerint a polgári gépet a magyar légitársaság szabálytalanul és törvényellenesen katonai célokra, azaz fegyverszállításra használta, így ha beismerik, hogy mi történt, akkor nem kapott volna a magyar állam egy fillért sem a külföldi biztosítótól.
A Malév gépeit eddig 11 nagy szerencsétlenség érte, amelyekben legkevesebb 203 ember vesztette életét.Jack Corn
Még ma sem zárult le megnyugtatóan a Malév 1975. szeptember 30-án tengerbe zuhant, Budapest-Bejrút járatának ügye. A tizenegy magyar és közel ötven külföldi áldozat halála utáni, máig tartó titkolózások megerősítették a gyanút, hogy a tisztázatlan összetételű rakománnyal megterhelt TU-154-es háborús cselekmény résztvevője és áldozata lett. Az áldozatok hozzátartozói kegyeleti okokból is ragaszkodnak az ügy újbóli kivizsgálásához, és a felelősök törvény elé állításához.
"Meggyőződésünk szerint háborús bűncselekmény történt, és ez - mint tudjuk - nem évül el" - mondta lapunknak Bánk Attila, az ügyet felkaroló Magyar Vidék Pártja (MVP) elnöke.
"Lassan nyílott az ajtó, és amikor megláttam a két Malév-alkalmazott arcát, rögtön tudtam mi történt. »A gép a tengerbe esett, de folyik a mentés« - közölték. Én azonban tisztában voltam azzal, hogy minden hiába" - emlékszik vissza a történtekre Kvasz Károlyné, a tragédiában elhunyt másodpilóta felesége. Kvasz Károly harminchat éves volt akkor, amikor kétéves fia árván maradt itthon, de a legidősebb magyar áldozat is csak a negyvenharmadik életévét töltötte be: megtört, ígéretes életpályák, fájdalom és szenvedés egy felelőtlen döntés következtében.
A magyarokon kívül kettő finn, egy szaúd-arábiai, egy egyiptomi, egy angolai, két francia állampolgár, valamint négy francia apáca, egy brit család, valamint több mint harminc libanoni arab férfi fizetett életével az útért.
"Egy repülésirányító ismerősöm szolgálatban volt a gép indulásakor. Négyszemközt elmondta, nyilvánosság előtt azonban nem vállalja, hogy a Malév telefonon kapott figyelmeztetést: ne küldje el a gépet a háborús térségbe. Az utastér egy részét is elfoglaló, leplombált ládák tartalmával nyilván a palesztinokat támogattuk" - mondta lapunknak Kvasz Károlyné.
A tragédia előtt egy nappal, szeptember 29-én nyílt meg a Palesztin Felszabadítási Szervezet (PFSZ) budapesti irodája, ami miatt hazánkba látogatott Khaled Fahoum, a Palesztin Nemzeti Tanács elnöke, Jasszer Arafat helyettese is. A tervek szerint a Malév 240-es, szóban forgó bejrúti járatán utazott volna vissza - azonban sűrűn előfordult akkoriban, hogy egy-egy "körözött" személy (értsd: Izrael által keresett szabadságharcos - Jack Corn) több utaslistára is bejelentkezett.
Így történt végül, hogy egy másik járattal távozott. A mintegy százhatvan fő számára készített Tupoljeven gyanítható okok miatt csak hatvanan utaztak: az utastér egy részét gyárilag lezárt ládák foglalták el.
"Videoton alkatrészeket is viszünk Bejrútba" - emlékszik vissza Kvasz Károlyné, férje otthon elmondott szavaira, azonban mindenki sejtette, hogy valójában nem Videoton HI-FI-hangfalak alkatrészeiről van szó. Németh László, aki jelenleg az angol férfi kosárlabda-válogatott szövetségi kapitánya, 1975-ben fiatal légikísérő feleségét veszítette el a repülőgépet ért csapás miatt, lapunknak így nyilatkozott: "Bizonyítékaim vannak arra, hogy a Malév abban az időben rendszeresen fegyvereket szállított polgári járatokon. Ezeket a szállítási okmányok meghamisításával, más áruként tüntették fel."
A gép indulását háromszor halasztották el aznap. Egyes vélemények szerint ennek politikai okai is lehettek, hiszen a háborús helyzet miatt a keletnémet Interflugon és az osztrák AUA-n kívül az összes többi légitársaság felfüggesztette libanoni járatait. A gép délután öt óra helyett végül este tizenegy tájban hagyta el a magyar légteret, éjfél után pedig a bejrúti légikikötőtől mintegy tíz kilométerre - állítólag - hirtelen megszakadt a rádióösszeköttetés az irányítótoronnyal.
A pilóták beszélgetését rögzítő magnófelvételek alapján pontos képet lehetne rajzolni arról, mi történt, azonban a Philips márkájú rögzítő készülék az érintett frekvencián "hirtelen meghibásodott", így a magnófelvétel nem került elő. Ez azért érthetetlen, mert a közeli ciprusi bázisról (Akrotiri) rövidesen helyszínre érkező C-130-as Hercules angol legénysége pont azon a frekvencián kommunikált a toronnyal.
További érdekességeket tudunk meg Kvasz Károlynétól: "Még aznap, vagyis szeptember 30-án közölték, hogy nincsenek halotti anyakönyvi kivonatok. Egy ideig azt is mondták, hogy kiemelték a tengerből a tetemeket, és majd itthon temetik el őket, de miután az egyik hozzátartozó ragaszkodott ahhoz, hogy meggyőződjön majdan a koporsók tartalmáról, elálltak ettől a tervtől. Ehelyett egy emlékmű felállítása mellett döntött a Malév a Farkasréti temetőben" - mondta.
Még a tragédia reggelén egy TU-134-es szállította ki a helyszínre annak a nemzetközi vizsgálóbizottságnak magyar tagjait, amelynek libanoni vezetője (Ali Al Halawi) és három libanoni tagja mellett öt magyar, két orosz, két brit tagja is volt. "A bizottság megállapította, hogy a repülő ismeretlen okokból történő robbanás következtében zuhant a tengerbe - mondta lapunknak Németh László, aki a bizottsági jelentés másolatának is a birtokosa - és hogy nem tudják, miért zuhant le.
Ehhez képest több mint érdekes, hogy annak az angol C-130-as Herculesnek a pilótáját, aki a tragédia után két és fél órát körözött a helyszínen és 250 lábra is leereszkedett a történtek szemrevételezése végett, meg sem kérdezték. Huszonhét év után én voltam az első, aki az ügyből kifolyólag Mike Dikson kapitány nagy csodálkozására lakásába bekopogtam " - tette hozzá Németh.
Németh László nyomozódása alapján kiderült az is, hogy időközben eltűnt az utaslista, a kargo-terhelés papírja és még "millió-egy irat". Hasonlóképpen nem került elő a HA-LCI lajstromjelű TU-154-es MSZRP típusú fekete doboza sem, pedig a viszonylag sekély, part menti tengerben nem lehetett (volna) olyan nehéz felszínre hozni. A roncsok is a víz alatt maradtak, pedig ezek egy részének a felhozatalára információink szerint ajánlat is érkezett a Brit Királyi Haditengerészet részéről.
A vizsgálat eredményét mintegy összegezve, az MTI 1975. október 23-án megjelentetett rövid közleménye szerint "a katasztrófa okának meghatározását elősegítő, a repülőgép fedélzetén lévő baleseti adatrögzítő berendezések felkutatásának, felszínre hozásának és kiértékelésének nincs valószínűsége".
A fekete doboz megtalálása a Malév részéről azért sem volt kívánatos, mert ha bebizonyosodik, hogy a gép háborús esemény áldozata lett, akkor az angol Lloyd biztosító mentessé válik a biztosítási díj kifizetésének kötelezettségétől. "A repülőgép 186 millió forintnak megfelelő akkori valutában volt biztosítva. Nálam van a Malév 75-76-os főkönyve, amelyben az áll, hogy ebből csak 86 millió érkezett meg a Malévhez - részemről ez azonban csak egy mellékága a történetnek.
Érdekes azonban, hogy azok az emberek, akik fegyvercsempészéssel magas profithoz juttatták aszocialista államot, még ahhoz sem vették a fáradságot, hogy az áldozatokat hazaszállíttassák, és tisztességgel eltemessék. Nagyon sok ember van, akinek a családját anyagilag is tönkretette a tragédia. Nekem anyagi problémáim nincsenek, és az a célom, hogy ezt az ügyet emberhez méltóan lezárhassam valaki felé, akit nagyon szerettem" - fogalmazott Németh László, aki a tragédiában huszonnégy éves, légikísérő feleségét veszítette el.
Németh nyomozódása során olyan felvételekhez is hozzájutott, amelyek - állítása szerint - azt bizonyítják, hogy harminchét felismerhető - bár nehezen azonosítható - tetemet kiemeltek a tengerből. Ezeket a fotókat azután Magyarországon is bemutatta az áldozatok hozzátartozóinak. Közel három évtized hallgatás után így vált ismét aktuálissá az ügy, amellyel kapcsolatosan (2003) november elején parlamenti interpelláció is elhangzott. "Nyugodjanak békében - avagy mikor adatik meg a végtisztesség az 1975-ös bejrúti légi katasztrófa minden magyar áldozatának is?" - címmel.
Felmerült a kérdés, hogy a Lockerbie felett 1988 decemberében, líbiai terroristák által felrobbantott PanAm gép áldozatai hozzátartozóinak megítélt, fejenként 6 millió dolláros kárpótlás mennyire játszhatott szerepet a mostani eseményekben, az érintettek azonban azzal cáfolták a két esemény közötti kapcsolatot, hogy a Malév-ügyben immár kilenc év óta folytat kitartó nyomozást az elhunyt légiutas-kísérő férje. Összehasonlítás végett azonban így is megjegyezhetjük: a magyar áldozatok hozzátartozói 10 ezer forint temetési segélyben, az árván maradtak után 200 ezer forint segélyben részesültek.
Majoros Lászlóné, akinek férje repülőgép-szerelőként kísérte el a gépet utolsó útjára, érdeklődésünkre így válaszolt: "A Malévnál azzal nyugtatgattak minket, hogy fogadjuk el: »aki repül, az lezuhanhat«, és ne beszéljünk senkinek a történtekről. Megígérték azt is, hogy gondoskodnak rólunk, és majd mindenről tájékoztatnak - konkrét tájékoztatást azonban azóta sem kaptunk. A mi szeretteink hivatalos úton voltak, a magyar kormány küldte ki őket. Mi csak egyet szeretnénk: megadni nekik a végtisztességet."Hetek
2003 december 12.
Egy, a magyaországi baloldal kedvencének számító, Németországban élő bloggernek a témával foglalkozó 5 évvel ezelőtti, szó szerinti blogbejegyzése:
"A Malév 240-es bejrúti járatának 30 évvel ezelőtti szerencsétlenségéről szinte az egész magyar média megemlékezett. A cikkek elsősorban a katasztrófa okozóira próbálták terelni a figyelmet, és politikai vérmérséklettől függően ki nem mondottan, elsősorban Izrael államot sejtetik mögötte.
Az egyik áldozat, egy stewardess, férje, pedig a magyar államot, mintha a hivatalos szervek előre tudták volna, mi fog bekövetkezni 10 kilométerre a bejrúti repülőtértől a Földközi tenger felett. Ugyanis ott zuhant a tengerbe 50 utassal és 10 tagú személyzettel a Malév 240-es járata 1975. szeptember 30-án kora hajnalban. Nekem más feltevéseim vannak az esettel kapcsolatban, de előbb lássuk a történelmi körülményeket.
1973 őszén (október 06 - 22/24) volt az úgynevezett "Yom Kippur"-háború, amikor Egyiptom és Szíria a zsidók legszentebb ünnepén megtámadta az előző (1967) háborúban győztes és arab területeket elfoglalt Izraelt. A meglepetésszerű támadást az izraeliek végül is visszaverték, átkeltek a Szuezi-csatornán és Kairótól 120 kilométerrel álltak meg az ENSZ békefelhívására, és az USA közbenjárásával. A szíriai fronton, pedig 32 kilométerre közelítették meg Damaszkuszt.
A háború következménye volt az első olajválság. 1973. október 16-án az addigi hordónkénti 3 dolláros olajár hirtelen 5 dollárra emelkedett, azaz máról holnapra 70 %-os áremelkedés következett be, mely a következő évben (1974) elérte a hordónkénti 12 dollárt. (1 hordó = 159 liter). Az OPEC ekkor határozta el, hogy az arab országokkal szolidárisan, amíg Izrael vissza nem adja az elfoglalt területeket és a "palesztin nép jogait", addig a kitermelést mérséklik, és azon országoknak nem szállít, amelyek a Yom Kippur háborúban Izrael pártján álltak. Így olajszállítási bojkott alá vették az Egyesült Államokat és Hollandiát.
1975 áprilisában tört ki a libanoni polgárháború, ahol arab keresztények és muszlimok csaptak össze. A helyzetet súlyosbította a Jordániából kiűzött (Fekete Szeptember, 1970 szeptember -1971 július) Arafat szimpatizáns palesztinok, akik menekült táborokban éltek, és akik Szíriából kaptak fegyveres katonai támogatást. A falangisták vezetője elleni sikertelen merénylet végrehajtóit palesztinoknak vélték és ezzel kezdetét vette egy kaotikus két éves polgárháború, melyben politikai, etnikai és vallási csoportok és érdekek harcoltak egymás ellen. A PLO (PFSZ) is megosztott volt, kemény harcok folytak az Arafat vezette mérsékelt Fatah-szárny, akik lemondtak a további terrorról, és az Abu Nidal irányította továbbra is erőszakos, terrorista cselekmények hívei között.
1975 őszén annyira veszélyessé vált a helyzet Libanonban, és ezen belül Bejrútban, hogy a nemzetközi légitársaságok leállították járataikat. A bejrúti repülőtér személyzete nem tudta biztosítani a gépek biztonságos leszállását, szervizelését, karbantartását, feltöltését. Az egyetlen járat, légitársaság, amely akkoriban közlekedett, egyedül a Malév volt, melynek gépei visszafelé valahol a Földközi-tenger vidékén (pl. Ciprus) tankoltak.
Állítólag a keményvaluta hajtotta a magyar állami vezetőket ennek a járatnak a fenntartására. No, meg a politikai helyzet, a jó kifizetődő fegyverszállítások, melyben a Videoton és a FÉG is kivette részét, miközben egyre több "szabadságharcos" kiképzését vállalta Magyarország. A szovjet tábor ekkor kezdte "felfedezni" és elismerni igazán Arafat mozgalmát. A PFSZ első irodáját még a nyáron, 1975. augusztus 19-én nyitotta meg Prágában, szeptember 29-én, pedig Budapesten.
Augusztus 20-án, egy nappal a prágai PFSZ iroda megnyitása után, a csehszlovák légitársaság, a CSA, Iljusin IL62 típusú utasszállítógépe 17 kilométerre Damaszkusz előtt, fedélzetén 126 emberrel lezuhant. Köztük volt Vujicsics Tihamér zeneszerző. Negyven nappal később, a budapesti PFSZ iroda megnyitása után - ugyancsak - egy nappal a Malév vadonatúj (egy éves) Tupoljev TU154A gépe Bejrút-tól 10 kilométerre zuhant a tengerbe.
Felvetődik a kérdés: nem lehet valamiféle összefüggés a kettő között? Elképzelhető, hogy a mindkét ünnepségre érkező, ill. az irodamegnyitásról távozó magas rangú (palesztin) vezetőket akarták eltenni láb alól. Hogy ez kinek az érdekében állt? Nem tudni. A potenciális elkövetők sora igen hosszú (lehet). Lehetnek az izraeliek, lehetnek a PFSZ vezetéséért versengő riválisok, lehetnek libanoniak, szíriaiak stb. Sőt, az is lehet, hogy nem lelőtték a Malév 240-as járatát, hanem a gépen bomba robbant. De, talán még véletlen baleset is történhetett, mondjuk felrobbant egy lőszerszállítmány. Bármi lehet.
Egy dolog azonban feltűnt ebben az egész történetben. A magyar közvélemény, média kizárólag a repülőgép katasztrófájának közvetlen kiváltó okára, a szerencsétlenség okozóira koncentrál. A meg nem nevezett "elkövető"-ben keresi a titok nyitját. Arra senki sem gondol, hogy esetleg más lehet a hallgatás, az elhallgatás, eltusolás mögött?
Mégpedig egyszerű "anyagi" érdek: azaz a gép biztosítása. A Malév utasszállítógépeit ugyanis akkoriban - szabálytalanul és törvényellenesen - katonai célokra, azaz fegyverszállításra használták, és a repülőgép személyzetét, pilótáit tartalékos állománynak tekintették. Bencsics László kutatásai szerint néhány nappal a 240-es járat szerencsétlensége előtt a Malév pilótáit katonai kitüntetésekkel és előléptetésekkel jutalmazták, amit a pilóták nem teljesen értettek, hogy miért.
Ha egy (civil) utasszállítógépet szerencsétlenség ér, akkor a biztosító fizet. Ha viszont kiderül, hogy a gépet valójában katonai célra használtak (fegyver- és lőszerszállításra), akkor arra már nem érvényes a biztosítás! Tehát, a magyar hatóságoknak érdekük volt az ügyet nem bolygatni, a keresést, a szerencsétlenség okának és körülményeinek pontos kivizsgálását nem forszírozni, erőltetni, a kiemelést nem szorgalmazni.
Ha feltevésem helytálló, akkor már érthető, hogy miért ez a titkolódás 30 év után is. Sokkal nagyobb "presztízsveszteséget" jelentett volna a magyar államnak (és a szovjet blokknak) - a világ előtt - ha kiderül, hogy utasszállítógépeket használnak fegyverszállításra, azaz katonai cselekményeket, gépeket álcáznak, mint egy szerencsétlenül járt polgári (Malév) gép elvesztése 60 emberrel a fedélzeten, köztük 11 magyar állampolgárral."Pocakos News
2005 október 4.Angol vélemény: Gyurcsány pöcegödröt csinált Magyarországból
Az év végén több angol lapban is lesújtó vélemények jelentek meg az orosz kézbe került magyar légitársaságról. A cikkírók példákat hoznak fel, hogy Magyarországot, a Malévet és a ferihegyi állapotokat a mértéktelen korrupció, az üzembiztonság hiánya, a terrorizmus veszélye, a vezetők hozzá nem értése, a magyar rendőrség tehetetlensége és mindenkivel, még a turistákkal szemben is kulturálatlan és ellenséges magatartása jellemzi.
Védelemre, szolgálatkészségre, segítőkész ás angolul értő rendőrre, személyi és anyagi biztonságra a budapesti repülőtéren tartózkodó vendégek nem számíthatnak, a Malév idős és műszakilag nem megfelelően felkészített gépei és a ferihegyi kiesegítő személyzet tevékenysége egy ideje már kifejezetten rizikót jelent az utasok életére és vagyonbiztonságára. Aki teheti, az kerülje el a magyar főváros nemzetközi repülőterét, aki ezt nem tudja megtenni, az csak a saját felelősségére utazzon Malév repülőgéppel a budapesti nemzetközi repülőtérre - javasolja a lap.
Az egyik újság azzal a humorosnak szánt bevezetővel kezdi kezdi a cikkét (az angol humor mindig híres volt...) hogy a Malévra már csak azért is remekül illik a neve, mert a mal annyit jelent latinul, hogy rossz. És hogy Malévnál és Ferihegyen minden rossz, azt példákkal alá is támasztják: a Malévnál rendszeresnek tekinthető az utasok becsapása, a jegyek szándékos túlszámlázása, előfordult, hogy a magyar légitársaság egy külföldi állampolgártól a 300 dolláros visszaútra szóló jegyéért annak tízszeresét, azaz 3 ezer dollárt kért.
A hazatérő külföldiek csomagjait a ferihegyi röntgengépeknél, a csomagszállító szalagoknál, a raktárakban vagy a kifutópályán megdézsmálják, az értékesebb tárgyakat, fényképezőgépeket, laptop számítógépeket kilopják, előfordult, hogy valakitól a biztonsági személyzet egy tagja 2 ezer dollár készpénzt lopott el. Az újság kissé cikk-cakkos következtetése: ezek után hogyan várhatjuk el a budapesti repülőtér biztonsági személyzetétől, hogy leleplezze a bombával a gépre felszálló terroristákat? Mert ha a terroristák 2 ezer dollárral meg tudják vesztegetni a magyar biztonsági embereket, akkor a repülőtéren dolgozó korrupt biztonsági cégek dolgozói miatt minden utas életveszélyben érezheti magát.
A számtalan ponton felszerelt térfigyelő kamerák semmit sem érnek, mert azokat csak egy esetleges terrorcselekmény elkövetése után nézik vissza, a személyzet által elkövetett bűncselekmények bizonyítására a repülőtéri biztonsági szolgálat vezetője a kamerák felvételeit nem engedi felhasználni.
A cikk azt tanácsolja a Ferihegyen áldozattá vált turistáknak, hogy ne utazzanak haza, vagy ne folytassák az útjukat, hanem üljenek le a váróban és hívják fel hazájuk nagykövetségét. A magyarokhoz segítségért fordulni nem érdemes, puszta időpocsékolás, a magyar rendőrök udvariatlanok, nem beszélnek angolul, mindenfajta kérést vagy bármiféle kommunikációt visszautasítanak, a telefont válasz nélkül leteszik.
Ha egy felháborodottabb vagy erőszakosabb turista valamilyen módon mégis eléri, hogy rendőrségi feljelentés legyen az ügyből, vagy hogy a repülőtéri biztonságiak jegyzőkönyvezzék a bűncselekményt, akkor sem fog semmi történni. A Malév a szabályzatára hivatkozva visszautasít minden segítséget és felelősséget, mondván, hogy ők csak a repülőgépeiken történtekért vállalnak felelősséget, a repülőtéren történtekért nem, mert ahhoz semmi közük nincsen.
Magyarországon jelenleg az a szokás, hogy ha nagy nehezen a rendőrség mégis aktát nyit valamilyen ügyről, akkor sem történik semmi, mert nem nyomoznak, a rendőrök nem csinálnak semmit, hanem 8 hétig érintetlenül a fiókban hagyják az ügyet. A harmadik hónap közepén-végén küldenek - már ha küldenek - a károsultnak egy formalevelet, hogy "nagyon sajnáljuk, de a nyomozásunk nem vezetett eredményre."
Ennél csak az gyakoribb, hogy a magyar rendőrség semmiféle levelet nem küld, a kínkeservesen kiharcolt adatfelvétel után az ügy egyszerűen és számukra kényelmesen nyomtalanul eltűnik és a továbbiakban mindenféle felvilágosítást megtagadnak az érdeklődőktől, de még a károsultaktól is. A rendőrséghez segítségért fordulni nem csak a ferihegyi repülőtéren, de bárhol Magyarországon bármilyen ügyben felesleges és értelmetlen dolog. Jellemző, hogy még a magyar ügyvédek is lebeszélik a rendőrségi panasztételről a hazai vagy külföldi károsultakat. Ez az angolszász jogrendszerben élő briteket mélyen megdöbbentő helyzet a szemükben közép-afrikai szintre süllyeszti Magyarországot.
Magyarországon hónapról hónapra csökken a közbiztonság, rakéta gyorsasággal nő a bűncselekmények száma, a rendőrök korruptak, tudatlanok, arrogánsak nem csak a turistákkal, de a magyarokkal szemben is. Ezzel együtt rohamosan növekszik a külföldiek kárára elkövetett felderítetlen lopások, rablások, vendéglátóhelyi csalások, visszaélések és egyéb bűncselekmények száma. A külföldi turista Magyarországon kiszolgáltatott helyzetben van és nagyon könnyen áldozattá válhat. A Better Hungary nevű, a magyar kormány által erőltetett propaganda kampány a felsoroltak miatt már az indulásának pillanatában nevetségessé vált.
Amióta a zűrös múltú és tisztázatlan orosz és ukrán kapcsolatokkal rendelkező, Putyin orosz elnök érdekkörébe tartozó Borisz Abramovics "üzletember" gyanús körülmények között megszerezte a Malévet, azóta az EU többször is eredménytelenül próbált kapcsolatba lépni a magyar légitársaság eladásának ügyében a budapesti kormánnyal.
A brüsszeli hivatalnokok gyanúját tovább fokozták a sorozatos és rejtélyes cserék a Malév vezetőségében - a jelenlegi Malév vezér a szintén zavaros múltú és kétes titkosszolgálati kapcsolatokkal rendelkező orosz Pjotr Viktorovics Leonov. Az EU szerint különös figyelmet érdemel az orosz German Negomedjanov személye, a repülőgépek javítását, műszaki felkészítését és technikai ellenőrzését alvállalkozóként végző orosz cég és annak vezetője, Jevgenyij Pavlovics Rudenko, és a ferihegyi repülőteret jelenleg birtokló német Hochtief Aktiengesellschaft cégcsoport budapesti tevékenysége is.
Az EU-nak komoly problémái vannak a Malév gépek műszaki állapotával, azoknak az EU konformnak megfelelő átalakításával, az orosz vezetők által már bejelentett, de Brüsszel számára túlzottnak tűnő, a biztonságos üzemeltetést veszélyeztető 9 százalékos (közel 1000 embert érintő) leépítéssel. Az EU légiforgalommal foglalkozó illetékeseinek a minden szintet ellepő magyarországi és ferihegyi korrupción kívül már régóta tudomása van a Malévnál és a repülőtéri dolgozók körében tapasztalható széleskörű oroszellenességről, ami már eddig is több szabotázsgyanús járatkimaradást, és nyomában belső vizsgálatot eredményezett. Nem titok az sem, hogy az Unió fejlettebb tagállamai szankciókat követelnek a magyar-orosz Malév ellen a nem megfelelő biztonsági állapotban levő gépek és a nem az EU-hoz tartozó állampolgárságú vezetők miatt. (Ezen az sem fog változtatni, ha emiatt Leonovnak gyorsan magyar állampolgárságot adnak.)
Brüsszelben nagy derültségel fogadták azt a hivatalos magyar indoklást, amivel az orosz vezetők népszerű és zsúfolt Budapest-New York és a Budapest-Toronto járatok ideiglenes felfüggesztését indokolták Magyarországon. Széles körben köztudott, hogy az észak-amerikai járatok a legnyereségesebbek közé tartoztak. A felfüggesztést az öreg gépek nem megfelelő karbantartása, túlhajszolt üzemeltetése és a rossz műszaki állapotuk miatt az EU és az amerikai légiforgalmi hatóságok közösen "kérték." Abramovicsék nem nagyon bánták, mert a gyors anyagi hasznot leső oroszoknak sokkal kényelmesebb az elavultnak tekinthető jelenlegi gépparkkal a sokba kerülő és a sok EU-s zaklatással járó nyugati és amerikai járatok helyett Kelet felé fordulni. A tengerentúli járatokat az American Airlines-al közösen az idegenforgalmi szezon elején felújítják, de a megállapodás részletei nem ismeretesek, mert az ameriakiakkal kötött szerződést nem hozták nyilvánosságra, azt jó kommunista szokás szerint Abramovicsék évekre titkosították.
Az oroszok 2008 január 14.-étől hasonló okokból törlik az írországi Cork városába induló Malév járatokat is. (a Budapest- Dublin járat még egyelőre megmarad) Ezen a vonalon több mint két év alatt 26 ezer ember utazott, a tavaly karácsonyi és újévi járatok közel 100 százalékban eladott ülésekkel repültek. A malévos orosz "üzletemberek" előzetesen bővebb tájékoztatást nem adtak az íreknek, Kevin Cullinane, Cork repülőterének marketing igazgatója egy angol lapnak adott interjújában "őszinte meglepetésének" adott hangot és "nagyon sajnálja," a Malév döntését. A Cork-i járat későbbi újraindításáról egyelőre szó sincs, a felszabaduló gépeket ezúttal is keleti irányba csoportosítják át.
Visszatérve a ferihegyi utasokat sújtó állapotokra, a cikkíró úgy jellemzi a helyzetet, hogy semmi jó nem várható annak az országnak a repülőterén, ahol egy hitelét vesztett, népszerűtlen, korrupt és hozzá nem értő kormány van hatalmon, vagy azon a repülőtéren, ahol az utazóközönséggel és a sajtóval tartandó jó kapcsolatokért felelős PR menedzser nem veszi fel a telefont, nem válaszol a postai és az elektromos levelekre, és nem reagál a hangpostájában hagyott üzenetekre sem.
Nem felejtik ismételten megemlíteni azt sem, hogy a Malév menetrendszerű járatait a múltban sorozatos szabotázsok és műszaki hiba miatti rendkívüli járatkimaradások érték, sőt évekkel ezelőtt az is előfordult, hogy a magyar külügyminiszter a Malév helyett a lengyel légitársaság gépével kellett hogy utazzon, mert a Malév többszöri próbálkozás ellenére, a sok hibás repülőgép miatt képtelen volt számára műszakilag megfelelő állapotú gépet rendelkezésre bocsájtani.
Az angol lap három napon át három részben leadott írásának végén minden alkalommal arra biztatja az olvasóit, hogy a világ különböző országágaiban élő olvasók a Magyarországon vagy a budapesti repülőtéren kárt vagy sérelmet elszenvedett bármilyen nemzetiségű turistákkal együtt a biztonságos internetes szerverükön keresztül email-ekben vegyék fel velük a kapcsolatot. Kérésük esetén anyagi kártérítésért csatlakozhatnak az orosz tulajdonú Malév és a ferihegyi repülőteret üzemeltető német társaság ellen készülő nagyszabású - angol nevén class action consumer law suit - csoportos bírósági perhez.
A cikkíró ezekkel a szavakkal fejezi be az orosz-magyar légitársaságot, hazánkat és kormányunkat népszerűsítő budapesti tudósítását:
"Magyarország az az ország, ahol senki semmiért nem vállal felelősséget. Úgy tűnik, hogy Magyarország a jelenlegi kormányzat alatt a korrupció pöcegödrébe süllyedt."Jack Corn
2008 január 1.
A Malév 240-es járatának Izrael általi lelövése csak egyetlen dologhoz hasonlítható: ahhoz, amikor az amerikai adófizetők pénzén élősködő zsidók megtámadták és legyilkolták a katonai szövetségesük, az eltartójuk, a kitartójuk, a fenntartójuk, a politikai, diplomáciai és gazdasági támogatójuknak, az Egyesült Államoknak egyik gyengén felfegyverzett kis hadihajója személyzetének 34 tagját.
A USS Liberty elleni 1967 június 8.-i izraeli orvtámadás és tömeggyilkosság története azonban már egy másik, hasonlóan lélekemelő történet.Jack Corn
Kapcsolódó:
A zsidók ismét gyilkosságra készülnek a holokamu ünnepén - a kormány támogatásával
Aríél Sárón a Likúd Front egyik alapítója. 1973-74. és 1977-től a Knesszet képviselője. 1975-76 között Jichák Rabín miniszterelnök biztonsági tanácsadója lett. (Wikipédia)
Yitzhak Rabin kampányában Henry Kissingerrel
Orbán-nyilatkozat
újratöltve: szorosabb együttműködést szeretnénk a Likuddal;
a
Hamász terrorszervezet, mellyel nem szabad tárgyalni , csak , hogy nem ők lőtték le a MALÉV gépet !!!!
2010-03-13. 14:42 Kuruc.info
Alább olvasható - miheztartás végett - egy 2005-ös hír a Fideszhonlapjáról (tehát ez csak a sajtónyilvános része a dolognak - s még ez sem semmi). A kiemelések tőlünk származnak.Orbán Viktor az izraeli külügyminiszterrel tárgyalt
Vendéglátójával, Szilvan Salom izraeli külügyminiszterrel tárgyalt hétfőn a hivatalos látogatáson Izraelben tartózkodó Orbán Viktor, a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség elnöke. A Fidesz elnöke és kísérete hétfőn felkereste a jeruzsálemi Jad Vasem holokauszt emlékmúzeumot, s koszorút helyezett el az áldozatok emléksátrában.
Orbán Viktor az MTI-nek telefonon elmondta, az izraeli kormányban miniszterelnök-helyettesi tisztséget is betöltő Szilvan Salommal folytatott megbeszélésén európai kérdéseket érintettek, valamint a francia és holland népszavazás utáni Európa fejlődési irányát, az antiszemitizmus kérdéskörét Európában és Közép-Európában. Szót ejtettek az iráni atomarzenál kiépítésének kísérletéről és az augusztus 15-én kezdődő úgynevezett szétválasztási terv végrehajtásáról is, amely lényegében egy egyoldalú izraeli kivonulás a Gázai övezetből. Érintették általában az izraeli-magyar kapcsolatok jövőjét is, gazdasági kérdéseket, a további beruházásokat.
Szilvan Salom a tárgyalásokon Európával kapcsolatban elsősorban azt a kérdést vetette fel, hogyan viszonyul az Európai Unió külpolitikája a Hamász radikális palesztin szervezethez. Orbán Viktor világossá tette, hogy helyesli az Európai Uniónak azt a döntését, amellyel a Hamászt terrorszervezetnek nyilvánítja. "Ennek megfelelően támogatjuk az Európai Uniót abban, hogy ezt a vonalat folytassa, és nem is javasolunk semmifajta tárgyalásokat a terrorszervezettel. Izrael számára ez különös jelentőséggel bír, saját biztonsága szempontjából" - mondta. "Mi azon az állásponton vagyunk, hogy a magyar külpolitikának közre kell működnie abban, hogy Izrael megkapja a nemzetközi garanciákat az állami létezéséhez. Tehát Izrael Államnak joga van a saját biztonságát megteremteni és megvédeni, ezt az EU külpolitikája se vonja, nem is vonhatja kétségbe "- tette hozzá Orbán Viktor.
A Fidesz elnöke és kísérete hétfőn felkereste a jeruzsálemi Jad Vasem holokauszt emlékmúzeumot, s koszorút helyezett el az áldozatok emléksátrában. Előtte felkeresték Herzl Tivadar síremlékét. Orbán Viktor elmondta, hogy a múzeum vezetőinek felvetették: a magyarok számára fontos Eszterházy Jánosnak a Jad Vasemben történő megemlítése, a Világ Igazai közé való befogadása. "Eszterházy János volt az egyetlen parlamenti képviselő Szlovákiában, aki a zsidótörvények ellen szavazott. Zsidómentő is volt, mind a mai napig politikai felhangoktól nem mentes vita van az ő szerepét illetően. Azt kértük, hogy ezt ne politikai kérdésnek tekintsék, hanem kizárólag a Világ Igazainak emberiességi mércével mérjék meg a tetteit, ne engedjék meg, hogy más szempontok is érvényesüljenek és így mihamarabb megkaphassa azt az elismerést Eszterházy János, és rajta keresztül mi magyarok mindannyian, ami talán megilleti őt" - tette hozzá.
A Fidesz elnöke hétfő este találkozik a magyar közösség vezetőivel. Izraelben több mint 200 ezer - magyarajkú izraeli állampolgár él. A küldöttség megnézi, hogy az itt élő magyar diaszpóra miben tudja segíteni Magyarországot, nagy világmagyar célok, nemzeti célok segítése, végrehajtása ügyében mit tudnak tenni, mire hajlandóak. "Ezt a közösséget én nem ismerem, korábban nem nagyon volt velük kapcsolatom, most szeretném, ha be tudnánk őket kapcsolni a határon túli magyarokkal ápolt kapcsolatrendszerünkbe" - tette hozzá.
Orbán Viktor találkozik még a jobboldali Likud politikusaival is. Mint a Fidesz elnöke megjegyezte, ennek az útnak a Szilvan Salom külügyminiszter való személyes találkozón túl az az igazi célja, hogy megerősítsék a Fidesz és a Likud kapcsolatait. A Likud a politikai palettán a Fideszhez legközelebb eső szervezet. "A Likud egy nemzeti párt, kormányzópárt és nemzeti párt Izraelben. Mi is nemzeti párt vagyunk Magyarországon, az elveink is közel vannak egymáshoz, szeretnénk, hogyha a jövőben az együttműködésünk az még szorosabb lenne, mint a múltban volt. Ennek a jövőre nézve lehet jelentősége" - mondta a Fidesz elnöke. (MTI - fideszfrakcio.hu)
Tüntetés Magyarország zsidó megszállása ellen!!!
"A zsidó bolyt pedig megbolygatom..." (Ady Endre: Margita élni akar)
"Foglalod a kurvanyádat, de nem ám a mi hazánkat!" (Petőfi Sándor: Még mit nem beszél az a német)
Antibolsevista és anticionista gyűlés a Hazatérés Templománál Május 4-én!!!
http://indavideo.hu/video/Palos_Trend_Ordoguzo_a_zsido_terrorrol
Amennyiben Te is elkötelzett vagy Magyarország védelmében, akkor kérlek, hogy tisztelj meg csatlakozásoddal az en található közösségünkhöz is.
Hajrá Magyarország, Hajrá Magyarok! [IGEN! Magyarország győzött!]
Ifj. Hegedűs Loránt antibolsevista és anticionista gyűlést hív össze május 4-ére a Hazatérés Templomához.
Közleményében a lelkész úgy fogalmaz, követelik az akkor hazánk szívében ülésező Zsidó Világkongresszustól, hogy ítélje el az 1919-es és az 1945 utáni "judeobolsevik keresztyén- és magyarellenes terrort, annak zsidó vezetőit, többek között: Kun Bélát, Szamuelyt, az egész népbiztosi söpredéket, Péter Gábort, Rákosit, Gerőt, Farkast, Révait, az Andrássy út 60 verőlegényeit."
Felszólítják továbbá a nemzetközi és a hazai zsidóság akkor és ott jelen lévő képviselőit, hogy utasítsák rendre Simon Peresz izraeli államelnököt Magyarországgal kapcsolatban tett országhódító deklarációja miatt, s határozottan lépjenek fel az ennek révén hazánkba érkező új zsidó telepesekkel szemben. Az ordas eszméktől való elhatárolódásuk részeként mindennemű közösséget szakítsanak meg a cionista állam hivatalos képviselőivel, mely apartheid rendszerként működtetve nyílt faji megkülönböztetést, nem egy esetben népirtást követ el az őshonos palesztin nemzettel szemben - írja Hegedűs Loránt.
A közlemény hármas-mottóval zárul:
"Egyébként azt tanácsolom: Magyarországot meg kell menteni!" (Dr. Hegedűs Loránt püspök) http://iwiw.hu/i/esemeny/rendezveny/Tuntetes-Magyarorszag-zsido-megszallasa-ellen-168891
Kapcsolódó:
Magyar zsidó történelem (szerintük)
Jeruzsálem után Magyarországon is lesz siratófal
Videó a palesztin mindennapokból - zsidó megszállás alatt - Avagy mit árthatnak a Magyarországra beköltöző zsidó telepesek?
Adjon
az Isten!
Zsidó Világkongresszus Budapesten - Hegedűs Loránt helyett felesége szervezi a május 4-i demonstrációt
Mint köztudott, a zsidók pofátlansága most már nem ismer határokat.
Gazdasági-kulturális-politikai megszállásunkat szemtelen módon azzal teszik nyilvánvalóvá mindazok számára,
akiket nem mételyezett meg a szélsőliberális fertő, és képesek önálló gondolkodásra, hogy a gyarmattartók most már a Zsidó Világkongresszust is Budapesten fogják megrendezni, pedig állításuk szerint nap mint nap rettegniük kell a magyaroktól. Amíg a Magyarok Világszövetsége nem Tel-Avivban tartja ülését, addig semmi keresnivalója egy ilyen rendezvénynek a magyar fővárosban, különösen akkor, ha Izrael vezetői és annak nagykövetei rendszeresen teszik egyértelművé az izraeli szándékokat hazánkkal kapcsolatban.
A Jobbik Veszprém megyei szervezetei is képviseltetik magukat a május 4-i fővárosi rendezvényen. A közös felutazásra várjuk azok jelentkezését, akik közös és egységes kiállással kívánják felhívni a figyelmet az országhódítók nemzetpusztító tevékenységére.
A jelentkezők számától függően indul(nak) ingyenes busz(ok) a magyarok rendezvényére - Ajkáról 7.00-kor a Hotel Ajka parkolójából Veszprém, Várpalota útvonalon.
Bővebb információ, jelentkezés: kovacs.rajmund@jobbik.hu
Zsidó Világkongresszus Budapesten - Hegedus Loránt helyett felesége szervezi a május 4-i demonstrációt
Auschwitzi
feljelentés, belejentés
Az alábbi mondatok NEM a nagykövetségeknek szólnak, bár van köztük pár amely direktben is érintett a kérdésben. Javaslom, hogy tekintsék ők is vizsgálat tárgyának a mellékleteket és ha még van kedvük a III. Világháborúhoz, akkor közöljék ennek eredményét a kormányaikkal, amelyben tán akad pár nem szabadkőműves is, aki nincs ebben a globális hazudozásban nyakig benne vagy az ostobasága, vagy a zsidó családi háttere okán. Kérem ne tekintsenek el attól, hogy nem vagyok diplomatikus. Nem vagyok az, nem olyan időket élünk!Az elzsidósított "magyar hatóságok" figyelmébe ajánlom az alábbi sorokat!
Mint mindig, kicsit bajban vagyok a megszólítással, mert azt mégsem írhatom, hogy "ti mocsok zsidó-taknyok, hulladék bűnöző gazemberek", vagy olyasmit sem írhatok, hogy "ti akasztanivaló holokauszt-túlélő bárcás ribancok", ezért a címzetteket inkább nem is szólítom meg. Beszéljenek a tények a melléklet szerint, amely az egész "kitalált holokausztos zsarolást" bizonyítva igazolja, hogy a Jad vasem és egész zsidómegszállás, ami alatt állunk egy ördögien kieszelt és mesterien végrehajtott, a hatóságok zsidajai által terelgetett nemzetirtó hadjárat. Pataki bíró éppen két napja mondta ki, hogy annak a személynek, aki a hazug gazember Eli Wiesel személyazonosságát perdöntően is cáfolta, csak véleménye lehet. Nos, van még ettől lentebb is, de remélem, hamarosan elindulhat már az a számonkérés és nem csak irányotokban, hanem a teljes zsidó-mocsok kitakarítása érdekében. Összeesküvés-elmélet, mi? Az a helyzet, hogy a szép szavak ideje lejért régen és ezt tudhatjátok, de nem is azért írok nektek, mert várom, hogy érdemben lépjetek, hisz arra eddig is képtelenek voltatok! Ti ennek a rendszernek a részeként nemzetellenesen léteztek és így a puszta létetek is MAGYAR nemzetbiztonsági kérdés. Nem zsidó és nem "újmagyar", hanem MAGYAR! No, ha nem értenétek a táblázatok tartalmát, akkor kérjetek segítséget a hivatali rabbitól, majd lefordítja a tetves zsidaja, hogy mennyi is az annyi és milyen okkal, joggal rabolják, fosztogatják és pakolják a nyakunkba a sok emberszerű képződményt, a parlamenti és a mögöttük álló szintén szabadkőműves bekötöttek parancsára és támogatásával. Mentsétek le az anyagot, mert valószínűleg ezért támadták be tegnap a www.postaimre.net oldalt is. Mintha tehetnék róla, hogy ezek a férgek hazugságai mindig kiderülnek. Bízom benne, hogy hamarosan kezdődhet a háború és akkor lehet dönteni végre, de méltó halálnemet nem igen tudok kieszelni sem nektek, sem ezeknek a parazitáknak. Mindenki maga dönt. Döntsetek jól!Posta Imre
Nürnbergi perirat: "5-6 millióan haltak meg
Auschwitzban", "975
ezer az elgázosított
magyar zsidók száma"
2013-04-27. 08:59 Kuruc.info
Mivel a Kuruc.info is feltétlenül ki szeretné venni a részét a "nemzeti ügyek kormányának" jövő évre tervezett "grandiózus" holokauszt megemlékezéseiből, ezúttal közzétesszük legújabb szenzációs holokauszt-felfedezésünket.
A dokumentum, amit most közszemlére teszek, a szent és sérthetetlen nürnbergi per iratai közül való. Az információk és adatok hitelességéhez tehát nem férhet kétség. Végtére is a nürnbergi perben ítélték el a háborús bűnösöket, és a nürnbergi perben elhangzott vallomásokra építették rá az egész holokauszt-történetet. A 2222-PS szám alatti gyűjteményben szereplő, 1945. április 13-i keltezésű dokumentum egy bizonyos Emil Worgul eskü alatt tett írásbeli nyilatkozatát tartalmazza arról, hogy miképpen verték és rugdosták halálra a terhes nőket a vadállati gonoszságú nácik a koncentrációs táborokban. Emil Worgul nyilván a teljes igazságot mondta a "nácik háborús bűneit" feltáró vizsgálat folyamán a németek kegyetlenkedéseivel kapcsolatban. Így tehát nem hazudhatott akkor sem, amikor az alábbi kijelentést tette eskü alatt tett vallomásában: "Nem túlzás azt állítani, hogy Auschwitzban 5-6 millió ember vesztette életét. Amikor a magyar zsidók megsemmisítése zajlott 1944 tavaszán, 975,000 személyt gázosítottak el".
Mivel a nürnbergi perben elhangzott vallomások és dokumentumok hitelességét kétségbe vonni a mai napig nem lehet, ezért felszólítom a Holokauszt Emlékbizottság tagjait, hogy a jövő évi "grandiózus" holokauszt megemlékezések szervezésekor az általam bemutatott dokumentumban szereplő adatokat figyelembe venni szíveskedjenek.
Perge Ottó
Kiderült:
a Fidesz helyi vezérei
döntötték
el, ki nyithat trafikot
2013. április 26., péntek, 18:01 HVG
A kormánypárt helyi potentátjai osztották el a dohányboltok üzemeltetésének jogát - tudta meg a hvg.hu több fideszes forrásból. A listát a választókerületi elnökök véleményezték, de volt olyan város is, ahol a kormánypárti frakcióval szavaztatták meg, ki nyithat trafikot. A kormánypárti politikusok több esetben a saját rokonaikat juttatták e lehetőséghez.
"Városunkban a trafikok bérleti jogáról egy frakcióülésen döntöttünk." - ezt írta a hvg.huszerkesztőségébe eljuttatott levelében az egyik megyeszékhely fideszes önkormányzati képviselője. A helyi politikust megkerestük telefonon, ellenőriztük, nem élt-e vissza valaki a nevével, de megerősítette állítását, viszont ragaszkodott az anonimitáshoz.
Szavai azonban megerősítették a hvg.hu-hoz korábban több, szintén kormánypárti forrásból eljutott értesüléseket a dohánybolt-pályázatok elbírálásának hátteréről. Ezek ugyanis arról szóltak, hogy az általuk ismert településeken a Fidesz választókerületi elnökei döntöttek arról, a pályázók közül kik nyerhetik el a nemzeti dohányboltok megnyitására feljogosító koncessziós jogot.
Mindez pedig magyarázatot adhat azokra a történetekre, amelyek kedd óta ömlenek a szerkesztőségbe, és amelyek helyi politikusok dohánykereskedelmi tapasztalat nélküli rokonai, barátai vagy éppen strómanjai által elnyert trafikjogokról szólnak.
Rettenetesen csalódottak és dühösek azok a pályázók, akik vesztettek a dohányboltok koncessziós pályázatán. A kormány azt ígérte, hogy a kisvállalkozókat, az üzletből a családjukat eltartókat, és - pozitív diszkriminációval - a speciális munkaképességűeket hozza helyzetbe. Ezzel szemben a trafikosok zöme bezárhatja a boltot, a kismamák és megváltozott munkaképességűek jó esetben alkalmazottként rúghatnak majd labdába, mert a jelek szerint őket valójában csak pontmaximalizálási adalékként írták bele a pályázatokba.
Ami az elbukott pályázókat leginkább sértette, hogy egyáltalán nem számított a szakmai múlt. "Három napja nem alszom, mert az állam megint elvesz tőlünk mindent. Csak most már nincs, aki az újabb változásig kihúzza" - kesereg Harcsa Lajos, aki 1972 óta üzemelteti boltját Budakalászon, de a trafikpályázaton nem nyertek.
Tömegesen nyertek viszont olyan pályázók, akik soha, egyetlen boltot sem üzemeltettek, sőt a nyertesnek ítélt pályázatukon túl egyelőre semmijük sincs meg a Nemzeti Dohánybolt megnyitásához. A nyertesek listáján például több CBA-vezető, fideszes képviselők szomszédai, jó barátai, feleségei, gyerekei szerepelnek. Például Rogán Antal szomszédja is nyert a pályázaton, ám a Fidesz-frakcióvezetője az Indexnek azt mondta, "a Csetényi Csaba - Krskó Tibor páros 16 éve üzemeltet trafikot a kerületben CigarTower néven. Sokkal hosszabb ideje csinálnak trafikot, mint hogy én ismertem volna őket".Kisöpörték a régi trafikosok zömét
Ami a módszert illeti, több vidéki város fideszes vezetéséhez tartozó forrásunk megerősítette értesülésünket, amely szerint a választókerületi elnökök megkapták a területükön dohánybolt nyitására pályázók listáját, hogy véleményezzék azt, majd a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. ez alapján hozta meg a döntését. Ez történt a már idézett képviselő szerint az ő városában is azzal, hogy ott a polgármesteri posztot is betöltő választókerületi elnök a Fidesz-frakciót is bevonta a döntésbe.
Forrásaink nem tudták megmondani, pontosan milyen szempontok alapján döntöttek a választókerületi elnökök, de az egyik alföldi városban volt arra is példa, hogy a saját felesége kapta meg az egyik lehetőséget, hogy trafikot nyisson a kisvárosban. Az egyik forrásunk városában a polgármester és ez egyik önkormányzati képviselő testvére is nyert trafikjogot, utóbbi nem is egyet.
A hvg.hu-nak mindezt elmondó fideszesek egyike úgy véli, vidéken nem biztos, hogy nagy üzlet lesz a trafik, de szerinte a kormánypárton belül úgy számolnak: ezek fontos találkozási pontok lesznek, ahol közvetlen kapcsolatba lehet lépni az emberekkel, például ha aláírásokat kell gyűjteni. Pletykaként terjed ugyanakkor a kormánypárti körökben, hogy a következő ciklusban talán az alkohol árusítását is monopolizálják, akkor pedig anyagilag is jövedelmezővé válhatnak az esetleg nemzeti dohány- és italbolttá alakuló üzletek.
A Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. hétfőn este tette közzé a dohányboltokra kiírt koncessziós pályázat eredményét, amelyek alapján július 1-jével 5415 dohánybolt nyílhat. Azóta áll a bál a dohányboltok koncessziós jogának kiosztása körül, mert a piacot valóban újraosztja a kormány: alig-alig maradhat dohányboltos az, aki eddig ebből élt, viszont olvasóink segítségével egyre több nyertes pályázóról derül ki, hogy kormánypárti kötődése van.Toroczkai László: Ami most a dohánytermékeket árusító trafikok körül zajlik, erősen emlékeztet engem a húszas évek Amerikájának szesztilalmára. Ugyanúgy fognak a jövőben is dohányozni az emberek, csak éppen egy felsőbb politikai kapcsolatokkal rendelkező szűk kör fog mocskosul meggazdagodni belőle.Minőségi élmény - új cigarettamárka a Fidesztől
Orbán Viktor utasítást adott a Zsidó Világkongresszussal összefüggésben
2013-04-29 MTI - Echo TV
A kormányfő arra utasította Pintér Sándor belügyminisztert, hogy akadályozzon meg minden olyan tüntetést, szervezkedést, amely sérthetné a Zsidó Világkongresszus budapesti tanácskozására látogató vendégek és a magyarországi zsidó közösség emberi méltóságát.
Erről Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár hétfői sajtótájékoztatóján beszélt.
A Zsidó Világkongresszus (World Jewish Congress - WJC) háromnapos ülést tart Budapesten. A vasárnapi megnyitón részt vesz Orbán Viktor is. A rendezvényen - amelyen a világ zsidó közösségeinek ötszáz képviselője vesz részt - megvitatják a zsidóságot globálisan érintő témákat, "a neonáci pártok előretörésének egyre aggasztóbb ügyét és a közel-keleti helyzetet".
Lázár János hétfői tájékoztatóján elmondta, a miniszterelnök beszédet is mond a kongresszuson, ahol határozottan válaszolni kíván azokra a Magyarországot, a magyarságot és a kormányt ért vádakra, amelyekben "mindannyiunkat antiszemitának bélyegez a világ egy része".
Az államtitkár ezzel kapcsolatban súlyosan etikátlannak minősítette, ha a politikában, illetve az üzleti életben elszenvedett sérelmeket az antiszemitizmus vélelmezett vádjával viszonozzák.
Beszámolt arról is, hogy a kormány áttekintette azokat a kéréseket, amelyeket a világkongresszus a rendezvény előkészítésével kapcsolatban fogalmazott meg.
Bejelentette: a kabinet mindent megtesz azért, hogy a vendégeknek és a magyarországi zsidó közösség tagjainak emberi méltósága ne sérüljön. Orbán Viktor ezért a legutóbbi kormányülésen arra utasította a belügyminisztert, hogy akadályozzon meg minden olyan tüntetést, szervezkedést, amely sérthetné a Zsidó Világkongresszus budapesti tanácskozására látogatók és a magyarországi zsidó közösség emberi méltóságát
Felidézte: a Zsidó Világkongresszus januárban döntött úgy, hogy idei tanácskozását Budapesten rendezi meg. Ezt megelőzően, 2012 decemberében Feldmájer Péter, a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségének (Mazsihisz) elnöke megkereste Orbán Viktort, és egy személyes megbeszélésen tájékoztatta arról a lehetőségről, hogy a világkongresszus idén tavasszal a magyar fővárosban tartaná soron következő ülését. A miniszterelnök elmondta Feldmájer Péternek - folytatta az államtitkár -, hogy a kabinet mindezt megtisztelőnek tartja, és kiemelt jelentőségű eseményként tekint a tanácskozásra. A kormányfő és a Mazsihisz-elnök nyílt, barátságos hangvételű megbeszélésén szóba sem került az antiszemitizmus magyarországi helyzete - tette hozzá.
Orbán Viktor ezt követően hivatalos felkérő levelet kapott a WJC elnökétől, Ronald S. Laudertől és Feldmájer Pétertől, akik megköszönték a budapesti találkozó lehetőségét, és ismertették azokat a körülményeket, amelyek miatt a Zsidó Világkongresszus a magyar fővárosban tartja soron következő összejövetelét. A miniszterelnök január végi válaszában örömmel nyugtázta, hogy itt lesz a tanácskozás, és elfogadta az arra szóló meghívást - fejtette ki Lázár János.
A WJC száz ország zsidó közösségeit képviseli kormányoknál, parlamenteknél és nemzetközi szervezetekben. A plenáris ülés a világkongresszus legfőbb döntéshozó szerve, amely négyévente ülésezik, és megválasztja vezetőségét.
Hát persze, Biszku Béla elvtárs veje...
Újra Patai Mihály a Bankszövetség élén
2013. március 22., péntek 14:54 Index/MTIPatai Mihályt, az Unicredit Bank Hungary Zrt. elnök-vezérigazgatóját választotta elnökének pénteki testületi ülésén a Magyar Bankszövetség.
A szövetség közleménye szerint Patai Mihály kiemelte, hogy az ügyfelekkel és a politikai döntéshozókkal is a felek számára egyaránt hasznos, jó megállapodásokra, kölcsönös és hosszú távra megalapozott bizalomra törekszik a bankszektor.
Az ülésen elnökségi tag lett Zolnai György, a Budapest Bank Nyrt. elnök-vezérigazgatója, illetve Hegedűs Éva, a Gránit Bank Zrt. vezérigazgatója, a kis- és középbankok képviseletében.Az alku hiánya miatt távozott
Patai novemberben állt fel a Bankszövetség elnöki székéből, miután a kormány elfogadta a banki szektort tovább terhelő tranzakciós illetéket. A bankár tavaly október 24-én, egy héttel a második csomag bejelentése után váratlannak és megdöbbentőnek nevezte a csekkadóként ismert tranzakciós illeték általános kulcsának 1 ezrelékről 2 ezrelékre történő emelését és a bankadó megígért feleződésének elmaradását. "Megértem, hogy változnak a körülmények, és valaki nem tudja tartani az általa aláírt írásos megállapodást. Ilyenkor szerződésmódosítást szoktak alkalmazni, erre azonban nem adott lehetőséget a kormány" - mondta akkor Patai, mi lepte meg igazán.
A bankszövetségi elnök akkor arról beszélt: egy nappal a bejelentés előtt ismerte meg a csomagot, akkor a bankszövetség elnökségének felajánlotta a lemondását arra az esetre, ha a parlament megszavazza a kormány döntését. Valakinek ugyanis Patai szerint vállalnia kellett a felelősséget azért, hogy az általa képviselt, együttműködésre épülő stratégia megbukott.
Azóta Matolcsy Gyyörgy MNB-elnök lett - Patait korábban a lehetséges alelnökök között is emlegették -, utódja Varga Mihály pedig kiegyezést ígért a bankoknak. A mostani ülésen meghívott vendégként egyébként Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter is részt vett.
A Bankszövetség megbízott elnökével, Gyuris Dániellel, aki a két Patai-korszak között irányította a Bankszövetség munkáját megbízott elnökként, januárban készített interjúnkat ide kattintva olvashatja.Jelentős veszteségek
A Bankszövetség főtitkára, Kovács Levente az elmúlt évről adott értékelésében kiemelte, hogy 2012-ben a hazai bankszektor továbbra is nehéz körülmények között működött, így az előző évhez hasonlóan jelentős veszteséggel zárta az évet.
A bankszektor mindezek ellenére megőrizte működésének stabilitását, tőkeellátottsága megfelelő volt, mindez több esetben a külföldi anyabankok által biztosított jelentős tőkeemelésnek volt köszönhető.
Gyuris Dániel, a Bankszövetség ügyvezető alelnöke elmondta, hogy a bankok csak akkor lehetnek sikeresek, ha a magyar gazdaság is sikeres, és ismét növekedni tud. Éppen ezért a Bankszövetségnek a gazdaságélénkítés eszköztárának kidolgozásában aktív szerepet kell vállalnia.
LÉHMANN:
"... pikáns dolog az, hogy a Debreceni Törvényszék által
"sablon" beadványaimat tökéletesen ott megértették,
sőt ennek megfelelő ítéletet is hoztak, míg számos más esetben
ugyanezzel a "sablon" beadványomnak az
értelmezésével..."
Folytatás: http://www.civilkontroll.com/tenyleg-ne-rettegjenek-az-emberek-a-vegrehajtoktol-tenyleg-mi-vagyunk-az-erosebbek/
Folytatás: http://www.civilkontroll.com/tenyleg-ne-rettegjenek-az-emberek-a-vegrehajtoktol-tenyleg-mi-vagyunk-az-erosebbek/
Megszavazták: A törvény mostantól
azokat
védi akik lopnak
2013. 04. 30. magyarinfo.blog
Nem sokkal ezelőtt a Fidesz elfogadta azt a törvényt ami kivégzi az átláthatóságot Magyarországon. A kormány tegnap beterjesztette és ma elfogadta azt a törvényt ami fellép a "visszaélésszerű adatigénylésekkel" szemben. Értsd, fellép azokkal az állampolgárokkal, újságírókkal, politikusokkal szemben akik szeretnék tudni mire folyik el a közpénz.
A törvény szerint innentől az Állami Számvevőszék és a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal köteles ellenőrizni a közfeladatot ellátó szerveket, a közérdekű adat megismerésére irányuló igény pedig nem eredményezhet az ellenőrző szervek jogosítványaival azonos mélységű és terjedelmű adatbetekintést. Tehát az ÁSZ és a KEH amelynek elnökeit és vezetőit a parlamenti többség fogja kinevezni, fog őrködni a parlamenti többség korrupciós igénye felett, ha pedig nagylelkű másnak is adhat betekintést az iratokba.
A cél persze egyértelmű, két hete nyerte meg Szabó Rebeka a PM képviselője azt a pert ami után kötelesek lennének neki kiadni a földpályázatok pontozási rendszerét, eredményeit, és láthatnánk mi alapján nyertek a nyertesek. Illetve itt van a trafikbotrány, ahol szintén el kell kenni a haveroknak osztott mutyit. Ezért a Fidesz nem rest a törvény pedig természetesen ezekre is vonatkozik. A Fidesz korrupciói kiderültek, de nem visszavonják, felülbírálják a dolgokat, hanem levonják a következtetést, és mindent titkosítanak.
De nem csak rövid hanem hosszútávú eredménye is van ennek a törvénynek. Innentől kezdve bárki értelmezheti úgy a törvényt, hogy ő eleget tett az átláthatósági követelményeknek a KEH és az ÁSZ felé, így nem ad ki adatot senkinek. Innentől kezdve mindenfajta korrupció felderítése kegyetlen nehézzé válik. Innentől kezdve a törvény nem azokat védi akik felakarják deríteni a korrupciót, hanem azokat akik lopnak.
Merthogy ha nincs semmi mutyi akkor egy adatkiadásnak nincs következménye. Aki titkosítani akarja a pályázatok élbírálását, az állami cégek és az állam szerződéseit, az az örökérvényű mondás szerint valamit rejteget. A Fidesz pedig most ezt teszi, az átláthatóság csatornáit elzárja, és vasbeton falat húz, a korrupció elé, hogy ne legyen látható.
Tortával ünnepelt a felvásárlók nagykövete: 100%-os töltöttséggel érkeznek Judapestre a Jumbo Jetek Tel-Avivból
2013-04-30. 13:57 Kuruc.info
A Boeing 747-400-as típusával teljesíti keddi Budapest-Tel Aviv járatát nyolc héten keresztül az izraeli El Al légitársaság, az első Jumbo Jet délelőtt landolt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Váradi János, az El Al magyarországi igazgatója azt mondta, a négyszáz férőhelyes gép kedden közel teltházzal közlekedett, és a többi járatra is nagyon nehéz már jegyet venni, a töltöttségi adat közel száz százalék. A járatokkal általában izraeli turistacsoportok érkeznek Magyarországra, de magyar turisták és üzleti utazók is igénybe veszik. A nagyobb gép beállítását a Magyarország és Izrael közötti turizmus fellendülése indokolja - tette hozzá.
Ilian Mor, Izrael magyarországi nagykövete a gép landolást követően a repülőtéren elmondta, a járaton izraeli turisták utaznak, ők egyhetes szabadságukat töltik Budapesten. Ez is jelzi, hogy a magyar főváros attraktív célpontja az izraeli turizmusnak. Ők tisztelettel, és barátsággal érkeznek a magyarokhoz, és ezek a látogatások nagy támogatást jelentenek a magyar turizmusnak és gazdaságnak is - mondta (tehát még nekünk kellene hálásnak lennünk - a szerk.).
Ilan Mor izraeli nagykövet az El Al izraeli légitársaság első járatának érkezésén a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 2013. április 30-án
Jelenleg Izraelből több turista érkezik Magyarországra, mint ahány innen megy oda, de a cél az, hogy ezt megfordítsák. A nagykövet szeretné, ha minél több magyar turista érkezzen Izraelbe, mert az ország vonzó célpont, "modern, virágzó társadalommal". A két ország közötti kapcsolatokat erősíteni kell, mert rendkívüli kapcsolata van Magyarországnak Izraellel az itt élő zsidó diaszpóra miatt is - mondta.
Tereh László, az El Al izraeli légitársaság repülőtéri szolgálatvezetője, Váradi János, a légitársaság magyarországi igazgatója, Ilan Mor, valamint Zadok Ido, a járat kapitánya és Eli Gur első tiszt (b-j) tortavágással ünneplik a légitársaság első járatán
Az El Al hetente nyolc járatot üzemeltet a Liszt Ferenc-repülőtér és Ben Gurion között, ezek közül hetente egy lesz, amelyet a 747-es Boeinggel szolgálnak ki. Jelenleg ez az egyetlen utasszállító légitársaság, amely menetrend szerűen közlekedtet Jumbo Jetet Budapestre.
Az El Al Izrael nemzeti légitársasága, az 1948-ban alapított társaság 38 célállomásra repül, flottája 38 Boeing gépet számlál. (MTI nyomán)
Korábban írtuk: Annyira tombol itt az antiszemétizmus, hogy már "legendás, óriási" gépekkel hordják Izraelből a tetűhintásokat
Kapcsolódó:
Izraeli "demokrácia": "jogszerű" a turisták leveleibe való beleolvasás a repülőtéren
NEM ENGEDHETED MAGYARKÉNT, HOGY A PALESZTINOK MÉSZÁROSAI ÜNNEPELJENEK MAGYARORSZÁGON!
NEM AZONOSULHATSZ MAGYARKÉNT A GYILKOSOKKAL!Hazánkban tartja ülését a Zsidó Világkongresszus.
Ezt nyílt provokációnak tekintjük, főképp azok után, ami a WikiLeaks-en megjelent, miszerint valószínűleg 120 cionista katona tevőlegesen is részt vett 2006-ban a tüntető magyar emberek megfélemlítésében és brutális bántalmazásukban. Magyarország felvásárlói, gyarmatosítói most már teljesen nyíltan jönnek fő európai székhelyükre, ahol a "rettenetes antiszemitizmus" ellenére mégis otthon érzik magukat. Köszönjük, nem kérünk belőlük! Facebook
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése