A világbirodalom történelem hamisítással kezdődik.
Marton
Veronika: A csúsztatás magasiskolája
Avagy,
a Hetek c. folyóirat 2012. május 25-i számában megjelent „A
zsidó Árpád fejedelem és a mélymagyarok - Interjú Komoróczy
Géza történészprofesszorral” c. cikk margójára
Megpillantván
a címet, s mint, Aeneas, midőn meghallotta az orvul meggyilkolt
trójai királyfi síri hangját: „megborzadtam, égnek állt a
hajam, és a hang a torkomon akadt”1. A hazáját, népét
szerető, nemzeti hőseire, anyanyelvére büszke magyar létemre
mégis nekiveselkedtem, és végigolvastam e magyargyűlölettől
csöpögő cikket. A felháborodásomat félretéve „harag és
részrehajlás nélkül” megkísérlem felhívni a kedves olvasók
figyelmét a féligazságokra, a félremagyarázott és az
elhallgatott történelmi tényekre. (A magyar újkori eseményekre
nem térek ki, mert ezekkel számos szakavatott, tárgyilagos
kiadvány foglalkozik.)
Csúsztatni,
féligazságokat valósnak beállítani, történelmi tényeket
elferdíteni, magyarán hazudni, az tud, aki kiválóan ismeri a
történelmet. Komoróczy Géza tanult történész. Otthon van mind
a kutatási területéhez tartozó zsidó, mind a magyar
történelemben. Munkáiból, s e cikkből is kiviláglik, hogy
született magyar létére ellenségnek tekinti népét, hazáját.
Hiszen „az Hazánk ellenségei közzé méltán lehet számlálni
azokat a Hazánknak el fajúltt fiait… kik, jóllehet Magyar
Országban születtettek, ’s neveltettek, ’s Magyar Hazájoknak
köszönhetik minden bóldogólásokat, még is szintúgy szégyenlik,
hogy Magyarok, szégyenlik a’ Magyar ruhát, a’ Magyar nyelvet…,
Magyarúl nem is tudnak… A Magyart meg vetik, ’s tsak ki-nevetik,
mindenféle boszszúsággal, tsúfsággal illetik,”2
Feltételezem,
Komoróczynak magyar az anyanyelve. Mégis, mintha nem tudna
magyarul, vagy csak semmibe veszi a magyar nyelvet és a nyelvtant.
Valami efféle lehet, különben nem használta volna könyve címében
az „indoeurópai nyelvekre” jellemző, jiddisül bizonyára
tökéletes megfogalmazású helyhatározós szószerkezetet: „A
zsidók története Magyarországon”3. E cím azt közli,
hogy a zsidók története (talán könyvként) hol, merre van
Magyarországon, mely város könyvtárában leledzik, nem pedig azt,
hogy mely országbeli zsidók történetéről van szó. Minden kezdő
nyelvtanfolyamon hibaként emelnék ki: „A zsidók története
Magyarországon” cím magyarul érthetetlen, félrevezető.
Helyesen ekképp hangoznék: „A magyarországi zsidók története”.
Úgy
vélem, nem járok messze az igazságtól, ha feltételezem, hogy a
cikkben felvetett kérdések és a következtetések nem az újságíró
tollából fakadtak. Sebestyén István cikke retorikai megoldás
lehetett, hogy „elvigye a balhét”, vagyis Komoróczy Géza
halovány, de igencsak rosszindulatú, gúnyos feltételezéseit
rögvest tényként tárja az olvasó elé. Tudván tudott, hogy az
emberi feledékenység nagy úr. Bizonyos idő múltán a magyar
történelmet úgy, ahogy ismerő (félretanított) átlagember
feledi a szerző gunyorosságát, feledi a feltételes módot: „…ha
valaki egyáltalán zsidó volt a honfoglaló magyarok között,
akkor Árpád fejedelem bizonyosan.” S csak arra emlékszik: A
honfoglaló magyarok vezére, Árpád zsidó volt (holott egyáltalán
nem volt az). Ez ún. „tudományos alapossággal” megírt könyv
és a cikk a magyarság évszázadokig folyó agymosására teszi fel
a pontot. Megteremtette azt az ideológiát, ami szerintük
indokolhatná a mai Magyarországra való tömeges bevándorlást. Ám
ennek jogosságára, igazolására nincsenek történelmi adatok,
tények. Ezért kreálni kellett, ha másképp nem hát
adatösszemosással:
A
magyar vezérek korából nincsenek, a középkorból pedig igencsak
gyérek s elmarasztalóak a zsidókra vonatkozó írásos források.
Ez kitűnik Komoróczy első megállapításából, miszerint „a
18. század végéig kihasználatlanok azok a forrásanyagok, melyek
a magyarországi zsidó történelemre vonatkoznak”. A zsidó
történetírás számára valóban azok. Hiszen a XI. századtól „a
magyar történeti irodalom a kezdetet illetően a zsidókat
többnyire jelentéktelen idegen elemként” tünteti fel. E tényt
csűrni-csavarni, az ellenkezőjére fordítani valóban nehéz, de
egy történész számára nem lehetetlen.
A
honvisszafoglalás után az istváni államalapításig zsidó
nemigen volt Pannónia-Magyarországban. A kereskedők sem zsidók,
hanem izmaeliták, a Volga mellékéről betelepült bolgár
mohamedánok, ahogy a magyar nevezte őket, böszörmények
voltak.4 Az izmaelita s az izraelita kifejezés közt
egy mássalhangzó a különbség. Sajnos sokan keverik: Az
Allah-hitű izmaelitákat izraelitának, azaz zsidónak tartják.
A
szerző szerint „a zsidók magyarországi története a 10.
században kezdődik”, bár a „zsidó-magyar kapcsolatra
vonatkozó legkorábbi dokumentumok… a 11. századból származnak”.
100 év ide vagy oda, neki nem nagy idő. E váltás minden bizonnyal
azt jelenti, hogy a zsidók X-XI. századi magyarhoni jelenlétére
nincs bizonyíték-értékű dokumentum. Mégis próbálkozik: „A
könyvében idéz egy szerzetest, aki azt írta, hogy a magyarok
szeretnek… büszkélkedni, hogy a zsidóktól származnak.” E
kijelentés Hariger löweni apáttól, Szent István király
kortársától származik, mondván, olyan ungrosokkal került
kapcsolatba, akik dicsekedtek azzal, hogy a zsidóktól vezetik le az
eredetüket. (Ungros, denique notum est huic fame assentari velle,
qui et iactant, se a Iudeis originem ducere.5)
Komoróczy
válaszából, hogy „a szerzetes utalása még kevés ennek
megítéléséhez…”, kitűnik, valójában tisztában van e
kijelentés némi utánjárással felfedhető történelmi
hátterével: Hariger apát, Géza fejedelem és István király
kortársa 1007-ben halt meg. A magyarság akkor már legalább 100
éve a Kárpát-medencei hazájában élt, s rég felhagyott az ún.
kalandozásokkal. Koppány szabadságharcának (997) túlélői meg
el voltak foglalva azzal, miként menthetik az életüket. Sem
kalandozó, sem másmilyen magyar nem lehetett Löwenben (ma:
Belgium), legfeljebb az ungrusok földjéről, Ungriából való
izmaelita vagy zsidó kereskedő juthatott oda.
A
források szerint az „ungros” a türk, pártus, hun stb. népnév
mellett a magyarság egyik VI-X. századi elnevezése. A magyarok
elődeinek a pannóniai, az etelközi, sőt a Kazár Birodalom
tőszomszédságában levő lebédiai szálláshelyét is Ungriának
hívták.6 Komoróczy meg is jegyzi: „A honfoglalás
előtt a magyar törzsek már találkozhattak zsidó kereskedőkkel”.
Valóban. A magyar nemzetség a Kazár Birodalom tőszomszédságában
élt, s három évig a kazár kagán (nem katonai) szövetségese
volt.
Az
újságíró felteszi a kérdést: „Ez azt jelenti, hogy nemcsak
hosszú múltra tekint vissza, hanem eredetileg baráti volt a
zsidó-magyar kapcsolat?”
A
válasz kitérő, s ugyancsak ugrándozó. Három lépésben jut el a
X. századból a XX. századba: „A szerzetes utalása… kevés
ennek megítéléséhez…, majd a 16. században a protestáns
históriásének-irodalomban is megjelenik ez a motívum, amit Ady
úgy adott vissza, hogy ’keresvén zsidókkal való atyafiságunk.”.
Sajnos
a válaszból nem derül ki, vajon a szerzetes véleménye a zsidó
eredet vagy a baráti kapcsolat megítéléséhez kevés.
Mindenesetre a Corpus Iuris Hungarici-ban az Árpád-házi királyok
zsidókra vonatkozó törvényeiből egyáltalán nem világlik ki a
zsidó-magyar barátság, hanem inkább a királyainknak a harácsolás
megfékezésére irányuló törekvése. Pl. az Aranybulla 24.
cikkelye kimondja: „Kamaragrófok, pénzverőtisztek, só- és
adótisztek zsidók ne lehessenek.” Köztudott, hogy a törvény
mindig egy meglevő állapotot tükröz, létező, gyakorolt
visszásságokat próbál féken tartani. Ez esetben a zsidóknak a
magyarok kárára elkövetett tisztességtelen vagyoni gyarapodását
korlátozta.
A
protestáns dalköltészet egyáltalán nem azt fejezi ki, hogy a
magyarság atyafiságban, barátságban lett volna a zsidósággal,
hanem csak a kor általános kívánalmainak megfelelően
felhasználta az ószövetségi történeteket, amelyeknek az eredete
több évezreddel korábbra nyúlik vissza. Kr. e. 550 körül, a
zsidók II. babiloni fogsága idején a zsidó írástudók a jóságos
káldeus királyok jóvoltából használhatták az ékiratos levél-
és könyvtárakat. Ekkor jutottak hozzá szinte minden ószövetségi
történet ékiratos eredetijéhez, amit beépítettek a szent
könyvükbe, a Tórába. Ilyen pl. Mózes története: Az ékiratos
eredetiben Kr. e. 3000 körül I. Sargon akkád uralkodót
csecsemőkorában szurokkal kikent kosárkában halászták ki az
Eufráteszből; kb. két évezreddel később Mózest meg a
Nílusból...
Ady
Endrét idézni a zsidóság szempontjából valóban okos dolog. A
magyarság szempontjából már kevésbé. Az olvasóközönség
előtt alig ismert, az iskolai tananyagból pedig kimaradt
Kosztolányi Dezső7 „Az írástudatlanok árulása”
c. cikke. Felhívja benne a figyelmet Ady versei javarészének
erkölcsromboló hatására és magyarellenes voltára. Pl. „A
sípja régi babonának” c. versben a költő saját népét, a
magyarságot átkozza meg: „Szól a sípszó: Átkozott nép / Ne
hagyja az Úr veretlen / Uralkodást magán nem tűr / S szabadságra
érdemtelen / Ha bosszút áll gyáva, lankadt, / Ha kegyet ád,
rossz, kegyetlen.” A báró Hatvany/Deutsch Lajos által
mesterségesen népszerűsített Ady-versek szinte előkészítették
a lélektani talajt Trianonhoz. „A márciusi naphoz” c. versében
így uszít: „Mert itt kárhozat van, itt le kell gyilkolni, /
Mindent ami, ezeréves holmi.” Meggyőződéssel jelentette ki
Melich János nyelvészprofesszor: „Ha nálunk is az Ady-kultusz
belopakodik tanáraink gondolatvilágába, s vele az iskolába, soha
nem kerül vissza Máramaros és Erdély sója, Tátra fenyvese,
Gömör vasa.”8
Komoróczy
következő pimasz és gúnyos megjegyzése egyenesen a magyarság
arculcsapása: „Ezért merem mondani – magamban egy kicsit
nevetve azon a fricskán, amit ez a mélymagyar tudatnak jelent -,
hogy ha valaki egyáltalán zsidó volt a honfoglaló magyarok
között, akkor Árpád fejedelem biztosan.”
Vajon,
mit jelent a „mélymagyar” kifejezés? Megválaszolható-e
röviden, szabatosan, magyarosan? Aligha.
Van-e
valamicske alapja e kéjelgő feltételezésnek?
Komoróczy
bizonyára arra alapítja gúnyosan bedobott feltételezését (amit
maga sem hisz el), hogy Árpádot a zsidó hitre tért kazár
kagán9 kívánságára, kazár módon pajzsra emelve
választottak vezérré. Csakhogy ettől Árpád, a magyar Álmos
vezér fia még nem lett zsidó.
Konsztantinosz
Pophürogennétosz10, az írástudó bizánci császár
leírása szerint ez valóban így történt. Ám a folyománya, hogy
a magyar nemzetségek (nem törzsek!) a vezéreikkel egyetemben ügyes
politikai húzással kivonták a magukat a zsidó kazár kagán
érdekköréből.
„Hét
nemzetségre voltak ők [a magyarok] felosztva… Hozzájok adta
ezekhez magát a krimiai Chazároknak egy része, melly Chabaroknak …
neveztetett, és ezen nemzetség tette a’ 8-dik nemzetet…”11 A
magyaroknak sem magyar, sem külföldi (kazár) vezérük nem volt. A
7 nemzetség teljesen egyenrangú volt. A vezéreik szintén.
Lebedias volt a legidősebb, a rangidős.12 Harci
cselekményekre kötöttek egymással szövetséget; a kazárokkal
való katonai szövetségük három évig tartott. A hadisikert ásta
volna alá, ha a seregnek hét-nyolc egyenrangú vezére a maga feje
után csatározik. Ezért választottak maguk közül egy közös
katonai vezetőt, fővezért.
A Kazár Kaganátus Kr.u. 650-850 között (1. A Kazár Birodalom magja 650-ben; 2. 750 körüli hódítás; 3. 850 körüli hódítás; 4. A magyarok, a volgai bolgárok szállásterülete, továbbá a Kaukázus egésze nem volt kazár terület, legfeljebb szövetséges peremvidék.) Forrás:palestineremembered.com
Az
igazsághoz hozzátartozik, hogy a kazár kagán zsidóhitű nőt
juttatott az egyik magyar vezér sátrába: Elődhöz, a rangidős
magyar vezérhez feleségül adta a leányát. Ám e házasság
magtalan volt. Így mind a törzs, mind Előd megmenekült
zsidó/kazár befolyástól, s szilárdan ellenállt minden
megkörnyékezésnek (amit Géza fejedelem nem tudott megtenni).
„Ezen
8 nemzetségek egy fejedelemség alatt nem voltak, hanem kölcsönös
szövetséget kötöttek… olly móddal: hogy akármellyiket támadná
is meg közzűlök az ellenség… teljes igyekezettel annak
segítségére legyenek… De ezen… nemzetségek, a Magyarok’
szokása szerint, nem egyeztek meg mindenkor egymással… Látván
ezt a Chazárok’ Chagánja … maga részére is könnyebbnek
tartván egy fejedelemmel megegyezni, mint sokakkal: azt tanácsolta
Lebediás-nak (Eleud/Előd13),
hogy vállalja fel a fejedelemséget, de úgy hogy ő alatta légyen.
Eleud ezt nem vállalta el, hanem ajánlotta a’ vitézségéről,
okosságáról, és jó erkölcséről esmeretes Árpádot, az Almus’
fiját.”14
A
kazár kagánnál vendégeskedő Lebediás kitért tehát a
nyomatékos kérés elől. Nem vállalta el a magyar nemzetségek
fővezérségét, fejedelemségét, melynek ára a függetlenség
feladása lett volna, hanem győzött a szkíta erkölcse, tartása.
Nem fogadta el a csábító ajánlatot, hanem maga helyett Álmosfia
Árpádot ajánlotta.
„Ezen
tanácsadást némelly részben a’ Magyarok helybe hagyták, és az
ajánlást elfogadták. Árpádot a’ Chazárok’ szokása szerént,
egy paisra állítván, fejedelmi méltóságra emelték, olly’
feltétellel: hogy a fejedelemség az ő maradékaira is
általmenjen…; De ez a Magyarok’ nagy részének nem tetszett,
csak azért, hogy Árpád a’ Chazárok’ chagánjának tanácsára
emeltetett fejedelmségre, még pedig úgy, hogy ő tőle függjön:
úgy nézvén ezt, mint a’ Chazárok’ rajtok uralkodni kívánása’
jelét, ’s hírmondóját: választották tehát ennek az atyját,
a 70 esztendős Álmust, és ennek hűségére megesküdtek…”15
Árpád
vezérré választása a kazár kagánnak való alárendeltséget
jelentett. Ám Árpád nem volt rangidős. Ez volt a kibúvó. A
szkíta szokásjog értelmében csak a legidősebb, legtapasztaltabb,
legrátermettebb lehetett a törzs katonai vezére, mégpedig, akit a
szeren, közös akarattal választottak meg.
A
kazár kagánnak bizonyára nemigen lehetett ellentmondani, hiszen
szövetségben voltak vele, ám az ősi törvényt, a szkíta
szokásjogot kötelezően be kellett tartani.
Mit
tevének a magyar vezérek?
1.
A kagán kívánalmának eleget tettek azzal, hogy a hét törzs (a
kabarokkal együtt nyolc) egyetlen vezér fősége alá került.
Árpádot vezérré választották ugyan, de a választás a nép
számára Árpád fiatal kora miatt ekkor még érvénytelen volt.
2. Előd nem vállalta a fővezérséget, kötötte a kazár kagánnal való megegyezése, ezért az utána következő rangidős vezérre, Álmosra esett a szövetséget, a vérszerződést kötő vezérek választása.
3. A szkíta szokásjog teljesült azzal, hogy a fővezér Álmos, a legidősebb, legrátermettebb vezér lett. A választást a Vérszerződéssel, a magyarok mindmáig érvényben levő ősi alkotmányával megerősítették. Az eskütétel harmadik szakasza biztosította Álmos fiának, Árpádnak, és az eskütevő vezérek leszármazottjainak a kiváltságát: „Hogy azok a fejedelmi személyek, akik a tulajdon szabad akaratukból választották Álmost urukká, sem ők maguk, sem fiaik soha, semmi esetre ki nem essenek a vezér tanácsából és az ország tisztségeiből.”16 Kiemelendő, hogy a magyar nemzetségek a vezéreikkel az élen csak katonai engedelmességgel tartoztak Álmos vezérnek. Álmos nem volt főúr, nem volt fejedelmi hatalma, hanem a magyar hadi sereg fővezére, nagyvezére volt. Egyébként a magyar törzsek és a csatlakozott kabar törzsek az egymással egyenrangú vezéreik fennhatósága alá tartoztak, s önállóak voltak.
2. Előd nem vállalta a fővezérséget, kötötte a kazár kagánnal való megegyezése, ezért az utána következő rangidős vezérre, Álmosra esett a szövetséget, a vérszerződést kötő vezérek választása.
3. A szkíta szokásjog teljesült azzal, hogy a fővezér Álmos, a legidősebb, legrátermettebb vezér lett. A választást a Vérszerződéssel, a magyarok mindmáig érvényben levő ősi alkotmányával megerősítették. Az eskütétel harmadik szakasza biztosította Álmos fiának, Árpádnak, és az eskütevő vezérek leszármazottjainak a kiváltságát: „Hogy azok a fejedelmi személyek, akik a tulajdon szabad akaratukból választották Álmost urukká, sem ők maguk, sem fiaik soha, semmi esetre ki nem essenek a vezér tanácsából és az ország tisztségeiből.”16 Kiemelendő, hogy a magyar nemzetségek a vezéreikkel az élen csak katonai engedelmességgel tartoztak Álmos vezérnek. Álmos nem volt főúr, nem volt fejedelmi hatalma, hanem a magyar hadi sereg fővezére, nagyvezére volt. Egyébként a magyar törzsek és a csatlakozott kabar törzsek az egymással egyenrangú vezéreik fennhatósága alá tartoztak, s önállóak voltak.
Az
idegen hatalomtól, a kazár kagántól való függést a magyarok
nem vállalták. Megtartván őseik hitét, katonai, mai kifejezéssel
a polgári önállóságukat és Álmos fejedelem vezetésével
viszontagságok közepette elvonultak a Kazár Birodalom
tőszomszédságából Etelközbe, majd onnan a nem zsidó Árpád
vezérletével Attila örökébe, a Kárpát-medencébe.
A
cikk további részében mind Komoróczy, mind az újságíró
folyton-folyvást valótlanságot állítva gúnyolódik a
magyarokon, s mindent felsorol, amiből egy kicsit is ki lehet
csikarni a zsidóság javára.
Közben
megfeledkezik az 1492-ben Spanyolországból elűzött,
Magyarországra telepedett szefárd zsidó család leszármazottja,
Fortunatus/Szerencsés Imre (Slomó ben Efrajim) viselt dolgairól. A
magyar források szőrmentén taglalják II. Lajos, magyar király
harácsoló kincstárnokának viselt dolgait. Annyi mégis kiderül,
hogy a Magyarországban eluralkodott, az 1526-os mohácsi
csatavesztésbe torkolló zűrzavaros politikai és pénzügyi
helyzetet neki köszönhetjük.
Végezetül
a XVIII. században élt gróf Batthyányi Alajos jezsuita páterrel
egyetértve azt tanácsolom minden magyarnak: „Ha szabad… írni a
Magyarok ellen, nékünk sem hagyhattya senki is nagy véteknek, ha
magunkat hasonló fegyverrel védelmezzük, ’s ha mi-is
valamennyire hangosabb magyarsággal kezdünk szóllani.”17
Kapcsolódó: Áttörés
a magyar őstörténet-kutatásban: "A magyarok a zsidóktól
származnak", és "Árpád fejedelem is zsidó"
Az
oldalon található valamennyi bejegyzés Marton Veronika szellemi
tulajdona. Is licensed under Creative Commons – Nevezd meg! – Ne
add el! – Ne változtasd! 3.0 Unported License.
1
Vergilius: Aeneis, III. 48.
2
Gr. Batthyányi Alajos: Magyar és Erdély-Országnak rövid
ismérete, Pesten, Lindauer János Könyv-árosnál, 1791., VIII. p.,
45. p.
3
Sebestyén István cikkéből vett idézeteket dőlt betűvel írtam.
(MV)
4
Révai Nagy Lexikona, I-XXI., Révai Testvérek Irodalmi Intézet,
Bp., 1911-1927., III. köt. 668. p.
5
Gombos F. Albin: Catalogus fontium historiae Hungaricae, I-III.,
Szent István Akademia-Stephaneum, Budapest, 1937-38., I. 18. p., II.
1122. p.
6
Monachus Georgius, Regino apát stb. In: Századok, 1905, 69-70,
1779, 376-379. pp.
7
Kosztolányi Dezső: Az írástudatlanok árulása. A teljes szöveg
a Toll c. folyóirat 1929. július 14-i számában jelent meg.
8
Melich János (1872-1963) nyelvész Akadémiai székfoglaló
beszédéből (1927)
9
Kazária szkítafajú népe egyáltalán nem volt zsidó hitű. A
VIII-IX. században a kazároknak nagyon kis része és vezetők
tértek át a zsidó hitre, a judaizmusra. Hipotézis állítani,
hogy a kelet-európai zsidóság a kazár-zsidók leszármazottjai
lettek volna. In: Róna-Tas András: A honfoglaló magyar nép. A
kazárok. Balassi K., Bp. 1997., IV. 3.f.
10
Konsztantinosz Porphürogennétosz: De adm. Imp. 38. fejezet. In:
Kiss Bálint: Magyar régiségek, Pesten Fűskúti Landerer Lajos’
betűivel, 1839., 224-225. pp.; Horvát István: A’ szlavinokról,
az az: kérkedőkről, Pesten, Nyomt. Petrózai Trattner J. M. és
Károlyi István, M.DCCC.XLIV., 106-107. pp.; A magyar honfoglalás
kútfői, Budapest, Kiadja a Magyar Tudományos Akadémia, 1900., 38.
fejezet, Ford. Marczali Henrik., 119-124. pp.
11
L.m.f. - Konsztantinosz Porphürogennétosz: De adm. Imp. 38.
fejezetet Kiss Bálint és Horvát István szószerint lefordítja. A
görög szöveghez viszonyítva Marczali Henrik fordítása mintha
nem lenne teljes. (MV)
12
A krónikáink 108 nemzetségről tudnak. A hét nemzetség
(közismerten törzs) katonai felosztás volt. (MV)
13
Előddel, a hét vezér egyikével azonosítják. (MV)
14
Ld. a 8. sz. jegyzetet
15
Lmf.
16
Anonymus: Gesta Hungarorum, Magyar Helikon, Bp. 1975., 93. p.
17
Batthyányi Alajos i. m. XV-XVI. pp.
Áttörés
a magyar őstörténet-kutatásban: "A magyarok a
zsidóktól
származnak", és "Árpád fejedelem is zsidó"
Ezek
kilóra megvették a maffia politikusainkat , és azt hiszik , hogy
az egész magyar goj népet is zsebre vágták . Most dobjatok
Molotov koktélokat a rablógyilkos cionistákra kik a vakolókkal ,
és a moszad dal takaróznak , hogy a kirablásunkat folytatni tudják
.
Mivel
a történettudomány kulcspozícióit is zsidók, illetve az ő
szolgálatukban álló filoszemiták népesítik be, ne
csodálkozzunk, ha meghamisítják a múltunkat. És nem csupán a
19. század második felének és a 20. századnak a történetét
mutatják be hamis fényben, hanem egyre gyakrabban pedzegetik a
„tudósok”, hogy a zsidók már a honfoglalás előtt is éltek a
Kárpát-medencében, sőt egyesek szerint az sincsen kizárva, hogy
a honfoglalók között is jelentős számban voltak zsidók. Mi
több, Komoróczy Géza zsidó történész professzor a minap
egyértelműen ki is mondta: Árpád fejedelem igenis zsidó volt.
Komoróczy, aki szerint még Árpád fejedelem is zsidó volt |
Komoróczy
Géza történész professzor a Hitgyüli Hetek című lapjának
abból az alkalomból adott
interjút,
hogy nemrégiben megjelent A zsidók története Magyarországon című
kétkötetes műve. Komoróczy szerint a 18. század vége előtt
nemigen kutatták a zsidók történetét, és ha beszéltek róluk,
általában „jelentéktelen idegen elemként” utaltak rájuk. A
„modernizációt” követően pedig „leginkább mint
gyárosokról, a kapitalizmus hordozóiról esik róluk szó” –
véli a professzor. A könyvben a holokausztról is jelentős
terjedelemben olvashatók a szokásos hazugságok, ám fenyegető
jel, hogy immár a magyar középkort, sőt az őstörténetünket is
a zsidók akarják megírni. Komoróczy a könyvében szót ejt egy
„szerzetesről”, aki a 10. század végén állítólag azt írta,
hogy a „magyarok szeretnek azzal büszkélkedni, hogy a zsidóktól
származnak”. Igaz, a professzor maga is megemlíti az interjúban,
hogy a szerzetes utalása önmagában semmit sem jelent, azonban a
bogarat mindenesetre elültette a gyanútlan olvasó fülébe. Arról
persze nem beszélt a ravasz „tudós”, hogy a középkori utazók,
krónikaírók és szerzetesek – legyenek azok arabok, bizánciak,
franciák, németek oroszok vagy magyarok – kivétel nélkül török
eredetű, a legtöbb esetben a hunokkal azonos vagy velük közeli
rokonságban álló népnek mutatják be a magyarokat. Ami persze a
legkevésbé sem gátolta meg a „modern kor” számos történészét
abban, hogy könyveikben leírják, és a katedráról hirdessék : a
középkori krónikák mind tévednek, és mítoszoknak adnak hitelt
a magyar nép eredetére vonatkozóan. Vajon akad-e olyan „hivatalos”
történész, akinek lesz bátorsága kételkedni annak a 10.
században élt szerzetesnek a szavában, aki szerint a „magyarok
szeretnek zsidó származásukkal büszkélkedni”?
Komoróczy
a 16. századi „protestáns históriásének-irodalomban”, sőt
Ady költészetében is megtalálta a nyomait a feltételezett
„magyar-zsidó rokonságnak”. A históriás énekek szerzői
azonban elsősorban azért emlegetik a zsidókat, mert hasonlóságokat
véltek felfedezni a választott népnek az Ószövetségben leírt
sanyarú sorsa és a magyarság korabeli súlyos helyzete között. A
történész professzor más légből kapott feltételezéseket is
megenged magának: a „honfoglalás előtt magyar törzsek
találkozhattak zsidó kereskedőkkel is” - jelenti ki. De még
további ötletekkel is előáll. Miután elmondja, hogy a magyar
törzsek a hivatalosan a zsidó hitre tért Kazár Birodalom „mellett
vagy éppen annak keretei között éltek a 8-9. században”, és
egy időben a „kazárok szövetségesei voltak”, az alábbi,
semmiféle bizonyítékkal alá nem támaszható kijelentést teszi:
„Könnyen elképzelhető, hogy nemcsak a kazárok, hanem
szövetségeseik vezetői is felvették a zsidó vallást”.
Ilyesfajta elképzelésekre és légből kapott feltételezésekre
épül majd az új, filoszemita jellegű magyar őstörténet?
Különös
viszont, hogy miközben a professzor maga is csak lehetségesnek
tartja, hogy a honfoglalás előtt a magyarok „találkozhattak
zsidó kereskedőkkel”, illetve hogy a magyar törzsek vezetői
„felvették a zsidó vallást”, teljesen biztos Árpád fejedelem
származását illetően: „ha valaki egyáltalán zsidó volt a
honfoglaló magyarok között, akkor Árpád fejedelem biztosan” –
nyilatkoztatja ki. Az ember esze megáll. Ha ilyesfajta teljesen
megalapozatlan érvekre építették föl a holokauszt-történetet
és az Izrael állam történelmi legitimitását, ne csodálkozzanak,
ha mítoszaikat könnyűszerrel halomra döntik a revizionisták.
A
továbbiakban Komoróczy említést tesz arról, hogy IV. Béla
privilégiumokat adott zsidóknak, majd nem hallgatja el azt sem,
hogy Nagy Lajos viszont 1360-ban (bár a saját kutatásai szerint
1348-ban) kiűzte őket. Ha tisztességes tudós lenne, illett volna
beismernie: nem csak Nagy Lajos idején születtek olyan rendeletek,
melyek a zsidók káros tevékenységét korlátozni igyekeztek,
hanem számos más uralkodó is megpróbálta visszaszorítani a
zsidóság veszedelmesnek ítélt befolyását. Komoróczy még az
Aranybulla „antiszemita” rendszabályairól sem tesz említést,
viszont a jól ismert zsidó propagandafogással él, amikor azzal
próbálja indokolni Nagy Lajos királyunk zsidóellenes
intézkedéseit, hogy az 1348-as pestisjárvány idején „elterjedt
a vád: a járványt a zsidók terjesztik”. Mintha a minden korban
és mindenütt megjelenő zsidóellenesség oka valamiféle babonás
hiedelem lenne, melyet a tanulatlan, buta antiszemiták terjesztenek!
Mintha a fennmaradt iratokból és könyvekből nem derülne ki
teljesen világosan, hogy a zsidókra nem ostoba mendemondák miatt
haragudtak, és nem is csupán az „irigység” illetve a
„bűnbakképzés” az oka az ellenük fel-fellángoló
gyűlöletnek. Komoróczy könyvével és nyilatkozatával sajnos
ismét bebizonyította, ami egyébként a legtöbb cionista
történészről elmondható: nem igazságot kereső tudós, hanem
propagandista.
Arra
a kérdésre, hogy milyen okokkal magyarázható a zsidóság
„fennmaradása” és a polgárosodásban játszott jelentős
szerepe, Komoróczy felsorolja az ismert filoszemita válaszokat: a
zsidók hűségesek voltak a hagyományaikhoz, de ugyanakkor tudtak
változni és „modernizálódni”, amikor arra szükség volt,
szolidárisak voltak egymással, betartották a királyi-állami
törvényeket, de mégis ragaszkodtak „egyfajta autonómiához”
(vagyis mégsem tartották be a törvényeket). Komoróczy a
progresszív adózás, valamint papírpénz és a bankrendszer
feltalálását is a zsidóknak tulajdonítja (de az uzsorakamat és
a pénzzel kapcsolatos más visszaélések „feltalálásáról”
nem tesz említést), és azzal is érvel, hogy a zsidóság
szétszórtságából következően „sokközpontú társadalom”,
amely „alkalmazkodóképesebb” és „hatékonyabban tud reagálni
a körülmények változására, mint ” egy centralizált állam.
Tehát a decentralizációt is a zsidók találták föl – milyen
kár, hogy az irányításuk alatt álló nyugati világot mostanában
egyre szorosabb kézzel, felülről vezérlik. Komoróczy
természetesen nem mulasztja el az utalást a zsidók írástudására,
műveltségére és nyelvismeretére sem, mint amelyek nélkül
elképzelhetetlen lett volna a fennmaradás.
Mindezen
kiváló tulajdonságok és nagyszerű vívmányok ellenére azonban
a professzor szerint a „zsidó közösségek tevékenysége nem
arra irányult, hogy mások fölött hatalmat gyakoroljanak”. De ha
így van, és ráadásul, mint a professzor mondja, „a zsidók
meghatározó mértékben járultak hozzá Magyarország
modernizálásához”, sőt - más nemzetiségekkel ellentétben -
„a nemzeten belül képzelték el jövőjüket”, akkor vajon
miért lángolt fel mégis az antiszemitizmus? A kérdést maga
Komoróczy is megfogalmazza, a válasz azonban a szokásos
mellébeszélés: a professzor ugyanis úgy véli, a Németországból
eredő „politikai antiszemitizmus” terjedt el Magyarországon. De
hogy miért terjedt el, és vajon Németországban miért alakult ki,
felváltva a „keresztény antiszemitizmust”? Nos, ezekre a
kulcsfontosságú kérdésekre az állítólag nagy tudású
professzor nem tud – vagy nem mer – válaszolni. Inkább a
szokásos, unalomig ismert holokauszt-alapdogmát fújja: a
holokauszt óta nem szabad csúnyákat mondani a zsidókra, „mert
egyértelművé vált, hogy ezek az eszmék hová vezetnek”. Íme,
mire is jó a holokauszt-mítosz: arra hivatkozva csírájában lehet
elfojtani mindenfajta, a cionizmust, Izraelt és a zsidóságot érő
kritikát – vagyis a szabad véleménynyilvánítást.
Komoróczy
azzal is igyekszik a zsidóság hatalmi pozíciójának elfogadására
sarkallni a magyarokat, hogy kifejti: „elenyésző azok aránya,
akiknek ősei Árpáddal jöttek az országba”. Mivel tehát itt
majdnem mindenki bevándorlók leszármazottja, nem érdemes
fennakadnunk azon, hogy a legtöbb zsidó Galíciából érkezett
hazánkba – szól a cionista üzenet. Olcsó propagandafogás,
melynek célja, hogy a kevéssé tájékozott emberek előtt úgy
tűnjön fel, mintha az „antiszemiták” azért haragudnának a
zsidókra, mert „idegenek”. Természetesen nem az a baj, hogy
„idegenek”, hanem az, hogy nem fogadják el a befogadó nemzet
szokásait és törvényeit, és uralkodni akarnak a magyarság
fölött.
Az
interjú befejező részében pedig Komoróczy a magyarság
rettenetes „bűneit” ecseteli, amiért a hatóságok, az
államigazgatás, sőt az egész magyar lakosság „asszisztenciája
mellett” zajlott a zsidók deportálása 1944-ben. De nem kíméli
az egyházi vezetőket sem, akik szerinte az első és második
zsidótörvény tárgyalásakor is dicstelen szerepet játszottak,
1944-ben pedig még a kikeresztelkedés lehetőségét is korlátozni
próbálták, és csak a kikeresztelkedett zsidók védelmében
léptek fel.
De
megkapja a magáét id. Antall József is, akiről eddig az volt
elterjedve, hogy a háború idején zsidókat mentett. Azonban
Komoróczy most azt állítja, hogy olyan dokumentumok kerültek elő,
amelyek alapján megállapítható: valójában id. Antall József is
bűnös, ugyanis azon a véleményen volt, hogy a lengyel menekültek
között lévő zsidóknak nem jár támogatás.
Komoróczy
tehát a zsidóság militáns, szélsőséges, a Dániel Péterhez
hasonló elmebetegeket is magába foglaló szárnyához tartozik,
amely sokkal súlyosabbnak látja a magyarságnak a zsidóság ellen
elkövetett bűneit, mint ahogyan azt a hivatalos történetírás
eddig bemutatta. Mi következik a magyarság soha el nem múló
bűnösségéből? Az, hogy „ne engedjünk teret a
zsidógyűlöletnek” – fogalmazza meg a zsidó professzor. Vagyis
nem szabad tiltakoznunk hazánk felvásárlása, gyarmatosítása,
iparunk, földjeink elvétele, a nemzeti szimbólumaink, ünnepeink
és hagyományaink meggyalázása ellen.
Komoróczy
Gézának akkor sem lenne igaza, ha nemzetünk valóban súlyos bűnt
követtünk volna el a zsidóság ellen. Radnóti Miklós még tudta,
és ki is merte mondani: nem vagyunk bűnösebbek, mint a többi nép.
(A zsidóság deportálásának igazi okairól: bővebben ITT és ITT.)
Úgy
látszik azonban, a „magyar bűnösség” felemlegetése és a
holokauszt sem elegendő ahhoz, hogy a zsidóság elfogadtassa
uralmát a magyarság felett. Bizonyos cionista értelmiségi körök
szükségesnek érzik a zsidó-magyar sorsközösség, az évezredes
zsidó-magyar együttélés, sőt rokonság ideájának elültetését
a fejekben. Talán nem elég nekik, ha csak bűntudatot érzünk
velük szemben? Azt is akarják, hogy szeressük őket?
Perge
Ottó - Kuruc.info
Kapcsolódó:
Egy
marhavagonnyi zsidó
Gyurcsány
mellett - itt a lista
Közéleti
személyiségek tiltakoznak Gyurcsány Ferenc mentelmi jogának
felfüggesztése ellen. Kedd esti közleményük szerint "koncepciós
eljárást indítanak a volt miniszterelnök ellen".
A
tiltakozást eddig 74-en írtak alá. A keddi közleményben az
olvasható, hogy a "demokrácia kiüresített díszletei között
ma új önkényuralom épül, a magyar társadalom megint a
félelemmel ismerkedik. Úgy tűnik, a hatalom birtokosai bármit
megtehetnek. Kényük-kedvük szerint hozhatják a törvényeket;
maguk alá gyűrhetik a sajtót, csorbíthatják jogainkat,
elkobozhatják a tulajdonunkat, elvehetik még a szabadságunkat is.
Börtönbe csukhatnak bárkit - mindenekelőtt politikai
ellenfeleiket".
Mint
hangsúlyozták: szerintük Gyurcsány Ferenc ellen koncepciós
eljárás folyik. "A vád koholt, a büntetőeljárás nem az
igazságot, hanem a hatalmat szolgálja. Ilyen eljárásra a
Rákosi-korszak és az ötvenhatos forradalmat követő megtorlás
óta nem került sor. Az utolsó perbe fogott magyar kormányfő Nagy
Imre volt" - tették hozzá.
"Orbán
Viktor és társai - s a velük cinkosságot vállalók - ma olyan
határon léptek át, ahonnan nincs visszaút. Talán abban
reménykednek, hogy mindannyiunk emlékezetéből kitörölhetik az
elmúlt két évtized demokratikus Magyarországát, s hogy
megfélemlíthetnek bennünket is" - olvasható a közleményben.
A
közlemény aláírói között ott van Békesi László közgazdász,
Demszky Gábor volt főpolgármester, Heller Ágnes filozófus,
Kuncze Gábor volt országgyűlési képviselő, Mécs Imre mérnök,
Tamás Gáspár Miklós filozófus, Vágó István televíziós
műsorvezető és Vekerdy Tamás pszichológus - adta hírül az MTI.
Íme
a teljes lista, egyszer még jól jöhet:
Bauer
Tamás (közgazdász)
Debreczeni
József (publicista)
Tamás
Gáspár Miklós (filozófus)
Radnóti
Sándor (esztéta)
Mécs
Imre (mérnök)
Kerék-Bárczy
Szabolcs (közíró)
Békesi
László (közgazdász)
Kenedi
János (kritikus)
Niedermüller
Péter (kulturális antropológus)
Vásárhelyi
Mária (szociológus)
Ripp
Zoltán (történész)
Márton
László (író)
Váradi
Júlia (újságíró)
Sándor
Iván (író)
Gadó
Gábor (jogász)
Fleck
Zoltán (jogszociológus)
Huszár
Tibor (akadémikus)
Ungváry
Rudolf (író)
Kende
Péter (akadémikus)
Heller
Ágnes (filozófus)
Soós
Károly Attila (közgazdász)
Eörsi
László (történész)
Seres
László (újságíró)
Halmai
Gábor (alkotmányjogász)
Jánosi
Katalin (képzőművész)
Simonovits
András (közgazdász)
Ferge
Zsuzsa (szociológus)
Sz.
Bíró Zoltán (történész)
Litván
Györgyné (történész)
Agárdi
Péter (irodalomtörténész, egyetemi tanár)
Iványi
Gábor (lelkész)
P.
Szűcs Julianna (főszerkesztő)
Demszky
Gábor (jogász, szociológus)
Gréczy
Zsolt (újságíró)
Várhegyi
Éva (közgazdász)
Szalai
Júlia (szociológus)
Orbán
Júlia (mérnök-közgazda)
Garai
László (pszichológus)
Rényi
András (művészettörténész)
Szűgyi
Jerne (pszichológus)
Lukács
János (filozófus)
Lukács
Gábor (matematikus)
Kertész
Pálné (vegyészmérnök)
Vekerdy
Tamás (pszichológus)
Vágó
István (televíziós műsorvezető)
Kósáné
Kovács Magda (politikus)
Parti
Nagy Lajos (író)
Lángh
Júlia (író)
Görgey
Gábor (író)
Váradi
András (biokémikus)
Béki
Gabriella (szociológus)
Erős
Ferenc (pszichológus)
Ormos
Mária (történész)
Mihancsik
Zsófi (újságíró)
Lánczos
Vera (jogász)
Moór
Marianna (színész)
Volosin
Hédi (politológus)
Gyekiczki
András (jogász, szociológus)
Dalos
György (író)
Haraszty
István Édeske (képzőművész)
Kuncze
Gábor (volt országgyűlési képviselő)
Vörös
T. Károly (újságíró)
Komoróczy
Géza (történész)
Kardos
Julianna (kutató vegyész)
Schiffer
János (jogász)
Rádai
Eszter (újság)
Szabó
Zoltán (volt országgyűlési képviselő)
Erdélyi
Ágnes (filozófus)
Soós
Vilmos (filozófus)
Fábri
Péter (író)
Donáth
László (lelkész)
Pápai
Gábor (karikaturista)
Pataki
Ferenc (szociálpszichológus)
Molnár
Kati (szervező)
(Kuruc.info)
Ha
a komcsikat kell védeni, akkor fontos a
kutatási
szabadság a holokausztozóknak
A
képmutatás iskolapéldája: ugyanaz a történészi kör, amelyik
teljes mellszélességgel támogatta az úgynevezett holokauszt
cáfolását tiltó jogszabály törvénybe iktatását - vagy
legalábbis nem tiltakozott ellene - most nyílt levélben követeli,
hogy ne az “államhatalom szabja meg a történelemmel kapcsolatos
tudományos művek, kiállítások, tankönyvek mondanivalóját”.
Ezek
a képmutatásban verhetetlen, a revizionista történészeknek akár
hatósági eszközökkel történő elhallgattatását is tejesen
természetesnek és helyénvalónak tartó cionisták képesek leírni
az alábbi mondatokat a “nyílt levelükben”: “Álláspontunk
szerint sem az alkotmányban, sem annak preambulumában nincs helye
történeti korszakok értékelésének. Ez a történészek szakmája
és feladata. A történelem kutatásának, az eredmények
publikálásának és oktatásának szabadságát súlyosan
veszélyezteti az olyan jogalkotás, amely a történelemről
kötelező érvényű megállapításokat ír elő.”
Vajon
miért nem szólaltak meg ezek a történészek, amikor az
úgynevezett holokauszttagadást tiltó törvény életbe lépett?
Akkor miért nem fájt nekik a “történelem kutatásának, az
eredmények publikálásának és az oktatás szabadságának”
sérelme? Az más, ugye, mert ha a zsidó érdekek védelméről van
szó, akkor persze minden eszköz megengedett... Ezeknek a jelentős
összegű ösztöndíjakkal, komoly fizetésekkel ellátott, szinte
korlátlan kutatási és publikálási lehetőségekkel rendelkező
történészeknek az fáj, hogy az alkotmány preambulumában
állítólag szerepel majd a következő mondat: „Hazánk 1944.
március tizenkilencedikén elveszített állami önrendelkezésének
visszaálltát 1990. május másodikától, az első szabadon
választott népképviselet megalakulásától számítjuk." Ők
ezzel nem értenek egyet, mert szerintük nyilván Magyarország 1945
és 1990 között szabad és független ország volt. Mint ahogy
szeretnék elhitetni mindenkivel, hogy ma is az.
Van
azonban még valami, ami miatt megírták a “nyílt levelüket”.
Hát persze, hogy a holokausztról van szó! Ugyanis - mint írják -
“a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium közigazgatási
államtitkára a kormányzati portálon bejelentette, hogy „át
kell értékelni" a Holokauszt Emlékközpont állandó
kiállításának egy részét, mert véleménye szerint a kiállítás
bizonyos történelmi eseményeket és tényeket nem megfelelőképpen
mutat be. (kormany.hu)” A közigazgatási államtitkár
természetesen nem merte kimondani az igazat, mindössze az ellen
mert szót emelni, hogy ne kössék össze minduntalan a zsidókkal
való szembeszállást a revíziós törekvésekkel. Valójában
ugyanis az egész kiállítás, úgy ahogy van, teljesen hamisan
mutatja be a történelmet, és a Holokauszt Emlékközpontban a
történelem meghamisítása zajlik. Ettől még működhetne az
emlékközpontjuk, az viszont jó lenne, ha a magyar adófizetők
pénzéből nem támogatnák a cionista-holokausztos hazudozást.
Perge
Ottó - Kuruc.info
Íme
a nyílt levél, amely a cionista Élet és Irodalom április 1-jei
számában jelent meg:
Nyílt levél a történettudomány védelmében
Nyílt levél a történettudomány védelmében
A
készülő új alkotmány preambulumának tervezetében több
vitatható történeti megállapítás olvasható. Ezek egyike
szerint: „Hazánk 1944. március tizenkilencedikén elveszített
állami önrendelkezésének visszaálltát 1990. május másodikától,
az első szabadon választott népképviselet megalakulásától
számítjuk."
A tervezett alkotmány szövegét még el sem fogadta a parlament, ez a megállapítás azonban máris sommás politikai ítélkezés és államilag gyakorolt cenzúra alapjául szolgált. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára a kormányzati portálon bejelentette, hogy „át kell értékelni" a Holokauszt Emlékközpont állandó kiállításának egy részét, mert véleménye szerint a kiállítás bizonyos történelmi eseményeket és tényeket nem megfelelőképpen mutat be. (kormany.hu) A kiállítást létrehozó történészek munkáját egy kormánytisztviselő felülbírálja, és a kiállítást szándékai szerint átalakíttatja.
A preambulum-tervezet megállapításai fogalmilag tisztázatlanok és vitatható tartalmúak. Nem veszik figyelembe az elmúlt évtizedekben folytatott történészi kutatásokat, azok eredményeit és a történettudományban ma is zajló vitákat. A tervezet hibás premisszákból kiindulva téves következtetésekre jut. Amennyiben a preambulum-tervezetben megjelenő történelmi értékeléseket a parlament az alaptörvényben megerősíti, az alkotmány gátolni fogja a múlttal való szembenézést. Ez a preambulum törvényes alapja lehet annak, hogy az államhatalom szabja meg a történelemmel kapcsolatos tudományos művek, kiállítások, tankönyvek mondanivalóját.
Álláspontunk szerint sem az alkotmányban, sem annak preambulumában nincs helye történeti korszakok értékelésének. Ez a történészek szakmája és feladata. A történelem kutatásának, az eredmények publikálásának és oktatásának szabadságát súlyosan veszélyezteti az olyan jogalkotás, amely a történelemről kötelező érvényű megállapításokat ír elő.
A közigazgatási államtitkár fent ismertetett intézkedése előrevetíti, mi várható akkor, ha a tervezett alkotmány preambulumának szövege törvényerőre emelkedik. Mivel az alkotmány a jogrend legfőbb forrása, bárminő eltérés az alaptörvényben rögzített történelemfelfogástól jogsértést valósíthat meg.
Tiltakozunk a cenzúra bevezetése ellen, kiállunk a történeti kutatás és interpretálás szabadsága mellett.
Antók Csaba rendező, Bárdos Judit filmesztéta, Bebesi György történész, Csapó Csaba történész, Eörsi László történész, Fazekas Csaba történész, Frojimovics Kinga történész, Gábor György filozófus, Gerő András történész, Gyáni Gábor történész, György Péter esztéta, Heller Ágnes filozófus, Hosszú Gyula tanár, Hubai László történész, Jalsovszky Katalin muzeológus, Karády Viktor szociológus, Karsai László történész, Kelemen János filozófus, Kende Péter politikai szociológus, Kenedi János történész, Kis János filozófus, Klaniczay Gábor történész, Komoróczy Géza történész, Kovács M. Mária történész, Majsai Tamás történész, Mink András történész, Molnár Judit történész, Ormos Mária történész, Paksy Zoltán történész, Pótó János történész, Radnóti Sándor esztéta, Rainer M. János történész, Rév István történész, Sipos Péter történész, Standeisky Éva történész, Szuhay Péter muzeológus, Tamás Gáspár Miklós filozófus, Toronyi Zsuzsanna muzeológus, Ungváry Krisztián történész, Ungváry Rudolf író, Varga László történész, Vonyó József történész
A tervezett alkotmány szövegét még el sem fogadta a parlament, ez a megállapítás azonban máris sommás politikai ítélkezés és államilag gyakorolt cenzúra alapjául szolgált. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára a kormányzati portálon bejelentette, hogy „át kell értékelni" a Holokauszt Emlékközpont állandó kiállításának egy részét, mert véleménye szerint a kiállítás bizonyos történelmi eseményeket és tényeket nem megfelelőképpen mutat be. (kormany.hu) A kiállítást létrehozó történészek munkáját egy kormánytisztviselő felülbírálja, és a kiállítást szándékai szerint átalakíttatja.
A preambulum-tervezet megállapításai fogalmilag tisztázatlanok és vitatható tartalmúak. Nem veszik figyelembe az elmúlt évtizedekben folytatott történészi kutatásokat, azok eredményeit és a történettudományban ma is zajló vitákat. A tervezet hibás premisszákból kiindulva téves következtetésekre jut. Amennyiben a preambulum-tervezetben megjelenő történelmi értékeléseket a parlament az alaptörvényben megerősíti, az alkotmány gátolni fogja a múlttal való szembenézést. Ez a preambulum törvényes alapja lehet annak, hogy az államhatalom szabja meg a történelemmel kapcsolatos tudományos művek, kiállítások, tankönyvek mondanivalóját.
Álláspontunk szerint sem az alkotmányban, sem annak preambulumában nincs helye történeti korszakok értékelésének. Ez a történészek szakmája és feladata. A történelem kutatásának, az eredmények publikálásának és oktatásának szabadságát súlyosan veszélyezteti az olyan jogalkotás, amely a történelemről kötelező érvényű megállapításokat ír elő.
A közigazgatási államtitkár fent ismertetett intézkedése előrevetíti, mi várható akkor, ha a tervezett alkotmány preambulumának szövege törvényerőre emelkedik. Mivel az alkotmány a jogrend legfőbb forrása, bárminő eltérés az alaptörvényben rögzített történelemfelfogástól jogsértést valósíthat meg.
Tiltakozunk a cenzúra bevezetése ellen, kiállunk a történeti kutatás és interpretálás szabadsága mellett.
Antók Csaba rendező, Bárdos Judit filmesztéta, Bebesi György történész, Csapó Csaba történész, Eörsi László történész, Fazekas Csaba történész, Frojimovics Kinga történész, Gábor György filozófus, Gerő András történész, Gyáni Gábor történész, György Péter esztéta, Heller Ágnes filozófus, Hosszú Gyula tanár, Hubai László történész, Jalsovszky Katalin muzeológus, Karády Viktor szociológus, Karsai László történész, Kelemen János filozófus, Kende Péter politikai szociológus, Kenedi János történész, Kis János filozófus, Klaniczay Gábor történész, Komoróczy Géza történész, Kovács M. Mária történész, Majsai Tamás történész, Mink András történész, Molnár Judit történész, Ormos Mária történész, Paksy Zoltán történész, Pótó János történész, Radnóti Sándor esztéta, Rainer M. János történész, Rév István történész, Sipos Péter történész, Standeisky Éva történész, Szuhay Péter muzeológus, Tamás Gáspár Miklós filozófus, Toronyi Zsuzsanna muzeológus, Ungváry Krisztián történész, Ungváry Rudolf író, Varga László történész, Vonyó József történész
Ungváry Krisztián szerint nem minden történész üdvözölte a holotagadókat büntető törvényt + Perge válasza
Tisztelt
Szerkesztőség!
Perge
Ottó legutóbbi cikkében "ha
a komcsikat kell védeni akkor fontos a kutatási szabadság a
holokausztozóknak" valótlan tényállítást közöl és hamis
látszatot kelt. Állítása szerint az aláírók "teljes
mellszélességgel támogatták az úgynevezett holokauszt cáfolását
tiltó jogszabály törvénybe foglalását - vagy legalábbis nem
tiltakoztak ellene"
Ezzel
szemben a valós tény az, hogy az aláírók egy részéről minden
újságolvasó tudhatja, hogy tiltakozott a holokauszttörvény
ellen, így saját magam is így jártam el nyomtatásban és
tévéműsorokban egyaránt. Tessék elolvasni az Élet és Irodalom
illetve a Magyar Narancs című médiumok vonatkozó
cikkeit.
Emellett korántsem azonos értékű az, ha valaki nem nyilatkozik egy kérdésben azzal, hogy azt támogatja. Perge Ottó például sohasem írt még cikket arról, hogy támogatja-e galambok és emberek szexuális kapcsolatát - ettől azonban még nem lehet gondolni róla, hogy ezt helyeselné.
Emellett korántsem azonos értékű az, ha valaki nem nyilatkozik egy kérdésben azzal, hogy azt támogatja. Perge Ottó például sohasem írt még cikket arról, hogy támogatja-e galambok és emberek szexuális kapcsolatát - ettől azonban még nem lehet gondolni róla, hogy ezt helyeselné.
Tisztelettel:
Ungváry
Krisztián
Perge
Ottó válasza:
Tisztelt
Ungváry Krisztián!
Lehetséges,
hogy Ön valóban nem helyeselte a holokauszt cáfolását tiltó
jogszabály (majd később a fideszes módosítás) életbe
léptetését. Azoknak a történészeknek és filozófusoknak a nagy
része azonban, akikkel Ön most közösséget vállalt a
"történettudomány védelmében" írt nyílt levél
aláírásával, vagy ténylegesen támogatta a
"holokauszt-tagadását" illetve a "nemzetiszocialista
és kommunista bűnök tagadását" tiltó törvény
elfogadását, vagy pedig nem foglalt állást akkoriban, és
csöndben maradt. De Ön is kétféle mércével mér: Ön ugyanis
semmiféle nyílt levelet nem írt alá akkor, amikor egy olyan
jogszabályt fogadott el a magyar parlament, melynek
következményeképpen börtönbe lehet juttatni a revizionista
történészeket, illetve mindazokat, akik másképpen látják a
második világháború történetét, mint ahogy "hivatalosan"
előírják. Ön hajlandó tiltakozni azért, mert a készülő
alkotmány preambulumában állítólag szerepelni fog egy Önnek nem
tetsző kitétel, továbbá felemeli a szavát azért, mert az
Igazságügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára át akarja
rendezni a Holokauszt Emlékközpont állandó kiállításának "egy
részét". Mindebben Ön a "cenzúra bevezetésének"
szándékát és a "történelmi kutatás és az interpretálás"
szabadságának sérelmét látja. De nem gondolja, hogy sokkal
súlyosabb sérelem, hogy pusztán kutatási eredményeik publikálása
és a múlt bizonyos eseményeivel kapcsolatos véleményük
kifejtése miatt bárkit három évig tartó szabadságvesztésre
lehet ítélni ma Magyarországon?
Az
Ön hasonlata rossz: a galambok és az emberek szexuális kapcsolata
ellen azért nem érdemes tiltakozni, mert ilyesmi (tudtommal) nem
fordul elő. Ezzel szemben a nyugati világban számos revizionista
történész került már börtönbe azért, mert közzétette az
úgynevezett holokauszttal kapcsolatos tudományos vizsgálódásának
eredményeit. (És ma is börtönben ül Németországban Sylvia
Stolz, aki 1183 nap után talán április 13-án szabadul, valamint
Vincent Reynouard Franciaországban.) Több száz olyan olyan tanár,
történész, vagy bármilyen más foglalkozású állampolgár akad
szerte a nyugati világban, aki a második világháború, illetve
azon belül a holokauszt kérdésében kifejtett álláspontja miatt
veszítette el állását, vagy azért nem lépett előre a
ranglétrán, mert másképpen vélekedett a múlt bizonyos
eseményeiről, mint ahogyan "hivatalosan" előírják. Nem
gondolja, hogy emberek bebörtönzése kutatási eredményeik
"interpretálása", illetve vizsgálati eredményeik
közzététele miatt sokkal súlyosabban esik a latba, mint hogy egy
közigazgatási államtitkárnak nem tetszik a Holokauszt
Emlékközpont kiállításának "egy része"?
Perge
Ottó
(Kuruc.info)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése