|                
A       Magyar Jelenhez eljuttatott levél szerint az 1998-ban       Körmenden meggyilkolt 11 éves kislányt nem a kézzelfogható       bizonyítékok híján elítélt, ártatlanságát máig       hangoztató, 9 éve börtönben ülő Tánczos Gábor ölte       meg, hanem zsidók. 
Szerkesztőségünk névtelen levelet       kapott, amelyben a levélíró egy kilenc évvel ezelőtt       történt, az egész országot megrázó brutális       gyilkossággal kapcsolatban hívja fel egy új eshetőségre a       figyelmünket. Olvasónk szerint az 1998-ban Körmenden       meggyilkolt 11 éves kislányt nem a kézzelfogható       bizonyítékok híján elítélt, ártatlanságát máig       hangoztató, 9 éve börtönben ülő Tánczos Gábor ölte       meg, hanem zsidók, akik akkoriban a városban tartózkodtak. A       móri ügy után, amikor végleg kiderült, hogy a magyar       rendőrség képes bárkit ártatlanul, koncepciós ítéletekkel       börtönben tartani, már semmin sem lepődünk meg, ám azért       ez a feltevés minket is megdöbbentett. Bár, a körmendi ügy       így első hallásra is meglehetősen hasonlít az 1882-es       tiszaeszlári perhez. Az úgynevezett vérvád szerint ugyanis       egyes zsidó fundamentalista csoportok a zsidó húsvétkor, a       Pészah idején keresztény gyermekeket gyilkolnak meg és       rituális célokra használják fel a vérüket. Annak       ellenére, hogy a vád - különösen így az ezredforduló       táján - hihetetlennek tűnik, szerkesztőségünk mindenre       kiterjedő nyomozásba kezdett, már csak azért is, mert az       ismeretlen levélíró szerint már több újságnak is       elküldte írását, ám mindezidáig senki sem merte a       körmendi gyermekgyilkosságot ebből az irányból       megközelíteni. Ahogy kutakodásunk során fokozatosan       feltárult előttünk egy látszólag érthetetlen gyilkossági       ügy, döbbenetes, iszonytató összefüggésekre       bukkantunk. 
1998 tavaszán az egész országot sokkolta a       hír: H. Zsófit, egy 11 éves kislányt brutálisan       meggyilkoltak a család körmendi, lakótelepi lakásában. Az       édesapa talált rá a holttestre, amikor hazatért a       munkájából. A gyilkos követte Zsófit, aki fél hat körül       az iskolából tartott hazafelé a barátnőjével, s csak       éppen felugrott a lakásba, hogy a táskáját letegye, majd       visszajöjjön a játszótérre a barátai közé. Zsófi       azonban sohasem tért vissza. A gyilkos ugyanis benyomult utána       a résnyire nyitva hagyott ajtón keresztül, s megtámadta.       Először dulakodtak, a kislány védekezni próbált, de végül       a túlerő, a felnőtt gyilkos ereje legyőzte a gyermek       ellenállását. A lakásban volt egy számadó juhászt       ábrázoló kerámia szobor, amit a gyilkos felkapott és azzal       vágta fejbe áldozatát. Miután a kislány teste elernyedt, a       tettes éles vágóeszközt, minden bizonnyal egy kést vett       elő, s módszeresen - két felületi sérülést okozó       próbavágás után - fültől fülig átvágta Zsófi torkát.       A kislány még mozgott, halkan nyöszörgött, s ahogy       levegőért kapkodott, habzott a vére. A metszés és az       elkövetés módszere profi gyilkosra vall, akinek még ahhoz       is volt lélekjelenléte, hogy borzalmas tette után a kezeit       és a kést lemossa a lakás fürdőszobájában, majd       észrevétlenül távozzon. 
Amikor Zsófi édesapja, H.       Ferenc este hazaérkezett, rosszat sejtett, hiszen az ajtó       szokatlan módon nyitva volt. Gyermekét kitekert       testhelyzetben, vérbe fagyva, holtan találta meg a lakásban.       Egyik szeme még nyitva volt, a másik az ütlegeléstől       feldagadva már örökre lecsukódott. Az édesapa teljesen       összeomlott, ahogy a foglalkozását tekintve tanárnő       édesanya is, aki a gyilkosság idején Zsófi testvérével       Finnországban tartózkodott, ahová az osztályát kísérte       el. Az ügy az egész országot sokkolta, Körmendet ellepték       az újságírók. Senki sem értette, hogy a jó kedélyű,       szorgalmas, segítőkész szőke kislánynak miért kellett       meghalnia. Épeszű ember erre magyarázatot nem találhat, de       a kéjgyilkosság is kizárható volt, mert annak, ahogy a       szexuális indíttatásnak sem volt semmi jele. A lakásból       semmi sem tűnt el, tehát a rablógyilkosság is kizárható       volt. A rendőrség, az újságírók és a körmendiek sem       találtak semmiféle indítékot a brutális kegyetlenségre. 
A       gyilkosság másnapján egy akkoriban 18 éves fiú, Tánczos       Gábor ment be a körmendi Zsade bisztróba, ahol - mint       akkoriban egész Körmenden és az országban is -       természetesen a gyermekgyilkosság volt a téma. Innentől egy       ideig átadjuk a szót Balaton Balázsnak, aki A       Tánczos-dosszié címmel könyvet írt az egész történetről.       Azt maguk az érintettek, Tánczos Gábor, a szülők és dr.       Tóth László, Tánczos ügyvédje is elismerik, hogy az egész       ügyet Balaton Balázs újságíró ismeri a legjobban, aki       elsőként érkezett a gyilkosság helyszínére, végigülte a       hosszú tárgyalásokat, személyesen találkozott és       interjúkat készített az összes érintettel, Zsófi       szüleitől kezdve Tánczos Gáboron át a rendőrökig,       nyomozókig, ügyészekig. Balaton Balázsra és könyvére is       visszatérünk még tényfeltáró írásunkban többször,       annál is inkább, mert mi magunk is felkerestük az újságírót,       aki akkoriban a Mai Nap című napilap munkatársa volt,       jelenleg pedig a főváros II. kerületi önkormányzatának       kommunikációs vezetője. Mindenekelőtt álljon itt a részlet       Balaton Balázs könyvéből, amelyből kiderül, hogy pontosan       hogyan keveredett bele a zárkózott fiatalember, Tánczos       Gábor az ügybe, akit a legtöbben csupán egy olyan       szerencsétlen bűnbaknak tartanak, akivel elvitették a       balhét: 
,,A rendőrök még forró nyomon dolgoznak, amikor       Tánczos Gábor április másodikán bemegy az egyik körmendi       bisztróba. Ott dolgozik egyik ismerőse, akivel korábban       váltott már pár szót, köszönőviszonyban vannak. A       hölgynek szintén tíz év körüli gyereke van, s abban a       lépcsőházban lakik, ahol a gyilkosság történt. Gábor       aggódva kérdezi: ugye nem az ő kislányát ölték meg? Az       eladónő megnyugtatja, hogy nem. Erre Gábor elmondja: ő a       gyilkosság körüli időben a környéken volt, sőt bent volt       a lépcsőházban, amikor éppen barátjához ment. A nő azt       tanácsolja, mondja el a rendőröknek amit tud, lehet, hogy       segíthet a nyomozásban. A barátok nélküli, magányosan       éldegélő, mindig kirekesztett fiúnak felcsillan a szeme.       Nagyotmondásai miatt kevesen vannak, akik közel állnak       hozzá. Ő pedig mindig is úgy állt a világhoz: majd       meglátjátok, egyszer híres ember leszek, egy hős! Most itt       a nagy lehetőség - gondolta! Koronatanú lehetek egy       gyilkosságban! Mindig is nagy dobásra készült, olyat akart       tenni, amiért felfigyelnek rá az emberek, irigykednek majd rá       a srácok és a város legszebb lányai esedeznek kegyeiért.       Mi más lehetne ez, mint az egész országot lázban tartó       emberölés? A fiú meglát egy civil ruhás rendőrt, akit       korábban csak látásból ismert, s odamegy hozzá. Elmondja:       ott járt az előző napi gyilkosság helyszínén, s esetleg       tud újabb információkat. A férfi felhívja a kapitányságot,       ahol azt mondják neki: küldje be a szemtanút. Gábor önként       megy be késő délután a kapitányságra. Megvan az első       tanú. Megkérik, működjön közre a gyilkos kézre       kerítésében. A srác rábólint, s elmeséli mit látott: 
-       Amikor a kapu elé értem, egy férfi rohant ki a lépcsőházból.       Zaklatottnak tűnt, mint akivel nem stimmel valami. Furcsálltam       egy kicsit, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.       Felmentem a barátomhoz Sz. Györgyhöz, akivel úgy       tíz-tizenöt percig beszélgettem. Gyurit telefonon hívták,       majd elindultunk lefelé. Amikor megálltam befűzni a cipőm a       harmadikon, nyöszörgő, hörgő hangot hallottam a Gyuriék       alatti lakásból. A ház előtt elváltunk, hazamentem és       csak ma reggel tudtam meg, hogy mi történt abban a lakásban       - szól Gábor első vallomása". 
Tánczos Gábor tehát       önként jelentkezik a rendőrségnél tanúnak. Egyrészt,       mert segíteni szeretne, másrészt pedig feltűnési vágy is       hajtja a fiút, aki végre szeretne a figyelem középpontjába       kerülni. Nos, oda is került, bár aligha úgy, mint ahogy       szerette volna. Tánczos később már hezitál, mindenesetre       az a szemtanúk és Sz. György vallomása alapján is       bebizonyosodik, hogy valóban ott volt a házban a gyilkosság       elkövetésének idején, ahogy az is, hogy Zsófi       meggyilkolására és a nyomok eltüntetésére mindössze kb.       10 perce lett volna. Ezután pedig azonnal a kislány fölött       lakó ,,üzlettársához" (valójában Amway termékeket       forgalmazó házaló ügynökök voltak) Sz. Györgyhöz ment,       aki semmiféle zaklatottságot nem vett észre rajta. Sőt, Sz.       György szintén a lakásban tartózkodó gyermekei is tisztán       emlékeztek, hogy Tánczos Gábor teljesen nyugodt volt, sőt       még viccelődött is. Holott egy ilyen brutális gyilkosság       után még egy bérgyilkosnak is gyorsabban verne a szíve, a       ruhája pedig minden bizonnyal véres lett volna. Arról nem is       beszélve, hogy elképzelhetetlen, hogy valaki egy ilyen       gyilkosság után még felugorjon a felette lévő lakásba az       ismerőséhez egy kicsit csevegni. A 18 éves fiatalember       nemhogy profi gyilkos nem volt, de a családtagjai és       ismerősei elmondták, hogy - a szó szoros értelmében - még       a légynek sem tudott ártani, és soha nem volt büntetve. Az       erőszakot pedig végképp nem bírta, még a szülei sem adtak       neki soha egy pofont sem, mert gyermekkora óta képtelen volt       elviselni bármilyen fizikai agresszivitást. A rendőrség       azonban, amely az első pillanattól kezdve döbbenetes hibákat       vétett, néhány nap múlva hirtelen tanúból gyanúsítottá       minősítette át Tánczos Gábort. A hatalmat sürgette az       idő, ugyanis közeledtek a választások. Kuncze Gábor,       akkori belügyminiszter siettette az ügy mielőbbi megoldását,       s a rendőrség, a nyomozóhatóság a jelek szerint ennek       igyekezett is megfelelni. Gyorsan kijelentették, hogy Tánczos       a gyilkos, Kunczéék pedig rengeteg jutalmat, előléptetést       osztottak ki, bár a választásokat azért mindennek ellenére       elbukták. Utána már különösen kényelmetlen lett volna       bevallani, hogy egy fiatalembert ártatlanul hurcoltak meg és       börtönöztek be, így hát maradt minden úgy, ahogy volt.       Pedig a rendőrség és az ügyészség kezében mind a mai       napi lényegében csak azok a beismerő vallomások vannak,       amelyekről mára bebizonyosodott, hogy veréssel,       kényszerítéssel adták azokat az éppen gyengesége miatt       már az első pofon után megtört Tánczos Gábor szájába, s       amelyeket az 1998 óta börtönben ülő, jogerősen 13 év       börtönbüntetésre ítélt fiú már többször visszavont.       Tánczos egyébként valószínűleg már jövőre, 10 év       letöltése után kiszabadulhat, ám ő ennek ellenére       továbbra is köti az ebet a karóhoz, s ártatlannak vallja       magát. Sőt, nemrégiben azt nyilatkozta, hogy szabadulása       után külföldre költözik, mert itt már nem tud tovább       élni, de előbb még szeretné megtalálni az igazi gyilkost.       Ugyan, miért mondana ilyeneket? Most már lényegében úgyis       mindegy neki, hiszen a gyilkosságért rá kiszabott büntetést       már majdnem teljes egészében letöltötte, az élete       romokban hever, és szellemileg, fizikailag a börtönben       megrokkant. Balaton Balázs meggyőződése szerint       mindenesetre Tánczos ártatlan, s ezt a könyvében is       bizonyítja. A rendőrség és a bíróság munkájáról       sommás véleménye van, amelyet így összegez: ,,A napvilágot       látott tények már eddig is bizonyították: semmi       valóságalapja nincs a vasi zsaruk kitalációjának. Egy       ország előtt bolondot csináltak magukból, ám       struccpolitikát folytatva elhitetik magukkal: kiváló       szakemberek, akiknek sikerült elkapniuk egy gyilkost". 
Arról       sem sokat lehetett hallani, hogy Tánczos Gábor beleegyezett a       poligráfos vizsgálatba (a Zsanett megerőszakolásával       vádolt rebiszesek például nem), azt el is végezték, s       bebizonyosodott, hogy Tánczos Gábor nem hazudik, amikor azt       állítja, hogy ártatlan. Balaton Balázs számos       megmagyarázhatatlan rendőri mulasztásról, tudatos hibáról       ír a könyvében, például a következőket jegyezte le: ,,Az       elsők között a helyszínre érkező mentőorvosnő, dr. K.       Katalin vallomása is érdekes. Elmondása szerint a lakás       egyáltalán nem úgy nézett ki, mint azt később a rendőrök       leírták. Sőt, emlékezete szerint a kislányon más ruha       volt, mint ami a hivatalos papírokban szerepel. Az már csak       hab a tortán: biztosan emlékszik, hogy a hatósági tanúk       lábán nem volt nejlon zsák, pedig ez a későbbi       nyombiztosítás szempontjából kulcsfontosságú kérdés. Ki       és hogyan engedhette be a civileket a lakásba lábvédő       nélkül? Ki és miért hazudik a kislány ruháját,       feltalálási helyét illetően?" 
És van még egy       nagyon fontos kérdés Tánczos esetében: mi volt az indíték?       Merthogy erre a kérdésre eddig senki sem tudott megnyugtató       választ adni. Ha sem szexuális aberráció, sem rablás nem       jöhet szóba, akkor miért ölhette meg valaki a mindenkivel       kedves, jó kedélyű gyermeket? Tánczos esetében, sőt       bármilyen más szóba jöhető gyanúsított esetében a mai       napig képtelen volt a rendőrség egy elfogadható indítékot       felmutatni. Az általunk megkérdezett körmendiek és Balaton       Balázs is említést tett arról, hogy talán alvilági       leszámolás, bosszú lehetett az indíték, s a bérgyilkos       valójában a szomszéd lépcsőházban lakó helyi vállalkozó       (a Zsade tulajdonosa) hasonló korú gyermekét szerette volna       meggyilkolni, csak eltévesztette a házszámot. A másik       lehetséges indok, amelyet Balaton Balázs vet fel végső       elkeseredésében a könyvében, miután rájön, hogy Tánczos       Gábor ártatlan, hogy esetleg a szülők keze van benne a       gyilkosságban. Mind rendőrségi, mind magánjellegű       nyomozásokból azonban kiderült, hogy mindkét feltevés       nagyon távol áll az igazságtól, s teljességgel kizárható       verziók, nem beszélve arról, hogy elképzelhetetlen, hogy       egy édesapa ilyen módon végezne a saját kislányával.       Tánczos családja és ártatlanságában hívők       elkeseredésükben már szinte bárkit meggyanúsítottak       volna, valójában azonban ezidáig mindenki csak sötétben       tapogatózott. Ép ésszel felfogható magyarázat, vagyis       indíték ugyanis nincs erre a brutálisan elkövetett       gyilkosságra. Zsófi édesapja, H. Ferenc a következőket       nyilatkozta arra a kérdésre, hogy mi lehetett ennek a szörnyű       tettnek az indítéka: - Fogalmam sincs. Zsófi senkinek sem       ártott, őt mindenki szerette. Mindig a közösség irányítója       volt, énekórára, hittanra, népi táncra és vívóedzésre       járt, kiváló tanuló volt. Ha megkérdi, akkor az iskolában       is csak jót tudnak róla mondani - nyilatkozta az édesapa. 
S       itt következik az első igazán döbbenetes tény: a hozzánk       eljuttatott névtelen levélben említett vérgyilkosság az       egyetlen eddig felbukkant indíték, amelyet nyomozásunk alatt       nemhogy megcáfolni, de inkább megerősíteni       tudtunk. 
Vizsgáljuk meg mindenekelőtt, hogy mit lehet       tudni a zsidók által állítólag elkövetett rituális       gyilkosságokról, vagyis a vérgyilkosságokról és a       vérvádakról. Például azt, hogy egy antiszemitizmussal       aligha vádolható izraeli történész professzor, Ariel Toaff       nemrégiben könyvet jelentett meg Olaszországban, az Il       Mulino kiadónál, Pasqua di Sangue (Véres Húsvét) címmel,       amelyben bebizonyítja, hogy a zsidó rituális vérgyilkosságok       megtörténtek. Ariel Toaff ugyanis azt állítja, hogy a       zsidók ellen a középkorban emelt vérvádnak volt racionális       alapja, a Rajna vidékén a 11. századtól a zsidók valóban       elkövettek rituális gyilkosságokat, válaszul az átvonuló       keresztes hadak zsidóellenes pogromjaira és mészárlásaira.       Az így nyert vért Pészahkor, közelebbről Széder estén,       az Egyiptomból való kivonulás ünnepén borba csepegtették,       illetve maceszba sütötték. A könyv érdekessége, hogy a       szerző Ariel Toaffot senki sem vádolhatja antiszemita       elfogultsággal, ő ugyanis a római főrabbi fia, s maga is       nem csupán zsidó, de rabbi is. Szakmai hozzáértéséről       pedig annyit, hogy Toaff az izraeli Bar-Ilan Egyetem történész       professzoraként a középkori és reneszánsz történelem, s       benne a zsidó vonatkozások kutatója. A vérgyilkosságokról,       vérvádakról a leplet lerántó könyv tehát 2007 elején       megjelent, ám a szerző váratlanul leállíttatta a könyv       forgalmazását, sőt a már kikerült példányokat is       visszarendelte, s közölte, hogy átírja művét. Nemsokára       kiderült, hogy Ariel Toaffot halálosan megfenyegették, s       ennek, valamint az ellene indított gyűlöletkampánynak volt       az eredménye, hogy a szerző végül visszavonta a saját       könyvét. Mielőtt Toaff visszakozott, még a következőket       válaszolta az őt támadó zsidó vezetőknek, rabbiknak:       ,,Egy kis (zsidó) szélsőséges csoportra korlátozódtak       ezek a tettek. Az iszlámot sem lehet elmarasztalni kis       szélsőséges csoportok tevékenysége alapján. A       gyermekgyilkos zsidók bosszút álltak és megváltást       kerestek" - fogalmazott Ariel Toaff mielőtt a támadások       hatására visszavonatta saját könyvét. 
A leghíresebb       magyarországi vérvád-ügy, az 1882-83-ban lezajlott       tiszaeszlári per volt. Ekkor egy 14 éves keresztény kislány,       Solymosi Eszter tűnt el nyomtalanul a helyi zsinagóga       környékén a szabolcsi településen. A gyanú hamarosan a       helyi zsidókra terelődött, akiknél éppen idegenből jött       koldus zsidók tanyáztak. Eszter édesanyja feljelentést is       tett a zsidók ellen, de a karhatalom először csak országos       körözést adott ki. Később azonban a zsinagóga (zsidó)       gondnokának 4 éves kisfia a focipályán keresztény       játszótársainak kikotyogta, hogy a bátyja, Scharf Móric a       kulcslyukon keresztül látta, ahogy a zsidók rituálisan       kivégzik (a torkát elvágják) Solymosi Esztert, akit       korábban neki kellett becsalogatnia a zsinagógába. A 16 éves       Móric először vonakodott vallomást tenni, végül mindent       részletesen előadott a nyomozóknak. Ennek alapján több       zsidót letartóztattak. Bizonyítja, hogy Solymosi Eszter nem       baleset áldozata lett, hogy hónapokkal a kislány eltűnése       után (június 18-án) zsidó tutajosok egy fiatal nő       holttestét fogták ki a Tiszából, aki Solymosi Eszter ruháit       viselte. Az orvosszakértők azonban megállapították, hogy a       kifogott nő 20 év körüli volt, Solymosi Eszter pedig 14, a       holttest eredetileg szőke (haját leborotválták), az eltűnt       kislány pedig barna volt. Végül az édesanyja egyértelműen       kijelentette, hogy a holttest nem a lányáé, valakik tehát       egy idegen holttestet öltöztettek fel az ,,eltűnt"       Solymosi Eszter ruháival. A tiszaeszlári per nemzetközi       érdeklődést váltott ki, a nemzetközi pénzvilág zsidó       mágnásai is figyeltek az ügyre, s végül valamennyi zsidó       vádlottat felmentették. Az akkori helyzetet jól jellemzi,       hogy az ítélet hírére zavargások robbantak ki, a       gyanúsított zsidók pedig elmenekültek az országból.       Később felröppent a hír, hogy a felmentő ítélet a       zsidóknak hatvanmillió forintjába került, s több       köztisztviselő számolt be vesztegetésekről. 
Nos,       mindezek ismeretében vegyük górcső alá a körmendi       gyermekgyilkosságot! A vérgyilkosság lehetőségét azonnal       kizárhatja az elkövetés időpontja, hiszen effajta zsidó       rituális gyilkosságot csak a zsidó húsvét, a Pészah       idején követhetnek el. Ebből a szempontból a tiszaeszlári       vérvád megáll, hiszen Solymosi Eszter közvetlen a Pészah       előtt, vagyis április 1-én tűnt el. És most kapaszkodjanak       meg, tisztelt olvasóink: H. Zsófit 116 évvel később       ugyanezen a napon, vagyis április 1-én gyilkolták meg       Körmenden! 
Van még egy lehetőség, amellyel szintén       kizárhatnánk a zsidó vérgyilkosságot: az elkövetés       módszere. Mivel a rituális gyilkosság lényege, hogy a vért       kifolyassák az áldozatból, a leírások szerint a       gyilkosságot sakterek hajtják végre. A sakter zsidó       mesterség, az a személy, aki a kóser eljárás keretében az       állatok nyakát éles késsel elvágja, vérüket kifolyatja.       A sakterek tehát az elbeszélések szerint a rituális       gyilkosságot késsel követik el, méghozzá úgynevezett       sakter-metszéssel, amelynek lényege, hogy fültől fülig       vágnak, hogy minél nagyobb legyen a vérveszteség. A       tiszaeszlári per koronatanúja, Scharf Móric - aki vallomása       szerint a zsinagóga kulcslyukán keresztül nézte végig a       gyilkosságot - arról beszélt, hogy Solymosi Eszter torkát       egy sakter vágta el egy éles késsel. A körmendi       gyermekgyilkosság esetében jóval könnyebb a dolgunk, hiszen       itt megtalálták a holttestet, így hagyatkozhatunk az       orvosszakértői jelentésekre. Ezek egyértelműen       megállapítják, hogy Zsófi nyakát fültől fülig átvágták       egy éles tárggyal, ami minden bizonnyal egy kés volt.       Amennyiben bárki, akár Tánczos Gábor hirtelen felindulásból       öli meg egy késsel, akkor indulataitól hajtva       agyonszurkálja, mint történt ez számos hasonló esetben.       Tavaly például Zsombón volt egy hasonló eset, ahol egy 17       éves lány dühében és pillanatnyi elmezavarában egy késsel       megölte öccsét: nem a torkát vágta el, hanem 70 (sic!)       késszúrással halálra szurkálta. Zsófit viszont       módszeresen ölték meg. Először ütlegeléssel       ártalmatlanná tették, majd nekigyürkőztek és mondhatni       ,,szakszerűen", fültől fülig, ha úgy tetszik       sakter-metszéssel átvágták a torkát, s hagyták, amíg       elvérzik. Az elkövetés módját is megvizsgálva tehát       szintén elmondhatjuk, hogy nemhogy kizárhattuk volna a       vérgyilkosság gyanúját, hanem éppen ellenkezőleg: a       sejtés kezd bizonyossággá válni. 
Nyomozásunk       természetesen a rettenetes gyilkosság helyszínére is       kiterjedt. Az általunk megkérdezett körmendiek közül       azonban senki sem akadt, aki eddig hallott volna a zsidók       által elkövetett vérgyilkosság lehetőségéről. Azzal       kapcsolatban viszont egyetértés mutatkozott közöttük, hogy       Tánczos Gábort gyenge idegzetű, ám ártalmatlan baleknak       tartják, akivel a rendőrök és a bíróság elvitette a       balhét. És, bár Körmenden nem akadtunk egyetlen olyan helyi       lakos nyomára sem, aki bármit tudott vagy mert volna mondani       a zsidó vérgyilkosság lehetőségéről, a világhálón       találtunk egy nemrégiben keletkezett írást, amely       megerősíti mindazt, amelyről a szerkesztőségünkhöz       eljuttatott levél értekezik. A Suttogó.hu internetes oldal       fórumába Aakum néven írta be valaki a következőket: 
,,Az       eset egyik furcsasága, hogy aznap nagyszámú, külföldi       rendszámú buszon közlekedő haszid zsidó tartózkodott a       városban. Tánczos vallomása szerint egy feketeruhás,       szakállas egyénnel ütközött össze, aki éppen a       helyszínről távozott sietve. Mivel ő volt az egyetlen tanú       az ügyben, neki kellett elvinni a balhét. A másik furcsaság       az ügyben, hogy a gyilkossági ügyekben szokásos létszámtól       jóval többen jelentek meg a rendőrség részéről, és nem       a helyiek, hanem a szombathelyi rendőrök szálltak ki egy       Farkas vezetéknevű (a rangjára már nem emlékszem) zsidó       rendőr vezetésével. A kislány torkát ún.       sakter-metszéssel vágták el, ami fültől-fülig történő       vágást jelent, így rövid idő alatt rendkívül nagy       vérveszteséget okozott. A város zsidó nevezetességeit       aznap látogató busznyi zsidót természetesen senki nem       tartóztatta fel, az országhatárt még aznap elhagyták,       magukkal víve az ügy részleteit és titkait... Az eset eme       részleteit még 1998 második felében hallottam, személyesen       egy akkor még a BM kötelékében dolgozótól. (Neve és címe       még megvan). Mindezt akkor leírtam - sajnos csak egy       példányban - és elküldtem egy emigrációban működő       lapnak, de sajnos nem hozták le (talán meg sem kapták?). A       fentieket már csak emlékezetből írom, a részletek sajnos       közel 10 év távlatából kezdenek kikopni... Annyi még       beugrott, hogy a meggyilkolt kislány apja vadász volt, otthon       tartotta a puskáját. Mivel számára nyilvánvaló volt       akkor, hogy a lányt nem Tánczos ölte meg, ezért       keserűségében megpróbált néhány zsidót levadászni a       környéken. A rendőrség egyből bevonta az engedélyét és       az ország másik végébe költöztette át az       apát." 
Természetesen a fenti sorok szerzőjével is       felvettük a kapcsolatot, következő lapszámunkból kiderül,       hogy mire jutottunk. Folytatjuk nyomozásunkat, s többek       között nyakunkba vesszük az országot, hogy felkutassuk       Zsófi szüleit, akik időközben Körmendről elköltöztek, a       nyilvánosság elől teljesen eltűntek. Szintén felkutattuk a       rejtélyes ügy legjobb ismerőjét, Balaton Balázs újságírót       is, akit egyébként - az üggyel kapcsolatos nyomozásai miatt       - 1999 májusában Budapest közelében egy rendőrautóból       kiszálló férfiak agyba-főbe vertek, miután ráripakodtak,       mondván: ,,Jó lenne, ha nyugton maradnál!" Balaton       Balázs súlyos egészségkárosodást szenvedett, s       természetesen feljelentette a támadóit, s mivel       valószínűsíthetően rendőrökről volt szó, az ügyészségi       nyomozóhivatal vette át az ügyet. Gondolom, olvasóink már       meg sem lepődnek, ha eláruljuk, hogy ismeretlen elkövető       címszóval még 1999 szeptemberében lezárták a nyomozást.       A dolog érdekessége, hogy mindezek után Balaton Balázs       személyes védelmét az izraeli kötődéseiről ismert In-Kal       ,,security" nevű őrző-védő cég látta el. 
A       folytatásból kiderül az is, hogy valóban volt egy fekete       hajú idegen, aki már jó ideje követte Zsófit a gyilkosság       előtt. Sőt, a rendőrök kezdetben egy fekete hajú idegent       kerestek olyannyira, hogy még a körmendi cigánytelepen is       egész napos razziát tartottak. A meggyilkolt kislány pedig       még halála után is szorongatott a kezében egy idegen       felnőttől származó fekete hajszálat. 
 
1.       Kiegészítés: 
 
Eötvös Károly, a tiszaeszlári perben       vádlott zsidók védőügyvédje a könyvében említést tesz       arról, hogy a vérvádról, vérgyilkosságokról van egy       német leírás, amelyet az ügyben eljáró bírósághoz       beküldtek, s a bíróság vizsgáló tagjai lehető       figyelembevétel céljából az ügy irataihoz csatoltak. E       leírás szerint így áll elő a vérvád alapját képező       cselekmény: 
,,A pászkához, amit macesznak is neveznek,       kóser liszt kell. Kóser szó a közhasználatban azt jelenti:       tiszta. Az őrlésnél rabbinak vagy legalább egyházfinak       kell jelen lenni, másként a liszt nem lehet kóser. A kóser       lisztből a rabbi felügyelete alatt készül az áldozó       pászka. A rabbi megáldja a pászkát, héber nyelven       imádkozik, s imáját így végzi, de már német nyelven: Íme       ez a pászka vértől, vérből, vérben és vérhez. Vegyétek       s nőjetek és tenyésszetek általa, hogy egészségesek,       erősek és tiszták legyetek. Tartsátok meg a törvényt       szigorúan.' 
Erre minden jelenlevőnek pászkát ad, s ki-ki       azt áhítattal eszi. A hatása az, hogy aki eszi, nemcsak       bűntől, de betegségtől is mentes. A pászka elkészítésének       módja se a zsidó szentírásban, se a talmudban nincs leírva,       de a hagyomány tisztán őrzi. Tizenhárom zsidónak kell ott       jelen lenni, kik nagy esküt tesznek a titoktartásra. Ártatlan       keresztény szárított vérének porát keverik a lisztbe.       Rendesen szűznek vérét szerzik meg. A vérből, amikor azt       megszerzik, haza is visznek, s a küszöb körül vele a falat       befecskendezik." 
 
2. Kiegészítés: 
Részlet       Huber Lipót: A vérvád és vérgyilkosságok története c.       művéből: 
 
,,Móric, kis idő múlva kimenvén az       udvarra, a zsinagógából jövő jajveszékelést és három       vagy négy segélykiáltást hallott. E kiáltásra kíváncsian       odaszaladt a zsinagóga előpitvarának ajtajához, de azt       zárva találta; azért annak mélyedésében meghúzódva       benézett a kulcslyukon s ekkor látta, hogy Eszter, akinek       szája már be volt tömve, a földön fekszik egy ingben, hogy       őt Buxbaum Ábrahám és Braun Lipót a földre leterítve s       kinyújtóztatva tartják; látta, hogy Schwarz Samu,       tiszaeszlári sakter egy nagyobb késsel nyakát elmetszette;       látta továbbá, hogy Buxbaum Ábrahám, Braun Lipót és       Wollner Hermann a leány testét fölemelték és hogy ekkor       Schwarz Salamon egymás után két vörös cserépedényt       tartott alája, amelyben a leány kiömlő vérét felfogta és       azután ezekből egy nagyobb edénybe átöntötte. Mikor a       leány már nem mozdult, nyakát egy ronggyal bekötötték és       ismét felöltöztették, mire a zsinagóga belsejéből az       előpitvarba jöttek: Lusztig Sámuel tiszaeszlári kereskedő,       Braun Abrahám tiszaeszlári napszámos, Weiszstein Lázár,       tiszaeszlári bérlő és Junger Adolf, tiszaeszlári       földbirtokos, akik a hullát körülállották." 
 
Cikkünk       igen nagy visszhangra talált, az olvasók önszorgalomból az       interneten és fénymásolatban is terjesztették, s az       általunk azóta felkeresett családtagokhoz, szakértőkhöz,       újságírókhoz már érkezésünk előtt eljutott a cikk       híre. Nincs kétségünk afelől, hogy azok asztalán is ott       van már ez a tényfeltáró riport, akik az ügy szereplőiként       tudják vagy sejtik, hogy valójában mi történt 1998.       április 1-én Körmenden, s azóta a bírósági tárgyalások       és rendőrségi nyomozások hátterében. Mindezek ismeretében       különösen érdekes, hogy a fősodrú média és a hivatalos       Magyarország mélyen hallgat a lapunk által felvetett új       eshetőségről, holott a vezető lapok, televíziók, rádiók       kilenc éve folyamatosan foglalkoznak a máig megoldatlan       körmendi gyermekgyilkossággal. Persze, álnaivitás lenne azt       állítani, hogy meglepett minket ez a fogadtatás, hiszen       tapasztalatból tudjuk, hogy a zsidó szó hallatán szinte       mindenhol azonnal halkabban kezdenek beszélni, s beindul       valamiféle öncenzúra. Szerkesztőségünket azonban ez nem       érdekelte, tőlünk zuluk, hottentották vagy éppen eszkimók       is szóba kerülhettek volna a gyilkosság lehetséges       elkövetőjeként, minket csupán egyetlen dolog vezérelt: az       igazság kiderítése! 
 
Vérgyilkosság, zsidók, titkok,       döbbenet... (II. rész) 
 
Korábbi lapszámunkban       ígértük, hogy felkeressük Balaton Balázst, akit a körmendi       gyermekgyilkossági ügy legjobb ismerőjének tartanak.       Sikerült is felkutatni, és jómagam egy budai kávézó       teraszán találkoztam vele. Futólag ismertük egymást, mert       évfolyamtársak voltunk az egyetemen, így - bár nem tudta,       hogy konkrétan miért keresem - könnyen kötélnek állt.       Tánczos-dosszié címmel könyvet is írt a témáról és       Tánczos Gábor évekig húzódó kálváriájáról. Végigülte       a tárgyalásokat, beszélt minden szereplővel és az elsők       között érkezett a tett helyszínére. Balatoni Balázs azt       mondta, hogy körülbelül két éve már nem foglalkozik       annyira intenzíven az üggyel, Gábor úgyis hamarosan       szabadul, mostanában nem is látogatta meg a börtönben,       holott korábban rendszeresen bejárt hozzá. Amikor       megb&üotta, hogy a zsidó vérgyilkosság lehetőségéről       akarom kérdezni, akkor csak annyit mondott, hogy azt a       bizonyos névtelen levelet annak idején ő is megkapta, ahogy       a legtöbb, az üggyel foglalkozó újságíró is, de senki       sem akart ez irányban nyomozni. Annyiban maradtunk, hogy nem       kívánja kommentálni ezt a teóriát. Persze, nincs ebben       semmi meglepő, hiszen az egykor a Mai Nap újságírójaként       dolgozó Balaton Balázs időközben átkerült a mikrofon       másik oldalára, s a II. kerületi önkormányzat       sajtóreferense lett. Vannak ma még Magyarországon olyan       témák, amelyekről ilyen állásban nem tanácsos       nyilatkozni. Hamarosan kiderült azonban, hogy a nevét       felvállalva lényegében senki sem mer megszólalni ebben az       ügyben, amennyiben zsidókról is szó esik. Azon már meg sem       lepődtem tehát, hogy az általam szintén felkeresett, az       ügyben érintett szakértő a neve elhallgatását kérte       tőlem, a segítségéért cserébe. 
Megígértem neki, így       betekinthettem több hivatalos szakvéleménybe, a bírósági       aktákba, s levelezésekbe is. 
 
Hol a vér? 
 
Nos,       akkor tényszerűen nézzük, hogy valójában milyen állítások       szerepelnek a lapunk birtokába jutott bírósági       dokumentációban megtalálható szakértői véleményekben,       amelyeket a Magyar Jelennek nyilatkozó hivatalos személy is       megerősített. Az alábbiakban szó szerinti idézeteket       olvashatnak a dokumentumokból: 
,,Rögzítést nyert a       halottszemle jegyzőkönyvben, hogy az elhalt sértetten lévő       hosszúszárú farmernadrág begombolt, de a cipzár lecsúszott       állapotban volt. A nadrág lehúzása közben a combok elülső       felületén, a felső combok között, közvetlenül a nemi       szerv alatt szabálytalan alakzatban egy hosszú hajszálnak       látszó anyagmaradvány található, amely 40 cm hosszúságú,       és az elhalt hajzatánál sötétebb színű. A bizottság a       hajszálnak látszó anyagmaradványt eredetben rögzítette.       18. számú bűnjel". 
(A szerkesztőségünkhöz       eljuttatott névtelen levélben azt írják, hogy a hajszál       azért kerülhetett oda, mert a rituális, emberáldozat-jellegű       gyilkosságok előtt meg kell vizsgálni, hogy szűz-e az       áldozat). 
 
A Legfelsőbb Bíróság dokumentációjában       ezzel a hajszállal kapcsolatban a következők állnak: 
,,A       1/3. kötet 401. és 409. oldalán elfekvő szakértői       vélemények szerint a gyermekkorú sértett combjáról       eredetben rögzített 44 cm hosszúságú 75 mikron vastag       kihullott vörös tónusú hajszál eredeti színe       szürkésbarna. A vizsgálat megállapította, hogy a kérdéses       hajszál színben és szerkezetben eltér Tánczos Gábor       hajmintájától" 
 
A halottszemle alkalmával pedig       a következőket rögzítették: "a holttest szabaddá       tett, a bal kéz mutató és gyűrűs ujján, a körmön és az       ujjbegyen szemmel alig észlelhető elemi szálak voltak       láthatók. A bizottság az elemi szálakat eltávolította és       azokat üvegfiolában eredetben biztosította. (13. számú       bűnjel) 
A bizottság a bal kéz v. ujjáról körömvágatot       és körömkaparékot biztosított üvegfiolában. (16. számú       bűnjel) 
A szabaddá tett jobb kézről a hüvelykujjon és       a kisujjon szabad szemmel alig észlelhető elemi szálakat       találtak. A bizottság azokat csipesszel eltávolította és       üvegfiolában, eredetben biztosította. (18. számú bűnjel) 
A       jobb kéz v. ujjáról körömvágatot és körömkaparékot       biztosított ugyancsak üvegfiolában (21. számú       bűnjel)" 
 
Nos, ezeknek a kétségtelenül perdöntő       bűnjeleknek a vizsgálatakor megállapították, hogy azok nem       Tánczos Gábortól származnak, s a fiú DNS-ét sem tudták       kimutatni a gyilkosság helyszínén. Találtak viszont a       lakásban idegen ujjlenyomatot, az ajtón pedig füllenyomatot,       amelyek szintén nem a fiúé. De akkor kié? És kié a hosszú       hajszál (vállig érő hajat feltételez), ha nem Tánczosé?       Az üggyel kapcsolatban az elmúlt években kevésszer esett       szó arról a tényről, hogy a Zsófinál néhány évvel       idősebb barátnője a rendőrségen tett vallomásában annak       idején elmondta, hogy Zsófit a gyilkosság előtti napokban       egy idegen férfi követte. Balaton Balázs még abban az       időben találkozott Szilviával, a barátnővel, s szó       szerint a következőket vetette papírra: 
,,Zsófi pár       évvel idősebb barátnőjét is beviszik a rendőrségre. A       lány megadja annak a fekete hajú, bajuszos férfinak a       fantomképét, akiről pár nappal a gyilkosság előtt Zsófi       azt állította: napok óta követi. 
- Mikor mutatta meg       Zsófi azt a férfit, aki követi? 
- Nem emlékszem       pontosan. Egy vagy két héttel halála előtt. 
Iskola után       lejött játszani. Bementünk a házuk melletti Spar áruházba.       Azt hiszem csokit akart venni. Sétáltunk a diszkontban,       amikor odahajolt hozzám és rámutatott egy férfira. 
-,,Ő       követ már napok óta" - mondta. 
- Odamentetek a       férfihoz, megkérdezni, hogy mit akar? 
- Nem. Mert ezt is       Zsófi hóbortjai közé soroltam. Néha mondott olyat, amelyet       nem kellett komolyan venni. Sokat viccelődött. Ezt is annak       tartottam, de most már tudom: nem hülyéskedett. 
- Miből       gondolod? Zsófi megváltozott a halála előtti napokban.       Félt. Észrevettük, hogy nem nevetgélt, jókedve és       vidámsága eltűnt." 
 
Amikor Tánczos Gábor önként       jelentkezett tanúnak a rendőrségen, vallomásában azt       mondta, hogy egy férfi rohant ki a lépcsőházból, amikor       odaért. 
Személyleírást is adott erről az idegen, minden       jel szerint nem körmendi, sőt még csak nem is magyar       férfiról. Tánczos Gábor ,,mediterrán külsejűnek"       írta le a fekete hajú férfit. A rendőrök emiatt tartottak       eredménytelen razziát a körmendi cigánytelepen, pedig       mediterrán külső alatt elsősorban nem az Indiából       származó cigányokat szokták érteni, hanem a       Földközi-tenger mellett élő népeket: olaszokat, görögöket       vagy éppen izraelieket. A rendőrség miután Tánczos Gábort       letartóztatták, nem kereste tovább a mediterrán külsejű       férfit, ahogy a bíróság sem foglalkozott ezzel, holott a       védelem még azt a két munkást is tanúként be kívánta       idéztetni, akik a gyilkosság idején, a lakóház oldalán       lévő állványzaton dolgoztak, és szintén láttak egy       hasonló külsejű férfit. Az egész ügy és a zsidó       vérgyilkosság teóriája szempontjából is a legfontosabb       kérdés: a vér! 
 
A lapunknak nyilatkozó összes       érintett és maguk a szakértői vélemények, bírósági       dokumentumok: is azt tartalmazzák, hogy a gyilkosság       helyszínén nem volt vér! Mindössze az áldozat nyakán és       közvetlen közelében volt egy vékony vércsík, de a       lakásban sehol sem találták nyomát. Több liter vér       egyszerűen hiányzik! 
 
Tánczos Gábor ruháján       egyetlen csepp vért sem találtak. Pontosabban két cseppet       igen, ezt mutogatták is akkoriban a nyomozók, aztán egy       ideig mélyen hallgattak arról, hogy a szakértői vizsgálat       egyértelműen bebizonyította, hogy Tánczos igazat mondott, a       két vércsepp ugyanis tőle származott, még egy korábbi       konyhai balesetéből. A nekünk nyilatkozó szakértő, de az       ítéleti tényállás szerint is a halál oka a nyak lágy       részeinek átvágásából - mely verő - s visszereket is       érintett - heveny külső elvérzés! 
 
Ebben az esetben       azonban több liter vérnek kellett kifolynia! Az ügyben       eljárt szakértők szerint a száj- és orrnyílás befogása       a nyak átmetszése után sem fejeződött be. 
 
A bonc       jegyzőkönyv szerint tűszúrásnyi, gombostűfej nagyságú       gócok voltak a kislány testén, amely fulladásos       mechanizmusra utalnak. Ez esetben úgy az elkövetőnek, mint a       környezetének vérrel kellett szennyeződnie. Az ítéleti       tényállás és a vádirat szerint is Zsófi a kanapén       hátrahajlott testtartásban, hátrabicsaklott fejjel szenvedte       el az ölési cselekményt. A szakértők szerint ebben az       esetben mindennek úsznia kellett volna a vérben! A nyomozók       a lakásban úgynevezett luminolos eljárással vérnyomot       kutattak, de nem találtak semmit! 
 
Erről az eljárásról       tudni kell, hogy egy vegyszert (luminolt) permeteznek szét a       helyszínen, ebben az esetben a lakásban, s a luminol       megfelelő fényviszonyok között a szemmel láthatatlan,       tehát a már felmosott, eltüntetett vért is kimutatja.       Azonban ezzel az eljárással sem tudtak vért találni a       lakásban! Több liter vér "nyomtalan" eltűnésére       az általunk megkérdezett szakértő (és a józan paraszti       ész is) csak egyetlen magyarázatot tudott mondani: a kifolyó       vért egy edényben felfogták. Ezt támasztja alá az a tény       is, hogy a nyak el-metszése után a gyilkos továbbra is       befogta áldozata száját és orrát. Nem szúrta meg, csak       megvárta, amíg elvérzik. 
 
Meglepően ismerősek a       rendőri vezetők 
 
Ahogy azt a korábbi lapszámunkban       jeleztük, a Suttogó.hu hónlap fórumában talált       hozzászólás szerzőjével is felvettük a kapcsolatot. Több       levelet váltottunk vele. Kiderült, hogy az általa említett       ,,BM dolgozó", akitől a zsidó vérgyilkosságot 1998       második felében hallotta, egy barátjának az ismerőse volt.       Kérésünkre megpróbálta felkutatni, ám ez két hét alatt       nem sikerült, pusztán a személyleírása és annak a budai       utcának a neve van meg, ahol akkoriban lakott. így közvetlen       interjú helyett megpróbáltuk ellenőrizni a hozzászólásban       szereplő részinformációkat, hiszen azokból lehet       következtetni az egész írás valódiságára. Mindenekelőtt       kiderítettük, hogy az áldozat, Zsófi édesapja valóban       vadász. Azt ugyanakkor senki sem tudta megerősíteni, hogy       ,,keserűségében megpróbált pár zsidót levadászni a       környéken", sőt az általunk megkérdezettek ezt       kifejezetten cáfolták. 
 
Az viszont igaz, hogy       elköltözött a tett helyszínéről, de nem az ,,ország       másik végébe", csak az egyik Körmend környéki       faluba. A Fórum hozzászólója a BM-es informátorra       hivatkozva említést tesz arról, hogy volt az ügyben egy       ,,Farkas vezetéknevű zsidó rendőr". 
 
Rendkívül       fontos kérdés a hozzászólás valódiságtartalma       szempontjából, hogy ez igaz-e, hiszen ez az egyik konkrét       információ. Nos, utánanéztünk, s a nekünk név nélkül       nyilatkozó hatósági személy megerősítette, hogy valóban       volt egy Farkas István nevű szombathelyi rendőr az ügyben.       Tánczos Gábor édesanyját is megkérdeztük, s ő is       emlékezett arra, hogy egy ilyen nevű rendőr nyomozott a       gyilkossággal kapcsolatban, s nem is akármilyen beosztásban,       hiszen Farkas István volt az, aki a nyomrögzítésért       felelt, vagyis a nyomozás szempontjából leglényegesebb       dologért. Farkas István rendőr alezredest egyébként       szereti a baloldali-liberális hatalom, hiszen 2004-ben       Lamperth Mónika belügyminiszter akkor tüntette ki Szent       György Érdemjellel, amikor Gergényi Péter budapesti       rendőrfőkapitányt dandártábornokból rendőr vezérőrnaggyá       léptette elő. 
 
Idén március 15-e alkalmából pedig       Farkas Istvánt a Gyurcsány-kormány igazságügyi és       rendészeti miniszterének javaslatára köztársasági elnök       a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjével tüntette       ki. Azon kívül, hogy a nekünk nyilatkozó hatósági       személy, külső jegyei alapján elképzelhetőnek tartja,       hogy Farkas István zsidó, erre természetesen bizonyítékot       nem tudunk felmutatni. Mindenesetre, a nevet a legnépszerűbb       internetes keresőbe bepötyögve, az 1944.-ben Auschwitzban       elhunyt Farkas István festőt kapjuk. 
 
És ha már az       ügyben érintett rendőröknél tartunk! Az egész körmendi       gyilkosság legérdekesebb rendőrségi vonatkozása az a tény,       hogy 1998-ban a Vas megyei rendőrfőkapitány az a Bene László       volt, aki a 2006-os őszi rendőrterror idején, mint az egész       rendőrséget irányító ORFK vezetője vált hírhedté. Bene       László kiugró karrierjét Tánczos Gábor letartóztatásának       köszönheti. A körmendi gyerekgyilkosság ugyanis közvetlenül       az 1998-as választások előtt történt, abban az időszakban,       amikor szinte naponta robbantott valahol a politikával is       összefonódott maffia, így az akkori MSZP-SZDSZ-es kormánynak       különösen kényelmetlen volt az egész országot felkavaró       körmendi gyilkosság. 
 
A közvélemény megnyugtatása       érdekében még a választások előtt meg kellett találni a       "gyilkost". 
 
A vasi rendőrök igyekeztek is,       és 1998. április 23-án letartóztatták az addig tanúként       kezelt, segítségét önként felajánló Tánczos       Gábort. 
 
Bene Lászlót már másnap, azaz április       24-én megyei főkapitányból dandártábornokká lépteti elő       a köztársasági elnök, vagyis Göncz Árpád. Az akkori       belügyminiszter, az SZDSZ elnöke, Kuncze Gábor is azonnal a       helyszínre siet, és pénzjutalmakat, kitüntetéseket kezd el       osztogatni a nyomozásban részt vevő rendőröknek, április       30-án pedig Bene Lászlóval közösen tartanak a média       kiemelt érdeklődése mellett sajtótájékoztatót, amely       során elmondják, hogy a vallomások és tárgyi bizonyítékok       alapján alapos a gyanú Tánczos Gábor bűnösségére. 
 
Sietni       kellett, mert az országgyűlési választásokat 1998. május       10.-én tartották, s bármi áron kellettek az eredmények.       Azóta bebizonyosodott, hogy a nyomozó hatóság kezében       egyetlen - a fiú bűnösségét alátámasztó, a védelem       által nem cáfolt - tárgyi bizonyíték sincs, Tánczos Gábor       pedig visszavonta azokat az egymásnak is ellentmondó,       indítékról nem szóló beismerő vallomásokat, amelyeket -       orvosi szakvélemény szerint igazoltan - tudatmódosító       gyógyszerek (Xanax és Dormicum) hatása alatt,       kényszerítéssel és veréssel passzíroztak ki belőle, a       fiú továbbra is börtönben maradt, Bene László karrierje       viszont azóta is meredeken fölfelé ível. 
 
Az       Orbán-kormány alatt ugyanakkor nem lépett előre a       ranglétrán, s abban az időben a körmendi gyilkossággal       kapcsolatban a Legfelsőbb Bíróság egyszer új eljárásra       kötelezte az első fokon eljáró bíróságot, a Tánczos       Gábor ártatlanságában bízók tehát joggal       reménykedhettek. Hiába szavazott azonban még 1998-ban a fiú       a Fideszre (a családtagjaitól tudjuk - a szerk.), az       Orbán-kormány idején újra elítélték. 
 
A 2002-es       kormányváltást követően Bene László karrierje újra       meglódult, 2002 júniusában a BM Rendvédelmi Szervek Védelmi       Szolgálatának vezetője lett, s ugyanebben az évben kapott       központi tiszt címet az MSZP-SZDSZ miniszterelnökétől, a       D-209-es Medgyessy Pétertől. 
 
Aztán 2006-ban Bene       László már országos rendőrfőkapitányként jegyezte az       őszi rendőrterrort, ám 2007-ben a rendőrség sorozatos       botrányai után a közvélemény nyomására Gyurcsány Ferenc       kénytelen volt Gergényi Péter budapesti rendőrfőkapitánnyal       együtt leváltani. Valami miatt azonban az MSZP-SZDSZ hatalom       hálás szeretete övezi Bene Lászlót, ugyanis néhány       héttel ezelőtt repült fel a hír, hogy a Gyurcsány Ferenc       által frissen kinevezett, a 2006-os őszi események idején a       rendőrséget védő nyilatkozatairól elhíresült volt       ombudsman, Takács Albert rendészeti miniszter       szakállamtitkára a frissen kirúgott Bene László lehet.       Ritka az az ember, aki fölfelé tud bukni. Az már csupán hab       a tortán, hogy a körmendi lakásba, ahol Zsófit megölték,       a gyilkosságot követően Marksz Attila határőr alezredes       költözött be, aki nem engedélyezte, hogy a nyomozás után       Tánczos Gábor részvételével rekonstruálják a       gyilkosságot, így megakadályozva azt is, hogy esetleg a       helyszínen derüljenek ki a kétségtelenül meglévő       ellentmondások. 
 
Rendületlenül hisz a fia       ártatlanságában Tánczos Gábor édesanyja. Közvetlen,       kedves asszony. 
Kutatom a tekintetét, szemeiből jóság       árad. 
 
Szabadkozik, amiért kendőben és Gábor régi       melegítőnadrágjában, az utcán fogad. A házuk előtt       találkozunk. 
 
Az utca Körmenden a Batthyányiak       kastélya mellett van, s egyenesen a híres történelmi család       parkerdőjébe vezet. Az utolsó kis szegényes tömbházban       laknak, amely mögött már az erdő kezdődik. 
Itt vár rám       Tánczos Gábor édesanyja. Nem invitál föl a lakásukba,       attól tart, hogy lehallgatnának minket. A tekintetem alapján       megbízhatónak talál, s rögtön felajánlja, hogy szólítsam       Gyöngyinek. Az egyik kezében egy, az ügyről szóló       szatyornyi újságcikket tart, a másik kezében a kutyája       pórázát. 
Kedves, játékos a magyar vizslára emlékeztető       eb. Mindig volt kutyájuk, Gábor is imádta őket. 
 
Tánczos       Istvánné - Gyöngyi - a mai napig rendületlenül hisz a fia       ártatlanságában, s az sem tántorította el ahogy nemcsak       Tánczos Gábor egészsége, hanem az övé is megromlott az       elmúlt kilenc év alatt. A szatyorban az újságcikkek mellett       egy pirulákat tartalmazó dobozt is látok, szívgyógyszerek.       A fia a börtönben epilepsziás lett, s cisztát fedeztek fel       az agyában - állítólag a sok veréstől. 
Gábor       csecsemőkori, gyermekkori, majd a börtönben készült       fényképeit mutogatja, s az egész ügyet két gyermek       tragédiájának nevezi: az egyik tragédia Zsófié, a másik       Gáboré. - Mindketten ártatlanok. Egyiküket bestiálisán       megölték, a másiknak derékba törték az életét -       mondja. 
A zsidó rituális vérgyilkosság verziójáról ő       is hallott, nem sokkal a fia letartóztatása után - mint       szinte minden érintett és szerkesztőségünk is megkapta az       erről szóló névtelen levelet. 
Az édesanya azonban nem       akar erről beszélni, a fiát félti, aki ,,még mindig a       kezükben van". 
A 80 éves édesapját is félti,       magáért viszont nem aggódik. Nekem már csak egy dolog       maradt az életemben: tisztára mosni a fiam becsületét,       amelyet befeketítettek - mondja. 
 
A jelek szerint van is       mitől tartania, hiszen nemcsak Balaton Balázst verték össze       1999-ben, hanem szinte mindenkit megfenyegettek, bántalmaztak,       aki Tánczos Gábor mellé állt az évek folyamán. Gyöngyit       háromszor verték meg, a fiú nagyapját megtámadták, az       országosan ismert és elismert dr. Lépold Józsefné       igazságügyi írásszakértőt, aki Tánczos Gábor írása       alapján lényegében ártatlannak minősítette a fiút,       szintén összeverték. 
 
De még az éjszakai életben       dolgozó körmendi kidobót is meg tudták félemlíteni, mert       a Tánczos mellett tanúskodó férfi egyszer csak közölte a       bírósággal, hogy csak akkor hajlandó tanúvallomást tenni,       ha állandó rendőri védelmet kap, mert ebben az ügyben       nagyon sötét erők érdekeltek. 
 
Órákig beszélgetünk       a Batthyány család obeliszkjének tövében, az erdőben.       Közben kutyájukat sétáltató, kerékpározó vagy       gyermekeikkel játszó körmendiek mentek el mellettünk,       többen köszöntek is Tánczos Gábor édesanyjának, de senki       még csak nem is nézett csúnyán Gyöngyire. Sőt, két       idősebb asszony meg is állt, s hosszasan bizonygatták nekem,       hogy a fiú ártatlan. Egyikük megjegyezte, hogy az ő       gyerekeire is Tánczos Gábor vigyázott annak idején.       Egyébként jellemző a körmendiek hozzáállására, hogy       Gábor édesanyja és nagyanyja azért maradhattak a       lakásukban, mert senki sem ment el arra az árverésre,       amelyet azért írtak ki, mert a rendkívül szegény család       nem tudta kifizetni a többmilliós perköltséget, amelyet a       13 év fegyház mellett, mintegy mellékbüntetésként,       szintén a fiú nyakába varrtak. Tánczos Istvánné - Gyöngyi       - ezt is a szolidaritás jeleként értelmezte, már csak azért       is, mert a Gábor tulajdonát képező fél lakást potom       kétmillió forintért árverezték volna el, ami szerinte       igazán jutányos ár. 
 
Visszatérve oknyomozó riportunk       legmegdöbbentőbb felvetéséhez, a zsidó rituális       gyilkosság lehetőségéhez, Körmenden járva több kérdés       is felvetődött bennem. Felkerestem az igen elhanyagolt       állapotban lévő helyi zsidó temetőt, a ravatalozó       épületéről fényképeket is készítettem, de a sírok       között egyetlen hozzátartozót, vagy zsidó gondnokot sem       láttam. Azt a tárgyilagosság kedvéért fontosnak tartom       leszögezni, hogy minden fellelhető, többek között zsidó       történészektől származó tanulmány - mint az előző       számunkban hivatkozott Pasqua di Sangue (Véres Húsvét) című       könyv - szerint a zsidóknak csak egy relatív kis részét       kitevő fundamentalista irányzat követhetett el ilyen       borzalmas tetteket. De hol van manapság Vas megyében ilyen       fundamentalista zsidó közösség? Az idézett internetes írás       haszid zsidókat említ, akikről néha Magyarországon is       hallani ugyan, de nem a nyugati megyékből 
 
Szombathelyen       például egészen a XIX. századig le sem telepedhettek a       zsidók, s Vas megyében egészen a huszadik századig a       legtöbb helyen nem is tudták megvetni a lábukat, kivéve a       Batthyányiak birtokain, ahol befogadták őket. 
 
Mivel       Körmend a Batthyányiak központja volt, érthető, hogy a       vidék egyik legkiemelkedőbb zsidó közössége éppen itt       alakult ki. 1888-ban zsinagógát is építettek Körmend       központjában, amelyet azonban 1945-ben a német és magyar       katonák raktárnak használtak, majd visszavonulásukkor       felgyújtottak. A helyén ma a háború alatt elhurcolt 384       körmendi zsidó lakosra emlékeztető táblát találunk. A       város szélén ma is megtalálható a zsidó temető közepén       a dávid-csillagos épülettel. Az tehát még érthető, ha a       megyébe érkező zsidó látogatók mondjuk Körmendre utaznak       először. Sőt, ha zsidók bosszújáról lenne szó, akkor is       érthető lenne Körmend, hiszen itt nem csak közel 400 zsidót       hurcoltak el, de a zsinagógát is megsemmisítették. De miért       pont Vas megye? A most következő sorok elolvasása után       kiderül, hogy a gyilkosság idején azonban megjelentek       fundamentalista zsidók a megyében. 
 
Amikor a Batthyány       család egykori parkjának szélén Tánczos Gábor       édesanyjától elköszöntem, s elindultam, önkéntelenül is       visszanéztem. Mivel már mélyen a reflexeimbe ivódott, hogy       ösztönösen ügyeljem a hátamat, észrevettem, hogy egy       fehér autó kanyarodott ki utánam az utcából. Kb. száz       méter után máris jobbra kell fordulni, s az utca végében       ott magasodik a katolikus templom tornya. 
 
A       visszapillantó tükörben láttam, hogy ebbe a történelmi       hangulatú kis utcába is utánam kanyarodott a kocsi. A       templom főbejárata elé parkoltam le, majd keresztet vetettem       és határozott léptekkel a templom elkerített udvarának       jobb hátsó sarkában található emlékműhöz mentem. Az       alkotás tulajdonképpen egy nagy fakereszt a megfeszített       Jézussal, alatta a kőtömbön a felirat hirdeti, hogy       ,,emlékezzünk Zsófikára". 
 
Mivel a templomot       megkerülve a kegyhely mögött balra ki lehet látni az       utcára, miközben az emlékművet fotóztam, a szemem sarkából       észrevettem, hogy a fehér autó az utcában éppen megfordul,       majd járó motorral, égve hagyott fényszórókkal megáll.       Készítettem gyorsan egy fotót az autóról is, majd a       templom udvarán átvágva visszatértem a kocsimhoz. Beültem       a járművembe, s eszembe jutott, hogy fel kell hívnom az       egyik munkatársamat, ezért pár percig telefonáltam. Éppen       végeztem, amikor a hátam mögül egy férfi lépett az       autómhoz és a letekert ablakon keresztül megszólított.       Összerezzentem. 
-Tudom, miért van itt. A Traubisoda körül       kutakodjon - mondta az ismeretlen férfi, s bár még kérdezni       akartam tőle, minden további beszélgetést elhárított, s       éppen olyan gyorsan, ahogy érkezett, eltűnt. 
Fel sem       ocsúdhattam, csörgött a telefonom. Tánczos Gábor édesanyja       hívott. Véletlenül nálam maradt a kulcscsomója abban a       zacskóban, amelyben azok a dokumentációk voltak, amelyeket       az üggyel kapcsolatban adott nekem. Még visszakanyarodtam       Tánczosék utcájába, és Gyöngyi kezébe nyomtam a       kulcsokat, majd erőt kívántam neki, ő pedig azt, hogy Isten       legyen velem. Bár sokszor jártam már életemben Körmenden,       tele van a város barátokkal, ismerősökkel, de most úgy       éreztem, hogy jobb, ha magam mögött hagyom a települést. A       gyomromat szorító nyomasztó érzés valahol Veszprém       környékén kezdett oldódni. 
A ,,jótanácsnak"       megfelelően utánanéztem Salamon Berkowitznak. 
 
Már,       amikor először hallottam a nevét Körmenden, akkor tudtam,       hogy ő a botrányairól hírhedté vált Traubisoda-gyáros,       aki rendkívül agresszív stílusáról és botrányos       ügyeiről, pereiről vált hírhedté. Annak idején       újságíróként eredménytelenül próbáltam tőlük egy       interjút kicsikarni, amikor a Promontorbor Rt-vel pereskedett       a Márka üdítőital jogtalan bitorlása miatt. Nos, nézzük       akkor, hogy ki az a Traubi-gyáros Salamon Berkowitz? Az       amerikai állampolgárságú, külsőségeiben is ultraortodox       zsidó Salamon Berkowitz az úgynevezett rendszerváltozás       idején települ Magyarországra, és itt rögtön       privatizációs ügyekbe keveredett. 
 
Hogy ne       vádolhassanak elfogultsággal, kizárólag újságcikkekből,       országos lapokból, közöttük a zsidó hírportálról, a       Sófár.hu-ról idézek: 
 
,,Salamon Berkowitz       privatizálta a '90-es évek elején a Badacsonyi Állami       Gazdaság balatonvilágosi üzemét, amelyben jogszerűen csak       1994-ig gyárthatott volna Traubisodát. Hiába vesztett már       többször pert védjegybitorlás miatt, az amerikai üzletember       érdekeltségei, 1994 után is folytatták az üdítőital       gyártását. Salamon Berkowitz cégei használati, védjegy-       és bitorlási perek indításával, sorozatos fellebbezésekkel       késleltetik az ellenük indított eljárások lezárulását,       miközben sok tíz millió forintos köz- és magántartozást       halmoztak föl. Salamon Berkowitz emellett büntetőügyben is       állt már bíróság előtt." 
 
Egy másik cikkben a       következőket írják: 
,,A támadások elkerülése végett       már az írás elején jelzem, hogy egy Berkowitz által       indított büntetőügyben egyik kollégámmal évek óta       vádlottként járok a bíróságra. A bűnünk: írni       merészeltünk arról, hogy Salamon Berkowitz a Magyarországon       folytatott gazdasági tevékenysége kapcsán már állt       büntetőbíróság előtt. Azzal pedig, hogy erről, valamint       ennek eredményéről részletesen beszámoltunk, olyan       különleges adatokat hoztunk nyilvánosságra, amivel az       ügyészség szerint megsértettük Salamon Berkowitz       személyiségi jogait. Szerintünk viszont az embereknek       tudniuk kell, ki is Salamon Berkowitz. 
Azt, hogyan       keveredett ide a rendszerváltás körül, miként juthatott       nagy összegű állami hitelhez akkor, amikor más       magyarországi vállalkozók többségének nem volt erre. 
 
A       közvéleménynek tudnia kell arról is, hogy milyen       eszközökkel próbált embereket és vállalkozásaikat       tönkretenni, hogyan használta fel az alulinformált, ostoba       politikusokat és diplomatákat a közszerepléseihez, illetve,       hogy miért felkészületlen és tehetetlen vele szemben az       igazság kiderítésével már régóta nem bíbelődő       ,,magyar igazságszolgáltatás". 
 
Salamon Berkowitz       és ügyletei egy-két fajsúlytalan cikk után gyakorlatilag       kikerültek a balliberális sajtó látóköréből, annak       ellenére, hogy egyre több disznóság derült ki róla.       Ezekről kizárólag a Napi Magyarország adott, illetve a       Magyar Nemzet ad rendszeresen hírt. 
 
Pedig Berkowitz       időközben közszereplővé is vált: karácsony idején a       hanukának tisztelegve menórát állított a Parlamentnél,       ahol tájékozatlan (vagy éppen jól tájékozott - a szerk.)       miniszterelnökökkel - 2002-ben Medgyessy Péterrel és Adrién       Nastaséval -, MSZP-s miniszterekkel és politikusokkal       mutatkozott együtt." 
 
És íme egy szösszenet az       ultraortodox zsidó ,,üzletember" stílusáról: 
,,Berkowitz       megérkezéséig minden a törvényeknek megfelelően zajlott.       A végrehajtó, természetesen rendőrök jelenlétében,       tételszerűen felvette a leltárt, szabályszerűen zajlott az       eljárás. A helyszínre érkező tulajdonos (azaz Berkowitz -       a szerk.) azonban az első perctől kezdve vitatta az eljárás       törvényességét. Azt mondta, ez az egész - mármint a       foglalás - náci eljárás, és az ilyen náci módszerek       felett már eljárt az idő. Azután lenácizta a résztvevőket,       vagyis minket is. A fia verekedni is akart, és miután       legfeljebb csak szavakat tud magyarul, nagyon agresszíven       ilyesmiket kiabált nekem: ,,leülsz,! nem szólsz"! 
Tényleg       csak a rendőrök határozottságán múlt, hogy nem lett       verekedés. Berkowitz összegyűrte és összetépte a       jegyzőkönyvet..."" 
 
No, ennyit Salamon       Berkowitzról, az üzletemberről, akinek viszont van egy másik       tevékenységi köre is, erről így ír a Magyar Nemzet: 
 
,,A       történet előzményeként az Ortodox Zsidó Világtanács és       a Mechon Simon Szociális és Foglalkoztatási Alapítvány       nevében közleményt adott ki Salamon Berkowitz (...),       amelyben arról értesítette az érintetteket és a sajtó       munkatársait, hogy Nyírtasson, a Mózes-hitű ortodoxok       székhelyén rituális fürdőt avatnak a közösség       Szatmárból elszármazott tagjai. 
A közlemény szerint a       beruházás értéke meghaladja a harmincötmillió forintot, a       vendéglátás költsége pedig több mint négyszázmillió       forint. 
 
Berkowitz azt írta: "a kanadai Québecben       élő nyírtassi haszid közösség Magyarországra költözik,       s újra otthont teremt magának azon a helyen, ahol a XVIII.       században több Mózes-hitű letelepedett, létrehozva a       szeretet és összefogás szigetét az akkor még parányi       községben" 
 
Berkowitz ötödik éve szervezi a       haszid zsidók nyírtassi hazatérését, a tavalyi       találkozójukról - amely során több ezer, hagyományos       öltözetet viselő ortodox zsidó özönlötte el a nyírségi       községet - a következőket írja a Sófár.hu zsidó       hírportál: 
 
,,Szemet szúrt, hogy egyetlen nőt sem       láttam a tömegben, kizárólag 6-90 éves fiúkból és       férfiakból álló közösség szürreális képe tárult       elém." 
 
Ugyanerről a találkozóról a       következőket nyilatkozta a Magyar Nemzetnek tavaly egy       nyírtassi helybéli férfi: 
,,- Isten az atyám, hogy nem       vagyok antiszemita - méltatlankodott a zarándoklat második       napján Nyírtass Bem utcájának egyik férfi lakója -, de       amit ezek az emberek művelnek itt, az túltesz mindenen.       Eljöttek Kanadából, az Egyesült Államokból és még vagy       húsz országból. Kellemes társaságra számítottunk, erre       mi történik'? Vagy azonnal megfeledkeznek magukról, vagy ez       a természetes viselkedés náluk. Ha hiszi, ha nem -       erősítette meg a családapa az elmondottakat-, nyílt       ajánlatokat tesznek asszonyainknak, lányainknak. 
 
És       még ők csodálkoznak, amikor felháborodunk, s azt kérdezzük:       hol van a tisztességtelenség határa? Nézze meg, őrző-védő       csapattal vigyáztatják nyugalmukat bizonyára nem kevés       pénzért a falu ellenében, miközben a mi nyugalomhoz való       jogunkra nincsenek tekintettel. Ilyen körülmények között       részünkről legfontosabb az éberség: szeretjük a       vendégeket, de ami sok, az sok. 
 
Ez megy 2001 óta, és       amennyiben nemtetszésünknek adunk hangot, azonnal az a       válasz, hogy antiszemiták vagyunk, utáljuk a       zsidókat 
 
Találtunk tehát Magyarországon a névtelen       levélben is említett haszid zsidókat, Berkowitzék ugyanis       ennek az irányzatnak a hívei. 
 
A haszid irányzatról       ezt írja a lexikon: ,,a legnagyobb súlyt az úgynevezett       'kávánára', azaz a parancsolatok teljesítésének lelki       aspektusára helyezik. Vallási révületeikben Istennel való       misztikus egyesülésre törekednek, ami a haszidizmus       kialakulásának korában éles ellenreakciókat váltott ki a       mitnágdimok, vagyis a haszidizmust ellenzők körében. Mára       a haszidizmus ortodox felekezetként küzd a zsidóságot       veszélyeztető újítások ellen. Az irányzat tagjai       betűhíven ragaszkodnak a vallás minden parancsolatához,       fokozottan ügyelve a külsőségekre. 
 
Rendszerint       elkülönülve élnek, s féltve őrzik identitásukat minden       külső hatástól" 
 
Hogy Salamon Berkowitzék       mennyire ragaszkodnak az ősi hagyományaikhoz és a Tóra       betűjéhez még az üzleti életben is, nemcsak az bizonyítja,       hogy gyárukban ugyancsak haszid zsidók dolgoznak, az       üdítőitalaikat pedig héber nyelvű pecséttel látják el,       hanem az Index.hu 2004 novemberi tudósításából vett       következő idézet is: 
 
,,Berkowitz úr végre rátért       a sajtótájékoztató egyik fő témájára, a kóser traubi       gyártásra. A kóser terméknek minden alkotóelemének       kósernek kell lenni. Hogy mitől kóser valami, azt ne       kérdezzük, azt a Tóra mondja meg, ősi törvény." 
 
Foglaljuk       össze hetekig tartó, mindenre kiterjedő nyomozásunkat,       megvizsgálva a hozzánk eljuttatott névtelen levélben és a       Suttogó.hu oldal fórumában található hozzászólás       legfőbb állításait: 
 
1. A kilenc éve börtönben ülő       Tánczos Gábor bűnösségét ma már egyetlen, meg nem cáfolt       bizonyíték sem támasztja alá. 
2. A rendőrség és az       ügyész szándékosan vagy véletlenül, hibák sorozatát       vétette. 
3. A névtelen levelekben szereplő,       leinformálható állítások valódiak. 
4. A gyilkosságnak       9 év után sincs semmiféle indítéka. Egyetlen indítékot       nem sikerült cáfolni (igaz, a rendőrség és az újságírók       bár hallottak róla, nem vizsgálták), s az a zsidó rituális       vérgyilkosság. 
5. A kislány nyakát fültől fülig       átvágták. A szakirodalom a saktermetszés alatt ezt érti. 
6.       Eltűnt a meggyilkolt kislány több liter vére, amelyre       egyetlen magyarázat van: egy edényben felfogták, éppen úgy,       hogy arról a zsidó vérgyilkosságokról szóló írások       szólnak. 
7. H. Zsófit éppen azon a napon ölték meg,       amikor a tiszaeszlári Solymosi Esztert, vagyis április 1-én,       akkor, amikor a leírások szerint a zsidó vérgyilkosságok       történnek, vagyis a zsidó húsvét, a Pészáh előtt. 
8.       Volt egy szombathelyi Farkas nevű rendőr az ügyben, a megyei       vezetőket pedig azóta a legmagasabb szintre emelte az       MSZP-SZDSZ kormány. 
9. Egy mediterrán külsejű, idegen       férfit láttak kirohanni a házból a gyilkosság idején. 
10.       A levélben említett haszid zsidók jelen vannak       Magyarországon, legismertebb képviselőjük Salamon       Berkowitz, aki bár büntető ügyben is állt már bíróság       előtt, mégis együtt gyújtotta meg a hanuka-gyertyákat a       parlament előtt az MSZP-SZDSZ kormány tagjaival.       Kapcsolatrendszere tehát lényegesen kiterjedtebb, mint egy       átlagemberé. A haszid zsidók a Tóra betűjéhez       ragaszkodnak és a több ezer éves, legősibb zsidó       rituálékhoz. Egyetlen kérdés maradt még, amelyre nem       kaptunk választ: 
 
Hogyan kerülhettek volna haszid       zsidók akkoriban Vas megyébe? 
 
Nos, ezzel kapcsolatban       vérfagyasztó felfedezést tettünk: Salamon Berkowitzék       éppen a körmendi gyilkosság idején, 1998-ban nyitották meg       ünnepélyesen a Traubisoda új üzemét Szombathelyen! Azt       most csupán mellékesen jegyezzük meg, hogy Berkowitz egyik       cége az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bank       érdekeltségébe tartozó Nemzeti Ingatlanfejlesztő és       Lakásberuházó Rt.-nek a legóvatosabb becslések szerint is       kétszázmillió forintos kárt okozott azzal, hogy a       szombathelyi üzem telephelyét 1998 óta érvényes szerződés       nélkül bitorolja, miközben bérleti díjat nem fizet. 
 
Bár       a fenti tényekkel nyilván nincs összefüggésben az, hogy a       tiszaeszlári perben a vádlott zsidókat védő - Eötvös       Károly könyvében szereplő - leírás szerint a zsidó       rituális gyilkosság egyik célja, hogy az ártatlan       (szeplőtelen szűz) keresztény vérét ,,hazaviszik és az új       ház küszöbe körül vele a falat befecskendezik", azt       pusztán érdekességként jegyezzük meg, hogy a névtelen       levélíró szerint új épület (amely lehet akár egy gyár,       üzem is) ,,felszenteléséhez" kellett a       vér. 
 
Epilógus 
 
Salamon Berkowitzék       előszeretettel perelik be azokat a magyar újságírókat,       akik a zavaros ügyeikről írni merészelnek. 
 
Én       azonban nemhogy nem félek ettől, hanem egyenesen bízom       abban, hogy engem is beperelnek, mert akkor legalább van       esélyünk arra, hogy a bíróság előtt is kiderüljön a       máig feltáratlan igazság. 
Azt csupán utóiratként       jegyzem meg, hogy bár a hatalom mindent elkövetett, hogy       Tánczos Gábor minél tovább börtönben maradjon, s       kifogástalan magaviselete ellenére a büntetésének       harmadolását is elutasították, az eddigi teljes felnőtt       korát börtönben töltő férfi 2008 januárjában minden       bizonnyal kiszabadul. 
 
Utána érdemes lesz figyelni,       nehogy azt halljuk a hírekben, hogy Tánczos Gábor nem tudta       feldolgozni a szabad életet, s öngyilkos lett. 
 
Toroczkai       László - Magyar Jelen
  |        |      
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése