2013. július 20., szombat

Utak a jövő felé



Utak a jövő felé

Úszó iskolák a világ peremén

1950 óta május utolsó vasárnapja a gyerekeké, őket ünnepeljük, a nemzetközi gyermeknap egyben az ő jogaikra, lehetőségeikre irányítja rá a figyelmet. Ez a nap azonban nemcsak az önfeledt játékról szól, hanem arról is, mit teszünk értük, mire és hogyan tanítjuk őket. És nem utolsósorban hol, milyen feltételek mellett. Ami nekünk extrém körülmény lehet, máshol teljesen hétköznapi: az iskolapad is kiköltözik a vízre.
úszó iskola.jpg 




















Az ázsiai iskolapélda
 
Bangladesben az időjárás nemcsak a mindennapi életet nehezíti meg – 2050-re az ország ötöde lesz víz alatt és 30 millió ember válhat környezeti menekültté az ENSZ szerint –, de az iskolába való eljutást is. A monszun miatt több ezer iskolát zárnak be, a gyerekek hónapokig nem tanulnak. A vízen és vízzel való együttélés pedig alapvető az országban, ahol 160 millióan élnek 144 ezer km²-en, és mindent keresztülszelnek a folyók, csatornák.
úszó iskola5.jpg
Mohammed Rezwan helyi építész és aktivista 1998-ban 500 dollárból megalapította aShidhulai Swanirvar Sangstha civil szervezetet és 2002-ben indította el az első hajó-iskola projektet, azóta közel 100 ilyen hajó segíti a gyerekek tanulását. 2012-ben több, korábbi díj után megkapta a WISE-díjat (World Innovation Summit for Education) is.
úszó iskola3.jpgúszó iskola4.jpg























A hajókat helyi anyagokból készítik, keskenyek, hogy a kisebb csatornákon is könnyen mozogjanak, tetejük vízálló, idekerülnek a napelemek. Oldalukon több ablak is van a jobb szellőzés érdekében, belül pedig nem találhatóak tartóoszlopok (erős fémszerkezet tartja a súlyt), hogy több pad beférjen, így 30-35 gyermeket és felnőttet is képesek befogadni. A hajó-iskola rendszer 250 km-es távolságot fed le, közel 90 ezer családnak segít (sokan csak így jutnak számítógép közelébe) és a hagyományos oktatás mellett pl. azt is megtanítják a kicsiknek, hogyan gyűjtsenek tiszta (ivó)vizet.
úszó iskola6.jpg
 






















A nigériai cölöpsuli
 
Nigériában sem sokkal jobb a helyzet. A legnagyobb város, Lagos egyik nyomornegyedében mintegy 90 ezren élnek, javarészt halászatból, önfenntartó módon, a kormányzat nem különösebben foglalkozik velük. Ennek ellenére tavaly sok cölöpházat leromboltak, és ezt idén is folytatni kívánják, hogy fejleszteni tudják a vízpartot. Na de milyen áron?
úszó iskola7.jpg




















A helyi közösség problémáinak megoldása érdekében az NLÉ Architects 2012 őszén azENSZ Fejlesztési Programja támogatásával elindította a Makoko Úszó Iskola projektet, az első szakasz márciusban zárult le.
úszó iskola8.jpg





















úszó iskola10.jpgAz úszó szerkezet fő alapanyaga a fa, alakja pedig egy háromszögre hasonlít, az osztálytermek a második szinten helyezkednek el. Az alsó szinten játszótér és zöldfelület található, legfelül pedig még egy nyitott osztályterem. A tetőre itt is napelemeket helyeztek, valamint esővízgyűjtő- és természetes ventillációs rendszert is kialakítottak. Az egészet pedig műanyag hordókra építették, így lebeg a vízen az iskola.
úszó iskola9.jpg























A projekt második fázisában azt tervezik, hogy az iskola mintájára úszó otthonokat építenek, amelyeket akár össze is lehet kapcsolni, a harmadik szakaszban pedig egy egész úszó kommunát alakítanának ki, amely tovább terjeszkedhet a lagúnában.
 























A világ legnagyobb mozgatható gátja



Minden bizonnyal 2013 egyik legnagyobb szitokszava Magyarországon a mobilgát. Kell-e a Római-partra és milyen áron? Bírja-e a megpróbáltatásokat a Szentendrén nemrégiben elkészült konstrukció? Miközben idehaza a mobilgát kérdése politikai burleszk kategóriájába került, Európa számos országában jól vizsgázott a napokban, Hollandia Zeeland tartománya pedig már rég a vízzel vált volna egyenlővé, ha nem építették volna meg a világ újkori csodái közé sorolt gátrendszert.
delta works.jpgDeltawerken – Az árvíz-megelőzési megaprojektet 200 évre tervezték és bár hivatalosan 1997-re elkészült, folyamatosan fejlesztik.
 
Kis túlzással Hollandia történelme a vízzel való küzdelemről szól. 1420-ban a Meuse folyó áttörte Dordrecht városának gátjait, elnyelve mintegy 70 falut és magával sodorva 10.000 embert. A történelem 150 évvel később megismételte önmagát, de akkor már 30.000 ember esett a víz áldozatául. 1953-ban 133 település és 160.000 hektár megművelhető földterület vált a folyó martalékává.
delta works2.jpg

























Dordrecht víz alatt 1953-ban.

Maguk a hollandok is úgy tartják, hogy ősi ellenségük valójában a víz, a legnagyobb küzdelmeket nem az angolokkal vagy a franciákkal folytatták, hanem a folyékony elemmel. Az 1953-as katasztrófa után elindított Delta-terv (Delta Plan/Delta Works) keretében mintegy 4600 km²-nyi területet hódítottak vissza abból a 6000 km²-ből, amelyet korábban víz borított. A terv célja egyfelől Délnyugat-Hollandia megvédése volt, másfelől gátak építésén keresztül kívánták megvalósítani a tengeri és folyami vizek jobb elosztását annak érdekében, hogy a mezőgazdaság és emberi szükségletek szempontjából is káros só koncentrációt megakadályozzák.
delta works3.jpg































A gátrendszer – Az 1953-as áradások után Hollandia délnyugati részét új megoldásokkal kellett megvédeni a víztől.

A Delta-terv kétségtelenül legfontosabb és egyben legdrágább mozzanata az Oosterschelde gát megépítése volt (összesen 13 gátat építettek), melyhez a legmodernebb technológiát használták fel. A gátat 10 éves munkálat után 1986-ban fejezték be.
delta works4.jpg
Oosterscheldekering – A 9 km hosszú gát a Deltawerken gátrendszer leghosszabbja, 4 km hosszan nyitható kapukkal.
 A legérdekesebb viszont kétségtelenül a Maeslantkering, azaz a Hoek van Hollandnál található vihargáthoz kapcsolódó mozgatható gát. A három részből álló, „ökológiai" vihargát teljes hossza majdnem 3 km, 63 nyitható kapuja pedig 240 méteres. A kapuk általában nyitva vannak, de kedvezőtlen időjárási viszonyok mellett lecsukhatók, ráadásul nincs még egy olyan gát a világon, ami ilyen óriási mozgatható alkatrészekből állna. 
Maeslantkering.jpgMaeslantkering – A világon egyedülálló nyitható gát, melynek acélszerkezete 240 m hosszú, ezzel a világ egyik legnagyobb mobil szerkezete is egyben.
delta works5.jpg
Neeltje Jans – Az építkezés megkönnyítéséhez kialakítottak egy mesterséges szigetet, amelyet a munkálatok befejezése után átépítettek. Ma Hollandia egyik legizgalmasabb vízi parkja és oktatóközpontja.
 
delta works6.jpg























A gát mellett futó széles biciklis utat más járművek nem sűrűn használják, így kiválóan alkalmas a kétkerekű közlekedésre.
 
A gátat úgy tervezték, hogy az elkövetkezendő 200 év generációit is kiszolgálja. Átadása egyben a Delta munkálatok hivatalos lezárást is jelentette. Éves működési költsége 17 millió euró, ennyi az ára több százezer ember biztonságának.
 
Itthon se ártana mérlegelni. A jelenlegi ad hoc, a már kialakult helyzethez igazodó, preventívnek egyáltalán nem mondható árvízi védekezés helyett Magyarországon is érdemes lenne megfontolni egy hosszú távra megoldást kínáló rendszer kiépítését (gát, víztározó stb.), amely bőven vissza is hozná az árát, csak el kellene fogadni, hogy nem azonnal. Ha árvíz van, akkor hirtelen nagy a sürgés-forgás, ha békeidők, akkor pedig nem történik semmi, melyet egyébként a Nemzeti Vízstratégia is elismer: "A projektek megvalósításának időtartama indokolatlanul hosszú. Azt nem lehet elfogadni, hogy szakmailag lényegében már megalapozott beavatkozások, mint pld. a Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztésével érintett tározók fejlesztése hat év alatt jut a kivitelezés fázisába."
 

Best of vízparti utak I.


Egyfajta bakancslista, amihez nem kell más, csak egy autó és a legszebb, legizgalmasabb útvonalak víz mellett, víz alatt, víz felett.
 
Atlanterhavsveien, Norvégia
Az Atlanti Autóút 8 km hosszan fut Norvégia nyugati partjainál, a Norvég-tengeren fekvő szigetvilágot köti össze. 8 híd található rajta, ezek közül a leghíresebb a Storeisundet híd, amit találóan részeges hídnak is hívnak. 1983-89 között építették, a munkálatokat 12 hurrikán nehezítette, az összköltségek elérték az 5 milliárd Ft-ot.
Atlanterhavsveien.jpgStoreisundet.jpg 























Tokyo Bay Aqua-Line, Japán
 
A Tokiói-öbölben található útvonal egy híd-alagút mix, amely Kawasakit köti össze Kisarazu városával. Hossza 14 km, ebből 4,4 km híd, a maradék 9,6 km pedig víz alatti alagút, a negyedik leghosszabb a világon. Az alagút közepén található a „Széltorony”, ezen keresztül keringtetik a levegőt. A hidat az alagúttól egy mesterséges sziget (Umihotaru) választja el, itt boltok és éttermek találhatóak. Másfél óráról 15 percre csökkent a két város közötti menetidő.
Tokyo Bay Aqua-Line.jpgSzéltorony 

























Amalfi-part, Olaszország
 
Amalfi2.jpgA part és parti útvonal Nápolytól délre, a Salernói-öböl északi részén húzódik. A 19. században vált igazán híressé, ekkor kezdték megépíteni az utakat, előtte nehezen megközelíthető volt a vidék. A partszakasz névadója Amalfi városa volt, érdekesség, hogy a 10. században itt jött létre Olaszország első tengeri köztársasága. A terület 1997-től az UNESCO Világörökség része, nem elhanyagolható módon a limoncello hazája.
Amalfi.jpg 























State Route 1, USA
 
A kaliforniai a világ egyik leglátványosabb útvonala San Francisco és Los Angeles között, végig a Csendes-óceán mentén. A Big Sur nevű ritkán lakott területen is áthalad, ahol meredek sziklafalak, öblök, hidak szabdalják a tájat. Az 1930-as évektől több szakaszban építették, hossza 1055 km.
State Route 1.jpgState Route 1_2.jpg 
Chapman’s Peak Drive, Dél-Afrika
 
Kétségtelenül az egyik leglátványosabb vízparti útvonal, 15 km-re található Fokvárostól. 9 km-es szakaszon fut Hout Baytől Noordhoekig, 114 kanyar, sziklás partvidék és akár 180 fokos panoráma jellemzi. Autóval, motorral, sőt biciklivel is megtehető, közben piknikelni vagy bálnát lesni is meg lehet állni. Biciklis és maraton helyszínként is ismert.
Chapman’ Peak Drive.jpg
 
Great Ocean Road, Ausztrália
 
A 243 km-es út az Ausztrál Nemzeti Örökség része, Torquay és Warrnambool között húzódik, és 1919-32 között a háborúból visszatért katonák építették. Nemcsak turisztikai szempontból fontos az ausztráloknak, történelmi szempontból is: ez a világ legnagyobb háborús emlékműve, az útvonal mentén számos helyen és formában állítanak emléket az I. világháború áldozatainak. Földrajzi különlegessége pedig a Tizenkét Apostol, melyek a Port Campbell Nemzeti Park területén található hatalmas mészkőoszlopok.
great ocean road.jpg12 apostol.jpg 






















Bárkahajózás



Egy minden ízében egyedi élmény
 
Dióhéjban az European Waterways-ről 

Az European Waterways Európa legnagyobb 
folyami és csatornahajókat üzemeltető társasága.
Európa több országában – Franciaországban, Olaszországban, Skóciában, Angliában, Írországban, Hollandiában, Belgiumban, Németországban és Luxemburgban – kínál 6 éjszakás, luxus színvonalú folyami és csatorna-hajóutakat – vagy más néven: bárkahajó-utakat.
A társaság az évek során komoly megbecsülést vívott ki magának minőségi termékeivel. 4-20 vendéget befogadó folyami hajói ideálisak mindazok számára, akik hasonló lelkületű emberekkel együtt élvezhető egyedi hajóútra vágynak, illetve szívesen kibérelnének egy egész jachtot a család vagy egy baráti kör számára.
A társaság kínálatában szereplő 
bárkahajó-utak all inclusive programok, amelyek az ínyenc étkek és finom borok mellett légkondicionált, fürdőszobás kabinokban történő kényelmes fedélzeti elhelyezést ígérnek a vendégeknek, továbbá open bárt, izgalmas kirándulásokat és transzfereket.
Minden hajón teljes személyzet várja az utazóközönséget, azaz hajókapitány, séf, hostess, valamint túravezető, aki érdekes kirándulásokra, történelmi, illetve kulturális jelentőséggel bíró látnivalókhoz viszi a jacht utasait.
Az European Waterways volt az első vállalat, amely folyami hajót telepített a burgundiai Nivernais-csatorna felső szakaszára és az „igazi” Loire-völgybe, illetve ő az egyetlen társaság, amely folyami luxusjachtokat üzemeltet Skóciában és a velencei lagúnákon.
Ezenkívül két folyami hajója, az „Anjodi” és a „Rosa” nem akármilyen karriert futott be: igazi filmsztárrá váltak azt követően, hogy számos alkalommal megjelentek a „Francia Odüsszeia” című televíziós filmsorozatban, amelyben Rick Stein szakácsmestert vitték kulináris felfedezőkörútra Dél-Franciaországban.
Egy 6 éjszakás, lényegében minden extrát tartalmazó all inclusive hajóút ára kétágyas kabinban személyenként 2 490 EUR-tól, egy teljes hajó bérleti díja 12 200 EUR-tól kezdődik.
 
Nymphea-6 fős
6 éjszakás útvonal
935 000 Ft-tól/fő kétágyas kabinban


Program

  • Találkozás a TGV gyorsvasútállomáson St. Pierre des Corps-nál, transzfer a XVII. századiMoulin de Nitray mellett horgonyzó Nymphea bárkahajóhoz.

  • Másnap két zsilipen áthajózva megérkezünkLarcay bájos városába. Ellátogatunk a világhírű reneszánsz kertekkel büszkélkedő Villandry kastélyába.

  • A harmadik napon hajóutunk folyamán hat privát kastély mellett haladunk el, mígnem megérkezünk Vallet falucskába, melynek a klasszikus tourangeau-i építészet stílusjegyeit mutató házai egy XVIII. századi malom köré szerveződve épültek. Kirándulást teszünk a Loire partján fekvő Amboise-ba, ahol meglátogatjuk a királyi kastélyt és Leonardo Da Vinci házát.

  • A negyedik nap kikötünk Domaine de Fonteney mellett, hogy egy pár perces gyalogtúra után megérkezzünk a birtok udvarába, ahol kóstolót kapunk az itt termesztett touraine-i borokból. Áthajózunk az impozáns chenonceau-i kastély ötárkádos hídja alatt, majd horgonyt vetünk Chisseaux-nál, ahol meglátogatjuk a kastélyt. Fölhajózunk Chissay en Touraine-be.

  • Az ötödik napon Bourré-nak vesszük az irányt. A bourrée-izsilip mellett kötünk ki, majd ellátogatunk a Loire-völgy egyik legszokatlanabb lakhelyére, egy troglodita barlanglakásba. La Magnaneraie farmján a Coquillat-család troglodita lakhelyét látogatjuk meg, amely borospince, bánya gyanánt is szolgált, sőt egy selyemhernyó-tenyészetnek is otthont adott. Keletnek vesszük utunkat, Valencay-ba, ahol megtekintjük a Loire-völgy egyik legpompásabb kastélyát, Napoleon külügyminiszterének, Talleyrand-nak az otthonát. Estére Montrichardba hajózunk.

  • A hatodik napon teszünk egy sétátMontrichard központjában és Touraine egyik legnagyobb bolhapiacának sűrűjében, majd megnézzük a középkori piactérre néző, XII. századi Foulques-kastélyt. Ellátogathatunk még a Meriau család pincészetébe, hogy megkóstoljuk a helyitouraine-i óborokat, majd a Nymphea ismét útnak ered lefelé a folyón, hogy a chenonceau-i kastélyhíd alatt újra áthajózva kikössön Nitray-ben. Látogatás Nitraykastélyában és rózsakertjében.

  • Utolsó napon reggeli után kiszállás a hajóból, transzfer St. Pierre des Corps vasútállomására.

A Skót Felvidéken
Scottish Highlander -8 fős
6 éjszakás útvonal
760 000 Ft-tól/fő kétágyas kabinban


Program

  • Találkozás Invernessben, egy megjelölt szállodában, transzfer a Dochgarrochbanhorgonyzó hotelbárkára.

  • Másnap látogatás a Shakespeare Macbethjében megörökített meseszerű, XIV. századi Cawdor várában. Ellátogatunk Culloden Moor-ra, az 1746-ban – brit földön utoljára – vívott csata helyszínére is. Hajózás a Loch Dochfour néven ismert tavon, majd teázásra kikötünk Urquhart váránál. Aztán újra hajózunk, a legendás Loch Ness vadvilágáról is híres déli partvonala mentén, estére horgonyt vetünk.

  •  A harmadik napon az öt zsilipkamrás vízlépcsőn át Fort Augustus faluba hajózunk. Látogatás Urquhart várában és az Invermoriston-vízesésnél.

  • A negyedik napon hajózás Kytrán át a cullochy-i zsilipig, délután pedig a csodás felvidéki tájon utazás Eilean Donan romantikus várához, ahol „A hegylakó” c. filmet forgatták. Eilean Donan vára egy idilli szigeten áll, amelyről három szigetre lehet rálátni, sőt delfinek, vidrák mellett a távoli Skye szigete is látható.

  • Az ötödik napon reggel magunk mögött hagyjuk Cullochy Lockot és két zsilipen átkelve, az Oich és Lochy tavakon át Gairlochyba hajózunk. Hajózás közben egy rövid megálló során a bárka orránál lehetőség nyílik a pisztránghalászat kipróbálására. Látogatás Spean Bridge II. világháborús emlékműjénél. Visszaúton hegyi lanovkával fölmegyünk Aonach Mor csúcsára, ahonnan pazar kilátás nyílik a környező tájra.

  • A hatodik napon délelőtt ellátogatunkGlencoe misztikus csatamezőire, majd a Ben Nevis whiskypárlóba, ahol megismerkedünk a whisky készítésének különböző fázisaival és persze kóstolót is kapunk. TovábbhajózunkBanavie-ba és a mérnöki tudomány látványos diadalának tekinthető, hét zsilipkamrás Neptunes vízlépcsőhöz.

  • A hetedik napon a skót reggeli után kiszállás a hajóból, transzfer minibusszal Invernessbe.

Anjodi – 8 fős
6 éjszakás útvonal
kétágyas kabinban 961 000 Ft-tól/fő

Program

  • Találkozás a kijelölt helyen, transzfer amarseillani halászfaluban horgonyzó Anjodi bárkahajóhoz. A pezsgős köszöntés után pihentető séta az imádnivaló halászfaluban, majd vacsora a fedélzeten.

  • Másnap reggel látogatás Pezenas elbűvölő városába, amelyről leginkább a francia író Moliére nevére asszociálnak, aki több darabot is itt tartózkodása alatt írt. DélutánBagnas természetvédelmi területén keresztül Portiragnesbe hajózás, ahol flamingók és egyéb vízi élőlények láthatók.

  • A harmadik napon a 330 éves Canal du Midi csatornán folytatjuk utunkat, ahol sétaés kerékpározási lehetőség áll rendelkezésre. Kikötés Beziers-ben. Borkóstoló a freskóiról, a Cabernet Sauvignon és Chardonnay borokról ismert XIV. századi Perdiguier kastélyban. Vacsora egy helyi étteremben.

  • Negyedik nap az Orb folyó csatornáján keresztül hajózás, majd átkelés afonserannes-i 7-es zsilipen és megérkezés a világ legidősebb alagútjához,Malpasba. Poilhes festői városában kirándulás Minerve-hez, a XII. századi, mészkővel körülvett erődhöz. Az 1215-ben Simon de Montfort által ostromolt dombtetei elhelyezkedésű építménytől gyönyörű a kilátás. Az erőd elbűvölő miniatűrje és a kis múzeum kiegészítik az élményt.

  • Az ötödik nap reggelén látogatás a Római Mediterrán fővárosba, Narbonne-ba, ahol a vizigót uralkodók éltek. Az érseki palota megtekintése és a beltéri piac meglátogatása után hajózás Argeliers csatornáján, majd kikötés az 500 évesChateau de Guery csatorna menti szőlőskertnél, ahol a corbieres borkóstoló mellett elő-vacsora várja a csoportot.

  • hatodik nap reggelén látogatásCarcassonne-ba. A román korba vis.- szanyúlva ez a legteljesebben fennmaradt középkori erődített város. 52 őrtornyával, rendkívüli védelem-repertoárjával a város ellenállt a támadó hadseregeknek. Délután áthajózás a történelmi Midi csatornán, majd érkezés a lenyűgöző Le Somail faluba. A másnapi reggeli után kiszállás a hajóból és transzfer Le Somail-ból a kijelölt hazaindulási ponthoz.
Panache, Savoir, Faire La Nouvelle Etoile – 8-12 fős 6 éjszakás útvonal
kétágyas kabinban 1 046 000 Ft-tól/fő

Program

  • Találkozás a kijelölt pontnál, transzfer az Alkmaar városában horgonyzó bárkához.

  • Másnap reggel Alkmaar és Zaanse Schans megtekintése, ahol élénk képekkel a XVII.- XVIII. századi holland életmódról. A terület autentikus házakból áll. A történelmi hajógyár, ónedény gyár,sajt-és egyéb tejtermék farmok, egy régi zöldséges, klumpakészítő és nem utolsósorban a helyi szélmalmok meglátogatása és az ebéd után hajózás Zaandamba.
  • A korán kelők számára virágpiac-látogatás, ahol naponta akár 17 millió vágott virágot adnak el. Reggeli a bárkán, majd hajózásHaarlem városába. Ebéd után a XIII. századra visszanyúló történelmi város megtekintése, amely otthont ad a Frans Hals múzeumnak és a St.Bavo katedrálisnak, ahol Handel és Mozart is játszott az orgonán.

  • A negyedik nap reggele az utazás egyik fénypontja: séta a Keukenhof kertben, Hollandia híres parkjában, a több mint 7 millió virághagymával rendelkező 100 holdas területen. Séta a lélegzetelállító színek között. Ebéd után Leiden felfedezése, ahol sétálni és kerékpározni is van lehetőség. A város történelme a Román korra nyúlik vissza, és több látványossággal is rendelkezik, mint például a St.Pieterskerk, ahonnan a zarándokok Amerikába indultak.

  • Másnap reggel utazás Delftbe. Az elbűvölő város számos kanálissal és híddal rendelkezik és leginkább biciklivel vagy gyalog járható be. A gyönyörű épületek illusztrálják a város történelmi kapcsolatát a Holland Kelet-Indiai Társasággal. Ezután a hajó Rotterdam felé veszi az irányt. Látogatás a schiedami Ketel One szeszfőzdét, ahol részt veszünk az előre megszervezett túrán.

  • A hatodik napon reggeli után látogatásGoudaba, majd vízibusszal Kinderdijkbe. Itt épült a 19 szélmalom, melyek a mai napig jó állapotban vannak. 1997-ben Kinderdijkszélmalmai felkerültek az UNESCO Világörökségi Listájára. A városlátogatás része a St.John’s templom megtekintése, amely 70 gyönyörű üvegablakáról híres. Az utolsó állomás a főtér. Csoportunkra szabott sajtkóstoló és túra után este a kapitány búcsúvacsorát ad a fedélzeten.

  • Másnap, reggeli után kiszállás a hajóból, transzfer a kijelölt hazaindulási ponthoz.
Az útvonal minta gyanánt szolgál, s bármikor megváltozhat.
Minden második héten az ellenkező irányban teszi meg a bárka a leírt útvonalat.


Lakóhajók


Egyedülálló hangulat: Finoman ringatozó hajó, a folyó felett összeboruló árnyas fák lombjai, a tökéletes csendet csak egy vadkacsa raj szárnysuhogása zavarja meg.
Séta az álmos kisvárosokban, finom házias ebéd egy eldugott kis étteremben és fagyizás egy kellemes teraszon…
 
Természet közeli élmény: A rohanó világból kilépve megízlelni a béke és nyugalom érzését, átvenni a természet lüktetését, friss croissant illattal ébredni és csendes esti borozgatással elköszönni a naptól amikor a csillagos égbolt kíván jó éjszakát…
 
Kapitányi feladatok: A lakóhajók 2-12 fő elhelyezésére kialakított „úszó apartmanok”, melyek minden kényelemmel felszereltek. Nincs szükség hajóvezetési vizsgára, bárki el tudja vezetni a hajót.
 
A részvételi díj tartalma: a kiválasztott lakóhajó bérleti díját a teljes felszereléssel (ágyneműhuzat, edények,
stb.) 7 éjszaka, a hajó biztosítását és az útlemondási biztosítást.
A részvételi díj nem tartalmazza:
a kaukciót (900-1500 euró), az üzemanyag díjat (19-29 euró/ 5 üzemóra, hajótípusonként változik), az
egyéb választható szolgáltatásokat (kerékpár bérlés, parkoló, végtakarítás. A legtöbb hajót lehetséges
rövidebb időszakra is igénybe venni.
 
 

 
 
 
 
 
 
Kalandok
mediterrán
vidéken és
középkori várak
között

272 900 Ft-tól/hét/lakóhajó
Hajókázás a
szélmalmok
és a tulipánok
országában


272 900 Ft-tól/hét/lakóhajó
Felfedező túra a
smaragd szigeten




219 900 Ft-tól/hét/lakóhajó
Hajókázás a
Németországi
tavak régiójában



270 900 Ft-tól/hét
/lakóhajó
Festői útvonal a Canal du Midi csatornán,
mely a Garonne folyót a Földközi
tengerrel köti össze. Hajókázás
középkori kisvárosok, katár kastélyok
és ősi apátságok mentén a XIV. Lajos
Napkirály korában, a XVII.században
épített, 240 km hosszú csatornán. A
természet igazi mediterrán hangulatot
áraszt: utunkat szőlőültetvények,
ciprusok, virágba borult kis faluk és
tücsök ciripelés kísérik.
Útvonal: Argens Minervois – Marseillette –
Trebes – Carcassonne – Argens Minervois
92 km/32 zsilip/napi kb. 3,5 óra navigálás.

Hogyan is lehetne stílusosabban felfedezni
Hollandiát, mint hajóval? Végigjárni
a különleges természeti szépségű
síkságokat, a tengertől elhódított területeket,
követni a sajt útját...igazi matrózoknak
való feladat!
Útvonal: Loosdrecht – Amsztredam – Edam
– Alkmaar – Zaanstad – Amszterdam -
Loosdrecht
164 km/9 zsilip/28 felvonó híd/napi kb. 4,3 óra navigálás.

Holdbéli tájak, vízesések és misztikus
barlangok, átlátszó vizű hegyi források...
fedezze fel Írország lélegzetelállító
természeti szépségét!
Tudta Ön, hogy Írországot a 40 különböző
zöld színárnyalat országának
is nevezik? Az Európa egyik legszebb
folyójának tartott, 344 km hosszú
Shannon folyó mentén felfedezheti az
ország természeti kincseit, középkori
kastélyait és apátságait és megismerkedhet
az ír pubok egyedülálló hangulatával.
Útvonal: Ballinamore – Leitrim – Carrick on
Shannon – Roosky – Lough Key – Boyle –
Ballinamore
151 km/21 zsilip/napi kb. 4 óra navigálás.

Mecklenburg az ország tavakban
egyik leggazdagabb régiója, amely
számtalan programlehetőséget kínál.
Háborítatlan hajózás gyönyörű festői
környezetben, tóparti barokk kastélyok
között, középkori falvak mentén.
Ez a tiszta levegőjű és tiszta vizű térség
egyaránt kedvez természetbarátoknak
a hajókázni vágyóknak, és a vízi
sportok kedvelőinek. Természetvédelmi
területein változatos állat és növényvilág
csodálható meg, tavai pedig
Európa legjobb horgászparadicsomának
számítanak.
Útvonal: Untergöhren – Malchow – Waren –
Klink – Mirow – Rheinsberg – Flecken – Zechlin
–Untergöhren
180 km/8 zsilip/napi kb. 3,5 óra navigálás.

 

Ezek azok a helyek ahová csak rablóink járnak . Hogy ez lesz a jövőnk , hát ez olyan mint a kutya vacsorája. Nekem és egy jó pár embernek csak álom lukszús kivitelben . No nem baj azért az élet csak eltelik lukszús kivitel nélkül is , a rabló újgazdag meg úgy is csak kóklerkedik és olyan mint a sírásó a lánya lakodalmán . Hogy milyen , nem oda való.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése