-
megfordítjuk, kifordítjuk, lefordítjuk -
Kezdjük
egy általánosan elfogadott ostobasággal: Magyarországon elnyomott
kisebbség a cigány. Vettél egy mély levegőt? Igen, újra és
újra róluk van szó, az elmúlt hetekben velük vannak tele a
dobozok, az újságok, őket emlegeti minden „komoly” ember,
velük kezdődik és végződik egy-egy baráti beszélgetés.
A
cigányok, a cigányozás immáron napok óta téma lett az
országban. Valami elkezdődött, talán lesz valami változás ez
ügyben, hacsak a hatalom, amelyiknek érdeke fenntartani a
jelenlegi tarthatatlan állapotokat, vissza
nem dugja a szellemet a palackba.
Észrevetted,
hogy már nem azt mondják/írják a médiában: „roma”,
hanem kimondják, le merik írni: „cigány”? Haladunk
valamerre? Igen, haladunk valamerre. Szép lassan olyan embereknek is
felnyílik a szemük, akiket eddig „altatott” a doboz, akik eddig
olyan magazinokból és újságokból értesültek a világ híreiről,
amikben meztelen csajok, dögös pasik, kismamás tanácsok, lanyhuló
befektetési alapok voltak, mert végre a mindenki nappalijában
zörgő „hazugláda” elkezdte (hisz’ kénytelen volt) sikítani
felénk a valóság egy darabját. Nem a teljes
igazságot, csak egy részét.
Ez
is sok.
Sokk.
Rengeteg ember elhűlve les. Nem hiszi.
Azt
mondom, hogy ha egyik napról a másikra ráöntenénk a magyar
birkákra a valóság összes szennyét, az összes hírt, legendát,
mendemondát, igazságot, féligazságot, abban a pillanatban
dermedt, mozdulatlanná fagyott, halálfélelemben élő emberek
tömegeit látnánk. Nevezhetnénk ezt „kocsonya-effektusnak” is,
hiszen ezek a félelemtől megdermedt emberek a legkisebb hangra,
érintésre megrázkódnának, talán még öblös mormogás sem
hagyná el összeszorult torkukat, és tekintetük egyszerre lenne
megszállott, tébolyodott.
Azt
mondod, ez túlzás? Mi a fene: liberális lettél? Azt mondom, hogy
sokáig félrevezetett nép volt a magyar, és ideje lenne már
tisztán láttatni őket. Mert időnként több, mint idegesítő a
sok-sok „jogvédő”, a rengeteg „keresztény”, az a sok
„humanista”, akik bár keblére nem ölelik a minket gyilkoló és
rettegésben tartó kisebbséget, de be nem fogadják őket
otthonaikba, de még csak a környékükre sem, és iskoláikba nem
járhatnak ezen kisebbség purgyéi, de minden további
segítséget megadnak savanyú, közömbös, koszos és
elviselhetetlen létükhöz, szaporodásukhoz, „harcukhoz”,
melyet a magyar ellen vívnak.
És
mi lenne fordítva? Ha a magyar lenne kisebbségben?
Fikció
lesz. Lássuk!
Először
persze lefektetjük az alapokat. Kisebb történelmi ostobaságra
invitállak, melyet most szépen elolvasol, aztán rádöbbensz, hogy
minden ostobaságnak van valamiféle görcsös (mások által igeként
terjesztett) valóságalapja.
Az
egész történet egy Bahram Gur nevezetű szasszanida perzsa
királlyal kezdődött, aki több ezer indiai zenészt telepített le
a Szasszanida Birodalomba. Ő volt egyébként a hat Bahram nevezetű
királyból az ötödik, aki akkoriban vette át a birodalom
vezetését, miután a hunok a maguk komótos erőszakosságával
feldúlták az északi vidékeket, és amikor a Keletrómai Birodalom
nyugatról, Mahmud szultán pedig keletről támadta a határokat.
A
cigányok egy része tehát közvetlenül a mai India északnyugati
tartományaiból sietett a Balkán felé, mások már ott tespedtek a
mai Irán területén, zenélgettek, eszegettek, iszogattak, de erről
már egy másik
írásomban szót
ejtettem, tehát haladunk tovább!
Történt
pedig, hogy néhány ladik, csónak, lélekvesztő segítségével a
cigányok a XIV. században egész egyszerűen áteveztek a Balkánra,
és megkezdték máig is vitatott, szokásos szaporodási
eljárásukat, melynek következtében egyre többen és többen
lettek, függetlenül attól, hogy éppen belecsöppentek a Török
Birodalom térnyerésének kellős közepébe, és azok az aljas
törökök bizony néhanapján még elrabolt kisgyerekeket is ettek,
de úgy ám!
Míg
tehát a cigányok egyes csoportjai Egyiptom felé siettek, addig
mások megmaradtak a mai Kelet-Törökország területén (felvéve a
kereszténységet), illetve egy kissé szétszóródtak
Közép-Ázsiában is, és csodák-csodája: a mai napig meg lehet
őket találni Törökországban, ott alkotják a legnagyobb
cigány népcsoportot, egyes becslések szerint 3-5 millióan
vannak. Jó termővidék az, minden megnő a szikes, sziklás, víz
nélküli területen, betesszük az okok közé.
Magyarország
területére a XV. században értek el a karavánok, a hordák, a
bandák (bárhogyan is nevezzük), és a legendák szerint
(ezért írtam fentebb, hogy a magyarok sok-sok legendát
sem ismernek és jó lenne már tudatosítani ezeket is feléjük)
Zsigmond királyunk (aki egyébként hivatalosan német-római
császár volt és csak „másodállásban” magyar meg cseh
király) lett légyen annyira szemfüles, okos politikus, hogy
adományozott nekik egy-egy menlevelet, mellyel a nyugati országokban
szabad közlekedést és nagy tekintélyt biztosított számukra.
Ezzel talán azt szerette volna elérni, hogy minél messzebb
kerüljenek Budától, birodalma központjától? Ki tudja? Terve
mindenesetre kudarcba fulladt, mert sok cigány itt ragadt,
Magyarországon.
Jöttek-mentek
ezek a karavánok, itt is eltűnt néhány holmi, ott is eltűnt
valami, talán még embert is ettek a vaksötét éjszakában, meg
döglött lovakat a szabad pusztákban, hegyek között, völgyek
között, mindenesetre az akkoriban már komoly, a többi európai
ország között is figyelemreméltó identitással rendelkező Svájc
1471-ben meghozta ellenük az első törvényeket.
Megkezdődött
szegények hivatalos üldözése.
Na,
ne úgy képzeld el, hogy jöttek a parasztok, aztán vasvillával
kergették a bőgatyást, míg lélek volt benne, meg hogy mindenféle
páncélos lovagok léptek fel ellenük, hanem elindult egyfajta
mendemonda róla, hogy a cigányok esetleg lehetnek a törökök
kémei is, meg hogy csak színlelik az orgazmust a
kereszténységet, valójában pogányok, akik Európa vesztét
akarják.
Kitiltó
rendeletek születtek, nem tűrték őket többé a városfalakon
belül, és a cigányok megkezdték bárgyú vándorlásaikat
határokon át, országok között, városról városra, megvetett
népcsoportként.
Ám
most egy kicsit torpanjunk meg ezekben a fenemód gusztusos
történelmi évszázadokban, és nézzük meg, mi lett volna, ha
szegénykék kapnak egy saját országot, mondjuk, valahol ott, ahol
a mai Erdély van, hiszen az a terület tetszett nekik a legjobban
Európa összes dimbes-dombos földje közül, oda is telepedtek meg
elsőként, és a mai napig ott érzik magukat veszettül jól!
Új
térkép kell a világnak, melyben igenis létezik Cigányország!
Íme:
Mi
sem természetesebb, mint hogy a magyar kisebbség kálváriája
1920-ban kezdődött, mikor a világ legaljasabb, legszánalmasabb,
pofátlanabb és semmiféle civilizációs gondolkodásra nem
alkalmas „bölcsei” felosztották a királyi Magyarországot hat
szeletre, ahol ebből a furcsa tortából a legnagyobb szelet az
újonnan megalakult, a román hadsereg által harcok nélkül
megszállt, de később átengedett Erdélyé (Cigányországé)
lehetett, míg a második legnagyobb, a világ előtt félelmetesen
megcsúfolt szelet maradt maga az anyaország. Az egykori dicsőséges
birodalom, az európai kultúra iszlám elleni megmentőjének, sőt:
a kultúra komoly felemelkedésének többi területe a térképen
látható országoké lett.
Mi
most a cigányok területéről értekezünk.
Cigányország
tehát 1920. június 4-étől létezik, és a következő
feltételekkel áll fenn:
· államformája:
vajdaság (valamiféle királyság),
· lakosainak
száma: 5 millió és 200 ezer fő (ebből magyar: 1,6 millió),
· fővárosa:
Kolozsvár (lakosainak száma: 310 ezer fő),
· pénzneme: devla.
Az
újonnan létrejött, gusztustalanul megalkotott országot rövid
időn belül elismerte szinte az egész világ, minden államhatalom
örült neki, amikor egyik napról a másikra hihetetlenül hosszú,
mérhetetlenül zsúfolt szekérkaravánok indultak el nyugatról és
északról az egykori Erdély irányába, hogy átvágva
történelmileg hamisított, időnként direkt csak „gyengéden”
őrzött határokon végül meg tudjanak állapodni Cigányországban,
a saját hazájukban.
Egyes
vélemények szerint a spanyolországi cigányok kétharmada, közel
egymillió ember vágott neki az útnak, a francia cigányok fele,
legalább hétszázezer ember, de szinte teljes egészében
áttelepültek a magyarországi, a szlovák, a cseh, bolgár, román
és görög cigányok, akik ebben a nekik adott új hazában egyre
csak szaporodtak és szaporodtak.
Európa
országaiban lélegzethez lehetett jutni.
Miközben
tehát Cigányország lakosainak száma pár év alatt majdnem
megkétszereződött, addig a kisebbségek nem vándoroltak el olyan
arányban, mint ahogyan a cigányok vándoroltak be az országba, így
történhetett, hogy a legnagyobb kisebbség, a magyar, a mai napig
ott él a Kárpátok szép tájain, és nyögi a cigányok terheit.
Mert
mi is történik? Miféle ország lett Cigányország az elmúlt
közel 90 év alatt?
Először
is vetkőzzünk le minden előítéletet: a cigányok országa egy
igen fejlett mezőgazdasággal és iparral rendelkező állam,
melynek valutáját, a devlát magasan jegyzik az
európai bankok, a Cigány Nemzeti Bank, és az Európai Központi
Bank.
Cigányország
tagja az Európai Uniónak, de nem szándékozik bevezetni az Eurót,
mert meg van róla győződve, hogy a saját pecsenyéjét sütögetve
is meg tud élni a többi selejtes ország mellett, akárcsak a sok
évszázadon át gyűlölt Svájc; és ne feledjük, hogy nem csak
iparilag, de katonailag is a Balkán (vagy akár Közép-Európa)
legerősebb állama!
Eddig
minden rendben van? Helyreraktad magadban a hovatartozást,
megvan a helye ennek a fikciós országnak? Mert most jön a lényeg:
a magyarok. A kisebbség. Az ő helyük a folyamatosan szaporodó,
immáron majdnem kilencmillió cigány között.
Ez
a cikkem csak azért született, mert volt alkalmam egy (és ezért
nem követem meg magam) agyilag rokkant emberrel eszmecserét
folytatni az egyik általam olvasott és figyelemmel kísért blog
bejegyzése nyomán keletkezett hozzászólásoknál. Először
olybá’ tűnt, emberünk talán hajlik rá, hogy a másik véleménye
is mérvadó lehet, de aztán észre kellett vennem (és sajnálom,
Yorick, hogy magamban nem adtam előbb igazat neked): az ilyen
hozzászólókkal csak egyvalamit lehet tenni, méghozzá azt, hogy
kizárod a kommentezésből.
Ilyenkor
jön az, hogy miért zártál ki, csak nem azért, mert ellent mertem
mondani, blablabla… Azt mondom, a megértéshez el kell olvasnod az
említett blog cikkét, a hozzászólásokat, annak az agymosott
birkának a hozzászólásait, akivel elkövettem életem
legunalmasabb (fél órás-negyven perces?) vitáját, majd feladva a
harcot elhatároztam, megírom ezt a cikkemet.
Cigányországban
ugyanis én, a magyar vagyok a kisebbség.
Cigányországban
a cigány a hivatalos nyelv. Ez természetes. Cigányul vannak a
feliratok a boltok polcain, az árucikkeken, kinn az utcán, a
hirdetőtáblákon, a mozik plakátjain, cigány nyelvű az újságok
többsége, cigányul beszél a televízió doboz,
cigány a rádió, és azt mondom, hogy ezzel semmi baj nem lehet,
hiszen a cigányok országában vagyunk, miért ne
cigány lenne a hivatalos nyelv?
Node.
Mivel
magyar kisebbség (a legnagyobb kisebbség) vagyok az országban,
igyekszem rendesen, már-már példamutatóan viselkedni, hogy a
cigány rendőr, aki amúgy a ’20-as évektől kezdve közel a
’70-es, ’80-as évekig előszeretettel verte halálra a magyart,
ha tetten érte, ha meglátta, ha csak összetalálkozott vele az
utcán, semmi kivetnivalót ne lásson abban, ahogyan jövök, vagy
megyek, vagy intézkedek.
Kisebbségként
megtanulok együtt élni a többségi társadalommal, a cigányokkal,
akik becsületes és rendes emberek, akik szinte a semmiből
építették újjá az egykori Erdélynek hívott országrészt a
maguk ízlése szerint, mely ízlés természetesen sokáig taszítóan
hatott a magyarok szemének, de aztán megszokták, hogy ez a
népcsoport már csak ilyen csiricsáré, szereti a
harsány, erőltetett és egyébiránt marhára ronda színeket, a
giccset, a külsőségeket.
Cigányországban
kisebbségnek lenni eleinte hátrány volt, hiszen nem szerették a
magyart, de aztán elmúltak a XX. század sötét évtizedei, a
felhők mögül kisütött a nap, a két nép megtanult egymás
mellett élni.
Lassan
eltünedeztek a mesterségesen gerjesztett különbségek. Eleinte
ugyanis a magyarok nem kaptak munkát a cigányok által iparosított
üzemekben, gyárakban, nem kaptak munkát egyik nagyobb városban
sem, hiszen a cigányokat egyszerre kerítette hatalmába egyfajta
bombasztikus és eufórikus érzés, amiért hosszú évszázados
szenvedések, hordázások, vándorlások után saját országuk
lehet, illetve bennük élt az a rengeteg gyűlölet, ami ezen
évszázadok során magukba gyűjtöttek.
A
magyarok azonban valamiért feltalálták magukat.
Eleinte
csak kicsiben kezdték, mikor egyes parasztok, földművesek a
földeken megtermelt zöldségekkel és gyümölcsökkel kereskedtek,
mások lovat, juhot, tehenet vagy disznót tartottak, annak
termékeivel, esetleg a levágott állat húsával mentek a piacokra,
és mire a cigányság észbe kapott, már kialakult a magyarok
között ez a máig tartó cserekereskedelem, amit nem tudnak elmosni
még az új évezred szabályai sem. Talán már nem is akarnak.
A
cigányok egyre inkább azt vették észre, hogy a magyarok
becsületes, dolgos kisebbség.
Nézzünk
néhány példát, amire büszke lehet minden magyar:
· Nem
állunk sorba segélyért minden hónap elején.
· Nem
isszuk és játékgépezzük el a „keresetünket”.
· Nem
lopunk, nem hazudozunk.
· Nem
ücsörgünk otthon naphosszat, nem tévézgetünk, hanem dolgozunk.
· Nem
siránkozunk, hanem mikor rosszabbul megy, többet dolgozunk.
· Nem
velünk vannak tele a börtönök, nem a mi fajtánk a benti többség.
· Nem
tartjuk rettegésben a többségi társadalmat.
· Nem
kezdek „etnikai harcba” a többséggel, mert tisztelem őket és
országukat.
· Nem
várom el az ingyenes tanulási, étkezési, lakhatási segélyeket.
Cigányország
tehát Európa egyik legszimpatikusabb országa tudott
lenni, kiemelkedő, ha úgy jobban tetszik, hiszen itt
bánnak az egyik legelfogadottabban, legjobban a kisebbséggel, még
akkor is, ha az elmúlt sötét századok során pont a magyarok (és
az a sok másik, egyébiránt a tolvajoktól, bűnözőktől,
csalóktól sokat szenvedő európai nemzet) üldözte legjobban a
gyilkos, a veszélyes, a semmittevő cigányokat.
Én,
a magyar azért vagyok büszke magamra, mert kisebbségként igenis
megmutatom akár nekik, a cigányoknak, akár az egész világnak,
hogy ha megfelelő támogatásokat kapok (és kapok!), akkor
tanulásban verhetetlen vagyok, akkor sikereket érek el az
iskolákban, a munkahelyeken, nemzetközi versenyeken cigány
színekben, az olimpiákon, kutatási területeken, a matematika,
fizika területein… mindenhol! És nem érdekel, hogy a bőrszínem
más, mint a nemzeti többség sötétebb bőrszíne, és nem
érdekel, hogy külső rasszjelek alapján különböztetnek meg
maguktól, hiszen az én bőröm színe világosabb, a hajam szőke
is lehet, a szemem kék, de ettől még én is cigánynak merem
vallani magamat, hiszen itt élek, Cigányországban, az anyanyelvem
is cigány, a történelmem egy jelentős része már cigány, és
az, hogy magyar vagyok, a szívemben él, bennem tombol,
de nem felejtem el, hogy ez az én országom, itt születtem, tehát
nem fogok különc lenni, különcködni, nem fogok kiválni a
sorból: nevezz cigánynak!
Az
vagyok.
És
ezt nem szabad elfelejtenünk. Sem neked, sem nekem.
Saját
kultúrám van, ahol helyet kapnak népmesék Mátyás királyról,
az igazságosról, és ahol van helye a hétfejű sárkánynak, az
égig érő paszulynak, esetleg elhiszem, hogy Eger várát
valamiféle Bornemissza Gergő nevezetű magyar vitéz
védte, és tudom, hogy a cigányok előtt legalább 500, de az is
lehet, hogy 600 évvel jöttünk a Kárpátok közé, és befogadó
ország, birodalom, királyság voltunk, amiből bűnös emberek
kiszakították ezt a részt, ami valamikor Erdély néven magyar
vérű része volt egy egységes országnak.
De
nem kesergek. Tisztelem a cigányokat, övék a jelenlegi hatalom, és
a jövőben is az övéké lesz, hiszen Cigányország az a fajta
állam, amelyik megél a saját lábán, amelyiket nem kell
pátyolgatni vagy segélyekkel helyes útra téríteni. Itt nincsen
semmiféle IMF-hitel, nincsenek önbíráskodó galerik, bár az
ország méretéhez és lakosságához (kisebbségeihez) képest
jelen van a bűnözés, ámde jelen van a rendfenntartás is,
a rendőrség és csendőrség alakulatai!
Vannak
cigány és vannak magyar rendőrök.
Vidéken
általában párosával járnak a cigány és magyar csendőrök.
Cigányországban
nincsen rasszizmus. Nem tudsz erről beszélni.
Cigányországban
mindenki tiszteli a másikat.
Fikció?
Utópia?
Egyes
liberális köcsögök, agyhalottak fajvédők
szeretnek ezzel a szóval játszani, hogy „utópia”, és az én
rokkantam is felém dobta a lasszót, a szót, próbált azzal
érvelni, hogy egy ilyen fennkölt Cigányország csak utópia lehet,
mert nem értette, hogy itt most nem ez a legfontosabb, nem ez a
lényeg, hanem maga a létezés gyönyöre, vagyis: az
egymás mellett élés önmagadban, cigány
valódban lévő feszültségének levezetése,
elfogadása annak, hogy cigány létedre ne
kisebbnek, hanem egyenrangú félnek tekintsd magad, méghozzá
az élet minden területén, és megmutasd
nekem, a magyarnak, a világnak, hogy érsz annyit a munkában, a
tanulásban, a becsületben, mint én!
Mutasd
meg, cigány!
Szeretném
látni, ahogy 100 cigányból legalább 80 elvégzi az általános
iskolát, méghozzá nem évismétléssel, hanem „rendesen”,
ahogyan azt kell, és ebből a 80 nyolc általánossal rendelkező,
általában 15 éves cigányból legalább 60 benyújtja
továbbtanulási szándékát valamelyik felsőbb oktatási
intézménybe, és ebből a 60-ból legalább 40 el is végzi a
középiskolákat, technikumokat, majd ebből a 40 cigányból
legalább 20 tovább akar tanulni, és ezért keservesen küzd,
izzad, és a végzős főiskolások, egyetemisták között nem csak
azért találunk cigány embereket, mert akadt az országban valami
felsőoktatási festékkeverő, kutyasétáltató,
esetleg szotyolahámozó szak, hanem
mert vannak nekünk méltósággal, vérrel és
verejtékkel szakmát szerző cigány orvosaink, jogászaink, komoly
üzletembereink, esetleg (a szó fontos: valódi) íróink,
zeneszerzőink, talán még költőink, festőink, grafikusaink is.
Szeretném
látni. De csak azt látom, hogy cigányvédő emberek azzal a
szöveggel jönnek, hogy a sacc 800 ezer
cigányunkból igenis van legalább 10-20 egyetemet,
főiskolát,szakiskolát végzett, igenis komoly kanunk
és nőstényünk emberünk, akik foggal-körömmel
védik a saját bűnös fajtájuk érdekeit, és nem
átallnak uszítani, gyűlölködni, ha
szükséges, illetve magyarokat, jobb esetben a politikát támadva
vezetik elő, hogy miért senyved, szenved, nélkülöz, miért
üldözött a népe.
Undor.
Ez
az, amit ilyenkor érzek.
10-20
iskolázott, remekbe szabott, délceg cigány. Nem több, nem
kevesebb.
Hát
csodálkozol rajta, barátom, hogy utópiába fogtam, és megírtam
Cigányország történetét? A valóságot szeretném talán
eltakarni, viccet csinálok a megviccelhetetlen valóságból,
abból, hogy cigányok egy jelentős része magyarokat, a többségi
társadalmat gyilkolja, hogy rettegésben tart falvakat, megyéket,
megyeszékhelyeket, városokat, lassan az egész országot?
Rasszista
vagy? Utálsz minden cigányt? Rossz helyre tévedtél, az én
oldalam nem arról híres, hogy a magadfajtáknak teret enged; én
nem vagyok rasszista, nem is tűröm el a rasszizmus egyik
közvélemény által elfogadott fajtáját sem, igenis van cigány
barátom, ismerősöm, igenis láttam már cigányt dolgozni,
vannak reggel hatkor a hidegben, sötétben munkába igyekvő
cigányok, tehát ez nem a rasszisták oldala, ne is mondd!
Én
történeteket mesélek neked. Néha érvelek. Időnként
felháborodok, máskor a tényeket hívom segítségül, és
egyáltalán nem áll szándékomban megcáfolni egyik liberálist
sem, egyik fajvédőt vagy jogvédőt sem, hiszen lassan kiismerem,
mire jár az agyatok.
Amit
sajnálok: gusztustalan véglénynek tartok minden olyan embert,
amelyik szörnyű, már-már az ENSZ elé kívánkozó elnyomásról,
a kisebbség totális elszigeteléséről papol, arról, hogy nem
adunk nekik munkát, kenyeret, de még segélyeket sem nagyon, aztán
mikor a kancigány megy feléje a konyhakéssel, a kaszával,
kapával, ásóval, és lesújt rá, az utolsó gondolata ez: - Mit
tehetnék ezért a szegény emberért, miért ilyen kitaszított a
szegény pára…?
Sajnállak
benneteket, magyarok!
FELHÁBORODÁSI
MÉRTÉKEM: 10/10
AGYMOSOTT
INDEX:
FÜGGELÉK
AZ ÉRTELMEZÉSHEZ:
CSIRICSÁRÉ: -
Csicsás.
PASZULY: -
A vitorlás virágú hüvelyesek kuporodó, illetve föltekerődző,
egynyári génusza, 60 faja a forró égöv szülötte. Ehető, hidd
el! Nevezhetjük így is: uszulyka, bab, olasz, törökbab, rác,
oláh, törökborsó. Ha égig ér, akkor népmesei szereplő.
KÁLVÁRIA: -
A kálvária szó eredete a „calva”, azaz koponya szóból
származik, vagyis a kálvária a koponyák hegye, a Golgota. A
feltételezések szerint a hely koponya alakjára utal az elnevezés.
Így is fordíthatjuk: szenvedés.
RASSZ: -
A Földön élő emberek egy fajt alkotnak, de antropológiai
jellegzetességeik alapján (például bőrszín) úgynevezett
nagyrasszokat, illetve rasszokat alkotnak.
DEVLA: -
Cigány szó, jelentése: ördög.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése